Laulaja Arttu Wiskari, 37, jätti influenssarokotteen ottamatta. Sai tartunnan ja kiidätettiin ambulanssilla sairaalaan. Keikat peruttu. :(
https://www.is.fi/viihde/art-2000008731490.html
Taas ikävä esimerkki siitä miten nopeasti influenssan oireet iskevät: Keikkabussista suoraan ambulanssiin ja sairaalaan. :)
Onneksi Arttu pääsi ajoissa hoitoon, mutta joutuu perumaan paljon keikkoja. Ja onneksi sairastui alle 40-vuotiaana eikä vasta yli 50-vuotiaana.
Kummasti muuttui mielipide rokotteesta. Olisi vain reilua jo bändin ja fanien vuoksi ottaa influenssarokote.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Rokotekieltäytymistä perustellaan rokotteen sisältämillä aineilla, mutta nämä ihmiset eivät ymmärrä että sairaalassa sitten vasta aineita pumpataankin.
No ei pumpata sellaisilla aineilla, mltä esim. Mrna-injektioista löytyy!
Tosi raju tauti. Kerran ollut se ja eristysosastolla seurattiin lisähapen tarvetta. Lähellä tehohoitorajaa kävi. Raskas juttu eikä siitä ihan noin vain palattukaan takaisin töihin.
Kyllä mun mielestä influenssarokote on pienempi paha kuin sairaalassa pumpattavat lääkkeet.
Luonto opettaa. Joillekin tämä oppi tulee vasta vanhemmalla iällä ja silloin henki lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Jos influenssarokote on noin elintärkeä, niin miksi sitä ei jaeta terkkareissa ilmaiseksi?
No sepä se, kun se ei ole niin tärkeä. Ihmiset väittää sen olevan, jostainhan sitä nyt pitää pitää ääntä kun korona on moneen kertaan käsitelty.
Vierailija kirjoitti:
Tosi raju tauti. Kerran ollut se ja eristysosastolla seurattiin lisähapen tarvetta. Lähellä tehohoitorajaa kävi. Raskas juttu eikä siitä ihan noin vain palattukaan takaisin töihin.
Ja mulla oli vaan korkea kuume. Ihan niinkuin mikä tahansa virustauti.
Influenssarokotteen tärkeydestä kertoo se, että sen saa ilmaiseksi lähes kaikki:
Lapset 2-6 v
Opiskelija (opiskelijaterveydenhuollosta)
Varusmiehet
Raskaana olevat (neuvola)
Työelämässä olevat (työterveyshuolto)
Riskiryhmäläiset iästä riippumatta
Yli 65-vuotiaat.
Väliinputoajat joutuvat maksamaan influenssarokotteen itse ja se maksaa n. 15 €. Onhan se kova hinta, mutta röökiin ja alkoholiin kyllä aina riittää rahaa.
Influenssa muuntuu niin nopeasti, että se rokote ei koskaan ennätä markkinoille ennen kuin influenssa on jo erilainen kuin se kanta josta se on kehitetty. Tästä seuraa että rokotteen tuottamat vasta-aineet eivät ole samanlaisia kuin sillä hetkellä kierrossa oleva influenssa joten ei ole yhtään mitään takeita että elimistö pystyisi taistelemaan yhtään sen tehokkaammin influenssaa vastaan vaikka sinulla onkin rokotus. Tämä on vuosisadan puhallus, jossa viedään tehottomilla rokotteilla rahat valtioilta ja ihmisiltä. Olen erittäin rokotemyönteinen ihminen sellaisten rokotusten suhteen jotka toimivat, enkä vähättele influenssaa tautina, mutta olen saanut sen itse vain sellaisina vuosina kun minulla on ollut rokote otettuna. Omalta osaltani teho on ollut pyöreä nolla.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olette joutuneet influenssan tai koronan takia sairaalaan, oletteko lihavia? Mä olen perussairas mutta hoikka, eikä nuo taudit tuntuneet kovin kummoisilta.
Sama täällä, olen normaalipainoinen ja hyväkuntoinen. Ei ole ollut sitten lapsuuden jälkeen yksikään tauti muuta kuin ihan pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Influenssa muuntuu niin nopeasti, että se rokote ei koskaan ennätä markkinoille ennen kuin influenssa on jo erilainen kuin se kanta josta se on kehitetty. Tästä seuraa että rokotteen tuottamat vasta-aineet eivät ole samanlaisia kuin sillä hetkellä kierrossa oleva influenssa joten ei ole yhtään mitään takeita että elimistö pystyisi taistelemaan yhtään sen tehokkaammin influenssaa vastaan vaikka sinulla onkin rokotus. Tämä on vuosisadan puhallus, jossa viedään tehottomilla rokotteilla rahat valtioilta ja ihmisiltä. Olen erittäin rokotemyönteinen ihminen sellaisten rokotusten suhteen jotka toimivat, enkä vähättele influenssaa tautina, mutta olen saanut sen itse vain sellaisina vuosina kun minulla on ollut rokote otettuna. Omalta osaltani teho on ollut pyöreä nolla.
Influenssan aiheuttamia kuolemia ei tilastoida Suomessa influenssakuolemina, mutta THL on penkonut rekistereitä ja selvittänyt, että Suomessa 75% influenssaan kuolleista oli rokottamattomia. Influenssan takia kuolleita on vuosittain n. 2000 joista siis 1500 rokottamattomia ja 500 rokotettuja.
Kummasti rokotettuja kuolee paljon vähemmän, vaikka ovat todennäköisemmin riskiryhmää tai iäkkäitä. Influenssarokote suojaa, se on fakta.
Oxfordin yliopisto kertoi syksyllä 2021 tutkimuksesta, jonka mukaan kolmasosa influenssan sairastaneista kärsii vielä 3 - 6 kk influenssan jälkeen niin kovista sairastetun influenssan aiheuttamista oireista, että joutuu niiden takia hakeutumaan hoitoon.
HUS:n neurokirurgi M.Korja kertoi kesäkuussa 2021, että influenssa aiheuttaa vaurioita aivoihin ja hermoihin. Sairastettu influenssa näkyy potilaan aivoissa.
Hollannissa tehtiin laaja tutkimus joka paljasti, että influenssan sairastaminen nostaa Parkinsonin taudin riskiä 90% 15 vuotta influenssan sairastamisen jälkeen. Tämä tutkimus on vuodelta 2021.
No en tiedä mitä influenssarokote voi aiheuttaa, mutta ainakaan itse influenssa ei tee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Influenssan aiheuttamia kuolemia ei tilastoida Suomessa influenssakuolemina, mutta THL on penkonut rekistereitä ja selvittänyt, että Suomessa 75% influenssaan kuolleista oli rokottamattomia. Influenssan takia kuolleita on vuosittain n. 2000 joista siis 1500 rokottamattomia ja 500 rokotettuja.
Kummasti rokotettuja kuolee paljon vähemmän, vaikka ovat todennäköisemmin riskiryhmää tai iäkkäitä. Influenssarokote suojaa, se on fakta.
Oxfordin yliopisto kertoi syksyllä 2021 tutkimuksesta, jonka mukaan kolmasosa influenssan sairastaneista kärsii vielä 3 - 6 kk influenssan jälkeen niin kovista sairastetun influenssan aiheuttamista oireista, että joutuu niiden takia hakeutumaan hoitoon.
HUS:n neurokirurgi M.Korja kertoi kesäkuussa 2021, että influenssa aiheuttaa vaurioita aivoihin ja hermoihin. Sairastettu influenssa näkyy potilaan aivoissa.
Hollannissa tehtiin laaja tutkimus joka paljasti, että influenssan sairastaminen nostaa Parkinsonin taudin riskiä 90% 15 vuotta influenssan sairastamisen jälkeen. Tämä tutkimus on vuodelta 2021.
No en tiedä mitä influenssarokote voi aiheuttaa, mutta ainakaan itse influenssa ei tee hyvää.
"Influenssan aiheuttamia kuolemia ei tilastoida Suomessa influenssakuolemina, mutta THL on penkonut rekistereitä ja selvittänyt, että Suomessa 75% influenssaan kuolleista oli rokottamattomia"
Niinpä niin. Ei tilastoida mutta kaivellaan jotenkin tilastoista lukuja. No ei siinä mitään, mutta jos koko kansa olisi rokotettu yhtenä vuonna ja sitten olisi tilastoitu kuolemat tarkasti (ei edes niinkuin koronakuolemat jossa tilastointitapa on absurdi) niin ehkä tällä olisi jotain todistusarvoa.
Olisikohan ruokavaliolla, stressillä, unettomuudella tai d-vitamiinitasoilla mitään merkitystä miten sairastuu. Ei varmaan. Piikille vaan vaikka joka vuosi... not
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ruokavaliolla, stressillä, unettomuudella tai d-vitamiinitasoilla mitään merkitystä miten sairastuu. Ei varmaan. Piikille vaan vaikka joka vuosi... not
Voi ollakin, mutta paljon helpompi on antaa nykyihmisille oikea influenssarokotus kuin saada heidät kaikki elämään terveellisesti ja terveiksi ja nuoriksi.
Tiedän kyllä yhden 30 veen joka oli hyväkuntoinen ja terve ennen kuin sairastui influenssaan. Hän kuoli tehohoidossa.
Ozzy Osbourne sairasti influenssan 2019. Myös hän joutui sairaalaan. Nyt hänellä sitten on Parkinsonin tauti ja tämän päivän uutisessa jännätään kykeneekö enää keikkailemaan.
Influenssa puhkaisee joillakin Parkinsonin taudin:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/parkinsonin-taudin-puhkeamisen-syyna…
Tyhmästä päätöksestä kärsii kaikki.
Toivottavasti perui lopunelämänsä kaikki keikat. Järkyttävää täyttäpaskaa suoltaa ilmoille.
Myös Michael Jackson oli sairaalassa influenssan takia.
Vierailija kirjoitti:
ainakin meillä perheen ainoa rokottamaton selvisi influenssasta (se taisi hänelläkin olla, ei testattu) viikon siedettävällä kuumeella. rokottamattomilla kuume oli paljon rajumpi ja kesti kahdesta kolmeen viikkoon ja tuli jälkitauteja. rokottamattomista jokainen tarvitsi lääkärihoitoa ja lapsista yksi oli osastohoidossakin. testattiin heillä että oli a influenssa silloin. onneksi edes yksi oli rokotettu koska miten muuten oltaisiin selvitty jos kukaan ei olisi pystynyt olemaan jalkeilla?
Hyvä että oppi rokotteen tärkeyden noin nuorena eikä vasta myöhemmin. Olisi voinut henki mennä.