Laulaja Arttu Wiskari, 37, jätti influenssarokotteen ottamatta. Sai tartunnan ja kiidätettiin ambulanssilla sairaalaan. Keikat peruttu. :(
https://www.is.fi/viihde/art-2000008731490.html
Taas ikävä esimerkki siitä miten nopeasti influenssan oireet iskevät: Keikkabussista suoraan ambulanssiin ja sairaalaan. :)
Onneksi Arttu pääsi ajoissa hoitoon, mutta joutuu perumaan paljon keikkoja. Ja onneksi sairastui alle 40-vuotiaana eikä vasta yli 50-vuotiaana.
Kummasti muuttui mielipide rokotteesta. Olisi vain reilua jo bändin ja fanien vuoksi ottaa influenssarokote.
Kommentit (92)
monilla tämä on vielä edessä. toivottavasti ei vanhemmalla iällä.
Voimia Artulle! <3
Se on tosi ikävä tauti ja olen itsekin sairastanut sen sairaalan kautta minäkin. Kesäkin meni puolikuntoisena.
Ei liity rokotteeseen tai sen ottamattomuuteen. Sen kannattaisi lopettaa dokaaminen ja laihduttaa ainakin 30 kiloa.
Te, jotka olette joutuneet influenssan tai koronan takia sairaalaan, oletteko lihavia? Mä olen perussairas mutta hoikka, eikä nuo taudit tuntuneet kovin kummoisilta.
Influenssarokotukset suojaa pääosin tosi huonosti tartunnalta, kun kunkin vuoden liikkeellä olevat influenssakannat pitää etukäteen arvata. Rokotteen suoja on usein 25-40%.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olette joutuneet influenssan tai koronan takia sairaalaan, oletteko lihavia? Mä olen perussairas mutta hoikka, eikä nuo taudit tuntuneet kovin kummoisilta.
En ole sairastanut kumpaakaan. Perusterve, normaalipainoinen alle viisikymppinen ystävä sairasti koronan tammikuussa lievänä ja uudestaan nyt huhtikuussa joutuen sairaalaan muutamaksi päiväksi. Eli ei se paino(kaan) ole tässä ratkaiseva asia.
Vierailija kirjoitti:
Olin influenssssa ja sairaalassa kun olin hyväkuntoinen 27 v. Ei ylipainoa.
Olen itsekin joutunut sairastamaan influenssan ja siksi Artun tapaus ei yhtään naurata. Oli hemmetin kipeä itsekin ja vaikka helpolla en lääkäriin mene niin kyllä influenssassa hätä oli ensin kova kunnes taju meni. Sairaalassa heräilin aikojen päästä. Kotiuduin kuin vanhuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos influenssarokote on noin elintärkeä, niin miksi sitä ei jaeta terkkareissa ilmaiseksi?
Influenssarokotteen saavat ilmaiseksi:
- alle 7-vuotiaat lapset
- opiskelijat
- varusmiehet
- raskaana olevat
- useimmat työikäiset (työterveyshuolto)
- kaikki sote-alan opiskelijat ja työntekijät
- yli 65-vuotiaat
- lisäksi kaikki riskiryhmäläiset iästä riippumatta.No ei se rokotus maksa kuin muutaman kympin. Se on jännä, että röökiin ja roskaruokaan on rahaa, mutta ei influenssarokotteeseen. Sitten ollaan sairaalassa.
Ai sairaalassa samalla tavalla kuin koronasta rokottamattomana? Enpä ollutkaan.
olin tehohoidossa melkwin 3 viikkoa saatuani influenssan. olin onneksi hyväkuntoinen ja perusterve nuori silloin. ei ylipainoa yhtään. luurankona rollaattorilla kuljin sen jälkeen.
Outo otsikko. Minäkin jätin ottamatta rokotteen, en sairastunut influenssaan, eli en siis sairastunut, koska en ottanut rokotetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos influenssarokote on noin elintärkeä, niin miksi sitä ei jaeta terkkareissa ilmaiseksi?
Influenssarokotteen saavat ilmaiseksi:
- alle 7-vuotiaat lapset
- opiskelijat
- varusmiehet
- raskaana olevat
- useimmat työikäiset (työterveyshuolto)
- kaikki sote-alan opiskelijat ja työntekijät
- yli 65-vuotiaat
- lisäksi kaikki riskiryhmäläiset iästä riippumatta.No ei se rokotus maksa kuin muutaman kympin. Se on jännä, että röökiin ja roskaruokaan on rahaa, mutta ei influenssarokotteeseen. Sitten ollaan sairaalassa.
Mä otan influenssarokotteen heti, kun sen teho on edes kaksinkertainen ja sekä Ahan että Bhen. Teho surkea, sairaalaan saattaisi päätyä siitä huolimatta ja perus rokotteen haittavaikutukset. Ei kiitos, kun en kuulu riskiryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Voimia Artulle! <3
Se on tosi ikävä tauti ja olen itsekin sairastanut sen sairaalan kautta minäkin. Kesäkin meni puolikuntoisena.
Sulle se oli ikävä, mulle se oli lievempi kuin esim. Noro.
Useimmat luulevat sairastamaansa kuumeflunssaa influenssaksi ja sitten ajattelevat, että ei paha. Infleunssa on kuitenkin ihan eri juttu. Kummasti 37-vuotias Arttukin tarvitsi ambulanssia, kun influenssa iski....
Vierailija kirjoitti:
Useimmat luulevat sairastamaansa kuumeflunssaa influenssaksi ja sitten ajattelevat, että ei paha. Infleunssa on kuitenkin ihan eri juttu. Kummasti 37-vuotias Arttukin tarvitsi ambulanssia, kun influenssa iski....
kyllä influenssa vie vieläkin nuorempia hautaankin asti. v. 2020 norjassa kaksi teiniä sai influenssan. molemmat kuolivat. suomessakin kuolee lapsia.
Te rokottamattomat jotka ette ole vielä sairastaneet influenssaa, olette samassa tilanteessa kuin Arttu ennen sairastumistaan. Onnea vain valinnallenne. Toivottavasti hoitajat eivät ole lakossa silloin.
Jos nuori mies ei kestä influenssaa, niin sitten se oli varmaan tarkoitettu niin.
Missä rok-rok-rok..?. tiedätte kyllä mikä.
Joskus oli uutinen, että influenssan kokeneet rynnivät rokotuksiin, koska eivät enää koskaan halua kokea uudestaan mitään samanlaista. Se onkin paha, jos influenssa iskee vasta joskus yli 40 vee. Voi olla, että enää ei selviäkään.
ihmettelen ilkeitä vastauksia tässä ketjussa. ärsyttääkö teitä se tosiasia, että influenssa voi viedä alle 4-kymppusenkin ambulanssikuntoon ja sairaalaan??