Hauskoja havaintoja
Minäpä aloitan, kun tuli tänään tällainen eteen: syntyessäsi olet hetken maailman nuorin, kuollessasi hetken maailman vanhin.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Jälkimmäinen osahan ei pidä paikkaansa.
Sitä kannattaa tuumia tovi, niin se aukeaa.
Hiekkarannalla on enemmän hiekanjyviä kuin maailmankaikkeudessa on atomeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aukea, koska se on huuhaata.
Aina tää sama aloitus vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hiekkarannalla on enemmän hiekanjyviä kuin maailmankaikkeudessa on atomeita.
Jotenkin maalaisjärjellä ajattelen, että koska hiekanjyvä on silmillä havaittava, täytyy sen sisältää useita mikroskooppisia atomeja.
Vierailija kirjoitti:
Aina tää sama aloitus vuodesta toiseen.
Älkää nyt niin takertuko aloituspostaukseen, vaan kirjoitelkaa niitä hauskoja havaintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä heitän veivini vaikka 60-vuotiaana, niin en todellakaan ole maailman vanhin edes kuollessani.
Kirjoita ihmeessä kirja näistä aivopieruistasi. Mieluiten runokirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä heitän veivini vaikka 60-vuotiaana, niin en todellakaan ole maailman vanhin edes kuollessani.
Avain on siinä, että pitää tarkastella sitä häviävän pientä ajan pistettä. Sitten se idea lähtee aukeamaan.
Lähin aurinkokunta on neljän valovuoden päässä, kaukaisin 13,9 mrd valovuoden päässä
.sieltä meille saapuva kuva on siis 13.9 mrd vuotta vanha eli pääsemme kurkkaamaan. Miltä alkuräjähdys näytti.
Ihmisen "avaruuden valloitus" on toistaiseksi ehtinyt kuuhun joka on yhden valo s e k u n n i n päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avain on siinä, että pitää tarkastella sitä häviävän pientä ajan pistettä. Sitten se idea lähtee aukeamaan.
Ei se siltikään aukea. Vaikka oman elämänsä viimeisellä sekunnilla on oman elämänsä vanhin niin ei se tarkoita, että olisi kaikista vanhin.
Hauska havainto, kun ihminen oppii itselleen uuden asian, hän luulee keksineensä sen itse ja pitää sitä uutena asiana vaikka se on ikivanha ja menneiden sukupolvien tuntema.
Hauska havainto: Jos pinoaisit kolikkoja kunnes pino yltää kuuhun asti, olisit kolikkojen pinoamisen maailmanmestari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo näin menee syntyessä - mutta ei kuollessa. Jos kuolet 40-vuotiaana sydänkohtauksesta niin moni sinua ennen syntynyt jää vielä elämään.
Hauska havainto: jos kaikki Suomen persut menisivät riviin päiväntasaajan ympäri käsi kädessä niin hyvä olisi!
:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo näin menee syntyessä - mutta ei kuollessa. Jos kuolet 40-vuotiaana sydänkohtauksesta niin moni sinua ennen syntynyt jää vielä elämään.
Siinähän se juuri piilee. Ne jotka ei ollut kuolleet eivät voi olla kuolemanhetken vanhin ihminen?