Moniko teistä on joutunut aikuisiässä kiusaaminsen kohteeksi?
Syrjinnän tai kiusaamisen kohteeksi? Miten se vaikutti sinuun? Ahdistava on ajatus, että joku puhuu jotain sinusta, mikä ei ole totta, ja näin määrittelee jo jollekkin valmiiksi kuvaa sinusta. Miten toimitte? Lähestyittekö tätä henkilöä, vai päätitkö jatkaa elämää vaan eteenpäin? Vaatii nimittäin voimaa mennä vaan eteenpäin erityisesti jos läheinen mustamaalaa. Vie positiivista energiaa, kellään hyviä neuvoja tai ajatuksia olla välittämättä..Helppo sanoa, anna olla, kun tekisi mieli sanoa jollekkin suorat, miten päästä yli ettei vaivaa päätä asialla enään..
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:23"]Kaisa A, olet ihminen, josta tässä ketjussa puhutaan!
[/quote] ??? Joku kiusaaja vai? Ei saa nimiä tänne laittaa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:14"]
Kamalaa, hassua ettei nämä ihmiset kyseenalaista kuulemaansa mitenkään. Itse kyseenalaistan, saatan kuunnella, mutta en lähde jatkamaan kenenkään kanssa seläntakana puhumista. Kyseenalaista on myös se, haluaako henkilö itse tehdä ratkaisuja => sopia sen kanssa kenestä puhuu. Jos puhuu jatkuvasti kaikille jostakin ja ottaa muut siihen matkaan, eikä tapahtunut ole mitenkään vakavaa,niim todella törkeätä käytöstä! Juttelisisin aina sen henkilön kanssa itse, joka on minulle jotain tehnyt, jos niin on. Seläntakana puhuminen on säälittävää! Kiusaajat on säälittäviä!!
[/quote]
Mutta suuri osa ihmisiä on apukoulutasolla ja on enemmän kuin epätodennäköistä, että oma luokka ja työyhteisö muodostuu kokonaan kädettömistä ylidramatisoivista tyypeistä. Jos menee johonkin koulutukseen ja on massasta poikkeava kannattaa heti alkaa seurailemaan milloin ensimmäinen yritys tehdä uhri osuu kohdalle.
[/quote]
Ehkä ihmiset ovat hleposti manipuloitavissa jos tarkoitat sillä apukoulutasoa, ja keskimääräinen älykkyyskin on ehkä laskemassa, mutta yleensä kaikilla ihmisillä on oma elämä ja sellainen mielisairaus, että siihen ei ole mtiään kykyä vaan pelkästään kateus jenni vartiaiseen, opettajia kohtaan, ym toisten elämää kohtaan on mielessä ja sellainen että otetaan joku kokoaikakohde ja yritetään myrkyttää kaikki tämän ympäriltä on äärimmäisen harvinaista. Se vaatii todella pahan mielenhäiriön. Normaali ihminen ei usko että sellaista on olemassa, jos ei ole joutunut kohteeksi. Tiedän sellaisen pariskunnan. linkit yllä liittyvät heihin
Lentoalalla on todella tyypillistä puhua pahaa toisten selän takana. Ilmiö on kamala ihmiselle, josta pahaa puhutaan. Hän ei voi tietää kuka pahaa puhuu, ellei hänellä ole jotakin luottohenkilöä joka kertoo juoruista hänelle, mutta aistii jotain olevan meneillään, koska kohtelu on mitä on. Saattaa olla, että ne jota joku luulee hyväksi työkaveriksi puhuukin pahaa selän takana
Joskus johto ei ole tarpeeksi älykästä ja ammattiitaitoista ottaakseen kantaa asiaan oikealla tavalla. Kiusattu ei voi olla heihin yhteydessä, koska kiusaaja saattaa olla hyvää pataa johdon kanssa tai jokin muu syy.
Kirjoitus perustuu kuulemaani. Tunnen paljon henkilöitä jotka työskentelevät alalla.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:35"]
Taas leopardin ketju.
[/quote]
?
Ehkä hieman outoja osa kirjoituksista tänne...Asialliset erikseen. :)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:41"]
Taas leopardin ketju.
[/quote]
Palstahahmo. Ehkä trolli. Jankkaa huoran maineesta ja kiusaamisesta. Ennen kirjoitellut myös muista jutuista.
?
[/quote]
Mulla esimies, piilokiusaamista lähes koko ajan. En ollut ainoa siinä työpaikassa.
Em. olin lomalla ja tää tyyppi hävitti minun henkilökohtaisia tavaroita, oli kuulemma "siivonnut".
Useita kertoja, muiden ihmisten olessa paikalla, selvitti töistä mitkä olisi täytyt tehdä (ei edes kuulut minun tehtäviin).
Teot ja elkeet oliva julmiakin, etenkin kun tyonantaja ei ollut paikalla.
Yleensäkkin oli tosi kiukkuinen ja äreä, teppä siinä yhteistyötä!
Puhuin useta kertoja yrittäjän kanssa asiasta ja yritin saada asiaan selvennystä.
Sain uuden työpaikan jossa olen viihtynyt jo lähes 10 vuotta.
Entisen esimiehen tiedän olevan nyt työtön ja sairastaneen jotain lihasperäistä/reumaattista tautia.
Kovat kivut kuuluu olevan, näin se luoja varmaan maksaa takaisin.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:29"]http://keskustelu.anna.fi/threads/rottapariskunnan-runo.1951133/
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13422066/yhteisovainoaminen
[/quote] En lukenut tuota ylläolevaa linkkiä, mutta allaolevan kyllä. Osa tuosta kirjoituksesta vaikutti vähän skeptiseltä ja kaukaa haeltulta, mutta kyllä uskon siihen, että jotku tieten tahtoen kiusaavat tai vainoavat, välittämättä täysin mitä toinen tuntuu => taidetaan kyllä silloin puhus jo psykopatiasta...Mutta tuo asuttaminen kiusatun lähelle meni jo itseltä ymmärryksen yli..
Mulla on narsisti anoppi ja kun en hypi hänen pillin mukaan niin alkoi haukkuminen.
Kyllä se harmittaa kunvtietää, ettei se edes tunne minua. Miehen suvusta jotkut kysyy jotain ihmeellistä ja siitä tiedän, että jotain on taas puhuttu.
Ei voi mitään. Tiedät itse kuka olet, joten jätä juorut omaan arvoonsa. Kyllä fiksu tajuaa milloin joku tarkoituksella haluaa vahingoittaa puheillaan jotakuta. Jos ei tajua niin se ei oo sun kamu.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:41"]
Taas leopardin ketju.
[/quote]
Palstahahmo. Ehkä trolli. Jankkaa huoran maineesta ja kiusaamisesta. Ennen kirjoitellut myös muista jutuista.
?
[/quote]
[/quote]
Ok. Onko sama jennihullu myös? Onko aspergerhennan haukkuja tai häntä esittävä?
Mistä nimi leopardi?
No minä, kahteen kertaan... Taustana siis, että minua kiusattiin koko peruskoulu- ja lukioaika. Olen nyt 34v., ja kouluttamaton, ollut 5v. jo kuntoutustuella vakavan masennuksen ja epävak.pers.häiriön takia. 5 vuotta sitten eräässä harrastusryhmässä huomasin, kuinka yksi ryhmän vanhoista jäsenistä, minua muutaman vuoden vanhempi nainen, puhui töykeästi mulle.. Se tuntui pahalta, ja olin hyvin hermostunut hänen lähellään, mutta erään harrastusleirin päätteeksi eräs ikäiseni ryhmän jäsen tuli kertomaan mulle, että tämä nainen ja eräs toinen ryhmän nainen olivat iltanuotiolla nauraneet mulle koko illan sen jälkeen kun olin mennyt nukkumaan, paikalla siis kaikki muut vielä.. Mm. tyhmäksi mua oli haukuttu, ja lisäksi matkittu yläastetyyliin mun puhetta ym.ym. Uskomatonta! Leirin viimeisenä aamuna mulla olisi siis ollut tilaisuus sanoa jotain näille naisille, mutta olin niin shokissa ja pahoilla mielin, etten saanut sanaakaan suustani. Ryhmä hajosi erinäisistä syistä pian ko. leirin jälkeen, joten kiusaaminenkin loppui siltäosin.
Toinen tapaus oli toissavuonna, kun aloitin ammattikoulun. Kävin sitä vain vuoden eli jätin täysin kesken. Ala ei kiinnostanut enkä kyennyt muutenkaan opiskelemaan, siihen vaikutti myös kyllä luokkamme kaksi ikäistäni naista, jotka ottivat mut hampaisiinsa alusta asti. Olin todella epävarma ihan kaikesta ja olemukseltani anteeksipyytävä, koska koin että en ollut edes ansainnut opiskelupaikkaani kun en jaksanut käydä säännöllisesti koulussa jne. Nämä naiset aloittivat piikittelemällä kaikesta, pienistäkin virheistä, hyvin ivalliseen sävyyn. Koska en kyennyt sanomaan vastaan, naiset muuttuivat röyhkeämmiksi ja alkoivat nauramaan avoimesti ivailujensa lisäksi ja muuttuivat röyhkeämmiksi ja röyhkeämmiksi- ihan kuin yläasteella! Ei mitään hienovaraista vaan todella avointa vittuilua, ja esim. jos jouduin kysymään jotain heiltä opiskeluun liittyvissä asioissa, saattoivat vaan kääntää selän ym. Pahin tapaus oli erään kokeen aikana, kun kännykkäni piippasi kerran, ei edes kovaan ääneen, toinen näistä naisista sanoi todella ivallisesti että eikö se pitäis sulkea, ja alkoi nauraa hervottomasti, johon toinenkin yltyi mukaan. Koko luokka kääntyi tuijottamaan, mutta naiset vaan räkättivät, opettaja näytti hyvin vaivaantuneelta myös, edes yläasteella ei ollut noin törkeää että kesken kokeen huudellaan! Nämä naiset ja minä olimme siis luokan vanhimmat, muut alle 30v. ja muut olivat tosi mukavia! Uskomatonta...
Yhteiskuntamme harrastaa aina kiusaamista, se on siihen sisäänrakennettu. Ja jos muut tyrmistyi kun sinulle naurettiin, niin todennäköisesti ne halusivat sillä tyrmistyksellä vaan tukea sääliäsi, eli eivät olleetkaan niin mukavia tyyppejä.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:45"]
No minä, kahteen kertaan... Taustana siis, että minua kiusattiin koko peruskoulu- ja lukioaika. Olen nyt 34v., ja kouluttamaton, ollut 5v. jo kuntoutustuella vakavan masennuksen ja epävak.pers.häiriön takia. 5 vuotta sitten eräässä harrastusryhmässä huomasin, kuinka yksi ryhmän vanhoista jäsenistä, minua muutaman vuoden vanhempi nainen, puhui töykeästi mulle.. Se tuntui pahalta, ja olin hyvin hermostunut hänen lähellään, mutta erään harrastusleirin päätteeksi eräs ikäiseni ryhmän jäsen tuli kertomaan mulle, että tämä nainen ja eräs toinen ryhmän nainen olivat iltanuotiolla nauraneet mulle koko illan sen jälkeen kun olin mennyt nukkumaan, paikalla siis kaikki muut vielä.. Mm. tyhmäksi mua oli haukuttu, ja lisäksi matkittu
yläastetyyliin mun puhetta ym.ym. Uskomatonta! Leirin viimeisenä aamuna mulla olisi siis ollut tilaisuus sanoa jotain näille naisille, mutta olin niin shokissa ja pahoilla mielin, etten saanut sanaakaan suustani. Ryhmä
hajosi erinäisistä syistä pian ko. leirin jälkeen, joten kiusaaminenkin loppui siltäosin.
Sorry, En jaksa lukea.
Toinen tapaus oli toissavuonna, kun aloitin ammattikoulun. Kävin sitä vain vuoden eli jätin täysin kesken. Ala ei kiinnostanut enkä kyennyt muutenkaan opiskelemaan, siihen vaikutti myös kyllä luokkamme kaksi ikäistäni naista, jotka ottivat mut hampaisiinsa alusta asti. Olin todella epävarma ihan kaikesta ja olemukseltani anteeksipyytävä, koska koin että en ollut edes ansainnut opiskelupaikkaani kun en jaksanut käydä säännöllisesti koulussa jne. Nämä naiset aloittivat piikittelemällä kaikesta, pienistäkin virheistä, hyvin ivalliseen sävyyn. Koska en kyennyt sanomaan vastaan, naiset muuttuivat röyhkeämmiksi ja alkoivat nauramaan avoimesti ivailujensa lisäksi ja muuttuivat röyhkeämmiksi ja röyhkeämmiksi- ihan kuin yläasteella! Ei mitään hienovaraista vaan todella avointa vittuilua, ja esim. jos jouduin kysymään jotain heiltä opiskeluun liittyvissä asioissa, saattoivat vaan kääntää selän ym. Pahin tapaus oli erään kokeen aikana, kun kännykkäni piippasi kerran, ei edes kovaan ääneen, toinen näistä naisista sanoi todella ivallisesti että eikö se pitäis sulkea, ja alkoi nauraa hervottomasti, johon toinenkin yltyi mukaan. Koko luokka kääntyi tuijottamaan, mutta naiset vaan räkättivät, opettaja näytti hyvin vaivaantuneelta myös, edes yläasteella ei ollut noin törkeää että kesken kokeen huudellaan! Nämä naiset ja minä olimme siis luokan vanhimmat, muut alle 30v. ja muut olivat tosi mukavia! Uskomatonta...
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:45"]
No minä, kahteen kertaan... Taustana siis, että minua kiusattiin koko peruskoulu- ja lukioaika. Olen nyt 34v., ja kouluttamaton, ollut 5v. jo kuntoutustuella vakavan masennuksen ja epävak.pers.häiriön takia. 5 vuotta sitten eräässä harrastusryhmässä huomasin, kuinka yksi ryhmän vanhoista jäsenistä, minua muutaman vuoden vanhempi nainen, puhui töykeästi mulle.. Se tuntui pahalta, ja olin hyvin hermostunut hänen lähellään, mutta erään harrastusleirin päätteeksi eräs ikäiseni ryhmän jäsen tuli kertomaan mulle, että tämä nainen ja eräs toinen ryhmän nainen olivat iltanuotiolla nauraneet mulle koko illan sen jälkeen kun olin mennyt nukkumaan, paikalla siis kaikki muut vielä.. Mm. tyhmäksi mua oli haukuttu, ja lisäksi matkittu
yläastetyyliin mun puhetta ym.ym. Uskomatonta! Leirin viimeisenä aamuna mulla olisi siis ollut tilaisuus sanoa jotain näille naisille, mutta olin niin shokissa ja pahoilla mielin, etten saanut sanaakaan suustani. Ryhmä
hajosi erinäisistä syistä pian ko. leirin jälkeen, joten kiusaaminenkin loppui siltäosin.
Sorry, En jaksa lukea.
[/quote]
[/quote]
En minäkään.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:54"]Mulla on narsisti anoppi ja kun en hypi hänen pillin mukaan niin alkoi haukkuminen.
Kyllä se harmittaa kunvtietää, ettei se edes tunne minua. Miehen suvusta jotkut kysyy jotain ihmeellistä ja siitä tiedän, että jotain on taas puhuttu.
Ei voi mitään. Tiedät itse kuka olet, joten jätä juorut omaan arvoonsa. Kyllä fiksu tajuaa milloin joku tarkoituksella haluaa vahingoittaa puheillaan jotakuta. Jos ei tajua niin se ei oo sun kamu.
[/quote] Tuo on kyllä perseestä, kun jotku ihmiset ei tajua toisten autonomisuutta, ja jotku olettaa että kaikesta pitää olla samaa mieltä, ja tällä tarkotan sitä, että aletaan puhumaan selän takana heti, jos et halua osallistua samaan juoruiluun! Tai sitten se, että se anoppi tai kuka tahansa se henkilö on, niin jos olet oma itsesi, ja iloinen jne. ja kerrot omia kantoja asioihin...mitenköhän tämän selittäis? :) ..et siis lähde mukaan toisen negatiivisiin tunteisiin toisen mieleksi, tai ala käyttäytymään toisen mielihalujen mukaisesti, niin jos siitä alkaa puhuminen selän takana jne.niin köyhää on! Nämä ihmiset omalla käytöksellään aiheuttavat konflikteja ja hankalaa oloa sitten muille!
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:45"]No minä, kahteen kertaan... Taustana siis, että minua kiusattiin koko peruskoulu- ja lukioaika. Olen nyt 34v., ja kouluttamaton, ollut 5v. jo kuntoutustuella vakavan masennuksen ja epävak.pers.häiriön takia. 5 vuotta sitten eräässä harrastusryhmässä huomasin, kuinka yksi ryhmän vanhoista jäsenistä, minua muutaman vuoden vanhempi nainen, puhui töykeästi mulle.. Se tuntui pahalta, ja olin hyvin hermostunut hänen lähellään, mutta erään harrastusleirin päätteeksi eräs ikäiseni ryhmän jäsen tuli kertomaan mulle, että tämä nainen ja eräs toinen ryhmän nainen olivat iltanuotiolla nauraneet mulle koko illan sen jälkeen kun olin mennyt nukkumaan, paikalla siis kaikki muut vielä.. Mm. tyhmäksi mua oli haukuttu, ja lisäksi matkittu yläastetyyliin mun puhetta ym.ym. Uskomatonta! Leirin viimeisenä aamuna mulla olisi siis ollut tilaisuus sanoa jotain näille naisille, mutta olin niin shokissa ja pahoilla mielin, etten saanut sanaakaan suustani. Ryhmä hajosi erinäisistä syistä pian ko. leirin jälkeen, joten kiusaaminenkin loppui siltäosin.
Toinen tapaus oli toissavuonna, kun aloitin ammattikoulun. Kävin sitä vain vuoden eli jätin täysin kesken. Ala ei kiinnostanut enkä kyennyt muutenkaan opiskelemaan, siihen vaikutti myös kyllä luokkamme kaksi ikäistäni naista, jotka ottivat mut hampaisiinsa alusta asti. Olin todella epävarma ihan kaikesta ja olemukseltani anteeksipyytävä, koska koin että en ollut edes ansainnut opiskelupaikkaani kun en jaksanut käydä säännöllisesti koulussa jne. Nämä naiset aloittivat piikittelemällä kaikesta, pienistäkin virheistä, hyvin ivalliseen sävyyn. Koska en kyennyt sanomaan vastaan, naiset muuttuivat röyhkeämmiksi ja alkoivat nauramaan avoimesti ivailujensa lisäksi ja muuttuivat röyhkeämmiksi ja röyhkeämmiksi- ihan kuin yläasteella! Ei mitään hienovaraista vaan todella avointa vittuilua, ja esim. jos jouduin kysymään jotain heiltä opiskeluun liittyvissä asioissa, saattoivat vaan kääntää selän ym. Pahin tapaus oli erään kokeen aikana, kun kännykkäni piippasi kerran, ei edes kovaan ääneen, toinen näistä naisista sanoi todella ivallisesti että eikö se pitäis sulkea, ja alkoi nauraa hervottomasti, johon toinenkin yltyi mukaan. Koko luokka kääntyi tuijottamaan, mutta naiset vaan räkättivät, opettaja näytti hyvin vaivaantuneelta myös, edes yläasteella ei ollut noin törkeää että kesken kokeen huudellaan! Nämä naiset ja minä olimme siis luokan vanhimmat, muut alle 30v. ja muut olivat tosi mukavia! Uskomatonta... Hei tuo ei oo oikein, eikä kuulosta aikuismaiselta käytökseltä, että leirinuotioilla naureskellaan jne, loukkaavaa aivan varmasti! Oot parempi kuin ne ketkä sua on kiusanneet!! Muista se! Muista, että oot hyvä just sellaisena kuin oot! Älä ikinä usko kiusaajan ajatuksia! ♡
[/quote]
Joka työpaikasta löytyy yksi k-pää ja sitten niitä, jotka eivät vain tajua k-pään k-päistä toimintaa,vaan uskovat sokeasti k-pään jutut kiusattavasta kohteesta. Olen oppinut elämään asian kanssa, koska tiedän olevani parempi työntekijä kuin muut ja saanut siitä julkista kiitostakin. Tosin en ole koskaan välittänyt muiden puheista, keskittynyt vain omaan tinkimättömään työpanokseeni ammatissa kuin ammatissa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:19"]Olen joutunut pari kertaa aikuisena perättömien juttujen kohteeksi. Kerran olin töissä paikassa jossa oli hyvä henki ja kaikki viihtyivät. Sitten meille tuli uusi ihminen töihin ja pomo ihastui tähän naiseen välittömästi. Pomo oli kyllä naimisissa, mutta siitä viis. No jostain syystä tämä nainen sai koko työpaikan sekaisin. Hän puhui meistä pahaa pomolle, keksi ihan hulluja juttuja. Sitten aina jostakin kuuli,että oli sanonut niin tai näi, vaikka ei ollutkaan . Tai tehnyt sitä ja tätä tai jättänyt tekemättä.minua hän vainosi erityisesti ja kaikenlaista juttua sai kuulla tehneensä. Vaihdoin sitten työpaikkaa. Toinen kerta oli naapuri. Ostimme pakkohuutokaupasta talon ja talon entisen omistajan sukulaisia asui naapurissa. Jutut jota meistä levitettiin olivat huikeita. niihin auttoi vain aika ja kun oltiin normaali perhe jutut loppuivat pikkuhiljaa. AP:llekin sanoisin,että jätä jutut omaan arvoonsa. Elä omaa elämääsi. kyllä ne sanomiset aikanaan loppuu kun ei niillä ole totuuspohjaa.
[/quote] No näin yritänkin tehdä, ainut vaan on tuo, että kokee voimattoman olon ja joutuu miettimään asioita mitä ei normaalisti edes miettisi. Ja huomaa myös sen, että joku tahallisesti haluaa rikkoa omaa rauhaa. Ja muutenkin tuntuu hullulta, että ihminen joka tahallisesti aiheuttaa toiselle kiusaa, niin eikö se oikeasti ajattele, että se tuntuu pahalta. Enkä osaa kovettaa itseä, ja koen vääränä, että joku haluaa satuilla ja näin saada minulta tietoisesti ihmissuhteita poikki. Tiedän miten toimia ja ajatella, mutta silti koen vääränä itseä kohtaan tämän asian. Tunteet ottaa vallan..