Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moniko teistä on joutunut aikuisiässä kiusaaminsen kohteeksi?

Vierailija
26.09.2015 |

Syrjinnän tai kiusaamisen kohteeksi? Miten se vaikutti sinuun? Ahdistava on ajatus, että joku puhuu jotain sinusta, mikä ei ole totta, ja näin määrittelee jo jollekkin valmiiksi kuvaa sinusta. Miten toimitte? Lähestyittekö tätä henkilöä, vai päätitkö jatkaa elämää vaan eteenpäin? Vaatii nimittäin voimaa mennä vaan eteenpäin erityisesti jos läheinen mustamaalaa. Vie positiivista energiaa, kellään hyviä neuvoja tai ajatuksia olla välittämättä..Helppo sanoa, anna olla, kun tekisi mieli sanoa jollekkin suorat, miten päästä yli ettei vaivaa päätä asialla enään..

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:56"]Joka työpaikasta löytyy yksi k-pää ja sitten niitä, jotka eivät vain tajua k-pään k-päistä toimintaa,vaan uskovat sokeasti k-pään jutut kiusattavasta kohteesta. Olen oppinut elämään asian kanssa, koska tiedän olevani parempi työntekijä kuin muut ja saanut siitä julkista kiitostakin. Tosin en ole koskaan välittänyt muiden puheista, keskittynyt vain omaan tinkimättömään työpanokseeni ammatissa kuin ammatissa.
[/quote] No niin se pitää tehdäkkin, jotku ihmiset on sinisilmäisiä toisten teoille tai ei vaan uskalla sanoa mitä ajattelee!

Vierailija
62/63 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja. Minua ei kiusata työyhteisössä suoranaisesti mutta siellä on tietty jengi joka systemaattisesti sulkee ulkopuolelle, ei päästä esim taukotiloissa istumaan samaan pöytään, eivät ota katsekontaktia ym ja joskus vähättelevät ja naureskelevat minulle. Olen kovin epävarma ja ujo ja pyrin työmaalla auttamaan työkavereitani monin tavoin koska tiedän miltä tuntuu hukkua työtaakan alle ja jaksan kyllä olla kaikille ystävällinen. Kovin surullista on se että olemalla kyyninen ja ilkeä saisin varmasti enemmän arvostusta. No, näillä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Inhottavalta kuulostaa tuo sinun työyhteisösi! Olen siis tuo yllä kirjoittava 34v. kiusattu.. Kyllä vaan, vielä näin aikuisenakin on tiettyjä ihmisiä, joilla ns. yläastetyylinen kovistyyli on ihannoitu tapa sosiaalisessa yhteisössä, ja olet aivan oikeassa, saattaisit saada ns. arvostusta noilta kuspää-sairaanhoitajakollegoiltasi,

jos olisit kuspää- eri asia, onko siinä mitään järkeä, sinä olet tosiaan mahtava tyyppi jos autat muita ja jaksat olla kiireessäkin ystävällinen- suoraansanottuna, nuo kollegasi ovat säälittäviä reppanoita, jotka saavat ryhmästä voimaa, samoin kuin alistamisesta ja vähättelystä. Vaikka itse olen kärsinyt paljon kokemastani kiusaamisesta aikuisena, niin suoraan sanottuna,

olen myös tajunnut miten säälittäviä nuo naiset ovat olleet jotka kiusasivat mua. Mitä voimaa se vaatii, että vittuilee ihmiselle, joka jo valmiiksi on äärimmäisen masentunut ja epävarma, täysin pohjalla elämässään? Aivan, ei vaadi yhtään mitään.