Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotias tyttö 140 cm, normaalia?

Vierailija
05.04.2022 |

Muonet muut hänen ikäisensä näyttävät olevan jonkun 10 senttiä pidempiä

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisten pituuserot ovat suuret riippuen siitä, miten murrosiän alkaminen on ”ohjelmoitu” geeneissä. Lopputulokseen vaikuttaa luonnollisesti vanhempien pituudet kaikista eniten. Mutta joku ei kasva enää täytettyään 12 v, toinen kasvaa 18-vuotiaaksi, jopa 20-vuotiaaksi riippumatta sukupuolesta. Pojilla etenkin kasvu voi tapahtua myöhään.

Miten voi kasvu loppua 12-vuotiaana ainakaan jos ihan normaali lapsi kyseessä

Mulla alkoi menkat 11v, pituuskasvu loppui siinä 12/13-vuotiaana ja "jäin" 160cm:ksi ja ihan normaali hoikka lapsi olin.

Miten menkat muka siihen vaikuttaa? Mullakin alkoi 11 vuotiaana, olin silloin 153cm ja kasvoin 15-vuotiaaksi, minusta tuli 163 senttinen

Mitä aiemmin menkat alkaa, sitä nopeammin pituuskasvu loppuu. Mun tytär oli 10-vuotiaana 168-senttinen, ja silloin hänellä alkoi menkat. Pituuskasvu loppui 13-vuotiaanai. Hänestä tuli 175-senttinen.

En usko että se on niin yksinkertaista. Mun toisella tyttärellä alkoi menkat 10-vuotiaana, ja kasvoi yli kymmenen senttiä. Toisella taas alkoi 14-vuotiaana ja hänellä loppui pituuskasvu samassa iässä kuin siskollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi