Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo on vaikea!!

Vierailija
05.04.2022 |

Olen päättänyt että ensi viikonlopulla pakkaan lapset ja tavarat autoon ja lähdemme. Aain kaupungilta vuokra-asunnon, mutta en ole kertonut vaimolle vielä asiasta mitään.

Olen elättänyt meitä 16 vuotta ja kasvattanut lapset. Nyt ei vain enään jaksa kuunnella paskapuheita. Saa vaimo jäädä aivan yksikseen omien murheidensa kanssa.

Lapset tietää että perjantaina lähdemme ja aion kertoa vaimolle asiasta kun pääsen töistä. Kerta rytinä sitten 😅
Onneksi lapset ovat pitäneet suunsa kiinni ja ovat samaa mieltä asiasta kanssani.

Kommentit (221)

Vierailija
181/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ketju. Jos mies jättää naisen (syystä mistä tahansa), se on väärin ja miehen vika ja jopa jumalolentojen kostolla on uhattu. Mutta nainen voi jättää miehen ihan mistä pikkujutusta tahansa, ja se tuntuu olevan ihan ok. Voi olla, että ap on provonnut, mutta näköjään toimii hienosti tämä asetelma. Nautittavaa!

Mitä selität? Onko tässä ketjussa muka yksikään henkilö sanonut että nainen voisi tehdä noin?

Vierailija
182/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä mutta oletko huomioinut sen, että lasten osoitetta et voi vaihtaa ilman toisen huoltajat suostumusta?

Lastenvalvojalla päätetään lähihuoltajasta ja tässä tapauksessa se on 99% varmasti isä. Ei siinä tarvitse toiselta kysyä mitään suostumusta.

Lastenvalvoja EI PÄÄTÄ MITÄÄN, eikä siellä tarvitse suostua yhtään mihinkään lappuseen laittaa nimeään !!! 

Oikeus on ainoa joka voi määrätä lasten huoltajuudesta!

Lasten osoitetta ei voi vaihtaa yksin, ne soittelee maistraatista perään. Ja jos ei soita, niin jokaisen kannattaa itse olle yhteydessä maistraattiin joa lasten synnyttyä ja ilmoittaa että lapsia ei saa siirtää asumaan toiseen osoitteeseen kysymättä.

Ihan turha on lähteä riitelemään ja rettelöimään lastenvalvojan luokse. Kyvyttömyys sopia asioista on pitkä miinus huoltajuusasioissa. Ja: kyllähän lähihuoltaja voi helposti muuttaa lapsen kanssa ja ilmoittaa vain että heippa, osoite on sitten tämä ja tämä. Voihan sitä yrittää vetää käräjille jos on perusteita, mutta lähihuoltaja käytännössä päättää lapsen asioista, ja rettelöitsijä vain hankaloittaa asioita.Siksi pitäisi määrätä suoraan yksinhuoltaja ja elatusvelvollinen + vierailut, koska yhteishuollot voi pahimmillaan olla juuri noin riitaisia että tapellaan joka asiasta. Ei ole lapsen etu sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi tulla Vauvapalstalle mankumaan.

Vierailija
184/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ketju. Jos mies jättää naisen (syystä mistä tahansa), se on väärin ja miehen vika ja jopa jumalolentojen kostolla on uhattu. Mutta nainen voi jättää miehen ihan mistä pikkujutusta tahansa, ja se tuntuu olevan ihan ok. Voi olla, että ap on provonnut, mutta näköjään toimii hienosti tämä asetelma. Nautittavaa!

Nainen voi uhata miestä Metoo-kampanjalla.

185/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Viisas ratkaisu.

Vierailija
186/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä mutta oletko huomioinut sen, että lasten osoitetta et voi vaihtaa ilman toisen huoltajat suostumusta?

Lastenvalvojalla päätetään lähihuoltajasta ja tässä tapauksessa se on 99% varmasti isä. Ei siinä tarvitse toiselta kysyä mitään suostumusta.

Lastenvalvoja EI PÄÄTÄ MITÄÄN, eikä siellä tarvitse suostua yhtään mihinkään lappuseen laittaa nimeään !!! 

Oikeus on ainoa joka voi määrätä lasten huoltajuudesta!

Lasten osoitetta ei voi vaihtaa yksin, ne soittelee maistraatista perään. Ja jos ei soita, niin jokaisen kannattaa itse olle yhteydessä maistraattiin joa lasten synnyttyä ja ilmoittaa että lapsia ei saa siirtää asumaan toiseen osoitteeseen kysymättä.

Ootko muuttanut viime aikoina lasten kanssa? Tehnyt heille osoitteenmuutoksen? Minä ja mieheni (lastensa lähi) ollaan. Voin vakuuttaa, ettei maistraatti soitellut exille perään, vaikka eivät olleet mitään suostumusta sinne antaneet.

Sitä en tiedä mitä olisi tapahtunut, jos olisivat jonkun kantelun tms. tehneet. Tähän ei ollut onneksi tarvetta, koska tiesivät muutosta etukäteen ja koko lähi/etä asettelu on keinotekoinen, koska lapset ovat viikko-viikko.

Vierailija
187/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hirveää, että olet lapsesi sotkenut asiaan joka on sinun ja vaimosi välinen.

Jos 16v asiat olleet persiillään, voisi olettaa että jopa kaikki lapset ovat jo 12v ja silloin lapsi saa itse päättää kumman luona asuu.

12-vuotiasta pitää kuulla. 12-vuotias ei saa itse päättää. Vissi ero.

Missä tapauksissa muka pitäisi tehdä vastoin 12v tahtoa, lapsen etua kun pitää ajatella? En keksi mitään syytä tähän hätään, miksi pitäisi asua siellä missä ei viihdy. Esim.minulla ei ollut lapselle omaa huonetta, mutta silti lapsi halusi luokseni koska exän uusperhe vei kaiken huomion ja oma lapsi jäi vähälle.

Esimerkiksi silloin, kun toisessa paikassa ei ole mitään sääntöjä ja annetaan lintsata. Kapinoiva nuori haluaa sinne, ettei kukaan määräile ja saa elää miten lystää.

Lapsen etu ja lapsen tahto eivät ole aina sama asia.

Vierailija
188/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi menit naimisiin tuollaisen kanssa?

Vierailija
189/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon yhden asian. Jumalan on kosto ja Hän maksaa takaisin mitä olet tekemässä. Sinua on nyt varoitettu. Kannattaa miettiä tarkkaan.

ja lääkkeet taas ottamatta?

Vierailija
190/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta.

Itseasiassa mun täytyy vähän avata tätä juttua.

Halusin nähdä miten ihmiset reagoi tähä asiaan ja niin kuin veikkasinkin että paljon naisten kommentteja ettei noin voi tehdä ja että lapset päätyvät äidilleen jokatapauksessa.

Todellisuudessa tämä asia tapahtui jo 4-vuotta sitten ja lähdin eräänä perjantaina lasten kanssa. Aivan niin kuin tähän kirjoitin kaikki tapahtui samalla lailla. Nykyään asun omakotitalossa lasteni kanssa ja elämme äärettömän onnellista aikaa. Se yksi iso painolasti poistui elåmästämme kertarysäyksellä. Olemme onnellisia. 😊

Lapset näkevät äitiään virallisesti joka toinen viikonloppu, mutta he eivät halunneet äidillää kulkea joten näkevät äitiään nykyään melko satunnaisesti. Yksi hyvä asia tapahtui myös tämän myötä. Lasten äiti alkoi työskentelemään ja joutui ottamaan itseään niskasta kiinni.

Se että tämä ei tapahdu nyt perjantaina vaan että tämä tapahtui jo aiemmin on pikkuseikka. Kannustankin niitä isiä jotka kärsivät samanlaisista ongelmista ratkaisemaan asiat eikä pitkittämään niitä.

Ja hei... Yksinhuoltaja isät on naismarkkinoilla melko kuumaakamaa 😉

Kannustatko äitejä, jotka kärsivät samanlaisista ongelmista ratkaisemaan asiat?

Vierailija
191/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori ap, ei se noin mene. Jossain unessa ehkä, ei todellisuudessa. Tää on trolli!

Miksi kuvittelet että äidit saisivat tehdä saman mutta isät eivät?

En ole koskaan kuullut kenenkään naisen suunnittelevan tälläistä. Ainoastaan silloin jos mies on ollut väkivaltainen hullu ja silloin on sanomattakin selvää että lähdetään ja vähän äkkiä!

ja nainenko ei voi olla väkivaltainen?

Vierailija
192/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä höpäjät. 🤦‍♂️

Olen eri, jolle vastasit, mutta näin on. Ilman yhteistä sopimusta tai ilman toisen lupaa tai oikeuden päätöstä, ei alaikäisten kotiosoitetta voi vaihtaa. Vaikka tuo olisi lasten oma halu, niin pitää odottaa lastenvalvojan ( Tämä tietysti vaatii toisen huoltajan suostumusta) tai oikeuden päätöstä.

Minulle kyllä soitettiin, että onko isältä lupa ja seuraavaksi soittivat isälle ja varmistivat. Tämä siis siinä tilanteessa kun muutin pois lasten kanssa yhteisestä kodista. Sen jälkeen ei ole kysytty. Exä olisi voinut tuossa kohtaa tehdä kyllä kiusaa.

No, höpöhöpö. Muutin uusperheineni vuosi sitten. Ihan tein muuttoilmoituksen lapsillekin normaalisti. Ei kukaan kysellyt exältä mitään.

Vierailija
193/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut pitkään tuollainen sohvalla makaava äiti, joka ei juuri siivonnut ja ruuanlaitostakin vastasi pääosin mies. Olin töissä kun mentiin naimisiin, mutta yhteisestä sopimuksesta jäin lapsen kanssa kotiin viideksi vuodeksi. Eikä ollut sen jälkeen helppoa päästä takaisin työelämään. Aloitin AMK-opinnot lapsen ollessa tokaluokkalainen, mutta ei auttanut AMK-tutkintokaan töiden saamisessa. Toki olin ollut pätkätöissä ja osa-aikatöissä, mutta enemmän olen ollut työtön kuin töissä. 

Sain vakituisen (pa*ka)työpaikan vasta kun lapsi oli jo 17-vuotias. Kyllä siinä matkan varrella moneen kertaan mietin, että jos mies ei jaksa minun elämistä maksaa, kun ei minulta kotityötkään suju (pyykkäys oli ainoa, mikä sujui, ja raha-asioiden hoito, mikä ei mieheltä sujunut), niin ilman muuta mies olisi saanut ottaa lapsen. Olisin pysynyt lapsen tukena, mutta ei minulla olisi mitenkään ollut varaa maksaa lapselle kunnollista asuntoa ja muuta hyvää elämää. 

Minä kyllä osallistuin lapsen elämään, hoidin kaikki juoksevat asiat, mietin kouluvalinnat ja lapsen ollessa isompi olin se, jonka kanssa tehtiin urapohdintoja. Koska itsellä meni tutkinto hukkaan, kun en päässyt kesätöihin, tolkutin myös lapselle sitä oman alan työkokemuksen tärkeyttä ja hän on onneksi niihin oman alan töihin päässyt jo nuorena. 

Minä sain ADHD-diagnoosin 50-vuotiaana. Enkä olisi saanut vielä silloinkaan, ellei 20-vuotias lapsemme olisi mennyt samasta asiasta tutkittavaksi. Ja nyt ollaan molemmat tutkimuksissa autismin kirjon häiriöstä. Siitäkin luultavasti saadaan molemmat diagnoosi. Yritän tässä vasta saada elämääni kasaan. Mies on pysynyt rinnalla, mutta varmasti on välillä joutunut puremaan hammasta. Avioehtoa meillä ei ole, joten ehkä se yhdessä pysyminen on ollut pienempi paha. En minä tahallani ole huono vaimo ollut, yritän kyllä parhaani.

Raha pitää liitot kasassa:)

Ei kukaan tietenkään pelkän rahan vuoksi jää onnettomaan liittoon. Mutta kyllä se niin on, että kun yhdessä pysytään, niin voidaan elää mukavammissa puitteissa. 

Jos pelkkää rahaa ajattelee, niin olen vähän niin kuin huono sijoitus, josta olisi pitänyt luopua hyvän sään aikana. Nyt on tullut jo niin paljon turskaa, että sama jäädä toivomaan, lähtiskö se vielä siitä nousuun.

Minusta on hyvä, ettei tässä maassa enää kukaan ole niin riippuvainen puolisosta, etteikö olisi varaa erota liitosta, joka on mennyt jo kauhean puolelle. Mutta tämän kääntöpuoli on se, että ehkä turhan helpolla laitetaan pillit pussiin, kun alkaa kyllästyttää tai jos osuu jännittävämpi ehdokas kohdalle. Jos on sellainen tilanne, että ero kirpaisee taloudellisesti, niin kyllä se kannustaa jatkamaan yhdessä ja tekemään töitä sen eteen, että kummallakin olisi hyvä olla. 

Jos liitto on pahasti karilla, niin sitten on se ja sama kuinka kalliiksi se ero tulee. Ei siinä kohtaa lasketa enää rahoja, vaan puolisosta halutaan eroon hinnalla millä hyvänsä. 

Vierailija
194/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei enään erotella äitejä ja isiä vaan molemmilla on sama mahdollisuus lähivanhemmuuteen. Tässä keississä lähivanhemmuus tulee varmasti olemaan isällä.

Juuri katson sivusta riitelytaistelua lapsista, ja kyllä tässä nimen omaan on äiti vahvoilla, hän kun muutti pois, ja otti lapset mukaan. Vaihtoi lasten osoitteet pois sieltä yhteisestä kodista, ja nyt ei millään meinaa antaa yhtä lapsista isän osoitteeseen, eli todellakin on vaikeaa!

Mitään tapaamissopimuksia ei olal tehty, koska edes siitä ei ole yksimielisyyttä että edes yksi lapsista asuisi kirjoilla isän luona. Isä hoitanut koko ajan lapsia 60/40, eli isä enemmän kuin äiti. Sama on jatkunut koko erossaolon ajan, eli isä hoitaa lapsia enemmän, ja myös maksaa enemmän lasten kuluja, mutta millään ei edes yksi lapsista voi muuttaa isän luo kirjoille. Tämä kirjoillaolo ei vaikuttaisi lasten tapaamisiin mitenkään, vaan kaikki olisi aina kerralla jomman kumman luona.

Vierailija
195/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei anna lasten kirjoja muuttaa isälle, menettää lapsilisät ja asumistuet ym. Peeaaäipät kyllä tämän tietävät hyvin tarkkaan. Nähty on.

Vierailija
196/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasadun aika.

Vierailija
197/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli yleltä/tv:stä sarja nimeltä "Olive Kitteridge".

Siinä oli vaimo joka oli oikeasti veemäisen "vaikea" miehelleen ja pojalleen.

Perustui palkittuun samannimiseen kirjaan.

Vierailija
198/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa isät ja äidit jotka uskallatte lähteä huonosta suhteesta. Aina tulee muistaa että lapsella on oikeuksia ei meillä vanhemmilla.

Vierailija
199/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa vastenmieliseltä tyypiltä, enkä luottaisi hänen kuvaukseen vaimostaan. Se ei silti tarkoita, etteikö myös vaimo voisi olla saamaton ja hankala. Totuus on varmaan siinä välissä. Toivottavasti lapset eivät kuitenkaan saaneet tästä myrkyllistä parisuhde- ja ratkaisumallia.

Joka tapauksessa teille teki varmasti hyvää erota.

Vierailija
200/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei se Aamuinen kommenttini Oli asiallinen!

Se oli Suomen rikoslain mukainen!

kommentti.

Ei voi noin vain lähtä,jos haluat Lasten yksinhuoltajuuden Silloin, se menee Oikeuskäsittelyyn.

Oikeudessa Tuomari lukee lopulta prosessin päätteeksi päätöksen.

Tai jos haluat avioeron sekin on oma Oikeusprosessi.

👩‍⚖️⚖️👮