Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo on vaikea!!

Vierailija
05.04.2022 |

Olen päättänyt että ensi viikonlopulla pakkaan lapset ja tavarat autoon ja lähdemme. Aain kaupungilta vuokra-asunnon, mutta en ole kertonut vaimolle vielä asiasta mitään.

Olen elättänyt meitä 16 vuotta ja kasvattanut lapset. Nyt ei vain enään jaksa kuunnella paskapuheita. Saa vaimo jäädä aivan yksikseen omien murheidensa kanssa.

Lapset tietää että perjantaina lähdemme ja aion kertoa vaimolle asiasta kun pääsen töistä. Kerta rytinä sitten 😅
Onneksi lapset ovat pitäneet suunsa kiinni ja ovat samaa mieltä asiasta kanssani.

Kommentit (221)

Vierailija
101/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan henkistä väkivaltaa äidin puolelta. Siksi tällainen ratkaisu.

Vierailija
102/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ongelmaa sen kanssa, että olet päättänyt erota. Eikä myöskään sen kanssa, että asiasta on juteltu lasten kanssa ja he haluavat muuttaa kanssasi. Mutta miksi asia pitää salata vaimoltasi? Ihan ilkeyttäänkö vai pelkäätte oikeasti hänen tekevän jotain pahaa jos saisi tietää?

Aika moni nainen on tuollaisessa tilanteessa tappanut lapset ja itsensä.

Kas, lapsen t a p o i s t a fantasioiva hullukin on taas herännyt tekemään pitkää päivää vauvalle.

Naiset pahoinpitelee ja tappaa lapsia miehiä enemmän. Eli riski on olemassa.

Ne naiset ei vissiin halua jättää lapsia kärsimään kaltaisesi hullun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ongelmaa sen kanssa, että olet päättänyt erota. Eikä myöskään sen kanssa, että asiasta on juteltu lasten kanssa ja he haluavat muuttaa kanssasi. Mutta miksi asia pitää salata vaimoltasi? Ihan ilkeyttäänkö vai pelkäätte oikeasti hänen tekevän jotain pahaa jos saisi tietää?

Siksi, koska kirjoittaja on nainen ja tarina on Porvoosta.

Vierailija
104/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi totta niin miksi pitää lähteä salaa tuossa tilantessa? Siis jos olet elättäjä ollut muutenkin niin sanot vain että lähdet, tulee ero  ja sillä selvä ?

Vierailija
105/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi totta niin miksi pitää lähteä salaa tuossa tilantessa? Siis jos olet elättäjä ollut muutenkin niin sanot vain että lähdet, tulee ero  ja sillä selvä ?

Niinhän minä teinkin. Sanoin vain perjantaina että nyt me lähdetään.

Vierailija
106/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielessä on myös, että heittäis muijan takasin kadulle.

Ehkä jo perjantaina sen teenkin.

Vierailija
107/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tässä häneltä salata mitään. Asia on vain suunniteltu hyvin ja lopputuloksesta ei neuvotella.

Asioista on keskusteltu vuosien aikana hyvin paljon. Mm. Siitä että voisi osallistua työtä tekemällä perheen kuluihin, voisi ymmärtää että elämä ei ole kotirouvailua ja soffalla makaamista, voisi osallistua lasten elämään enemmän yms yms..

Ei tule hänelle peejantaina yllätyksenä ja jos tulee niin häneen pitää mennä hetkeksi seisomaan peilikaapin eteen.

No mut kyllähän sä salaat. Se nyt tulee useamman kerran esiin.

Ja lue uudelleen aloitus, selvästi nautit kostostasi.

Ohis

Vierailija
108/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten tai sinun ei tarvitse pakata mitään tavaroita etukäteen? Tai paremminkin kai että lapset eivät saa ottaa mukaan itselle tärkeitä tavaroita? Mahtaa olla varsin stressaava tilanne lapsille?

Jep. Todella ikävä tilanne lasten kannalta. Joutuvat salailemaan omalta vanhemmaltaan tuollaista asiaa. Onkohan lapset ihan niin innoissaan kuin ap esittää? Lapset yleensä haluavat olla lojaaleja vanhemmalleen, vaikka tämä olisi millainen tahansa. Todella epäreilu tilanne lasten kannalta.

Vierailija
109/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kundi Nakkilasta kirjoitti:

Mielessä on myös, että heittäis muijan takasin kadulle.

Ehkä jo perjantaina sen teenkin.

Kadultako sinä sen muijasi aikoinaan löysit? Ihan kiva, että annoit kodittoman asua luonasi jonkun aikaa.

Vierailija
110/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin puolisostani jonka kanssa ei pystynyt keskustellen sopimaan ainuttakaan asiaa. 20v oltiin yhdessä.

Näkisin että se jolla on tulot joilla elättää lapset myös on lähivanhempi. Ainakin meillä se meni niin.

Voin kuvitella pa skamyrskyn. Tsemppiä ap. Tarvitset voimia. Selviät kun et rettelöi vaan pidät pään kylmänä.

Pää kylmänä. Olen kantani päättänyt ja päätöksessäni pysyn. Mikään ei voi tåssä asiassa enään tulla muuttamaan meidän päätöstä. Sen on vahvistanut jo lastenneuvojakin ja uskon että hän on oikea ihminen sanomaan miten asiat oikeasti menee. Olen avoimesti puhunut hänelle tästä asiasta.

Lastenneuvoja?

Vierailija
111/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis äiti on vain maannut vuosikaudet sohvalla. Sinä veit lapset hoitoon jne. Miksi et ole hakenut vaimollesi apua, sehän on sairas?!

Aikuinen ihminen on itse vastuussa asioistaan. Pakkohoidon kriteerit ei tuosta täyty. Eipä sillä, mistään ei voi edes tuollaista johtopäätöstä tehdä, että tilanne on ollut kuvaamasi kaltainen.

Vierailija
112/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin puolisostani jonka kanssa ei pystynyt keskustellen sopimaan ainuttakaan asiaa. 20v oltiin yhdessä.

Näkisin että se jolla on tulot joilla elättää lapset myös on lähivanhempi. Ainakin meillä se meni niin.

Voin kuvitella pa skamyrskyn. Tsemppiä ap. Tarvitset voimia. Selviät kun et rettelöi vaan pidät pään kylmänä.

Pää kylmänä. Olen kantani päättänyt ja päätöksessäni pysyn. Mikään ei voi tåssä asiassa enään tulla muuttamaan meidän päätöstä. Sen on vahvistanut jo lastenneuvojakin ja uskon että hän on oikea ihminen sanomaan miten asiat oikeasti menee. Olen avoimesti puhunut hänelle tästä asiasta.

Lastenneuvoja?

Älä osallistu keskusteluun jos et tiedä mikä on lastenneuvoja 🤭

Vierailija
113/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän minä teinkin. Sanoin vain perjantaina että nyt me lähdetään.

Näytät todella vahingollista esimerkkiä lapsillesi. Haluatko todella, että he oppivat salaamaan ja kieroilemaan selän takana?? Mikä siinä suoraselkäisessä rajojen asettamisessa on niin vaikeaa?

Vierailija
114/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä.

Kuka näitä jaksaa tehtailla 🥱

Vierailija
115/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko löytänyt miehen?

Vierailija
116/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei ollutkaan mun mies. Meillä vain yksi lapsi.

Nukuitko yösi huonosti peläten? Ksuan sullakin meni laskea kun jo ensimmäisessä viestissä puhutaan lapsista monikossa 🤭

Kuspäältä vaikuttaa tää tyyppi...

Vierailija
117/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni nainen on tuollaisessa tilanteessa tappanut lapset ja itsensä.

Kas, lapsen t a p o i s t a fantasioiva hullukin on taas herännyt tekemään pitkää päivää vauvalle.

Naiset pahoinpitelee ja tappaa lapsia miehiä enemmän. Eli riski on olemassa.

Ne naiset ei vissiin halua jättää lapsia kärsimään kaltaisesi hullun kanssa.

Ai, nyt naisten tekemiin perheväkivaltoihin saatiin sekotettua mukaan "äidin rakkaus", että se onkin armoteko, kun nainen päättää surmata lapset. Mites sit, onko se myös miehen tekemänä armoteko, ettei halua jättää lasta naisen kanssa kärsimään....

Vierailija
118/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut pitkään tuollainen sohvalla makaava äiti, joka ei juuri siivonnut ja ruuanlaitostakin vastasi pääosin mies. Olin töissä kun mentiin naimisiin, mutta yhteisestä sopimuksesta jäin lapsen kanssa kotiin viideksi vuodeksi. Eikä ollut sen jälkeen helppoa päästä takaisin työelämään. Aloitin AMK-opinnot lapsen ollessa tokaluokkalainen, mutta ei auttanut AMK-tutkintokaan töiden saamisessa. Toki olin ollut pätkätöissä ja osa-aikatöissä, mutta enemmän olen ollut työtön kuin töissä. 

Sain vakituisen (pa*ka)työpaikan vasta kun lapsi oli jo 17-vuotias. Kyllä siinä matkan varrella moneen kertaan mietin, että jos mies ei jaksa minun elämistä maksaa, kun ei minulta kotityötkään suju (pyykkäys oli ainoa, mikä sujui, ja raha-asioiden hoito, mikä ei mieheltä sujunut), niin ilman muuta mies olisi saanut ottaa lapsen. Olisin pysynyt lapsen tukena, mutta ei minulla olisi mitenkään ollut varaa maksaa lapselle kunnollista asuntoa ja muuta hyvää elämää. 

Minä kyllä osallistuin lapsen elämään, hoidin kaikki juoksevat asiat, mietin kouluvalinnat ja lapsen ollessa isompi olin se, jonka kanssa tehtiin urapohdintoja. Koska itsellä meni tutkinto hukkaan, kun en päässyt kesätöihin, tolkutin myös lapselle sitä oman alan työkokemuksen tärkeyttä ja hän on onneksi niihin oman alan töihin päässyt jo nuorena. 

Minä sain ADHD-diagnoosin 50-vuotiaana. Enkä olisi saanut vielä silloinkaan, ellei 20-vuotias lapsemme olisi mennyt samasta asiasta tutkittavaksi. Ja nyt ollaan molemmat tutkimuksissa autismin kirjon häiriöstä. Siitäkin luultavasti saadaan molemmat diagnoosi. Yritän tässä vasta saada elämääni kasaan. Mies on pysynyt rinnalla, mutta varmasti on välillä joutunut puremaan hammasta. Avioehtoa meillä ei ole, joten ehkä se yhdessä pysyminen on ollut pienempi paha. En minä tahallani ole huono vaimo ollut, yritän kyllä parhaani.

Niin, ihan rohkaiseva tarina, monillahan on tällaista taustaa. Nämähän on hirveen yleisiä vaivoja. Silti kyynikko minussa sanoo, että sinuun naisena suhtaudutaan varmaan paljon myötämielisemmin ja yrittäminen riittää kohdallasi. Jos kyse olis miehen vastaavasta taustasta, ei paljon ymmärrystä heruisi.

Paljon myös se ihmisen oma asenne ratkaisee. Onko se: "no mä oon mikä mä oon!!!! Itepähän valitsit" vai kantaako puoliso vastuun ja ymmärtää asian toisen näkökulmasta, kuten sinä nyt osoitat ymmärtäväsi.

Vierailija
119/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenneuvoja?

Ok, no etkö halua armollisuuttasi kuitenkin avata vähän, kun googlettamallakaan ei tule muita tuloksia kuin lastenneuvoLa?

Kerro tarkemmin, kuka ja mitä tekee?

Vierailija
120/221 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenneuvoja?

Ok, no etkö halua armollisuuttasi kuitenkin avata vähän, kun googlettamallakaan ei tule muita tuloksia kuin lastenneuvoLa?

Kerro tarkemmin, kuka ja mitä tekee?

Keskustelun taso on tätä 😂 en kuuklella löytänyt 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän