Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo on vaikea!!

Vierailija
05.04.2022 |

Olen päättänyt että ensi viikonlopulla pakkaan lapset ja tavarat autoon ja lähdemme. Aain kaupungilta vuokra-asunnon, mutta en ole kertonut vaimolle vielä asiasta mitään.

Olen elättänyt meitä 16 vuotta ja kasvattanut lapset. Nyt ei vain enään jaksa kuunnella paskapuheita. Saa vaimo jäädä aivan yksikseen omien murheidensa kanssa.

Lapset tietää että perjantaina lähdemme ja aion kertoa vaimolle asiasta kun pääsen töistä. Kerta rytinä sitten 😅
Onneksi lapset ovat pitäneet suunsa kiinni ja ovat samaa mieltä asiasta kanssani.

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin puolisostani jonka kanssa ei pystynyt keskustellen sopimaan ainuttakaan asiaa. 20v oltiin yhdessä.

Näkisin että se jolla on tulot joilla elättää lapset myös on lähivanhempi. Ainakin meillä se meni niin.

Voin kuvitella pa skamyrskyn. Tsemppiä ap. Tarvitset voimia. Selviät kun et rettelöi vaan pidät pään kylmänä.

Vierailija
42/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vaimo jäädä aivan yksikseen omien murheidensa kanssa.

Mitä sä ap tarkotat tällä?! Miten musta tuntuu että olet narsisti-isukki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin puolisostani jonka kanssa ei pystynyt keskustellen sopimaan ainuttakaan asiaa. 20v oltiin yhdessä.

Näkisin että se jolla on tulot joilla elättää lapset myös on lähivanhempi. Ainakin meillä se meni niin.

Voin kuvitella pa skamyrskyn. Tsemppiä ap. Tarvitset voimia. Selviät kun et rettelöi vaan pidät pään kylmänä.

Pää kylmänä. Olen kantani päättänyt ja päätöksessäni pysyn. Mikään ei voi tåssä asiassa enään tulla muuttamaan meidän päätöstä. Sen on vahvistanut jo lastenneuvojakin ja uskon että hän on oikea ihminen sanomaan miten asiat oikeasti menee. Olen avoimesti puhunut hänelle tästä asiasta.

Vierailija
44/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa vaimo jäädä aivan yksikseen omien murheidensa kanssa.

Mitä sä ap tarkotat tällä?! Miten musta tuntuu että olet narsisti-isukki.

Tuskimpa vain toi on edes isukki, kunhan yrittää trollaamalla saada naiset hermostumaan.

Vierailija
45/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei enään erotella äitejä ja isiä vaan molemmilla on sama mahdollisuus lähivanhemmuuteen. Tässä keississä lähivanhemmuus tulee varmasti olemaan isällä.

Tämä ei muuten todellakaan pidä paikkaansa. Paras ystäväni työskentelee lastenvalvojana, ja on toisen ystävän kautta kuultu ihan käytännön kokemuksia. Vaikka joku voisi kutsua minua jopa feministiksi, ja teen aktiivisesti työtä järjestössä naisten tasa-arvon eteen (mm. palkkatasa-arvo), niin tämä on asia jossa miehet häviää edelleen käytännössä 9/10 tapauksessa. Ap:n tapauksessa, jos lapset ovat yli 11v, niin heidän mielipidettään kunnioitetaan ja ap voi hyvinkin saada lähihuoltajuuden. Jos lapset nuorempia, niin ei ole läpihuutojuttu saada isälle lähivanhemmuutta. Ystäväni kertomana ainoat kerrat kun vanhemmat ovat olleet erimielisiä, ja lapset ovat päätyneet isälle, ovat olleet sellaisia että äidillä on ollut päihdeonglemia tai hän on ollut kunnolla väkivaltainen. Toki jos ap:n vaimo suostuu etävanhemmuuteen (miksi ei tuossa tilanteessa suostuisi?) niin ongelmaa ei ole.

Vierailija
46/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei enään erotella äitejä ja isiä vaan molemmilla on sama mahdollisuus lähivanhemmuuteen. Tässä keississä lähivanhemmuus tulee varmasti olemaan isällä.

Tämä ei muuten todellakaan pidä paikkaansa. Paras ystäväni työskentelee lastenvalvojana, ja on toisen ystävän kautta kuultu ihan käytännön kokemuksia. Vaikka joku voisi kutsua minua jopa feministiksi, ja teen aktiivisesti työtä järjestössä naisten tasa-arvon eteen (mm. palkkatasa-arvo), niin tämä on asia jossa miehet häviää edelleen käytännössä 9/10 tapauksessa. Ap:n tapauksessa, jos lapset ovat yli 11v, niin heidän mielipidettään kunnioitetaan ja ap voi hyvinkin saada lähihuoltajuuden. Jos lapset nuorempia, niin ei ole läpihuutojuttu saada isälle lähivanhemmuutta. Ystäväni kertomana ainoat kerrat kun vanhemmat ovat olleet erimielisiä, ja lapset ovat päätyneet isälle, ovat olleet sellaisia että äidillä on ollut päihdeonglemia tai hän on ollut kunnolla väkivaltainen. Toki jos ap:n vaimo suostuu etävanhemmuuteen (miksi ei tuossa tilanteessa suostuisi?) niin ongelmaa ei ole.

Olen kuullut kaverin tutulta... Huh huh... Nyt laitoit ihan faktaa 😆

Vierailija
47/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, ei se noin mene. Jossain unessa ehkä, ei todellisuudessa. Tää on trolli!

Vierailija
48/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori ap, ei se noin mene. Jossain unessa ehkä, ei todellisuudessa. Tää on trolli!

Miksi kuvittelet että äidit saisivat tehdä saman mutta isät eivät?

Vierailija
49/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsia mitä joutuvat kokemaan. Että isä tekee näin. No, kyllä se äiti saa puolet ajasta lapset itselleen. Oikeasti se haluaa. Ap vaan kertoo manipuloituja satujaan täällä sekä kotona lapsilleen. Lupasitko ostaa kaikkea kivaa lapsille kun sulla on rahaa eikä äidillä ole?!

Vierailija
50/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä lailla molemmat saavat noin tehdä, mutta ei se ihan tasapainoisesta vanhemmuudesta kerro jos tuohon ratkaisuun päätyy että tekee asiat salassa ja vaatii vielä lapsiakin pitämään salaisuuden.

Vierailija
51/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v saa ihan ite muuttaa kirjansa haluamaansa osoitteeseen

Vierailija
52/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä epätoivoiset mammat hermoilee ja yrittää sepittää asioita 😂😂😂😂

Millä tavoin olen epätoivoinen? Siitäkö, että joku täysin tuntematon henkilö aikoo erota? Siitä, että lastenvalvojat ovat antaneet vääriä tulkintoja laista? Siitä, että lastenvalvojat ovat osallisena vanhemman vieraannuttamiseen? Nimittäin sitä tuo on: puhua lasten kanssa ja vaatia heitä olemaan paljastamatta toiselle vanhemmalle.Ei ole oikein. Voit päättää lähteä, mutta lasten kanssa tuollaisen suunnittelu on vieraannutramista. Voi olla, että sinä olet tehnyt kaiken. Voi olla, että sinä olet se turvallinen vanhempi. Juuri sen takia sinun pitää varmistaa, ettet vieraannuttaa etkä riko lakia. Lasten osoitetta et voi muuttaa ilman toisen huoltajan lupaa tai ilman oikeuden päätöstä. Salaiset suunnitelmat lasten kanssa on nähtävissä pahaksi vieraannuttamiseksi. Lisäksi turvallisena aikuisena sinun pitää huomata se, että jos hsukut toista vanhemaa, gsukut samalla lasta. Puolet heistähän on tullut siltä toiselta.

sinun tulisi toimia oiein:

Nainenko sinun mielestäsi voi vain lähteä lasten kanssa? En naisena ymmärrä tuota sinun logiikkaa.

Johan tässä kirjoitettiin että asioista on puhuttu vuosia. Lapset ovat isän kanssa samaa mieltå ja isä voi aivan yhtä hyvin lähteä lasten kanssa kuin äitikin. Tarpeen tullessa sosiaaliviranomainen päättää missä lapset asuvat. Tässä tapauksessa lapset asuvat 110% todennäköisesti isän kanssa.

Mitä logiikkaa? En puhu naisista en miehistä. Puhun vanhemmista ja huoltajista. Sama asia, jos ap olisi nainen. Asioista on voitu puhua vaikka vuosikymmeniä, mutta vieraanuttaminen on väärin, varsinkin siltä turvalliselta aikuiselta vaatimus salata asioita toiselta vanhemmalta on väärin. Lapsilla kun ei ole muuta vaihtoehtoa kuin miellyttää sitä turvallista vanhempaa.

Sosiaaliviranomainen ei päätä erolasten asuinpaikkaa, ellei lapsia oteta huostaan. Oikeus päättää tai vanhemmat lastenvalvojan luona.

Vierailija
53/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalääkkeet!

Vierailija
54/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä lailla molemmat saavat noin tehdä, mutta ei se ihan tasapainoisesta vanhemmuudesta kerro jos tuohon ratkaisuun päätyy että tekee asiat salassa ja vaatii vielä lapsiakin pitämään salaisuuden.

Tämä suhde ei ole tasapainoa nähnytkään. Siinä olet oikeassa 👍 nyt me teemmekin tällä "korjausliikkeellä" sellaisen tasapainotuksen jolla on vaikutusta ainoastaan positiiviseen suuntaan.

Mistä tiedät sen että olen kieltänyt lapsia puhumasta asiasta äidilleen?

Vaimollesi sun ei kai tarvitse ollakaan tasapainoinen vanhempi vaan niille lapsille. Ai niin mutta eihän niitä todellisuudessa edes ollut ihmekkös että se pääsi unohtumaan.

Vierailija
55/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan EI OLE VAATINUT LAPSIA SALAAMAAN MITÄÄN. lopeta jo harhasi.

Vierailija
56/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvana...! Hih.

Vierailija
57/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän olet kyseisen naisen lastesi äidiksi valinnut, katso peiliin ja mieti, miksi.

Vierailija
58/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia niin vetää kupoliin tämä että miehet alkaa käyttäytymään nykyään näin. Koska miehet voivat nykyään tehdä näin pelkäämättä että menettävät lapsensa.

Maailman paras muutos 👍

Vierailija
59/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt omien lasten kanssa saman, tosin olen äiti.

Oli pakko lähteä vauhdilla, koska mies oli hivenen epävakaa. Muistan yhä ne viimeiset valvotut yöt kun laskin tunteja lähtöön.

Lapset oli 8 ja 10v. Ja voi miten hekin olivat kuin uusia ihmisiä kun ei tarvinnut enää kuulostella yhden kotityrannin mielentiloja.

Kaikkea hyvää teille.

Yläpeukkuja tälle koska kyseessä on nainen.

Vierailija
60/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepähän olet kyseisen naisen lastesi äidiksi valinnut, katso peiliin ja mieti, miksi.

Tämäkin on totta. Vuosien aikana olen harmitellut asiaa hyvin paljon.

En voinut kyllä tietää että vaimollani ei ole mitään halua elää perheen kanssa ja kantaa kortta kekoon. Vaikka kaikki muut puhalsimme yhteen hiileen niin yksi kaatoi siihen vettä.

Ikävä kyllä ihmiset muuttuvat joskus turhankin paljon ja olen monesti illalla katsonut vessan peiliin ja miettinyt tätä asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän