Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo on vaikea!!

Vierailija
05.04.2022 |

Olen päättänyt että ensi viikonlopulla pakkaan lapset ja tavarat autoon ja lähdemme. Aain kaupungilta vuokra-asunnon, mutta en ole kertonut vaimolle vielä asiasta mitään.

Olen elättänyt meitä 16 vuotta ja kasvattanut lapset. Nyt ei vain enään jaksa kuunnella paskapuheita. Saa vaimo jäädä aivan yksikseen omien murheidensa kanssa.

Lapset tietää että perjantaina lähdemme ja aion kertoa vaimolle asiasta kun pääsen töistä. Kerta rytinä sitten 😅
Onneksi lapset ovat pitäneet suunsa kiinni ja ovat samaa mieltä asiasta kanssani.

Kommentit (221)

Vierailija
21/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä avautumisia täällä osalla porukasta. Taitaa osaa haamittaa kovasti.

Meille on nyt täekeää hoitaatämä asia yhdessä. Olen puhunut lasten kanssa asiasta paljon ja hekin ovat innoissaan asiasta. Perjantaina me alamme rakentamaan uutta tulevaisuutta yhdessä ja varmasti paljon varmempina.

Vierailija
22/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi hieno juttu että lapset on mukana päättämässä asiasta. Uusi alku on aina parasta. Turhasta painolastista tulisi aina hankkiutua eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ongelmaa sen kanssa, että olet päättänyt erota. Eikä myöskään sen kanssa, että asiasta on juteltu lasten kanssa ja he haluavat muuttaa kanssasi. Mutta miksi asia pitää salata vaimoltasi? Ihan ilkeyttäänkö vai pelkäätte oikeasti hänen tekevän jotain pahaa jos saisi tietää?

Vierailija
24/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaimo sitten jotenkin vaaraksi lasten kehitykselle vai miksei erosta ja lasten näkemisistä voida sopia etukäteen?

Lasten parastahan tässä ajetaan. Se on aina tärkeintä!!!!!

Vierailija
25/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et ole ainoa mies maailmassa. Good Bye ➡️

Vierailija
26/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä mutta oletko huomioinut sen, että lasten osoitetta et voi vaihtaa ilman toisen huoltajat suostumusta?

Mitä höpäjät. 🤦‍♂️

Olen eri, jolle vastasit, mutta näin on. Ilman yhteistä sopimusta tai ilman toisen lupaa tai oikeuden päätöstä, ei alaikäisten kotiosoitetta voi vaihtaa. Vaikka tuo olisi lasten oma halu, niin pitää odottaa lastenvalvojan ( Tämä tietysti vaatii toisen huoltajan suostumusta) tai oikeuden päätöstä.

Vierailija
27/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ongelmaa sen kanssa, että olet päättänyt erota. Eikä myöskään sen kanssa, että asiasta on juteltu lasten kanssa ja he haluavat muuttaa kanssasi. Mutta miksi asia pitää salata vaimoltasi? Ihan ilkeyttäänkö vai pelkäätte oikeasti hänen tekevän jotain pahaa jos saisi tietää?

Eipä tässä häneltä salata mitään. Asia on vain suunniteltu hyvin ja lopputuloksesta ei neuvotella.

Asioista on keskusteltu vuosien aikana hyvin paljon. Mm. Siitä että voisi osallistua työtä tekemällä perheen kuluihin, voisi ymmärtää että elämä ei ole kotirouvailua ja soffalla makaamista, voisi osallistua lasten elämään enemmän yms yms..

Ei tule hänelle peejantaina yllätyksenä ja jos tulee niin häneen pitää mennä hetkeksi seisomaan peilikaapin eteen.

Vierailija
28/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä mutta oletko huomioinut sen, että lasten osoitetta et voi vaihtaa ilman toisen huoltajat suostumusta?

Lastenvalvojalla päätetään lähihuoltajasta ja tässä tapauksessa se on 99% varmasti isä. Ei siinä tarvitse toiselta kysyä mitään suostumusta.

Itse asiassa lastenvalvoja vain vahvistaa vanhempien sopimuksen. Mikäli vaimo ei suostumustaan anna, niin ainoastaan oikeus voi asiasta päättää.

Vierailija
29/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tai sinun ei tarvitse pakata mitään tavaroita etukäteen? Tai paremminkin kai että lapset eivät saa ottaa mukaan itselle tärkeitä tavaroita? Mahtaa olla varsin stressaava tilanne lapsille?

Vierailija
30/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pitkään kuin lastenvalvojat ovat naisia, tuo ei valitettavasti ole mahdollista.

Ei siinä kysytä kun lasten mielipiteet ja asia sillä selvä. Olin yhteydessä lastenvalvojaan asiasta. Lapset tietää mitä perjantaina tapahtuu ja ovat tiennewt sen pitkään. Ovat mun kanssa täysin samaa mieltä asiasta. 👍

Missä ei kysytä? Juu, lastenvalvojankin luona lapset voivat mielipiteensä tuoda esiin. Lastenvalvoja ei päätä mitään. Hän tuli voi ehdottaa, neuvoa ohjata. Ne sopimukset siellä ovat sopimuksia ei lastenvalvojan päätöksiä.

Vierailija
31/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa oikeudessakaan tästä asiasta alkaa vänkäämään. Lopputulos on sama.

Olin yhteydessä lastenvalvojaan kahdesti asiasta ja he tarjosivat apua asian hoitamiseen. He sanoivat että lapset saa tällaisessa tilanteessa päättää tai paremminkin vaikuttaa kumman luona asuu jos koulut pysyy samana yms. Meidän kohdalla sanoivat että lapset tulee asumaan kanssani siihen asti kunnes asia on virallisesti päätwtty. Toki keskustelemme äidin tapaamisoikeudesta, mutta mikäli lapset eivät ole halukkaita sinne menemään niin heitä ei pakoteta.

No vaihtuu se äidinkin osoite sillä persaukisena sillä on mahdollisuuksia melko vähän 😂

Vierailija
32/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä epätoivoiset mammat hermoilee ja yrittää sepittää asioita 😂😂😂😂

Vierailija
33/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt omien lasten kanssa saman, tosin olen äiti.

Oli pakko lähteä vauhdilla, koska mies oli hivenen epävakaa. Muistan yhä ne viimeiset valvotut yöt kun laskin tunteja lähtöön.

Lapset oli 8 ja 10v. Ja voi miten hekin olivat kuin uusia ihmisiä kun ei tarvinnut enää kuulostella yhden kotityrannin mielentiloja.

Kaikkea hyvää teille.

Vierailija
34/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs nyt naurattaa siellä.

Vierailija
35/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt omien lasten kanssa saman, tosin olen äiti.

Oli pakko lähteä vauhdilla, koska mies oli hivenen epävakaa. Muistan yhä ne viimeiset valvotut yöt kun laskin tunteja lähtöön.

Lapset oli 8 ja 10v. Ja voi miten hekin olivat kuin uusia ihmisiä kun ei tarvinnut enää kuulostella yhden kotityrannin mielentiloja.

Kaikkea hyvää teille.

Niin samoin se menee tässäkin tapauksessa 👍

Vierailija
36/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin olen epätoivoinen? Siitäkö, että joku täysin tuntematon henkilö aikoo erota? Siitä, että lastenvalvojat ovat antaneet vääriä tulkintoja laista? Siitä, että lastenvalvojat ovat osallisena vanhemman vieraannuttamiseen? Nimittäin sitä tuo on: puhua lasten kanssa ja vaatia heitä olemaan paljastamatta toiselle vanhemmalle.Ei ole oikein. Voit päättää lähteä, mutta lasten kanssa tuollaisen suunnittelu on vieraannutramista. Voi olla, että sinä olet tehnyt kaiken. Voi olla, että sinä olet se turvallinen vanhempi. Juuri sen takia sinun pitää varmistaa, ettet vieraannuttaa etkä riko lakia. Lasten osoitetta et voi muuttaa ilman toisen huoltajan lupaa tai ilman oikeuden päätöstä. Salaiset suunnitelmat lasten kanssa on nähtävissä pahaksi vieraannuttamiseksi. Lisäksi turvallisena aikuisena sinun pitää huomata se, että jos hsukut toista vanhemaa, gsukut samalla lasta. Puolet heistähän on tullut siltä toiselta.

sinun tulisi toimia oiein:

Vierailija
37/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enään erotella äitejä ja isiä vaan molemmilla on sama mahdollisuus lähivanhemmuuteen. Tässä keississä lähivanhemmuus tulee varmasti olemaan isällä.

Vierailija
38/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy lapsia kun on seko-isä. Trollihan tää on. Ei aikuinen, täysijärkinen ihminen toimi näin!!! Että lapset pistetään salaamaan muutto jne. Ihan sairasta. Ymmärrän jos äiti on väkivaltainen ja käy päälle mutta muuten en. Ei ihan aikuisen oikeesti kukaan toimi näin ja lällättele täällä.

Vierailija
39/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin olen epätoivoinen? Siitäkö, että joku täysin tuntematon henkilö aikoo erota? Siitä, että lastenvalvojat ovat antaneet vääriä tulkintoja laista? Siitä, että lastenvalvojat ovat osallisena vanhemman vieraannuttamiseen? Nimittäin sitä tuo on: puhua lasten kanssa ja vaatia heitä olemaan paljastamatta toiselle vanhemmalle.Ei ole oikein. Voit päättää lähteä, mutta lasten kanssa tuollaisen suunnittelu on vieraannutramista. Voi olla, että sinä olet tehnyt kaiken. Voi olla, että sinä olet se turvallinen vanhempi. Juuri sen takia sinun pitää varmistaa, ettet vieraannuttaa etkä riko lakia. Lasten osoitetta et voi muuttaa ilman toisen huoltajan lupaa tai ilman oikeuden päätöstä. Salaiset suunnitelmat lasten kanssa on nähtävissä pahaksi vieraannuttamiseksi. Lisäksi turvallisena aikuisena sinun pitää huomata se, että jos hsukut toista vanhemaa, gsukut samalla lasta. Puolet heistähän on tullut siltä toiselta.

sinun tulisi toimia oiein:

Nainenko sinun mielestäsi voi vain lähteä lasten kanssa? En naisena ymmärrä tuota sinun logiikkaa.

Johan tässä kirjoitettiin että asioista on puhuttu vuosia. Lapset ovat isän kanssa samaa mieltå ja isä voi aivan yhtä hyvin lähteä lasten kanssa kuin äitikin. Tarpeen tullessa sosiaaliviranomainen päättää missä lapset asuvat. Tässä tapauksessa lapset asuvat 110% todennäköisesti isän kanssa.

Vierailija
40/221 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voittaa. Vaimo pääsee teistä ja sinä jatkat elättäjän hommaa ilman yhtä riippakiveä.

Toivottavasti vaimo ei oikeasti ole hankala, koska sitten se lasten asioista päättäminen vie aikaa. Vaikka lasten tahto olisi selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi