Psykiatri määräsi SSRI-lääkkeitä, kun valitin ettei ole tunteita elämässä. Meniköhän nyt oikein?
Palsta tietäjät ja mielenterveys potilaat, miten on, pitäiskö uskoa lääkäriä vai itselääkitä mielummin?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei ne ainakaan lisää tunteita.
AP vastaa, joo ei ne lääkäritkään näköjään aina tiedä mitä pitäisi määrätä. Parempi vaan luottaa omaan järjen käyttöön. Mitäs lääkkeitä sen olisi sitten pitänyt määrätä tunteettomuuteen?
Ei mennyt nyt ihan oikein. Sulla on elämässä syy miksi ei ole energiaa tuntea. Se on suojamekanismi joka kertoo että olisi syy toimia johonkin suuntaan. Siksi kaikki energiaa vievä on sammutettu, että keskityt toimintaan. Alat tuntea kun se mikä sitten vaivaakin on hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt nyt ihan oikein. Sulla on elämässä syy miksi ei ole energiaa tuntea. Se on suojamekanismi joka kertoo että olisi syy toimia johonkin suuntaan. Siksi kaikki energiaa vievä on sammutettu, että keskityt toimintaan. Alat tuntea kun se mikä sitten vaivaakin on hoidettu.
Johtuu psyykelääkkeistä ja olen pakko lääkityksessä. Injektiona menee psykoosin esto lääke ja jos en ota niin tulee lähete osastolle. Tälläistä tää on suomessa vuonna 22. Omasta mielestä en tarvitse tuota psyykelääkettä. Luulen että se on osa järjestelmän orjuutusta ja hallinta mekanismeja.
Tuo on vähän vastaava kuin se, kun menin lääkärille valittamaan, että käyttämäni lääke valvottaa. Jos otan lääkkeen aamulla, herään x kertaa yössä, jos otan sen illalla, en saa nukuttua ollenkaan. No, lääkäri määräsi toisen lääkkeen, ja ohjeisti: "Ota tätä uutta lääkettä aamulla, ja sitä vanhaa illalla."
Arvaa noudatinko tuota ohjetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu psyykelääkkeistä ja olen pakko lääkityksessä. Injektiona menee psykoosin esto lääke ja jos en ota niin tulee lähete osastolle. Tälläistä tää on suomessa vuonna 22. Omasta mielestä en tarvitse tuota psyykelääkettä. Luulen että se on osa järjestelmän orjuutusta ja hallinta mekanismeja.
Mikä sairaus sinulla on diagnoosina, jos injektiot pakolla?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vähän vastaava kuin se, kun menin lääkärille valittamaan, että käyttämäni lääke valvottaa. Jos otan lääkkeen aamulla, herään x kertaa yössä, jos otan sen illalla, en saa nukuttua ollenkaan. No, lääkäri määräsi toisen lääkkeen, ja ohjeisti: "Ota tätä uutta lääkettä aamulla, ja sitä vanhaa illalla."
Arvaa noudatinko tuota ohjetta?
Et varmaan. Mutta mitä luulet, jos psykiatrille sanoo ettei sairasta psykoosia, niin auttaako se? Vaikka se on vaan psykoosiesto lääkitys niin se on vienyt tunteet elämästä, eikä tämä ole ihmisarvoista elämää tämmöinen ilman tunteita. On ollut jo pohdinnassa alkaa käyttämään huumeita, että saisi jotain fiiliksiä. Ja sitten se menee määräämään SSRI lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vissiin skitsofrenia ja nimestään huolimatta koen olevani normaali ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä olisi pitänyt tehdä?
Se mitä minä olen yrittänyt ajaa läpi monet vuodet. Pois tuo psyykenlääke. Aikaisemmin kun oli tabletteina lääkitys ja jätin syömättä, olin mielestäni ns normaali. Luulen että liian herkästi ovat minut diagnosoineet ja osana ihmisten hallintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulle on tapahtunut? Varhainen trauma?
Onko sulla mitään hoitokontaktia, jonka kanssa keskustella aiheesta? Tunteiden latistuminen on tyypillinen skitsofrenian pitkäaikaisoire, sitä ei valitettavasti millään lääkkeellä saa korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Tunteettomuus johtuu saamastasi lääkityksestä joten se on lääkkeen oire eikä sille oikein voi mitään. Mitään lisälääkitystä et tietenkään tarvitse. Masennuslääkkeillä ei tunteet palaa kun ne on blokattu antipsykooteilla. Voit kysyä annoksen pienentämistä, mutta oikein muuta apua ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulle on tapahtunut? Varhainen trauma?
Uskovaisuudesta johtui. Olin aikaisemmin uskovainen ja siinä samalla ihmisen aivopesun yhteydessä saattoi olla pientä psykoosin poikasta. Diagnosoivat skitsoudeksi ja luule että tämä on osa tätä hallinta järjestelmää missä mahdollisesti eri uskoiset tai eri politiikan kannattajat näin hoidetaan luvallisesti psykiatrian voimin pois tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä minä olen yrittänyt ajaa läpi monet vuodet. Pois tuo psyykenlääke. Aikaisemmin kun oli tabletteina lääkitys ja jätin syömättä, olin mielestäni ns normaali. Luulen että liian herkästi ovat minut diagnosoineet ja osana ihmisten hallintaa.
Jo tämä viesti kertoo, että olet harhainen, ja tarvitset lääkitystä. Eivät terveet ihmiset ajattele, että joku pyrkisi hallitsemaan heitä, ja pakottamaan lääkitystä.
Masennuslääke voi olla ihan oikea lääke, koska masennus vie tunteet. Mutta puhu lääkärille, äläkä päätä mitään omin päin.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla mitään hoitokontaktia, jonka kanssa keskustella aiheesta? Tunteiden latistuminen on tyypillinen skitsofrenian pitkäaikaisoire, sitä ei valitettavasti millään lääkkeellä saa korjattua.
En usko. Sillä minulla on kokemuksia myös siitä kun jätin lääkkeet ottamatta ja tilanteeni normalisoitui ja koin olevani "normaali". On hoitajat joiden kanssa on tapaaminen silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo tämä viesti kertoo, että olet harhainen, ja tarvitset lääkitystä. Eivät terveet ihmiset ajattele, että joku pyrkisi hallitsemaan heitä, ja pakottamaan lääkitystä.
Masennuslääke voi olla ihan oikea lääke, koska masennus vie tunteet. Mutta puhu lääkärille, äläkä päätä mitään omin päin.
En usko tähän. Olen tavannut osastolla ollessa enemmän "normaaleja" kuin tavallisessa elämässä, jossa ihmiset useasti ovat aivopestyjä uskomaan mihin tahansa muotoon sekä mielenhallinnan kohteina. Eihän tätä kaikki ymmärrä tai huomaa, mutta valitettava tosi asia.
Mulle annettiin muinoin SSRI:tä vaivaan, joka paljastui sittemmin AD(H)D:ksi. Muistan että tuli sellainen monalisan semihymy ja kiltin koiranpennun särmättömyys, joka alkoi vituttaa saman tien, koska se ei todellakaan tuntunut mulle luontaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle annettiin muinoin SSRI:tä vaivaan, joka paljastui sittemmin AD(H)D:ksi. Muistan että tuli sellainen monalisan semihymy ja kiltin koiranpennun särmättömyys, joka alkoi vituttaa saman tien, koska se ei todellakaan tuntunut mulle luontaiselta.
Suomalaisille on uskoteltu luottamus lääkäreihin, mutta pitää muistaa se ettei ne erehtymättömiä ole ja siitä todisteena esim monet komplikaatiotkin.
Joo, ei ne ainakaan lisää tunteita.