Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsellani on mahtava kummi

Vierailija
25.09.2015 |

Pakko tulla hehkuttamaan lapseni kummia: hän ei ole pelkkä lahja-automaatti, vaan osallistuu lapsen elämään. He tapaavat usein ja syntymäpäivien yhteyteen meille on kehittynyt kiva perinne:
Kummi vie lapsemme aina syntymäpäivää seuraavana viikonloppuna jonnekin viikonloppuretkelle/matkalle. Lapsi ei koskaan itse tiedä, mikä kohde on, vaan se selviää vasta perillä (me vanhemmat toki tiedämme).

Tänäänkin lapsi lähti juurikin synttärimatkalle Imatralle. Matka on aina lapselle yllätys ja hän matkustaa kummin auton kyydissä silmät sidottuna ja kummi ottaa siteen silmiltä vasta perillä, jolloin lapselle selviää, minne kaupunkiin päädyttiin. Huomaa kyllä miten tärkeää tämä on lapselle, kun hän jo viikko sitten valitsi vaatteet, joihin pukeutuu matkalle ja valitsi liinan, jolla hänen silmänsä sidotaan.

Tulevat takaisin kotiin sunnuntaina iltapäivästä ja tiedän, että tyttö on taas kuin Naantalin aurinko, kun tulee kotiin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa muuta outoa ole kuin tuo liina. 

Vierailija
22/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:31"]

Silmät sidotaan? Vaikuttaa kyllä helvetin oudolta

[/quote]

Miten niin outoa, jos kummi haluaa yllätyksenä viedä lapsen matkalle? He ovat samaa sukupuolta, joten ei huolta.

Lapselle on kyllä sanottu, ettei silmiä tarvitse sitoa, jos hän kokee sen vastemielisenä, mutta hänestä on jännittävää, kun ei yhtään näe, mihin suuntaan kotipihasta lähdetään ja minne ollaan menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:31"]

Silmät sidotaan? Vaikuttaa kyllä helvetin oudolta

[/quote]

Miten niin outoa, jos kummi haluaa yllätyksenä viedä lapsen matkalle? He ovat samaa sukupuolta, joten ei huolta.

Lapselle on kyllä sanottu, ettei silmiä tarvitse sitoa, jos hän kokee sen vastemielisenä, mutta hänestä on jännittävää, kun ei yhtään näe, mihin suuntaan kotipihasta lähdetään ja minne ollaan menossa.
[/quote]
Kuinka kauan tämä sitominen kestää? Ilmeisesti asutte jossain imatran lähellä, kun lapsi voisi arvata minne ollaan menossa?

Vierailija
24/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se outoa, hyväksy se!

Vierailija
25/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta. Mukava kummi.

Vierailija
26/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kummi ja ihana idea! Olisipa mullakin ollut kummi! En koskaan tavannut häntä ristiäisten jälkeen. Omalle tyttärelle tuli valittua kummi, joka ei pidä mitään yhteyttä. Asuu 20 kmn päässä. 

Vierailija
27/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin lapsella on maailman paras kummi, hän itse on aktiivinen, käy kylässä, vie lasta eripaikkoihin lähtien kotipihasta, loppuen ulkomaanreissuihin. Kun tulee kylään, on aidosti läsnä lapsen kanssa ja vielä veljiäkin jaksaa huomioida. Aivan huippu!

Vierailija
28/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:31"] Silmät sidotaan? Vaikuttaa kyllä helvetin oudolta [/quote] Miten niin outoa, jos kummi haluaa yllätyksenä viedä lapsen matkalle? He ovat samaa sukupuolta, joten ei huolta.

Lapselle on kyllä sanottu, ettei silmiä tarvitse sitoa, jos hän kokee sen vastemielisenä, mutta hänestä on jännittävää, kun ei yhtään näe, mihin suuntaan kotipihasta lähdetään ja minne ollaan menossa. [/quote] Kuinka kauan tämä sitominen kestää? Ilmeisesti asutte jossain imatran lähellä, kun lapsi voisi arvata minne ollaan menossa?

[/quote]

Joo, siis asutaan Lappeenrannassa. Eli matkaa on noin puoli tuntia. Mitä tulee aiempiin viesteihin, niin aina kaikessa on riskinsä, kolari voi tulla koska vain jne. Itse en ole mukana sen takia, että minulla on vuorotyö ja pitää olla viikonloppuna töissä. Olen joskus aiemmin ollut myös näillä reissulla mukana.

Aiemminkin lapsi on istunut autossa silmät sidottuna noin 45 min. Pisin reissu heillä on ollut täältä Jyväskylään, jolloin silloinkin silmät sidottiin noin puoli tuntia ennen kohdetta.

Vierailija
29/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpähän ole ittekään näköjään osottanut hänelle ystävyyttä. Varmaan sai yksisuuntaisesta antamisesta tarpeekseen.

Vierailija
30/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:00"]

Etpähän ole ittekään näköjään osottanut hänelle ystävyyttä. Varmaan sai yksisuuntaisesta antamisesta tarpeekseen.

[/quote]

Oliko tämä minulle? Pidämme aktiivisesti yhteyttä ja näen kummia viikoittain. Lapsen synttäreillä hän ei anna mitään tavaralahjoja, vaan juuri tällaisen yllätyksen. Hän ei ole outo eikä pervessi. Kirjoitin tänne kertoakseni, kuinka ihana hän on ja tyttökin pitää häntä vanhempiensa jälkeen tärkeimpänä aikuisena, mutta ilmeisesti täällä saa vain paskaa niskaansa.

Vierailija
31/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummajainen

Vierailija
32/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh! Silmien sitominen ei todellakaan ole normaalia. Nyt AP herätys todellisuuteen ja suojele lastasi. Mieti itse kuinka epämiellyttävää on istua 45 minuuttia autossa silmät sidottuna.

Vierailija
33/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:06"]

No huh huh! Silmien sitominen ei todellakaan ole normaalia. Nyt AP herätys todellisuuteen ja suojele lastasi. Mieti itse kuinka epämiellyttävää on istua 45 minuuttia autossa silmät sidottuna.

[/quote]

Tiedän, millaista se on, koska olen itsekin tehnyt sen useaan otteeseen, kun mieheni on vienyt mua viettämään syntymäpäiviäni johonkin hotelliin tms. paikkaan. Kuten sanottua, hän tekee sen VAPAAEHTOISESTI, hänellä on sanottu, että EI OLE PAKKOA. Hän itse pitää siitä, että määränpää on yllätys.

Lisäksi viihdettä on, kuten sanottua, äänikirjoja on mukana.

Vierailija
34/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat samaa sukupuolta joten ei huolta?

Mietippä uudelleen kommenttisi - en nyt tarkoita välttämättä juuri tätä kummia, mutta yleisesti ottaen huolestuttava asenne ja kommentti. Luuletko että vain miespuolinen henkilö voi aiheuttaa huolen aihetta?

Vierailija
35/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. älä välitä noista aiemmista. Olen täysin eri puolilta Suomea, mutta meilläkin on tuollaisia yllätyksiä harrastettu. Sekä vanhemmat että kummit että isovanhemmat ovat totetuttaneet. Silmät sidottuna oleminen ei ole tylsää, jos viihdettä on. Se on tylsää vain, jos istutaan hiljaa paikoillaan. Mekin käytetään äänikirjoja viihdykkeenä.

Tällä palstalla kaikki erilainen tuomitaan aina.

Vierailija
36/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 29 kanssa. Mun mielestä kuulostaa tosi ihanalle ja voisin tehdä samanlaisen yllätyksen omalle kummipojalleni. Kiitos ihanasta vinkistä! Ja kaikille sekopäille tiedoksi, me ollaan vielä ERI sukupuolta!!! :O

Vierailija
37/49 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo provo ja av mammat meni lankaan :=)

Vierailija
38/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:34"]Samaa mieltä 29 kanssa. Mun mielestä kuulostaa tosi ihanalle ja voisin tehdä samanlaisen yllätyksen omalle kummipojalleni. Kiitos ihanasta vinkistä! Ja kaikille sekopäille tiedoksi, me ollaan vielä ERI sukupuolta!!! :O
[/quote]
Yllätyksiä voi tehdä ilman että pitää sitoa mitään.

Vierailija
39/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:34"]Samaa mieltä 29 kanssa. Mun mielestä kuulostaa tosi ihanalle ja voisin tehdä samanlaisen yllätyksen omalle kummipojalleni. Kiitos ihanasta vinkistä! Ja kaikille sekopäille tiedoksi, me ollaan vielä ERI sukupuolta!!! :O [/quote] Yllätyksiä voi tehdä ilman että pitää sitoa mitään.

[/quote]

Mitä konkreettista haittaa silmien sitomisesta on, jos lapsi on siihen vapaaehtoinen? Jos lapsi haluaisi, hän voisi koska tahansa ottaa siteen pois silmiltään. Kuskina on tuttu ja läheinen aikuinen ja hän on itse halunnut lähteä.

Vierailija
40/49 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ikä? Ei meillä 12v tiedä 100 km päässä kotoa, minne ollaan menossa, vaikka tienviitassa lukisi Tampere. Koska yhtä hyvin päämääränä on Nokia tai vaikka Seinäjoki.

Jos näkisin autossa lapsen liina tikasti silmillään, soittaisin poliisille. Vaikuttaisi enemmänkin kidnappaukselta kuin hauskalta reissulta