2kk ja jo toinen flunssa! :(
Mitä tästä tulee.. tulevasta talvestakin. Kuopusvauva imee jo nyt kaiki isosisarusten tartunnat itseensä vaikka noin pikkunen ja täysimetyksellä. Saa myös maiyohapollisia d-vitamiineja. Nyt TAAS räkäinen ja tukkoinen ja puklailee kun isompi ollut tän vkon flunssassa. Pari vkoa sitten oli eka räkätauti :(
Vielä ei kuumetta mutta varmasti pian sitten selin lysti jatkuvasti edessä. Miksi jo näin pieneen tarttuu? :/
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tosi jännä että näinki paljon nuhaisia lapsia täysimetyksellä. Tämä ei siis ole mitään vittuilua. Jouduin itse lopettamaan imetyksen vauvan ollessa 2kk (olen edelleen pettynyt) ja olin varautunut että on koko ajan kipeänä. Nyt 1,5v iässä on takana kaksi flunssaa, 6kk iässä (pari päivää kuumetta) ja 10kk iässä. Yhtään antibioottia ei ole syönyt.
Me jouduttiin olemaan lasten infektio-osastolla 2 viikkoa Rs-viruksen takia. Infektiolääkäri sanoi, että ihmisillä on vääriä käsityksiä äidinmaidosta. Toki imetys on hyväksi vauvalle ja kannattaa imettää, jos pystyy, mutta monet suhtautuvat äidinmaitoon kuin se olisi antibioottia.
Mulla ei vauva ollut usein kipeä, mutta kun oli nukuin itse puoli-istuvassa asennossa ja vauva rinnan päällä. Siihen se rauhoittui ja sain itsekin nukkua, muuten se heräili jatkuvasti ja itse en jotenkin alitajuisesti uskaltanut nukahtaa jos se oli sängyssä. Rauhoituttiin siis molemmat ja imetyskin sujui puolihereillä kun ei tarvinnut nousta missään vaiheessa.
Mies ei ole koskaan herännyt lapsien itkuun yöllä. Koen ettei ole mitään järkeä käydä sitä herättämässä kun joka tapauksessa herään itse. Ja se on äkäinen kuin piru väsyneenä, itse vaan koomaan.
Tosi jännä että näinki paljon nuhaisia lapsia täysimetyksellä. Tämä ei siis ole mitään vittuilua. Jouduin itse lopettamaan imetyksen vauvan ollessa 2kk (olen edelleen pettynyt) ja olin varautunut että on koko ajan kipeänä. Nyt 1,5v iässä on takana kaksi flunssaa, 6kk iässä (pari päivää kuumetta) ja 10kk iässä. Yhtään antibioottia ei ole syönyt.