Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Magnesium

Vierailija
04.10.2006 |

Öisiin hirvittäviin lihaskramppeihin ja suonenvetoihin kyllästyneenä muistan joskus lukeneeni että niihin auttaisi magnesiumin syöminen. Tietääkö kukaan voiko raskaana olea sitä ottaa turvallisin mielin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä on mm. magnesiumia.

Vierailija
2/6 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emgesania, apteekkikamaa. Auttaa mulla levottomiin jalkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu,

aamuyöstä tuli kauheita kramppeja.

Kyselin sitten lääkäriltä voiko ottaa magnesium-valmistetta kramppeihin?

Niin PITÄÄ ottaa.

Itse olen syönyt raskauden alusta saakka multitabs 2+,

mutta sen magnesium määrä ei minulla riittänyt.

Ostin prismasta valko-lila purkkista magneusiumia, MAGNESIA,

jota ei tarvitse ottaa kuin yksi pureskelutabletti päivässä.

Sitä kun olin syönyt viikon verran, niin kramppeja ei tullut enää ollenkaan.

Ja kalahan on myös hyvä magnesiumin lähde, jos pystyy sitä syömään n.3 kertaa viikossa, jotain rasvasta kalaa kuten lohta.

Ja vettä myös runsaasti, sekin ehkäisee kramppeja.

Vierailija
4/6 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis varsinkin odottaville äideille ja ihan meille kaikille!! Olen itse syönyt magnesiumia jo kohta 5v. enkä jättäisi päivääkään väliin, on sillä niin suuri vaikutus jokapäiväiseen kehon hyvin vointiin. Välillä jo unohtaa ongelmat joita oli ennen kuin aloitin magnesiumin käytön. Olen yrittänyt sen tärkeyttä kertoa kaikille jotka vain tietoa haluavat mutta surullisinta on kuulla, kun odottavat äidit eivät uskalla aloittaa magnesiumin syöntiä ja ne juuri sitä eniten tarvitsisivat. Magnesium on vesiliukoinen joten siksi turvallinen syödä. Ylimääräinen annos poistuu elimistöstäsi joten ei tarvi laskea saatko magnesiumia ruuasta riittävästi joka päivä. Mutta säännöllisyys on aika tärkeä eli muistat ottaa sitä joka ILTA. Koska magnesium rauhoittaa ja rentouttaa niin nukut yösikin paremmin. Jos syöt riittävästi magnesiumia ja se myös imeytyy elimistöösi niin suonenvedoista ei sen jälkeen tarvi enää kärsiä. Magnesiumilla on todettu olevan myös ehkäisevä vaikutus raskausmyrkytyksen synnylle. Tärkeää on myös minkä laatuista magnesiumia syöt, eli hinta ilmaisee aika paljon magnesiumin laadusta ja sen imeytymisestä. Minun kokemusteni perusteella KELATOITU magnesium on ollut hyvä ja sitä on mm. kelasin tai magnesanin magnesium. Niitä otetaan ohjeen mukaan 4 päivässä mutta olen itse syönyt vähintään viittäkpl ja nyt kun olen jälleen raskaana syön kuutta tai jopa kahdeksaa kpl per ilta, riippuen päivän raskaudesta eli omien fyysisten sekä psyykkisten rasituksen kulutuksen mukaan. Jos tarvitsen tupla annosta olen jakanut ottamista illalle ja aamulle. Joitakin tuotteita ei tarvi ottaa kuin 1-2, mutta nämä tuotteet ovat kooltaan paljon suurempia kuin kelatoidut magnesiumit ja eivät ne myöskään imeydy niin hyvin eli tulevat vain suoraa läpi suoliston niin mikä järki silloin syödä sellaista tuotetta joka rikastuttaa vain vessan pönttöä? Minulla ensimmäinen raskaus meni todella hyvin ja ennen kaikkea vaikka vatsa kasvoi nukuin yöni hyvin, lihakset tuntuivat vetreiltä, ei ollut suonenvetoja tai " levottomia jalkoja" ja ennen kaikkea: edes selkä ei krampannut synnytyksessä vaikka synnytys oli kyllä niin kivulias tapahtuma, että pelkään seuraavaa jo nyt. Minulla olis kerrottavaa ja kokemuksia magnesiumin syömisestä vaikka miten mutta olkoon tämä tässä nyt tällä kertaa. Ja vielä se, että muista syödä pelkkää magnesiumia, moni vitamiini tai kalkki tableteissa on niin vähän magnesiumia, ettei se vaikuta ainakaan magnesiumin puutteen korjaamiseen ja sinullahan on magnesiumin puutos jos kärsit suonenvedoista!! MUKAVAA ODOTUS AIKAA SINULLEKIN!! Tässä vielä linkki jos haluat lukea magnesiumista lisää: www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/magnesium.html

Vierailija
5/6 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien kun aloin syödä magnesiumia 350mg vielä lisänä niin suonenvedot loppuivat kuin seinään :) Muistathan myös juoda riittävästi, se voi myöskin olla osasyynä lihaskramppeihin/suonenvetoihin?!

Terv. Je_Ni 40+3

Vierailija
6/6 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emgesan-magnesium on varsinkin lääkärien suosiossa, koska se on synteettisesti valmistettu ja saa apteekista. Aivan niinkuin vitamiini olisi heti " turvallista" jos sen ostaa apteekista. Apteekista löytyy myös orgaanisesti valmistettuja valmisteita kuten Kelasin-magnesium tai magnesan-magnesium mutta hinta on myös apteekin eli ainakin meidän kaupungissamme Kelasin löytyy apteekista 15-20¿ ja luontaistuotekaupoista n.13¿. Minusta, kun löytää hyvän tuotteen kannattaa vertailla hintoja.. Mukavaa viikonloppua!!