Sikiön sydänäänistä
En tiedä huolestuinko taas turhaan, mutta kirjoitan kuitenkin. Odotan toista lasta viikolla 19+3. Tänään neuvolassa sikiön sydän äänet kuuluivat ihan ok, mutta välissä oli kuultavissa hitaampia ääniä. neuvolan täti ei päässyt selvyyteen oliko nämä minun sykettäni vai sikiön sydänäänten taantumia??? Käynti loppui terkan kommenttiin " minä en ole huolissani, mutta jos itseä vaivaa, ääniä voidaan kuunnella jos soitan ja siltä alkaa tuntumaan" . Höh! Kyllä minulle ainakin nyt jäi kumma olo, kun ei satunnaiset liikketkään ole vielä kuin hipaisuja silloin tällöin...Pitäisikö vaan relata, olen haka murehtimaan...???
Kommentit (2)
mulla ed raskaudessa syke laski 80 ja nousi sitten taas 150:een.kävin kontrollissa ja sanottiin sen olevan ihan ok ja ei hätää jos syke nousee pian takas eikä jää roikkumaan matalalle..nyt odotan neljättä lasta ja taas jotain laskuja on tullu,mut en enää säikähdä.lisäksi jos sykettä kuunnellaan äidin ollessa selällään,voi syke alkaa laskea jo noillakin viikoilla.mulla on se onni et on oma doppleri kotona ja voin rauhassa kuunnella..
liikkeistä sen verran ettei mullakaan noilla viikoilla viel paljoa mitään tuntunu eli siinä mieles ei ainakaan tarvi huolestua ja mene ihmeessä aina kuunteleen sydänääniä kun siltä tuntuu jos kerta terkkakin niin sanoi.
mulla kuului tokalla lääkärin käynnillä kans omat sykkeet ja ne hiukan sekotti joten sullakin on voinu niin käydä!
tsemppiä odotukseen!
meppe81 ja ruoto40rv