Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ollut kateellinen lapselle?

Vierailija
04.04.2022 |

Millaisesta syystä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan kateellisuudeksi? Joissain asioissa on sellainen mäkin haluuuun -tunne, kuitenkin iloiten lapsen puolesta. Kuten vaikka siitä, kuinka helposti lapsi oppii kieliä, itselle jo englanti oli ja on yhä yhtä tuskaa. Sitten joskus vaatteista, joskus joku paita tai mekko oli vain lapsen kokoa edes olemassa myynnissä, jollaisen olisin halunnut itsellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Minäkin haluaisin riehua kuin villieläin ravintoloissa, kaupoissa ja julkisilla paikoilla ilman, että poliisit hakisivat minut putkaan.

Haluaisin kylässä penkoa paikat ja käydä kuin rosvolauma tarjottavien kimppuun, sekä pyyhkiä suttuiset käteni verhoihin ja pintoihin.

Haluaisin olla itsekäs ilkimys samalla kun joku sanoittaa minulle tunteitani.

Vierailija
4/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Lapsena kaikki oli pääsääntöisesti p*skaa, ja lapset itse paskiaisia. 

Vierailija
5/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis omalle lapselle vai yleensä lapsille? Kyllähän mä tavallaan kadehdin lapsissa sitä huolettomuutta mikä silloin vielä on, kun ei tiedä kuinka paskaan maailmaan on syntynyt. 

Vierailija
6/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti, sillä minä en koskaan kasvanut liian vanhaksi mieleltäni. Yhteys sisäiseen lapseeni on erinomainen. 😄

Vierailija
7/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tehdään paljon hauskemman näköisiä vaatteita. Me aikuiset joudutaan möllöttämään ankeissa väreissä, eikä ole edes pupunkorvia tai töpöhäntiä meidän vaatteissa.

Vierailija
8/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En , kuinka voisin olla

Vierailija
9/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille tehdään paljon hauskemman näköisiä vaatteita. Me aikuiset joudutaan möllöttämään ankeissa väreissä, eikä ole edes pupunkorvia tai töpöhäntiä meidän vaatteissa.

Maskit naamalla kaikki näyttävät ninjoilta 🥷🏻

Vierailija
10/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut. Minusta kateus on ruma tunne, koska siinä toivotaan ettei toisella tavallaan olisi sitä jotain hienoa, mikä tuo itselle pahan olon. 

Kuulostaa henkisesti keskenkasvuiselta haluta mitään pahaa lapselle. 

Vierailija
11/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitää olla sairas ihminen, jos lasta kadehtii. Eikä se, että haikailee lapsuuden juttujen perään, ole kadehtimista. Kateellinen on katkera ja pahoillaan siitä, että toisella on jotain hyvää.

Vierailija
12/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut. Minusta kateus on ruma tunne, koska siinä toivotaan ettei toisella tavallaan olisi sitä jotain hienoa, mikä tuo itselle pahan olon. 

Kuulostaa henkisesti keskenkasvuiselta haluta mitään pahaa lapselle. 

Eihän kateus tarkoita automaattisesti pahantahtoisuutta. Minusta kateus on ihan normaali tunne. En ole tehnyt kateudesta itselleni mitään peikkoa, se vaan on tunne muiden joukossa. Tosiasioiden hyväksymistä. Mutta kyllä mulla joskus tuntuu stressin keskellä, että voi kun saisin edelleen olla se huoleton pikkutyttö, jonka ainut murhe maailmassa oli minkälaiset vaatteet puen Barbien päälle. 

Vierailija
13/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin melkein päivittäin olen kateellinen lapseni energian määrälle.

Tsädäm kuule aamulla ylös sängystä ja kaikki on hoidettu tsiptsap sekunnissa akrobaattiliikkeiden ja jatkuvan pälätyksen säestämänä. Sama jatkuu iltaan asti ja viimeiset muuvit näytetään vielä kiipeilemällä sängyssä ja lapsi laulaa aikuisille iltalaulun (ihan omasta tahdostaan).

Ja itse väsyn jo vain katsoessani tuota esitystä.

Vierailija
14/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen lapsille heidän kyvystään elää juuri tässä hetkessä. Jotenkin olen sen kyvyn vuosien vieriessä kadottanut.

Vierailija
15/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen!

Vierailija
16/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, siis kadehdin omaa lapsuuttani. Lapsena minulla oli rakastavat vanhemmat ja isovanhemmat.

Vierailija
17/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen lapsille heidän kyvystään elää juuri tässä hetkessä. Jotenkin olen sen kyvyn vuosien vieriessä kadottanut.

No sehän katoaa kaikilta aikuistuessa. Siinä juuri on se syy olla kateellinen lapsille. Joskus pahimmissa epätoivoni syövereissä olen toivonut olevani vain ikuisesti se huoleton vauveli joka lussuttaa äidin tissiä. Ruoat tuodaan suoraan suuhun, pestään puolesta ja saa vain olla möllöttää ja kaikki pitää sua söpönä.

Vierailija
18/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nämä useat olen kateellinen -jutut ovat enemmänkin ihastelua, ei kateutta. Tai jos haikaillaan omaan lapsuuteen, se ei ole kateellisuutta. 

Vierailija
19/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen lasten kykyä elää hetkessä ja hyväksyä uudet asiat ja ihmiset sellaisena kuin ne ovat. Ja huoletonta elämää. Toivoisin että minäkin voisin olla lapsi taas ja aloittaa alusta. Mutta ei se ole kateutta.

Vierailija
20/31 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin melkein päivittäin olen kateellinen lapseni energian määrälle.

Tsädäm kuule aamulla ylös sängystä ja kaikki on hoidettu tsiptsap sekunnissa akrobaattiliikkeiden ja jatkuvan pälätyksen säestämänä. Sama jatkuu iltaan asti ja viimeiset muuvit näytetään vielä kiipeilemällä sängyssä ja lapsi laulaa aikuisille iltalaulun (ihan omasta tahdostaan).

Ja itse väsyn jo vain katsoessani tuota esitystä.

Hahah, täällä täysin sama juttu! Saisipa edes hitusen sitä samaa loputtomasti ryöppyävää pienen lapsen energiaa.

Olen joskus kade siitä, ettei vastuu ja huoli paina harteita. Siitä huikean rikkaasta mielikuvituksesta, ennakkoluulottomuudesta, ja miten kaikki maailmassa on niin uutta ja ihmeellistä. Kun on vielä autuaan tietämätön ympäröivän maailman kauheuksista. Kunpa siihen olon ja elon tilaan voisikin vielä palata! Mutta minä olen oman osani jo saanut kokea, nyt on heidän vuoro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän