Verenluovutus ja hiv
Luovutin verta noin 2 vuotta sitten toista kertaa. Vuosi sitä luovutusta ennen minulla oli yksi seksikumppani jonka kanssa ehkäisy petti kerran. Olen ollut sairaana paljon nyt parin kuukauden ajan ja jotenkin googlen kautta eksyin hiviin ja alkoin pelkäämään. Minulla ei ole ollut seksikumppaneita tämän yhden jälkeen 3 v sitten. Eli mahdollinen tartunta olisi näkynyt testeissä ja sain verenluovutuskortinkin.
Nyt alkanut kuitennin pelottaa ja vainoharhoissa mietin että mitä jos minulla on ollut hiv 3 vuotta nyt tietämättömästi. Kuulemma spr ilmoittaa jos löytyy tarttunutta verta mutta olen muuttanyt ja vaihtanyt numeroa monta kertaa luovutuksen jälkeen. Mitä jos he eivät ole saaneet minua kiinni? Onko mahdollista nähdä omat veritiedot jostain ja saada selvyys että kaikki on hyvin?kiitos
Kommentit (12)
Siinä lomakkeessa jonka täytät ovat omat yhteystietosi. Olivatko ne silloin ajantasalla? Veri testataan käsittääkseni kyllä pian luovutuksen jälkeen. Verenluovutus ei ole sama kuin hiv-testi eli en tiedä alkavatko jälkeenpäin antamaan mitään tietoja.
Hyvin epätodennäköistä, että olet saanut tartunnan, mutta käy sukupuolitautitesteissä varmuuden vuoksi.
SPR kyllä ilmoittaa ja jäljittää tuollaiset tapaukset. Hivin suhteen on ongelma, että googlaat ihan mitä vain oiretta, vaikka keksittyjä niin ne löytyy joiltain hiviin liittyviltä sivuilta. Sitten ihmiset saavat hepuleita.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:08"]SPR kyllä ilmoittaa ja jäljittää tuollaiset tapaukset. Hivin suhteen on ongelma, että googlaat ihan mitä vain oiretta, vaikka keksittyjä niin ne löytyy joiltain hiviin liittyviltä sivuilta. Sitten ihmiset saavat hepuleita.
[/quote]
Sanos muuta.. Ja aivokasvain ja raskaus myös
Ei varmasti olisi soittanut, mitä kuinka pqljon niille luovutetaa verta. Ei kaikkia ehi testata?
Kaikki luovuttajan testataan ja kaikista positiivisista tuloksista ilmoitetaan luovuttajalla ja pyydetään uusinta testeihin. Vaikka osoite ja puhelinnumero olisi vaihtuneet, sinut löydetään kyllä nimen ja sotkun perusteella, jos et asu sillan alla.
jos epäilet tartuntaa, mene testeihin vaikka lähimpään terveyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin epätodennäköistä,
että olet saanut tartunnan, mutta käy sukupuolitautitesteissä varmuuden vuoksi.
😅
Pihtari