Kiinalainen ravintola?!
Olen menossa viikonloppuna kiinalaiseen syömään kaveriporukan kanssa. En pidä kiinalaisesta ruuasta mutta se mikä huolettaa on, että onko ruuissa mahdollisesti kalan ainesosia? Olen kuullut että käyttävät paljon esim. Kalalientä muussakin kuin kalaruuassa. Olen tosi voimakkaasti allerginen kalalle, mitä siellä uskaltaa syödä?
Kommentit (11)
Kalakastike eli nuoc mam on tyypillisesti vietnamilainen, ei kiinalainen mauste. Jos kala-allergiasi kieltää sinulta myös äyriäiset, varo osterikastiketta. Thaimaassa ja muualla siellä päin käytetään mausteena katkaraputahnaa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:52"]
Syöttävät ulosteita ja tirskuvat. Sonninpalleja on melkein joka ruoassa. Ikävä kyllä.
[/quote]
Pöljä.
Miten voi olla mahdollista, että kaveriporukan kanssa menette syömään sellaiseen paikkaan jonka ruoasta et tykkää? Onhan sellaisiakin ravintoloita, joista saa monipuolisesti kaikille sopivaa ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:52"]
Syöttävät ulosteita ja tirskuvat. Sonninpalleja on melkein joka ruoassa. Ikävä kyllä.
[/quote]
Pöljä.
[/quote]
Älä ny wiitti!
Päivänsankari haluaa niin, en todellakaan heittäydy hankalaksi, siksi siis kiinalaiseen.
No mikset tilaa jotain kanaa ilman kastiketta, tai kasviksia? Ja kyllä siellä osataan sulle kertoa onko ruuassa käytetty kalakastiketta vai ei. Suomalaiset on niin allergisia ja gluteetikkoja ja intolerantikkoja että kaikissa paikoissa ne varmasti osataan sanoa.
Joo, tarkkana olisin noiden kastikkeiden varsinkin osterikastikkeen kanssa jos olet kala/ äyriäisallerginen. Mutta frittitaikinassa ei ole kumpaakaan eli joku friteerattu porsas hapanimeläkastikkeella (se soosi on erikseen niin sitä ei tarvitse siis syödä ollenkaan) on varmasti turvallinen, ei se kyllä mitään hyvää ole...
Jos vaikka kysyt ja kerrot allergiastasi siellä
Ei ole kiinalaisessa ruoassa yleisiä aineosia nuo kalakastikkeet, ellet sitten ihan tilaa kala-tai äyriäisruokaa. Thaikkuruoissa sen sijaan on usein kala- ja osterikastikkeita.
Hiukan ohi, mutta pieneen määrään kalaa voi yllättäen törmätä myös italialaisessa ruoassa. Tomaattikastikkeeseen lisätään usein luikare anjovista/sardellia mausteeksi.