Kun miehesi viestittelee nsispuoliselle työkaverilleen iltaisin
Sain vähän aikaa sitten selville, että mieheni viestittelee (tai pääasiassa vastailee viesteihin, mutta sama asia) naispuoliselle työkaverilleen iltaisin ja joskus myös viikonloppuisin. Ilmoitin hänelle selkeästi oman mielipiteeni.
Nainen on vasta eronnut ja kai tarvitsee tukevaa olkapäätä. Mielestäni ei kuitenkaan ole ok, että hän viestittelee esim klo 10 illalla tai lauantaiaamupäivällä että ”mitäs puuhailet?”. Tai että otetaanko kisa tv tietovisassa (Siis molemmat kotonaan).
Olen luottanut mieheeni, eikä uskoakseni mitään fyysistä ole tapahtunut ainakaan vielä. Mutta ei koirankuvien lähettely lauantai-iltana mitenkään mukavalta tunnu ja luottamus kyllä rapistuu, kun mieheni on näihin viesteihin vastannut, että ulkoillaan lasten kanssa tms. Mitä tekisit?
Kommentit (400)
Vaikka työkaverin pitäisi varmaan tietää, että ap:n mies on perheellinen, mutta itse olen kyllä aina vastannut juurikin tuontapaista liian tuttavallisiin yhteydenottoihin. Siis mainitsen jotain perheestä ja/tai puolisosta ja jättää asian sikseen. Suoraan sanominen saattaisi aiheuttaa juuri päinvastaisen reaktion: "Mitä sä oikein kuvittelet? Kai me nyt kavereita voidaan olla?" Ja viestittely jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aika kun ap jaksaa tuosta marmattaa, niin tämä työkaveri saa miehen puolelleen.
Ap:n kannattaa siis ruveta viestittelemään myöhään iltaisin oman miespuolisen kaverin kanssa.
Kohta ne jo nusuttelee. Ainakin jos viestejä on jo jaettu useampia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä minä tietäisin kenelle ja mitä mieheni viestittelee? Meillä ei ole tapana roikkua puhelimella silloin, kun vietämme aikaa yhdessä, mutta mistä tietäisin mitä hän viestittelee muina aikoina?
Kai miehelläsi jokin keino on kommunikoida kanssasi elämästään ja ajatuksistaan? Pystyykö hän puhumaan? Kirjoittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä minä tietäisin kenelle ja mitä mieheni viestittelee? Meillä ei ole tapana roikkua puhelimella silloin, kun vietämme aikaa yhdessä, mutta mistä tietäisin mitä hän viestittelee muina aikoina?
Olisi mielenkiintoista ymmärtää, miksi alapeukut. Onko teillä tapana kertoa puolisolle kaikki päivän aikana saapuneet viestit ja puhelut, vai mikä tässä nyt on alapeukuttamisen arvoista?
Itse asiassa kyllä todellakin kerrotaan päivän kulku ihan viesteineen päivineen toisillemme. Mun mielestä se on itsestäänselvä asia parisuhteessa, koska ei toisen vieressä kuitenkaan kyhnätä 24/7, niin tietysti kerrotaan toiselle se, mikä ei tapahdu sillä aikaa kun ei nähdä.
Kuulostaisi kamalalta. Eihän sitä yhdessä ollessa muuta ehtisi tehdäkään kuin kertoa, kuinka Outi laittoi Messengerissä viestiä aiheesta X ja toinen Outi WA:ssa aiheesta Y ja sitten samassa ryhmässä oleva Tiina kommentoi siihen että Z ja Kaisa että W ja muut Å,Ä,Ö. Lounastauolla juttelin Karin kanssa kun oltiin ruokailutilassa yhtä aikaa ja sitten sinne tuli myös Jarmo ja puhuttiin aiheesta A. Parkkipaikalla jäin vielä suustani kiinni Einon kanssa ja keskustelimme aiheesta B.
Jos puoliso alkaisi pitää minulle vastaavaa selontekoa päivästään, niin pyytäisin kyllä lopettamaan, koska ensinnäkään asiat eivät kuuluisi minulle ja toiseksi minusta on paljon mielenkiintoisempia aiheita niille hetkille, kun olemme yhdessä.
Jep, eipä voisi vähempää kiinnostaa keneltä tuli viesti tai kenen kanssa puoliso jutteli kahvitauolla. Lisäksi jos salattavaa on, eihän siitä tällaisessa selonteossa kerrottaisi. Pettäjä löytää kyllä keinonsa ja tekee juuri niin kuin haluaa. Sitä ei kyttäämisellä voi mitenkään estää. Jos ei luota, ei pidä olla koko suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mies sanonut edes tuolle naiselle seurustelevansa vakavasti. Yleensä tuollaisissa tapauksissa mies on ollut jotenkin vastaanottavainen tuollaiselle lähemmälle tutustumiselle. Moni vakavasti seurusteleva nyt laittaa tuollaisiin viesteihin jonkun muistutuksen siitä, että on varattu. Tyyliin jos kysytään mitös puuhailet niin vastaa että olen tässä puolison kanssa tekemässä lähtöä lenkille tmv.
Joku työkaveri laitta minulle jonkun kissavideon minun pitää vastata siihen parisuhde statuksella? Riittääkö kuva sormuskädestä?
Kissavideon voi halutessaan laittaa kahvitunnilla, ei lauantai-iltana.
Ap
Itse laitoin kissavideon lauantai-iltana exälleni.
Minä olen ollut vuosia sitten nainen, joka viestitteli naimisissa olevan miespuolisen työkaverin kanssa. Juttelimme usein työasioista ja vitsailimme vaikka hauskoilla uutisilla/videoilla tms. Ajattelin meidän olevan ihan vain ystäviä: mies oli minua paljon vanhempi, tunsimme vaimonkin kanssa ja he olivat minulle vähän kuin täti ja setä, koska ikäeromme oli iso ja olin melkein samanikäinen heidän lastensa kanssa. Minusta tuossa viestittelyssä ei ollut mitään ihmeellistä, koska viestittelin samalla tavoin eri-ikäisten ystävieni kanssa ja viestittely kuuluu ikäisilleni normaaliin käytökseen ystävien kanssa.
Minulle oli lopulta järkytys, kun mies kertoi ihastuneensa minuun ja kuvitteli tuon viestittelyn olleen jotenkin erityistä. Hän sanoi, että hänellä ei ole tapana viestitellä kenenkään kanssa. Katkaisin lopulta välit sekä miehen että vaimon kanssa työpaikkaa vaihtaessani, sillä koin tuon tilanteen todella vaivannuttavana. Otin tuosta opiksi sen, että vaikka keskustelu voisi olla omalta puoleltani ihan viatonta ja kaverillista, niin toinen voi nähdä asian eri tavalla. Enää en halua tutustua kenenkään miespuolisen työkaverin kanssa ystävystymiseen asti, että ei kävisi noin. Jos sen työkaverin kanssa haluaa jutella, niin sen voi tehdä työaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee viestiteltyä miespuolisten työkavereiden kanssa. Yksi on työkaveri jo 16 vuoden takaa. Kenenkään kanssa ei ole mitään sutinoita ollut eikä tule olemaan, mutta en tiedä miten muiden ihmisten kohdalla on. Saattaa vaikka sutinoinniksi muuttua.
Ja ei siis tietääkseni harrasta tätä muiden naispuolisten työkavereiden kanssa. Eikä tämänkään kanssa ennen kuin nainen erosi. Sen jälkeen niitä viestejä alkoi tulla.
Ap
Nainen on yksinäinen ja kaipaa kaveria?
Ei varmasti ole. Kaverin voi etsiä muualta kuin parisuhteessa olevasta työkaverista.
No mä taas en ymmärrä tällaista ajattelutapaa ollenkaan. Olisi mennyt moni antoisa kaveruus ohi, jos olisin antanut tällaisen keksityn säännön rajoittaa.
Juuri eilen laitoin klo 23.38 viestin parisuhteessa olevalle miespuoliselle ystävälleni. Olemme jakaneet yhdessä todella rankkojakin juttuja, hän mm. menetti kotinsa ja asuikin sitten sohvallani koska tyttöystävä asuu eri puolella maata. Tämä oli kaikille osapuolille ok, koska olemme ystäviä. Jos jotain sutinaa olisi ollut, olisi se tapahtunut joka tapauksessa. Ja kun ei ole, niin ei ole eikä tule.
Samoin eilen illalla kirjoitin myöhään parisuhteessa olevalle työkaverilleni ja toivotin onnea tänään odottavaan koitokseen. Hän tosin on suhteessa miehen kanssa eli tekeekö se sitten tästä sallittua, vaikka motiivit ja ystävyys on kummankin miehen kanssa ihan samat?
Enpä luopuisi rakkaista ystävistäni vain jonkun vainoharhaisuuden vuoksi.
Se on lukijan vastuulla milloin sen viestin lukee. Olen jotenkin käsittänyt, että se vähän viesteissä on se idea. Ap nostaa sen katseen sinne peiliin ja miettii missä sen oman parisuhteen kanssa mennään. Lauantai-iltana toinen istuu puhelimensa kanssa toisessa päätä sohvaa ja toinen toisessa päässä?
Vierailija kirjoitti:
Kai ap ymmärrät ettei tiedän ongelma ole nyt nuo viestit vaan se teidän parisuhde? Nyt ei pidä lähteä mistään viesteistä tenttaamaan vaan keskustella läpi missä teidän suhteessa mennään. Miksi mies lukisi jotain viestejä jos hänellä olisi mielekästä tekemistä perheensä kanssa?
En tiennytkään että perheellisyys tarkoittaa ettei lue enää puhelimeensa saapuvia viestejä, eikä varsinkaan vastaa niihin. Oppia ikä kaikki.
Kun nainen päättää iskeä haukan lailla, merkitystä ei ole ainakaan sillä, onko mies varattu. Nainen yrittää vielä enemmän, mairittelee ja hymyilee ja hakee apua. Palkinnoksi saa tuhrua. Moni mies saa näin sulan hattuunsa ja mielissään siitä etsii uuden ja näin kierros alkaa taas alusta. Ja vaimoparka sulkee silmänsä kun elää siinä kuplassaan. Pääasia on, että suunnitellaan perhettä, autoa, kesämökkiä, matkoja, saa sitten someen laittaa kuvia pikkuperheestä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö miehesi noiden tekstittelyjen jälkeen vessassa ja sitten sieltä kuuluu rytmikästä kolketta?
Käy.
Meidän pesukone on aika vanha, se pitää sellaista tiettyä jumputusta lingotessaan, tump tump tump.
Miten se tähän liittyy?Ap
Ja joku trollaa ap:nä. Ei Ap.
Nainen on kiinnostunut miehestäsi, ehkä päätti nyt yrittää kun on eronnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee viestiteltyä miespuolisten työkavereiden kanssa. Yksi on työkaveri jo 16 vuoden takaa. Kenenkään kanssa ei ole mitään sutinoita ollut eikä tule olemaan, mutta en tiedä miten muiden ihmisten kohdalla on. Saattaa vaikka sutinoinniksi muuttua.
Ja ei siis tietääkseni harrasta tätä muiden naispuolisten työkavereiden kanssa. Eikä tämänkään kanssa ennen kuin nainen erosi. Sen jälkeen niitä viestejä alkoi tulla.
Ap
Nainen on yksinäinen ja kaipaa kaveria?
Ei varmasti ole. Kaverin voi etsiä muualta kuin parisuhteessa olevasta työkaverista.
No mä taas en ymmärrä tällaista ajattelutapaa ollenkaan. Olisi mennyt moni antoisa kaveruus ohi, jos olisin antanut tällaisen keksityn säännön rajoittaa.
Juuri eilen laitoin klo 23.38 viestin parisuhteessa olevalle miespuoliselle ystävälleni. Olemme jakaneet yhdessä todella rankkojakin juttuja, hän mm. menetti kotinsa ja asuikin sitten sohvallani koska tyttöystävä asuu eri puolella maata. Tämä oli kaikille osapuolille ok, koska olemme ystäviä. Jos jotain sutinaa olisi ollut, olisi se tapahtunut joka tapauksessa. Ja kun ei ole, niin ei ole eikä tule.
Samoin eilen illalla kirjoitin myöhään parisuhteessa olevalle työkaverilleni ja toivotin onnea tänään odottavaan koitokseen. Hän tosin on suhteessa miehen kanssa eli tekeekö se sitten tästä sallittua, vaikka motiivit ja ystävyys on kummankin miehen kanssa ihan samat?
Enpä luopuisi rakkaista ystävistäni vain jonkun vainoharhaisuuden vuoksi.
Se on lukijan vastuulla milloin sen viestin lukee. Olen jotenkin käsittänyt, että se vähän viesteissä on se idea. Ap nostaa sen katseen sinne peiliin ja miettii missä sen oman parisuhteen kanssa mennään. Lauantai-iltana toinen istuu puhelimensa kanssa toisessa päätä sohvaa ja toinen toisessa päässä?
Sen kun alapeukutatte. Se ei poista sitä, että parisuhde on kahden kauppa, jossa tulisi aina miettiä pelkän yhden osapuolen syytelyn sijaan olisiko kummassakin vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai ap ymmärrät ettei tiedän ongelma ole nyt nuo viestit vaan se teidän parisuhde? Nyt ei pidä lähteä mistään viesteistä tenttaamaan vaan keskustella läpi missä teidän suhteessa mennään. Miksi mies lukisi jotain viestejä jos hänellä olisi mielekästä tekemistä perheensä kanssa?
Lähinnä sitä kattoo puhelinta, kun kuulee viestin tulosta, että kukahan ihme tähän aikaan viestittelee, onko jotain käynyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö miehesi noiden tekstittelyjen jälkeen vessassa ja sitten sieltä kuuluu rytmikästä kolketta?
Käy.
Meidän pesukone on aika vanha, se pitää sellaista tiettyä jumputusta lingotessaan, tump tump tump.
Miten se tähän liittyy?Ap
Ja joku trollaa ap:nä. Ei Ap.
Eikä...oikeesti?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä sitä kattoo puhelinta, kun kuulee viestin tulosta, että kukahan ihme tähän aikaan viestittelee, onko jotain käynyt.
Ap
Ei ihmisen tuonkaan takia tarvitse koko aikaa olla saatavilla. Ei se viesti sieltä mihinkään häviä vaikka jollekin on jotakin sattunut. Meidän perheellä on ns virka-aika ja muuna aikana puhelimet on äänettömällä. Tuo nainen ei ole millään tavalla vastuussa siitä miten teidän perhe sitä aikaa käyttää muihin vaan se on teidän käsissä.
Akathan ovat juuri tuollaisia. Ovat ensimmäisenä varattujen miesten kimpussa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut vuosia sitten nainen, joka viestitteli naimisissa olevan miespuolisen työkaverin kanssa. Juttelimme usein työasioista ja vitsailimme vaikka hauskoilla uutisilla/videoilla tms. Ajattelin meidän olevan ihan vain ystäviä: mies oli minua paljon vanhempi, tunsimme vaimonkin kanssa ja he olivat minulle vähän kuin täti ja setä, koska ikäeromme oli iso ja olin melkein samanikäinen heidän lastensa kanssa. Minusta tuossa viestittelyssä ei ollut mitään ihmeellistä, koska viestittelin samalla tavoin eri-ikäisten ystävieni kanssa ja viestittely kuuluu ikäisilleni normaaliin käytökseen ystävien kanssa.
Minulle oli lopulta järkytys, kun mies kertoi ihastuneensa minuun ja kuvitteli tuon viestittelyn olleen jotenkin erityistä. Hän sanoi, että hänellä ei ole tapana viestitellä kenenkään kanssa. Katkaisin lopulta välit sekä miehen että vaimon kanssa työpaikkaa vaihtaessani, sillä koin tuon tilanteen todella vaivannuttavana. Otin tuosta opiksi sen, että vaikka keskustelu voisi olla omalta puoleltani ihan viatonta ja kaverillista, niin toinen voi nähdä asian eri tavalla. Enää en halua tutustua kenenkään miespuolisen työkaverin kanssa ystävystymiseen asti, että ei kävisi noin. Jos sen työkaverin kanssa haluaa jutella, niin sen voi tehdä työaikana.
Mutta tässä on sitten juuri se puoli, että itseltä menee mahdollisesti mahtava ystävyys sivu suun, vain siksi että pitää varoa mitä joku muu ajattelee tai mitä joku muu voi mahdollisesti tuntea. Kuka tahansahan voi ihastua kehen tahansa - tai olla ihastumatta. Se on elämää ja jos ihastus syntyy, asia käsitellään ja siirrytään eteenpäin.
En minä ainakaan rajoita enkä edes pystyisi rajoittamaan ystävyyssuhteitani sukupuolen, parisuhdestatuksen tai teoreettisen ihastumismahdollisuuden vuoksi. Sittenhän ei voi puhua koskaan kenellekään - voihan se kaveri olla vaikka bi tai lesbo. Ääneen sanottuna tämähän olisi ihan järjetöntä, "hei sä olet tosi kiva tyyppi ja me tullaan hirveän hyvin juttuun, mutta me ei voida olla kavereita koska sä saatat ihastua muhun".
T. Se joka viestittelee illalla sekä homo- että heteroystäviensä kanssa
Asiatonta ja molemmilta osapuolilta törkeää käytöstä. Nainen on eronnut ja haluaa nyt huomiota ja mies on tyytyväinen kun saa huomiota. Useinhan juuri suhteet alkaa ystävyydestä joka myöråemmin johtaa muuhun. Miksi ihmeessä viestittelisin työkaverille vapaa-aikana muuten kuin ehkä jossain työhön liittyvässä kiireellisessä jutussa!? Miehelläni oli myös tapana viestitellä monen nais”ystävän” kanssa..selvisi että flirttiä ne molemmat harrastivat ja kenties muutakin vaikka mies vannoo että ihan kaverillisia viestejä oli. Luottamus meni ja sitä ei saa takaisin. Miettikää miksi pitää leikkiä tulella. Huonolla itsetunnolla varustettu tarttuu jokaiseen, pieneenkin tilaisuuteen kun joku huomioi niin ollaan niin otettuja. Säälittävää touhua.