Kun miehesi viestittelee nsispuoliselle työkaverilleen iltaisin
Sain vähän aikaa sitten selville, että mieheni viestittelee (tai pääasiassa vastailee viesteihin, mutta sama asia) naispuoliselle työkaverilleen iltaisin ja joskus myös viikonloppuisin. Ilmoitin hänelle selkeästi oman mielipiteeni.
Nainen on vasta eronnut ja kai tarvitsee tukevaa olkapäätä. Mielestäni ei kuitenkaan ole ok, että hän viestittelee esim klo 10 illalla tai lauantaiaamupäivällä että ”mitäs puuhailet?”. Tai että otetaanko kisa tv tietovisassa (Siis molemmat kotonaan).
Olen luottanut mieheeni, eikä uskoakseni mitään fyysistä ole tapahtunut ainakaan vielä. Mutta ei koirankuvien lähettely lauantai-iltana mitenkään mukavalta tunnu ja luottamus kyllä rapistuu, kun mieheni on näihin viesteihin vastannut, että ulkoillaan lasten kanssa tms. Mitä tekisit?
Kommentit (400)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mieskin alkaisi ihmetellä jos yhtäkkiä alkaisin iltaisin ja viikonloppuisin viestitellä työpaikan miehille ketä näen kuitenkin päivittäin töissä.
Ja jos mies alkaisi määräilemään kenen kanssa viestittelet, niin tottelisit häntä?
Ei mun miehen tarvitse tehdä sellaista, en toimisi noin.
Mutta olisit valmis kieltämään miestäsi viestittämästä omille kavereille. Todella tasavertainen parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siis oikeasti joidenkin mielestä pitäisi aina ilmoittaa puolisolle että keneltä joku whatsapp-viesti tulee ja millä aiheella? Siis miksi? Ai sen takia että sillä jotenkin todistetaan että on puhtaat jauhot pussissa vai?
Mä en oikeesti nyt ymmärrä tätä.
Sä olet sitten varmaan vähän vajaa, jos et näe tässä skenaariossa mitään epäilyttävää. Mä olen nainen ja mulla on yksi stalkkeri, joka viestittelee "viattomia" juttuja iltamyöhään. Mies on perheellinen ja itsekin olen naimisissa, joten mulla ei ok mitään mielenkiintoa lähteä sen juttuihin mukaan. Jos haluan juttukaveria, puhun mun miehelle, siskoille tai kavereille. Ei se random stalkkeri ole mulle mikään tärkeä ystävä eikä mulla ole mitään tarvetta päästää sitä sellaiseksi.
Ei normaali hetero mies ole kiinnostunut naisten jutuista. Naisten mielenkiinnon aiheet on usein niin erilaisia miesten vastaaviin verrattuna. Joku rekkalesbo härskeine juttuineen voi olla se, jonka kanssa laitetaan härskejä huumorivideoita kiertämään.
Mitä kauniinpi nainen, sitä suuremmalla varmuudella tuossa on jotain muutakin takana, kuin harmiton viestittely.
mies54v
Jospa nainen vaan kaipaa juttuseuraa työkaverista, ilman sen kummempia taka-ajatuksia. Ja työkaveri on turvallinen kun on varattu niin ei tarvitse pelätä ihastumisia ja suhdesotkuja, kun eron käsittely on vielä kesken. Se miksi mies vastailee naiselle niin kiinnostaa enemmän. Mitä mies saa siitä? Voisiko omaan parisuhteeseen lisätä jotain. Keskusteluja missä mennään, parisuhteen tilasta, mikä toisessa on ihanaa jne. Enemmän yhteistä aikaa ja seksiä tai vaan läheisyyttä. Näkisin että pariterapiasta olisi hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en kyllä ymmärrä AP:n raivostusta. Itse, olen nainen, kyllä usein whatsappailen miespuolisen ex työkaverin kanssa. Jutellaan niitä näitä, puhutaan maailmasta, maailmantilasta, sodasta, koronasta, mistä nyt milloin. Mitä se keneltäkään on pois? Viestitellään oikeastaan mihin vuorokauden aikaan tahansa jos joku uutinen tai juttu osuu vastaan keskustelun aiheeksi. Kyseessä on ihan puhdas ystävyys, ei mikään salailtava asia. Molemmat eletään omissa parisuhteissamme tahoillamme. Vain sairaalloisen mustasukkainen voisi keksiä tästäkin jotain kriisiä.
Tuohan on eri asia, tässä nainen oli sinkku ja aloitti viestittelyn kun erosi.
No jos hän kaipaa vaan juttuseuraa? Eron jälkeen yksinäisyys voi olla uusi ja yllättävä tunne, jossa voi tulla fiilis siitä, että minuus ja merkitys katoaa. Eräänlainen prosessi siis tuokin. Aina tulkitaan kaikki viestittely sairaalloisen mustasukkaisuuden kourissa. Ihanko oikeasti kyttäätte puolisoidenne joka ikisen viestin ja sähköpostin kilahduksen? Onneksi en elä tuollaisessa parisuhteessa.
Niin, emme tiedä tilannetta. Onhan sillä naisella voinut olla kontrolloiva mieskin ennen joka ei ole antanut pitää ystäviä.
Miksi oletetaan heti, että nainen olisi jahtaamassa miestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee viestiteltyä miespuolisten työkavereiden kanssa. Yksi on työkaveri jo 16 vuoden takaa. Kenenkään kanssa ei ole mitään sutinoita ollut eikä tule olemaan, mutta en tiedä miten muiden ihmisten kohdalla on. Saattaa vaikka sutinoinniksi muuttua.
Ja ei siis tietääkseni harrasta tätä muiden naispuolisten työkavereiden kanssa. Eikä tämänkään kanssa ennen kuin nainen erosi. Sen jälkeen niitä viestejä alkoi tulla.
Ap
Nainen on yksinäinen ja kaipaa kaveria?
Niin, mun kokemukseni mukaan eronneiden viestittely lisääntyy kaikkien kanssa. Ei se ole välttämättä muusta johdu kuin tylsistymisestä ja yksinäisyydestä.
En tajua miksi mies näyttää sulle niitä hänelle tulleita viestejä. Ei me puolison kanssa koskaan katsota toisille tulleita viestejä ihan kunnioituksesta lähettäjää kohtaan. Pelkkä sisällön ilmoittaminen (jos jostain syystä toista niin hirveesti kiinnostaa) riittää. Ja ei, en tod kyttää milloin kenellekin puoliso laittaa viestejä. Sama toisinpäin. Kummallakin molempaa sukupuolta olevia ystäviä, asia ihan fine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisen naisten kokoontumisajot käynnissä, käy sääliksi miehiä jotka ovat heidän kanssaan naimisissa.
Harvoin se on niille miehillekään ok jos nainen tekee samaa. Kyllä töissä ehtii jutella tarpeeksi, ei vapaa-ajalla tarvitse.
Ei tulisi mieleenkään kieltää vaimoa kirjoittelemasta ystävälleen, oli sukupuoli mikä tahansa. Suoraan sanottua sairas ajatus kontrolloida omaa puolisoaan noin.
Ei vaan toisen kunnioitusta että illat ja viikonloput puuhataan perheenä ja hoidetaan parisuhdetta eikä vastailla työpaikan sinkkunaisten ja miesten flirttaileviin viesteihin.
Eli teillä ei jutella esim kavereiden kanssa illalla puhelimessa? Jepjep, olis sitten laitettu otsikoksi, että puhelin kiinni klo 17.
Oikeassa normaalissa suhteessa ystävyyssuhteita hoidetaan silloin kun on asiaa, ellei sitten ole jotain erityistä estettä. Mä juttelen mun kavereiden kanssa joka ilta, eikä se onneksi häiritse vaimoa.
Klo 17 ei ole iltaa. Hyvin harvoin kukaan soittelee kummallekaan klo 20 jälkeen.
Mun mielestä viestit ei ole rinnastettavissa tähän vanhanaikaiseen soitteluun. Ei niihin enää suhtauduta samalla tavalla, että on jokin tietty kellon aika minkä jälkeen pitäisi osata ennustaa, että ei ole sopivaa viestitellä koska henkilöllä on parisuhdeaika. Ja joo niihin viesteihin ei ole pakko vastata, jos koetaan että ne tulee häiritsevänä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en kyllä ymmärrä AP:n raivostusta. Itse, olen nainen, kyllä usein whatsappailen miespuolisen ex työkaverin kanssa. Jutellaan niitä näitä, puhutaan maailmasta, maailmantilasta, sodasta, koronasta, mistä nyt milloin. Mitä se keneltäkään on pois? Viestitellään oikeastaan mihin vuorokauden aikaan tahansa jos joku uutinen tai juttu osuu vastaan keskustelun aiheeksi. Kyseessä on ihan puhdas ystävyys, ei mikään salailtava asia. Molemmat eletään omissa parisuhteissamme tahoillamme. Vain sairaalloisen mustasukkainen voisi keksiä tästäkin jotain kriisiä.
No jos hän kaipaa vaan juttuseuraa? Eron jälkeen yksinäisyys voi olla uusi ja yllättävä tunne, jossa voi tulla fiilis siitä, että minuus ja merkitys katoaa. Eräänlainen prosessi siis tuokin. Aina tulkitaan kaikki viestittely sairaalloisen mustasukkaisuuden kourissa. Ihanko oikeasti kyttäätte puolisoidenne joka ikisen viestin ja sähköpostin kilahduksen? Onneksi en elä tuollaisessa parisuhteessa.
Sitä seuraa etsitään tyttökavereista, ei muiden naisten miehistä.
Ja sinä päätät tämän näin koska?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mieskin alkaisi ihmetellä jos yhtäkkiä alkaisin iltaisin ja viikonloppuisin viestitellä työpaikan miehille ketä näen kuitenkin päivittäin töissä.
Ja jos mies alkaisi määräilemään kenen kanssa viestittelet, niin tottelisit häntä?
Jos et kerran toimisi noin niin sitten ihan turha edes miettiä sitä, että jos tekisit niin.
Miehenä yleensä naisia tulee helmoihin ja puhelimeen itsestään jo vaimo ottaa mut itsestään selvyytenä. Kun on liian väsynyt seksiin jne. Viestittää että mun seira ei kiinnosta. Silloin tulee aina näitä uusia tuttavuuksia ympärille ja sivusuhteita. Mulle on jo aikojen alussa tullut selväksi että vaimo vaan innostuu kun pääsee jossain vaiheessa kyttäämään mun uusia naisia ja mitä puuhailen. Käy kuumana ja kiinnostuu musta uudelleen. Minua ei voisi muut kiinnostaa, mutta onhan se mukavaa jos nainen huomioi ja tykkää eikä ignoroi kuten oma tekee. Miehenä usein parisuhteessa jää täysin ulkopuolelle omasta naisesta ja lapsista. Mies on vaan hassu kaljamahainen homer joka korjaa juttuja ja pieree ilostuttavasti kun on tylsää. Ja tietenkin kuski myös. Unohtuu että isä onkin kuuma ja haluttu "daddy". Se naisilta aina unohtuu mutta muut naiset kyllä näkee ja haluaa muutakin kuin kuskilta kyydit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olisit valmis kieltämään miestäsi viestittämästä omille kavereille. Todella tasavertainen parisuhde.
Jos yhtäkkiä alkaisi jollekin työpaikan eronneelle sinkkunaiselle iltaisin viestiä niin kyllä sanoisin että onkohan ihan älykästä touhua. Kaverit on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tasavertainen, minä en tee niin miehenkään ei tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, emme tiedä tilannetta. Onhan sillä naisella voinut olla kontrolloiva mieskin ennen joka ei ole antanut pitää ystäviä.
Miksi oletetaan heti, että nainen olisi jahtaamassa miestä?
Tämä, näille "pitää tyttökavereille uskoutua" jankuttajille. Ei kaikilla ole niitä tyttökavereitakaan. Ja tietämättä tietenkään sen tarkemmin kyseistä henkilöä tai hänen kuvioitaan, onhan se nyt paljon helpompi ystävystyä jo ennestään tutun työkaverin kanssa, jonka kanssa tulee hyvin juttuun kuin aivan tuntemattomien kanssa.
Aikuisena uusien ystävien saaminen ei ole kovin helppoa. Johan sen näkee näistäkin jutuista, että parisuhteessa olevia ihmisiäkään ei saisi häiritä, koska heillä on oma perhe ja ihan omat juttunsa. Tietyn ikäisenä suurin osa ympärillä olevista ihmisistä alkaa olla parisuhteessa ja perheellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä seuraa etsitään tyttökavereista, ei muiden naisten miehistä.
Ja sinä päätät tämän näin koska?
Huomaa kyllä että nykyään ihmisillä ei ole käytöstapoja eikä muita ihmisiä kunnioiteta.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi mies näyttää sulle niitä hänelle tulleita viestejä. Ei me puolison kanssa koskaan katsota toisille tulleita viestejä ihan kunnioituksesta lähettäjää kohtaan. Pelkkä sisällön ilmoittaminen (jos jostain syystä toista niin hirveesti kiinnostaa) riittää. Ja ei, en tod kyttää milloin kenellekin puoliso laittaa viestejä. Sama toisinpäin. Kummallakin molempaa sukupuolta olevia ystäviä, asia ihan fine.
Sen takia että istuin vieressä kun yksi viesti tuli tosi myöhään lauantaina. En edes epäillyt mitään, oli tosiaankin ihmetys (molemmille) että kuka siihen aikaan viestittelee. Hän avasi viestin niin että molemmat nähtiin ja siitä sitten alkoi selviämään ne jo aiemminkin tulleet viestit. Eli vähän vahingossakin, kun ei kumpikaan osannut tuolloin odottaa mitään viestiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtäkkiä alkaisi jollekin työpaikan eronneelle sinkkunaiselle iltaisin viestiä niin kyllä sanoisin että onkohan ihan älykästä touhua. Kaverit on erikseen.
Mutta miten niitä kaverisuhteita voi syntyä, jos viestittely on syntiä?
Ap, mitä meinaat nyt tehdä asian kanssa? Keskustelet tietysti miehen kanssa, mutta mitä mieltä olet näistä viesteistä täällä? Monenlaisia kommentteja tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee viestiteltyä miespuolisten työkavereiden kanssa. Yksi on työkaveri jo 16 vuoden takaa. Kenenkään kanssa ei ole mitään sutinoita ollut eikä tule olemaan, mutta en tiedä miten muiden ihmisten kohdalla on. Saattaa vaikka sutinoinniksi muuttua.
Ja ei siis tietääkseni harrasta tätä muiden naispuolisten työkavereiden kanssa. Eikä tämänkään kanssa ennen kuin nainen erosi. Sen jälkeen niitä viestejä alkoi tulla.
Ap
Nainen on yksinäinen ja kaipaa kaveria?
Näin uskon, mutta ehkä voisi etsiä kaverikseen jonkun muun kuin naimisissa olevan perheenisän.
Ap
Annan sulle ohjeen: ilmoita miehellesi että se viestittely saa loppua nyt, ja ilmoittaa ensin että on onnellisesti parisuhteessa eikä voi auttaa. Terkuin yks jonka mies vampattiin juuri noin, tekstareilla, tikusta-asiaa -jutuilla ja sitten olikin lampun vaihtoa jne. En usko että exäni alunperin oli halukas mutta kun tarpeeksi tyrkyttää ja mouruaa niin...
Tai sitten kysyt siltä naiselta mitä se sun miehestä oikein haluaa kun ei saada edes iltaisin ja viikonloppuisin olla rauhassa häiritsijältä.
Sun mies oli ihan itse mukana jutussa. Ketään ei voi "vampata" jos hän ei halua tulla vampatuksi. Sun mies siis petti ja lähti ja olisi tehnyt niin joka tapauksessa. Tunnusta tosiasiat itsellesi.
Juu ei se mies tuossa kuviossa mikään tahdoton vampattava vietävissä oleva tekemisen kohde ole, itse kyllä menee ihan mukaan jos kerran ihan noin on lähtenyt. Kyllä miehen pitää osata sanoa ei. :D
Sehän siinä onkin, että miehet on usein niin sinisilmäisiä, että eivät tajua että joku on heidän perässään, kunnes tuo eukko hyökkää päälle kännissä jossain firman bileissä. Siinä mielessä en lähtisi miestä syyttämään.
Syyttäisin trolliksi, mutta valitettavasti kaltaisiasi ihmisiä on. Ei, normaalissa parisuhteessa nainen ei ala laittelemaan jotain rajoja sille kenen kanssa mies saa viestitellä ja minne mennä ja mihin käyttää aikansa. Jos joku mies todella vaatii tällaista holhoamista niin hänhän on silloin oikeasti älyllisesti normaali-ihmistä alempana ja tarvitsee vahtimista koska ei pysty huolehtimaan itsestään. Tavallinen ihminen ei vain ajaudu pettämään tai ylipäätään lähde mukaan jos joku "eukko" käy päälle. Mies voi siinä vaiheessa sanoa että öööh ei kiitos ja lähteä paikalta.
Kauanko tämä viestittely on siis kestänyt? Onko tuo nainen ollut miehesi kaveri jo ennen seurusteluanne, eikä asia ole vain tullut puheeksi? Mä tunnen kaikki mieheni kaverit, eikä hänellä ole naispuolista työkaveria jonka kanssa hän olisi tekemisissä muutoin kuin työpaikalla. Jos nyt saisin tietää että sellainen on yhtäkkiä ilmaantunut, niin ei hyvä heiluisi.
No nyt kyllä oli sen verran hapan vuodatus, että joo sanoisin jopa että on sinullakin peiliin katsomisen paikka. Mies on tietenkin ihan itse vastuussa omasta käytöksestään ja siitä että baarissa velttoilu kiinnostaa kotia enemmän. Mutta huomaatko, että tuo oli nimenomaan sen miehen oma valinta toimia noin? Olit sinä huono tai et, hän valitsi tuon itse. Siihen valintaan ei ole myöskään tämä "vamppi" syyllinen.