Kun miehesi viestittelee nsispuoliselle työkaverilleen iltaisin
Sain vähän aikaa sitten selville, että mieheni viestittelee (tai pääasiassa vastailee viesteihin, mutta sama asia) naispuoliselle työkaverilleen iltaisin ja joskus myös viikonloppuisin. Ilmoitin hänelle selkeästi oman mielipiteeni.
Nainen on vasta eronnut ja kai tarvitsee tukevaa olkapäätä. Mielestäni ei kuitenkaan ole ok, että hän viestittelee esim klo 10 illalla tai lauantaiaamupäivällä että ”mitäs puuhailet?”. Tai että otetaanko kisa tv tietovisassa (Siis molemmat kotonaan).
Olen luottanut mieheeni, eikä uskoakseni mitään fyysistä ole tapahtunut ainakaan vielä. Mutta ei koirankuvien lähettely lauantai-iltana mitenkään mukavalta tunnu ja luottamus kyllä rapistuu, kun mieheni on näihin viesteihin vastannut, että ulkoillaan lasten kanssa tms. Mitä tekisit?
Kommentit (400)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisen naisten kokoontumisajot käynnissä, käy sääliksi miehiä jotka ovat heidän kanssaan naimisissa.
Harvoin se on niille miehillekään ok jos nainen tekee samaa. Kyllä töissä ehtii jutella tarpeeksi, ei vapaa-ajalla tarvitse.
Ei tulisi mieleenkään kieltää vaimoa kirjoittelemasta ystävälleen, oli sukupuoli mikä tahansa. Suoraan sanottua sairas ajatus kontrolloida omaa puolisoaan noin.
Ei vaan toisen kunnioitusta että illat ja viikonloput puuhataan perheenä ja hoidetaan parisuhdetta eikä vastailla työpaikan sinkkunaisten ja miesten flirttaileviin viesteihin.
Eli teillä ei jutella esim kavereiden kanssa illalla puhelimessa? Jepjep, olis sitten laitettu otsikoksi, että puhelin kiinni klo 17.
Oikeassa normaalissa suhteessa ystävyyssuhteita hoidetaan silloin kun on asiaa, ellei sitten ole jotain erityistä estettä. Mä juttelen mun kavereiden kanssa joka ilta, eikä se onneksi häiritse vaimoa.
Ei mun miehellä ole naispuolisia kavereita. Äijät yleensä soittaa ihan päiväsaikaan eikä illalla, ovat itsekin silloin perheensä/kumppaniensa kanssa.
Sairaalloinen mustasukkaisuus on usein narsismin oire.
Jos olisin ap:n mies, juoksisin.
Nyt en kyllä ymmärrä AP:n raivostusta. Itse, olen nainen, kyllä usein whatsappailen miespuolisen ex työkaverin kanssa. Jutellaan niitä näitä, puhutaan maailmasta, maailmantilasta, sodasta, koronasta, mistä nyt milloin. Mitä se keneltäkään on pois? Viestitellään oikeastaan mihin vuorokauden aikaan tahansa jos joku uutinen tai juttu osuu vastaan keskustelun aiheeksi. Kyseessä on ihan puhdas ystävyys, ei mikään salailtava asia. Molemmat eletään omissa parisuhteissamme tahoillamme. Vain sairaalloisen mustasukkainen voisi keksiä tästäkin jotain kriisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla lailla alkoi minunkin miehen sutinat harrastekaverin kanssa, eukko teki kokoajan tikusta asiaa ja kyseli muka neuvoja mieheltäni. Ja aina kun oltiin jossain isommalla porukalla harrastamassa niin mieheni luokse änkesi kokoajan höpöttämään ja lähelle hymyilemään. Miten jotku on niin röyhkeitä ja tyrkyttävät itseään ukkomiehille
Mistä kumpuaa naisen raivo toista naista kohtaan? Sun vietävissä ollut ukkosi on yksin syyllinen.
Tulee mieleen sairas äiti-poika -kuvio: ukko nähdään lapatossuna ja uhrina, joka on syöjättärien armoilla. Herää nyt hyvä ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Nyt en kyllä ymmärrä AP:n raivostusta. Itse, olen nainen, kyllä usein whatsappailen miespuolisen ex työkaverin kanssa. Jutellaan niitä näitä, puhutaan maailmasta, maailmantilasta, sodasta, koronasta, mistä nyt milloin. Mitä se keneltäkään on pois? Viestitellään oikeastaan mihin vuorokauden aikaan tahansa jos joku uutinen tai juttu osuu vastaan keskustelun aiheeksi. Kyseessä on ihan puhdas ystävyys, ei mikään salailtava asia. Molemmat eletään omissa parisuhteissamme tahoillamme. Vain sairaalloisen mustasukkainen voisi keksiä tästäkin jotain kriisiä.
Tuohan on eri asia, tässä nainen oli sinkku ja aloitti viestittelyn kun erosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee viestiteltyä miespuolisten työkavereiden kanssa. Yksi on työkaveri jo 16 vuoden takaa. Kenenkään kanssa ei ole mitään sutinoita ollut eikä tule olemaan, mutta en tiedä miten muiden ihmisten kohdalla on. Saattaa vaikka sutinoinniksi muuttua.
Ja ei siis tietääkseni harrasta tätä muiden naispuolisten työkavereiden kanssa. Eikä tämänkään kanssa ennen kuin nainen erosi. Sen jälkeen niitä viestejä alkoi tulla.
Ap
Nainen on yksinäinen ja kaipaa kaveria?
Näin uskon, mutta ehkä voisi etsiä kaverikseen jonkun muun kuin naimisissa olevan perheenisän.
Ap
mutta tuo on turvallinen valinta, vähän kuin homomies. voi jutella miehen kanssa, joka ei odota teistä tulevan mitään paria.
Kyllä mun mieskin alkaisi ihmetellä jos yhtäkkiä alkaisin iltaisin ja viikonloppuisin viestitellä työpaikan miehille ketä näen kuitenkin päivittäin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos hän kaipaa vaan juttuseuraa? Eron jälkeen yksinäisyys voi olla uusi ja yllättävä tunne, jossa voi tulla fiilis siitä, että minuus ja merkitys katoaa. Eräänlainen prosessi siis tuokin. Aina tulkitaan kaikki viestittely sairaalloisen mustasukkaisuuden kourissa. Ihanko oikeasti kyttäätte puolisoidenne joka ikisen viestin ja sähköpostin kilahduksen? Onneksi en elä tuollaisessa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siis oikeasti joidenkin mielestä pitäisi aina ilmoittaa puolisolle että keneltä joku whatsapp-viesti tulee ja millä aiheella? Siis miksi? Ai sen takia että sillä jotenkin todistetaan että on puhtaat jauhot pussissa vai?
Mä en oikeesti nyt ymmärrä tätä.
Mä en ymmärrä miksi joku eronnut eukko muistuttelee olemassaolostaan viestittelemällä iltaisin ja viikonlopppuisin. Tyhmäkin sen tajuaa että jos mies vastailee, sillä ei ole mitenkään kiinnostavampaa kotioloissa. Olisin hereillä nyt ja ottaisin mieheni luokalle.
Eronnut eukko? Mustasukkaisen ihmisen puhetta. Joo hän saattaa olla yksinäinen, mutta onko tuollainen nimittely jotenkin asiallista?
Puhun kokemuksesta oli asiallista mielestäsi tai ei. - Jotkut eronneet ovat hanakoita lyömään kiilaa toisten parisuhteeseen - varsinkin menestyvien ja itsestään huolta pitävien ympärillä pyörii tällaisia. Tavallinen lättäjalka saa olla ihan rauhassa, mutta joillain on ottajia ihan jonoksi asti.
Ja juuri siksi onkin niin vaarallista, että jos nämä, kenellä ottajia olisi, ei itse ole tomerana ja sano ei (mistä lie syystä), kuten on selvästikin nyt laita tämän ap:n miehen kanssa. Hän ei ole laittanut rajoja naisystävälleen. Siitä päätellen, itsekin siis pitää yhteydenotoista ja ruokkii sitä suhdetta ihan itse, joko lapamatoisuuttaan, kostoksi, mitä lie, mutta väärin on, ei hyvä missään mielessä.
Ymmärrän hyvin, että työkaverille on paha mennä sanomaan suoraan, että lopettaa viestittelyn, mutta juuri sillä omalla vastaamisella tai vastaamattajättämisellä on paljon merkitystä. Ns. turhaan viestiin voi vastata vasta seuraavana päivänä tai vasta työpäivänä, kun kohtaa kasvotusten. Itse vedin rajat samalla tavoin samaa sukupuolta olevaan työkaveriini, jonka halusin pitää tietystä syystä vain työkaverina, en kaverina.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä ensimmäinen ero tässä on se, että ap: n mies on parisuhteessa, tämä eronnut työkaveri on sinkku. Molemmat eivät siis ole omissa parisuhteissaan. Siis sinkku kyselee lauantaiaamuna, mitä perheellinen mies touhuilee. Tai lähettelee kissavideoita, kun se naimisissa oleva mies viettää aikaa perheensä kanssa lauantai-iltana. Tai kyselee keskiviikkoiltana yhdeksältä, että voiko soittaa.
Niin miksi työkaveri tekisi näin? Hehän tapaavat taas 10 tunnin päästä kuitenkin. Eikö kaverillinen puhe voi odottaa seuraavaan päivään työpaikalle? Niin vai onko kyse muusta kuin kaverillisesta puheesta, jota työpaikallakin voi käydä. Niin ei varmaan tarvi luonteeltaan edes olla kovin mustasukkainen, kun tuollainen käytös tuntuu oudolta. Ja yhteydenotot siis alkaneet eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä minä tietäisin kenelle ja mitä mieheni viestittelee? Meillä ei ole tapana roikkua puhelimella silloin, kun vietämme aikaa yhdessä, mutta mistä tietäisin mitä hän viestittelee muina aikoina?
En minäkään tiennyt, mutta satuin istumaan vieressä kun yksi näistä viesteistä tuli. Sen takia kysyin, että kuinkahan tätä tapahtuu. Mieheni näytti viestit, hänen mukaansa niissä ei ollut mitään salattavaa. Mielestäni osa viesteistä kyllä ylitti hyvän maun rajat, mutta vielä enemmän hämmästytti ja ärsytti ajankohdat.
Ap
Sinua voidaan auttaa:) Kärsit sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, mutta siihen on saatavilla ammattiapua:)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mieskin alkaisi ihmetellä jos yhtäkkiä alkaisin iltaisin ja viikonloppuisin viestitellä työpaikan miehille ketä näen kuitenkin päivittäin töissä.
Ja jos mies alkaisi määräilemään kenen kanssa viestittelet, niin tottelisit häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos hän kaipaa vaan juttuseuraa? Eron jälkeen yksinäisyys voi olla uusi ja yllättävä tunne, jossa voi tulla fiilis siitä, että minuus ja merkitys katoaa. Eräänlainen prosessi siis tuokin. Aina tulkitaan kaikki viestittely sairaalloisen mustasukkaisuuden kourissa. Ihanko oikeasti kyttäätte puolisoidenne joka ikisen viestin ja sähköpostin kilahduksen? Onneksi en elä tuollaisessa parisuhteessa.
Sitä seuraa etsitään tyttökavereista, ei muiden naisten miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla lailla alkoi minunkin miehen sutinat harrastekaverin kanssa, eukko teki kokoajan tikusta asiaa ja kyseli muka neuvoja mieheltäni. Ja aina kun oltiin jossain isommalla porukalla harrastamassa niin mieheni luokse änkesi kokoajan höpöttämään ja lähelle hymyilemään. Miten jotku on niin röyhkeitä ja tyrkyttävät itseään ukkomiehille
Mistä kumpuaa naisen raivo toista naista kohtaan? Sun vietävissä ollut ukkosi on yksin syyllinen.
Tulee mieleen sairas äiti-poika -kuvio: ukko nähdään lapatossuna ja uhrina, joka on syöjättärien armoilla. Herää nyt hyvä ihminen!
Totta. Nainen on naiselle susi ja aina se toinen nainen nähdään syyllisenä, omassa ukkokullassa ei ole mitään vikaa. Yksi kamunainen jopa puolusteli miestään kun tämä oli pannut kamunaisen kaveria, hän sanoi että no se oli kännissä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä ensimmäinen ero tässä on se, että ap: n mies on parisuhteessa, tämä eronnut työkaveri on sinkku. Molemmat eivät siis ole omissa parisuhteissaan. Siis sinkku kyselee lauantaiaamuna, mitä perheellinen mies touhuilee. Tai lähettelee kissavideoita, kun se naimisissa oleva mies viettää aikaa perheensä kanssa lauantai-iltana. Tai kyselee keskiviikkoiltana yhdeksältä, että voiko soittaa.
Niin miksi työkaveri tekisi näin? Hehän tapaavat taas 10 tunnin päästä kuitenkin. Eikö kaverillinen puhe voi odottaa seuraavaan päivään työpaikalle? Niin vai onko kyse muusta kuin kaverillisesta puheesta, jota työpaikallakin voi käydä. Niin ei varmaan tarvi luonteeltaan edes olla kovin mustasukkainen, kun tuollainen käytös tuntuu oudolta. Ja yhteydenotot siis alkaneet eron jälkeen.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos mies alkaisi määräilemään kenen kanssa viestittelet, niin tottelisit häntä?
Enpä alkaisi moiseen. Kunnioitan kumppaniani, parisuhdettani sekä näiden työkaverimiesteni puolisoita niin paljon etten ikinä toimisi noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun miehen tarvitse tehdä sellaista, en toimisi noin.
Monen mielestä naisten pitäisi edelleen olla toistensa puolella eikä yrittää vikitellä toistensa miehiä. Sen takia toisen naisen toiminta suututtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee viestiteltyä miespuolisten työkavereiden kanssa. Yksi on työkaveri jo 16 vuoden takaa. Kenenkään kanssa ei ole mitään sutinoita ollut eikä tule olemaan, mutta en tiedä miten muiden ihmisten kohdalla on. Saattaa vaikka sutinoinniksi muuttua.
Ja ei siis tietääkseni harrasta tätä muiden naispuolisten työkavereiden kanssa. Eikä tämänkään kanssa ennen kuin nainen erosi. Sen jälkeen niitä viestejä alkoi tulla.
Ap
Nainen on yksinäinen ja kaipaa kaveria?
Näin uskon, mutta ehkä voisi etsiä kaverikseen jonkun muun kuin naimisissa olevan perheenisän.
Ap
Annan sulle ohjeen: ilmoita miehellesi että se viestittely saa loppua nyt, ja ilmoittaa ensin että on onnellisesti parisuhteessa eikä voi auttaa. Terkuin yks jonka mies vampattiin juuri noin, tekstareilla, tikusta-asiaa -jutuilla ja sitten olikin lampun vaihtoa jne. En usko että exäni alunperin oli halukas mutta kun tarpeeksi tyrkyttää ja mouruaa niin...
Tai sitten kysyt siltä naiselta mitä se sun miehestä oikein haluaa kun ei saada edes iltaisin ja viikonloppuisin olla rauhassa häiritsijältä.
Jos mies saa reikäsi kostumaan hän saa sen kostumaan kaikilta muiltakin naisilta ja varsinkin naimisissa oleva mies on kovaa valuuttaa. Eräs kaverini tanssitti ainakin kahdeksaa naista tanssiravintolassa ja yksi nainen pyysi mukaasakin, miehellä sormus nimettömässä. Tuolla kertaa hän jätti lähtemättä koska olimme toisessa kaupungissa ja siinä olisi ollut vaimolle selittäminen, että miksi emme tuoneet miestään takaisin kotiin:D
apn mies todennäköisesti kohta lähtee tuon työkaverin lukokse"auttamaan renkaanvaihdossa" tai tekemään muita miesten töitä:)
Ja juuri siksi onkin niin vaarallista, että jos nämä, kenellä ottajia olisi, ei itse ole tomerana ja sano ei (mistä lie syystä), kuten on selvästikin nyt laita tämän ap:n miehen kanssa. Hän ei ole laittanut rajoja naisystävälleen. Siitä päätellen, itsekin siis pitää yhteydenotoista ja ruokkii sitä suhdetta ihan itse, joko lapamatoisuuttaan, kostoksi, mitä lie, mutta väärin on, ei hyvä missään mielessä.