Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhöntulotarkistus ja masennuslääke

Vierailija
04.04.2022 |

Olen hakemassa uutta työpaikkaa ja jos tulen valituksia johkin, usein on työhöntulotarkistus. Samalla mielenterveys alkaa heikkenemään, osittain nykyisen työpaikan takia ja osittain yksityiselämän ongelmien takia, ja olen siksi harkinnut nyt vakavasti masennuslääkkeen aloittamista jotta saisin takaisin edes vähän henkistä energiaa ja aloitekykyä. On siis historiaa jo masennuslääkkeistä opiskeluajoilta ja tiedän mitkä pari lääkettä auttaa edes vähän. Tästä tosin jo yli 7 vuotta mutta nyt alkaa tunnistamaan sen tutun tilanteen että apua haettava.

En millään haluaisi kertoa tästä jos tulisi työhöntulotarkastus työterveydenhuollossa koska pelkään että olisi joku red flag työnantajalle ja menettäisin paikan. Vaikka se auttaisi pärjäämään töissä. Tietääkö joku kysytäänkö kaikista lääkkeistä ja jos ei kerro, voiko ne näkyä verikokeissa tai näkeekö lääkäri minulle määrätyt reseptit?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ssri lääkkeitä ei voi piilottaa, ne näkyy kaikkialla, koska ne on keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä.

kyllä voi piilottaa, ssri ei ole PKV eli kolmiolääke. Ne lääkkeet, joiden paketin kyljessä on punainen kolmio, ei voi piilottaa. Mutta voi. ja myös SSRI:n voi piilottaa.

Vierailija
22/23 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä mitään uutta työpaikkaa ole hakemassa. Toistat vain noita samoja juttujasi kuin papukaija.

Joo, tää on se tyyppi, joka aina vähän päästä aloittaa ketjun, jossa hävetään ja pelätään psyykkisten vaivojen julkituloa.  Aivan sama, jos kysyisi, että haittaako, jos olen seitsemän vuotta sitten ontunut toista jalkaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinne työhöntulotarkastukseen asti pääset, niin kyllähän sun olemus jo kertoo paljon sun terveydentilasta. Jos ei siinä mitään hälytysmerkkejä näy, niin luuletko että mahdollisesti sen tarkastuksen tekijän tulee edes mieleen mennä katselemaan jotain muiden lääkäreiden laatimia tekstejä. Ja siksi toisekseen, siihen että näitä voisi mennä katsomaan, niin sun pitää antaa siihen lupa! Todennäköisesti jos nämä sellaista aikoisivat tehdä, he kysyisivät sinulta luvan.

Lisäksi monella ihmisellä nykyään on jotain LIEVIÄ antidepressantteja käytössä, joten ammattitaitoinen ei moisista mitään suurta haloota nosta siinä työhöntulotarkastuksessakaan.

Lomakkeella saatetaan kysyä onko jatkuvasti käytössä olevia lääkkeitä. No, en tiedä kannattaako siinä se masennuslääke sanoa, jonka olet jostain muualta saanut. Jos itselläni olisi moinen tilanne, niin en kertoisi, sillä se masennus on kuitenkin muun terveydenhuollon toimijan kautta hoidettavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän