Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten luulet voivasi sopia paikallisesti palkasta ja eduista

Vierailija
08.03.2024 |

Ammattiliitotkaan ei kykene sopimaan mistään oikeiston kanssa.

Mitä luulet että sinulle käy työelämässä? Luuletko että yritykset antaa sinulle etuja ja palkkaa vaikka pyydät?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen sopiminen = työnantaja sanelee

Vierailija
2/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun olen hakenut työpaikkaa niin on puhuttu palkasta ja eduista. Jos ei ole miellyttänyt niin sitten en ole mennyt sinne töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen sopiminen = työnantaja sanelee

Jatkossa pitänee lähettää sama hakemus useampaan paikkaan ja katsoa kuka tarjoaa parhaat edut. Liian halvalla ei kannata alkaa itseään myymään työnantajalle, muussa tapauksessa alan yksityisyrittäjäksi ja alan myymään itseäni.

Vierailija
4/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat saa tietenkin kaiken mitä haluavat mutta muitten on tyydyttävä siihen mitä pöydältä tippuu. Onko se sitten reilua vai ei?

Vierailija
5/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon kanssa on voinut neuvotella. Jos ei rahaa ole saanut niin sitten jotain muuta.  Joka tapauksessa yli kirjapalkan mennään.

Vierailija
6/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KVG "paikallinen sopiminen". Eka vinkki: se on firman laajuista ja julkista tietoa (ihankuin TES)

Vierailija
7/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa (neljäs) työpaikassa olen aina sopinut palkan reilusti yli TES:sin ja vapaat on sovittu yhteisymmärryksessä. Mutta en silti kannata paikallista sopimusta kun työnantajista löytyy liikaa niitä mlkkujakin.

Vierailija
8/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo saa sopia tessiä paremmista työehdoista. Kertokaa nyt joku esimerkki mitä ei voisi jo työpaikoilla sopiva? Olen monessa ketjussa kysynyt ja koskaan ei ole tullut vastausta. Yksi esimerkki mitä ei voi sopia? 

Vierailija
9/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin jo nyt. Palkka ja edut on parempia kuin työehtosopimus edellyttäisi.

Vierailija
10/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa (neljäs) työpaikassa olen aina sopinut palkan reilusti yli TES:sin ja vapaat on sovittu yhteisymmärryksessä. Mutta en silti kannata paikallista sopimusta kun työnantajista löytyy liikaa niitä mlkkujakin.

Jatkossa on mahdollista yrityskohtaiset tessit, ne neuvotellaan alusta alkaen lain pohjalta. Työnantajilla ei ole enää kohta kiinnostusta tehdä yleissitovaa tessiä kun heikommin voi sopia yrityskohtaisesti.

Vierailija
11/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottelut työnantajan kanssa ovat sujuneet minulta oikein hyvin. Kyse ei ole edes paikallisesta sopimisesta, vaan henkilökohtaisesta sopimisesta.

Vierailija
12/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Vaikka alalla onkin työehtosopimus on aina saanut neuvoteltua asiat sitä paremmiksi työpaikkaa vaihtaessa.

Vierailija
13/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen työvoimapula-alalla ja minä sanelen. 

Vierailija
14/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat saa tietenkin kaiken mitä haluavat mutta muitten on tyydyttävä siihen mitä pöydältä tippuu. Onko se sitten reilua vai ei?

Ja on muistettava kenen mielestä parhaat. Yleensä ovat ne pomon p e r s e e n nuolijat! 

Vierailija
15/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen saanut palkkaa reilusti yli TES:in ja näin se menee jatkossakin 

Vierailija
16/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20 v tehnyt niin ja palkan on 2,5 kertainen tes palkkoihin verrattuna 

Vierailija
17/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti olen siihen pystynyt. Palkka ja kaikki muutkin työsuhteeseen liittyvät edut ovat merkittävästi yli alakohtaisen TES:in.

Vierailija
18/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka osaavat neuvotella ja pokkuroida siis pärjäävät entistä paremmin jatkossa, eikä sillä ole edelleenkään mitään yhteyttä osaamiseen tai työpanokseen. En kannata. 

Vierailija
19/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla DI ja KTM tutkinnot ja olen ylempi toimihenkilö, monethan sanoo että tässä asemassa vain pyydetään enemmän niin heti palkka nousee.

Aina naurattaa tuollaiset väitteet, totuus on kyllä että liiton neuvottelemat korotukset on käytännössä ainoat mitä saa. Esimies laittaa aina mahdottomat tavoitteet kehityskeskusteluissa että sitä voi aina käyttää tekosyynä olla nostamatta palkkaa. Esimies ei tahallaan halua ymmärtää että työssä tulee jatkuvasti odottamattomia asioita vastaan ja olen ainoa joka voi tehdä niille jotain.

Vierailija
20/83 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin 

Olen oma-aloitteinen ja hyödyllinen 

Olen pyytänyt lisää vastuuttomat ja palkkaa 

saan tehdä kiinnostavaa hommaa hyvällä palkalla 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi