Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisopiskelija valittaa kun matka bussipysäkille pidentyy 400 m

Vierailija
23.09.2015 |

Uusimmassa Helsingin uutiset-lehdessä helsinkiläisnainen valittaa kuinka uusi linja 560 vaikeuttaa hänen elämäänsä. On aiemmin matkustanut linjalla 78 Kontulankujan pysäkiltä Malmille. Nyt linjaa on lyhennetty ja tilalle tuli linja 560, joka ei pysähdy Kontulankujan pysäkillä.

Lainaus lehdestä:

"Linjan 78 typistäminen vaikeuttaa Helsingin uutisiin yhteyttä ottaneen vesalalaisnaisen matkustamista Kontulankujan pysäkiltä Malmille.

- Se vaikeuttaa opiskeluani Malmilla. Joudun nyt lähtemään kotoa aikaisemmin, samoin paluuni kotiin on myöhäisempi, kertoo nainen, joka ei halua nimeään julkisuuteen."

560 pysähtyy kuitenkin mm. Tanhuantien pysäkillä, jonne on Kontulankujalta matkaa noin 400 m. Sen kävelee alle 5 minuutissa, päivässä tulisi alle 10 minuuttia ylimääräistä kävelyä. Voisi valittamisen sijaan ottaa tuon ihan hyötyliikuntana.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:25"]Jos on vanhus, sairas tai kävely on mistä tahansa syystä vaikeaa, 400 metriä on todella pitkä matka. [/quote] Tässä tapauksessa nillittäjä on OPISKELIJA.

[/quote]

Niin, opiskelijahan ei voi olla sairas tai liikuntakyvytön. Opiskelijalla ei voi olla mitään tuki- ja liikuntaelinsairauksia, ei neurologisia sairauksia, ei synnynnäisiä vammoja, ei rasituksesta tai onnettomuudesta aiheutuneita haittatekijöitä. Opiskelija on synonyymi täysille ruumiin ja sielun voimille, niinhän sitä näissä keskusteluissa aina uskotaan. 
[/quote]

Vammanen tai ei, ei sillä loppupeleissä ole väliä onko matkaa 100m tai 400m. Jos pystyy tuon ensimmäisen kävelemään, niin pystyy tuon 400m myös.

Vierailija
62/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:06"]Jos esimerkiksi sataa kaatamalla niin 400 m kävelyn jälkeen on kyllä jo ihan läpi märkänä. [/quote] Ei oo jos on oikeet varusteet.

[/quote]

Kyllä se kaatosade kastelee nopeasti. Tässä kesällä juuri kävelin tuollaisen 400 m matkan bussipysäkiltä kaatosateessa. Vaikka päälläni oli kaupunkivaatteiden sijasta ulkoiluun tarkoitettu tuulipuku joka hylkii myös vettä ja huppu päässä niin ei ne ulkoiluvaatteetkaan pitäneet sitä kauheaa "esterin perseestä ruiskaisua". Olin perille päästessäni kuin uitettu koira kaikki vaatteet läpimärkinä. Olis pitänyt olla ihan sadepuku mukana jos olisi halunnut siitä kuivana selvitä. Jos matkaa olisi ollut vain se 100 m niin olisin juossut ja säästynyt ainakin pahimmalta kastumiselta.

Ja sitten tosiaan jos on liikuntarajoitteita niin on ihan eri asia kävellä 100 m kuin 400 m joten ymmärrän kyllä kirjoittajan huolen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:25"]Jos on vanhus, sairas tai kävely on mistä tahansa syystä vaikeaa, 400 metriä on todella pitkä matka. [/quote] Tässä tapauksessa nillittäjä on OPISKELIJA.

[/quote]

Eikö opiskelija voi olla mielestäsi sairas tai eikö hänellä voi olla kävelyvaikeuksia jne.? Voi pyhä yksinkertaisuus sentään!

Vierailija
64/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussimatka Malmille kuitenkin nopeutui, kun jää Kivikko kiertämättä, joten matkaan kokonaisuudessaan ei varmasti mene enempää aikaa.

Vierailija
65/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:12"]

[/quote]

Niin, opiskelijahan ei voi olla sairas tai liikuntakyvytön. Opiskelijalla ei voi olla mitään tuki- ja liikuntaelinsairauksia, ei neurologisia sairauksia, ei synnynnäisiä vammoja, ei rasituksesta tai onnettomuudesta aiheutuneita haittatekijöitä. Opiskelija on synonyymi täysille ruumiin ja sielun voimille, niinhän sitä näissä keskusteluissa aina uskotaan. 
[/quote]

Vammanen tai ei, ei sillä loppupeleissä ole väliä onko matkaa 100m tai 400m. Jos pystyy tuon ensimmäisen kävelemään, niin pystyy tuon 400m myös.
[/quote]

Nii jos pystyy olen päivän syömättä ni pystyy olen myös 4 päivää syömättä

Jos pystyy yhden kaljan jälkeen ajaan autoa ni pystyy myös neljän kaljan jälkeen

Jos pystyy tunnin tekeen ylitöitä ni pystyy tekeen myös 4 tuntia

Sillai se menee

Vierailija
66/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ärsyttäisi, vaikkei liikuntavammoja ole, jos esim. kilometrin matka pidentyisi melkein 1,5 kilometriin. Tai pidennyksestä viis, totta kai sillon aina ärsyttää jos vanha järjestely on itselle toiminut hyvin ja se korvataan uudella josta ei koidu kuin haittaa, oli haitta kuinka pieni tahansa.

Vähän off-topiccina pakko sanoa että itse tykkään kovastikin näistä runkolinjabusseista :D Näytöt on tosi jees jos ei ole ennalta tuttu reitti

Vierailija
67/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:25"]

Jos on vanhus, sairas tai kävely on mistä tahansa syystä vaikeaa, 400 metriä on todella pitkä matka.

[/quote]

No jos tämä olis syynä niin eiköhän se olis tuossa mainittu? "Se vaikeuttaa opiskeluani Malmilla. Joudun nyt lähtemään kotoa aikaisemmin, samoin paluuni kotiin on myöhäisempi, kertoo nainen, joka ei halua nimeään julkisuuteen." Vittu mitä paskaa!! :D On kyllä melkoinen firstworldproblem jos 5 minuuttia aikaisemmin lähteminen ja se, että on kotona 5 minuuttia myöhemmin tuottaa noin suuren ongelman. Ärsyttävää ja turhaa nipotusta. Siis olettaen että tervedellisiä syitä ei ole, kun niitä ei ole tuossa mainittu. 

Vierailija
68/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:06"]Jos esimerkiksi sataa kaatamalla niin 400 m kävelyn jälkeen on kyllä jo ihan läpi märkänä. [/quote] Ei oo jos on oikeet varusteet.

[/quote]

Kyllä se kaatosade kastelee nopeasti. Tässä kesällä juuri kävelin tuollaisen 400 m matkan bussipysäkiltä kaatosateessa. Vaikka päälläni oli kaupunkivaatteiden sijasta ulkoiluun tarkoitettu tuulipuku joka hylkii myös vettä ja huppu päässä niin ei ne ulkoiluvaatteetkaan pitäneet sitä kauheaa "esterin perseestä ruiskaisua". Olin perille päästessäni kuin uitettu koira kaikki vaatteet läpimärkinä. Olis pitänyt olla ihan sadepuku mukana jos olisi halunnut siitä kuivana selvitä. Jos matkaa olisi ollut vain se 100 m niin olisin juossut ja säästynyt ainakin pahimmalta kastumiselta.

Ja sitten tosiaan jos on liikuntarajoitteita niin on ihan eri asia kävellä 100 m kuin 400 m joten ymmärrän kyllä kirjoittajan huolen.
[/quote]
Mulla löytyy hyllystä ainakin takki joka on sekä hyvännäköinen, pitää täysin vettä ja sopii sekä urheiluun että kaupungille. Olen aina luullut että tollanen löytyy jokaiselta mutta ei näköjään..

Vierailija
69/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Tämä on näitä Stadin ammattiopiston leväperseisiä lähäriopiskelijoita. Tupakkaa kyllä jaksavat käryttää läheisessä puistossa.

Vierailija
70/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:25"]

Jos on vanhus, sairas tai kävely on mistä tahansa syystä vaikeaa, 400 metriä on todella pitkä matka.

[/quote]

No jos tämä olis syynä niin eiköhän se olis tuossa mainittu? "Se vaikeuttaa opiskeluani Malmilla. Joudun nyt lähtemään kotoa aikaisemmin, samoin paluuni kotiin on myöhäisempi, kertoo nainen, joka ei halua nimeään julkisuuteen." Vittu mitä paskaa!! :D On kyllä melkoinen firstworldproblem jos 5 minuuttia aikaisemmin lähteminen ja se, että on kotona 5 minuuttia myöhemmin tuottaa noin suuren ongelman. Ärsyttävää ja turhaa nipotusta. Siis olettaen että tervedellisiä syitä ei ole, kun niitä ei ole tuossa mainittu. 
[/quote]

Näin "maalla" (kehä kolmosen ulkopuolella) asuvana ei voi kuin nauraa. Ellei entinen pysäkki ollut aivan kodin vieressä niin ei normaali ihminen edes huomaa matkan pituutta jos se kasvaa muutamalla sadalla metrillä. Tai sitten saa olla todella heikkokuntoinen jos tuohon maailma kaatuu.

Vierailija
71/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vikkelästi ne sieltä kadun yli pinkoo, vaaroja uhmaten rööki huulessa ja älypuhelin toisessa. Ollakseen liikuntavammaisia.

Bussikuski

Vierailija
72/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:37"]

Niin ja toisilta viedään koko yhteydet (Siuntio), toiset valittaa 400 metristä. Kaikki on suhteellista.

[/quote]

Niin, ja Afrikan lapset kuolee nälkään ja me valitetaan jostakin sunnuntailisistä. Kaikki on suhteellista.
[/quote] Jos pysyisit asiassa. Me suomessa ollaan pullamössökansaa ja välitetään omista asioista eikä tässä ollu kyse muista. Itse vetäisin pultit jos mun bussipysäkki siirtyisi.

Vierailija
73/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:37"]

Niin ja toisilta viedään koko yhteydet (Siuntio), toiset valittaa 400 metristä. Kaikki on suhteellista.

[/quote]

Niin, ja Afrikan lapset kuolee nälkään ja me valitetaan jostakin sunnuntailisistä. Kaikki on suhteellista.
[/quote] Jos pysyisit asiassa. Me suomessa ollaan pullamössökansaa ja välitetään omista asioista eikä tässä ollu kyse muista. Itse vetäisin pultit jos mun bussipysäkki siirtyisi.

Vierailija
74/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:09"]

[/quote]

[/quote]

Missä sun sateenvarjo oli? Ei kai sateessa nyt kuivana pysykään, jos ei sateenvarjoa ole eli säänmukaista varustelua. 

Vierailija
75/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:45"]

Mulla löytyy hyllystä ainakin takki joka on sekä hyvännäköinen, pitää täysin vettä ja sopii sekä urheiluun että kaupungille. Olen aina luullut että tollanen löytyy jokaiselta mutta ei näköjään..

[/quote]

No ei mulla ainakaan ole noin hyvin vettä pitävää takkia. Siis millainen takki sulla oikein on, eikö siitä kaatosadekaan mene läpi? Olen aina luullut että kun kaatosade oikein kunnolla pommittaa paineella ja suurilla pisaroilla niin kyllä se menee läpi ihan mistä vain ulkoilutakista. Tollainen olis kyllä tosi yes bussimatkoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän