Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisopiskelija valittaa kun matka bussipysäkille pidentyy 400 m

Vierailija
23.09.2015 |

Uusimmassa Helsingin uutiset-lehdessä helsinkiläisnainen valittaa kuinka uusi linja 560 vaikeuttaa hänen elämäänsä. On aiemmin matkustanut linjalla 78 Kontulankujan pysäkiltä Malmille. Nyt linjaa on lyhennetty ja tilalle tuli linja 560, joka ei pysähdy Kontulankujan pysäkillä.

Lainaus lehdestä:

"Linjan 78 typistäminen vaikeuttaa Helsingin uutisiin yhteyttä ottaneen vesalalaisnaisen matkustamista Kontulankujan pysäkiltä Malmille.

- Se vaikeuttaa opiskeluani Malmilla. Joudun nyt lähtemään kotoa aikaisemmin, samoin paluuni kotiin on myöhäisempi, kertoo nainen, joka ei halua nimeään julkisuuteen."

560 pysähtyy kuitenkin mm. Tanhuantien pysäkillä, jonne on Kontulankujalta matkaa noin 400 m. Sen kävelee alle 5 minuutissa, päivässä tulisi alle 10 minuuttia ylimääräistä kävelyä. Voisi valittamisen sijaan ottaa tuon ihan hyötyliikuntana.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 19:05"]

Missä sun sateenvarjo oli? Ei kai sateessa nyt kuivana pysykään, jos ei sateenvarjoa ole eli säänmukaista varustelua. 

[/quote]

Sitä ei ollut mukana kun lähtiessä ei satanut. Ja näinköhän se olis kunnolla kuivana pitänyt niin rankassa sateessa.

Vierailija
2/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla on hommattu asunto 500 metrin päästä koululta, onneksi saatiin, ja syynä on hyvin pitkälle terveydelliset syyt. Jopa koulu on valittu sillä perusteella, että asuntoja löytyisi läheltä. Hän voi kävellä pitkiäkin matkoja, hyvinä päivinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä tuo alkuun nauratti minuakin, mutta mistäs sitä tietää kuinka pitkäksi matka bussipysäkille tuon myötä venähti. Itselläni menee bussit tällä hetkellä 50 metrin päästä. Sitten kun Länsimetro aukeaa, bussiyhteydet tästä läheltä lopetetaan ja lähin metroasema löytyy 2 km päästä. Se on mielestäni aivan älytön matka, ja aionkin siirtyä autoilijaksi jos julkisille täytyy kävellä pienen iltalenkin verran.

Vierailija
4/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:45"]

Mulla löytyy hyllystä ainakin takki joka on sekä hyvännäköinen, pitää täysin vettä ja sopii sekä urheiluun että kaupungille. Olen aina luullut että tollanen löytyy jokaiselta mutta ei näköjään..

[/quote]

No, kaikki ei tykkää kahista liikkuessaan.

Matka julkisten pysäkille on muuten todella tärkeä valintakriteeri asunnolle täällä (Helsingissä) kun ei ole omaa autoa. Melkein kilometri lisää (kun sinne kotiinkin on kiva tulla) on kyllä todellakin paljon. Puolisenkin kilometriä niiden kauppakassien kanssa, väsyneenä, räntäsohjon tuiskutessa silmiin aivan varmasti harmittaa niiden autolla liikkuvien (?) päätökset huonontaa julkista liikennettä...

Vierailija
5/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:45"]

Mulla löytyy hyllystä ainakin takki joka on sekä hyvännäköinen, pitää täysin vettä ja sopii sekä urheiluun että kaupungille. Olen aina luullut että tollanen löytyy jokaiselta mutta ei näköjään..

[/quote]

No ei mulla ainakaan ole noin hyvin vettä pitävää takkia. Siis millainen takki sulla oikein on, eikö siitä kaatosadekaan mene läpi? Olen aina luullut että kun kaatosade oikein kunnolla pommittaa paineella ja suurilla pisaroilla niin kyllä se menee läpi ihan mistä vain ulkoilutakista. Tollainen olis kyllä tosi yes bussimatkoilla.

[/quote]

En ole ylempi, mutta mulla on ainakin ihan oikea sadetakki jota käytän kaatosateella

Vierailija
6/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:25"] Jos on vanhus, sairas tai kävely on mistä tahansa syystä vaikeaa, 400 metriä on todella pitkä matka. [/quote] No jos tämä olis syynä niin eiköhän se olis tuossa mainittu? "Se vaikeuttaa opiskeluani Malmilla. Joudun nyt lähtemään kotoa aikaisemmin, samoin paluuni kotiin on myöhäisempi, kertoo nainen, joka ei halua nimeään julkisuuteen." Vittu mitä paskaa!! :D On kyllä melkoinen firstworldproblem jos 5 minuuttia aikaisemmin lähteminen ja se, että on kotona 5 minuuttia myöhemmin tuottaa noin suuren ongelman. Ärsyttävää ja turhaa nipotusta. Siis olettaen että tervedellisiä syitä ei ole, kun niitä ei ole tuossa mainittu.  [/quote] Näin "maalla" (kehä kolmosen ulkopuolella) asuvana ei voi kuin nauraa. Ellei entinen pysäkki ollut aivan kodin vieressä niin ei normaali ihminen edes huomaa matkan pituutta jos se kasvaa muutamalla sadalla metrillä. Tai sitten saa olla todella heikkokuntoinen jos tuohon maailma kaatuu.

[/quote]

No sanoisin ennemminkin, että silloin sen kyllä nimenomaan huomaa jos bussipysäkille on jo valmiiksi ollut jonkun verran käveltävää. 400 metriä kaupunkiympäristössä on oikeasti aika yllättävän paljon. Ja siellä maalle te ette varmaankaan maksa kunnallisverossa julkisesta liikenteestä läheskään yhtä paljon kuin esimerkikis helsinkiläiset. Siis siihen nähde, miten paljon julkista liikennettä tuetaan, sen soisi oiikeasti toimivankin edes siedettävästi.

Vierailija
7/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei naurettavaa, mutta pakko myöntää et itseäki kyrsii ku 78 meni ihan vierestä nii nyt 560 pysäkille 800metrii :D onneks ei kiireellistä asiaa malmille niin voi rauhassa kävellä.

Vierailija
8/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä toi reitti on aivan syvältä nyt. Osalla Kivikon ja Kurkimäen asukkailla toooosi ikävä matka kävellä kehältä.. voitte miettiä, kuinka kiva on tulla iltavuorosta töistä, kyydissä on pelkkiä m..... ja sitten kävellä pimeän aution metsän läpi, ei kiva. Meidän talouteen tuli tämän johdosta yksi autonkäyttäjä lisää ja luonto kiittää!

Vierailija
9/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mitä jos tuulee tai on pakkasta! Ei mulla ainakaan oo mitään tuulipukua tai pilkkihaalaria!

Entä jos ei oo aurattu lumia!

Mitä jos tulee kakkahätä matkalla pysäkille!

Vierailija
10/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:06"]Jos esimerkiksi sataa kaatamalla niin 400 m kävelyn jälkeen on kyllä jo ihan läpi märkänä. [/quote] Ei oo jos on oikeet varusteet.

[/quote]

Siis tarkoitatko että ylläis tuleva kaatosadekuuro on vain pukeutumiskysymys? Millaiset varusteet sulla oikein on? Mun takit ei ainakaan kestä tuollaista. Tuulitakki on niistä paras mutta kyllä siitäkin kunnon kaatosade menee läpi tuolla matkalla.

Vierailija
11/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ottaa eväät mukaan jos matkalla tulee nälkä.

Mitä jos pitää levätä kesken. Vaikka siinnä 180m kohdalla? Tienpientareellekko pitää käydä makuulleen?

Kai ne on edes vessan siihen matkalle järjestäneet? Tai edes jonkun lounaspaikan?

Onneks meidän Mummo lupasi tulla vetämääm mut pulkalla talvisin pysäkille. Mut hei entä jos ei ole Mummoa!!!! Siis Haloo!. Oikeesti!!!!

Vierailija
12/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:06"]Jos esimerkiksi sataa kaatamalla niin 400 m kävelyn jälkeen on kyllä jo ihan läpi märkänä. [/quote] Ei oo jos on oikeet varusteet.

[/quote]

Siis tarkoitatko että ylläis tuleva kaatosadekuuro on vain pukeutumiskysymys? Millaiset varusteet sulla oikein on? Mun takit ei ainakaan kestä tuollaista. Tuulitakki on niistä paras mutta kyllä siitäkin kunnon kaatosade menee läpi tuolla matkalla.

[/quote]

No kuvitteletko sä että jos sulla on TUULItakki niin sulla olis hyvät sadevarusteet??? GoreTex-vaatteet ja kengät toimii kohtalaisella sateella, sadetakki ja saappaat sitten kun tulee oikein kunnon rankkasade.

Vierailija
13/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nimettömänä kirjoitti, niin luulisi edes rivien välistä maininneen, jos olisi liikuntarajoitteinen jollain tavalla.

Minä muutin maaseudulta Helsinkiin ja todellakin pisti silloin silmään, miten nuoretkin suhtautuivat liikkumiseen (julkiset, kävely) ihan eri tavalla kuin tuolla, missä käytännössä ei ollut asuinpaikan sisäistä julkista liikennettä ollenkaan. Kesti tottua siihen, että lyhyitäkin matkoja piti mennä dösällä.

Vierailija
14/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 19:49"]

Kun nimettömänä kirjoitti, niin luulisi edes rivien välistä maininneen, jos olisi liikuntarajoitteinen jollain tavalla.

Minä muutin maaseudulta Helsinkiin ja todellakin pisti silloin silmään, miten nuoretkin suhtautuivat liikkumiseen (julkiset, kävely) ihan eri tavalla kuin tuolla, missä käytännössä ei ollut asuinpaikan sisäistä julkista liikennettä ollenkaan. Kesti tottua siihen, että lyhyitäkin matkoja piti mennä dösällä.

[/quote]

No, enpä yleistäisi. Maaseudulla on aika tavallista puolestaa se, että lyhyet matkat mennään autolla, vanhemmat kuskaa, teineille ostetaan mopot ja pelit... että aika vähän sielläkin sellaisia päivittäisiä asiointimatkoja kävellään.

Vierailija
15/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 19:47"]

No kuvitteletko sä että jos sulla on TUULItakki niin sulla olis hyvät sadevarusteet??? GoreTex-vaatteet ja kengät toimii kohtalaisella sateella, sadetakki ja saappaat sitten kun tulee oikein kunnon rankkasade.

[/quote]

Joo, tai siis kuvittelin että mulla on hyvät sadevarusteet kun vedin ihan pokkana hupun päähän ja läksin tuulipuku päällä kävelemään kaatosateessa bussipysäkille. Mutta kastuin niin läpimäräksi että en todellakaan kuvittele enää. Ja vähänks oli noloa:-/

Vierailija
16/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:45"]

[/quote]

No ei mulla ainakaan ole noin hyvin vettä pitävää takkia. Siis millainen takki sulla oikein on, eikö siitä kaatosadekaan mene läpi? Olen aina luullut että kun kaatosade oikein kunnolla pommittaa paineella ja suurilla pisaroilla niin kyllä se menee läpi ihan mistä vain ulkoilutakista. Tollainen olis kyllä tosi yes bussimatkoilla.
[/quote]
Helly hansenin takki, saumat on teipattu/liimattu ja ei tule kaatosadekaan läpi. Olen ollut tuo päällä ulkona töissä kaatosateessa enkä kastunut.

Vierailija
17/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:45"]

[/quote]

No, kaikki ei tykkää kahista liikkuessaan.

Matka julkisten pysäkille on muuten todella tärkeä valintakriteeri asunnolle täällä (Helsingissä) kun ei ole omaa autoa. Melkein kilometri lisää (kun sinne kotiinkin on kiva tulla) on kyllä todellakin paljon. Puolisenkin kilometriä niiden kauppakassien kanssa, väsyneenä, räntäsohjon tuiskutessa silmiin aivan varmasti harmittaa niiden autolla liikkuvien (?) päätökset huonontaa julkista liikennettä...
[/quote]
Kastu sitten.

Vierailija
18/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoliikenteessä pyllistetään aina johonkin suuntaan. Tässä tapauksessa 78 lakkautettiin ja uusi linja 560 ohittaa Kivikon suurempia teitä pitkin. Toisaalta jos 560 kulkisi Kivikon kautta, käyttäjät valittaisivat linjan hitautta.

Vierailija
19/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että on sairas tai liikuntarajoitteinen, luulisin kyllä että olisi sen maininnut myös. Mutta jos on, tuohtuminen on aiheellista!

Mutta oletetaan että opiskelija on fyysisesti terve. Eli nyt pistää kyllä ihmetyttämään tosissaan nämä "jos on vesisade", "jos on kauheat kauppakassit roudattavana" -kommentit. Mitä helekuttia?! Ootteko te oikeasti noin saamattomia, luonnosta vieraantuneita, sohvalla pleikkaria päivät pitkät pelailevia, saamattomia nahjuksia?! Perse ylös sieltä penkistä ja 400m lenkille siitä, saattaa jopa olla ihan kivaa jos ette oo koskaan koittaneet. Siihen menee n. 5min. Vesisateessa erityisen virkistävää.

Vierailija
20/75 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:23"]Uusimmassa Helsingin uutiset-lehdessä helsinkiläisnainen valittaa kuinka uusi linja 560 vaikeuttaa hänen elämäänsä. On aiemmin matkustanut linjalla 78 Kontulankujan pysäkiltä Malmille. Nyt linjaa on lyhennetty ja tilalle tuli linja 560, joka ei pysähdy Kontulankujan pysäkillä.

Lainaus lehdestä:

"Linjan 78 typistäminen vaikeuttaa Helsingin uutisiin yhteyttä ottaneen vesalalaisnaisen matkustamista Kontulankujan pysäkiltä Malmille.

- Se vaikeuttaa opiskeluani Malmilla. Joudun nyt lähtemään kotoa aikaisemmin, samoin paluuni kotiin on myöhäisempi, kertoo nainen, joka ei halua nimeään julkisuuteen."

560 pysähtyy kuitenkin mm. Tanhuantien pysäkillä, jonne on Kontulankujalta matkaa noin 400 m. Sen kävelee alle 5 minuutissa, päivässä tulisi alle 10 minuuttia ylimääräistä kävelyä. Voisi valittamisen sijaan ottaa tuon ihan hyötyliikuntana.

[/quote]

No mitä sit? Helsinkiläiset on tottunu sellaseen luksukseen että pysäkki on aina lähellä. Maalaiset ei. No big deal. Paitsi teille maalaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi