Vesalan mielestä he ovat suuria artisteja
Siis nämä uudet"mestarit". Onko Ellinoora suuri artisti? Kuinka monta hittiä? Kaija Koo ehkä sopisi "suureksi", ei nuo muut. Ainoastaan luulot ovat suuret heillä.
Kommentit (67)
Vesala, suuri mestari joka laulaa pikkutytttömäisesti lässyttäen uumama.
Mestarit areenalla kuulostaa siltä, että nimi on keksitty pilke silmäkulmassa, mutta se että Pepe Wilberg repii pelihousunsa sen takia kun joku muu käyttää samaa nimeä, kertoo siitä että hän tosissaan on kuvitellut olevansa mestari lavalla. Voi luoja mä sanon.
Ihmetyttää noiden alkuperäisten Mestareiden itkut, mutta vielä enemmän ihmetyttää nämä uudet Mestarit. Kuten joku jo ylempänä sanoi, Kaija Koo nyt jotenkuten voi lukeutua sellaiseksi, mutta muut joutaa mennä kasvamaan. Erityisesti tuo ihme ellinoora. Olen joskus kuullut hänen nimensä, yhtään kappaletta en tiedä. En kuuntele siis tuon tyyppistä musiikkia, mutta silti noilta kaikilta muilta tiedän kappaleita. Vesala ja Vartiainen kuitenkin ovat liian nuoria. Mestareiden kuuluisi olla legendaarisia. Kaija Koo sitä on (ainakin lähempänä kuin muut).
Minulle selvisi vasta äskettäin, että tämä otsikoissa taajaan esiintyvä Vesala ei olekaan muotisuunnittelija vaan laulaja. Olen kyllä aivan toisenlaisen musiikin kuin radiossa nykyisin soitettavan kuonan ystävä, joten en tietenkään tunne asiaa. Kommentointia se ei estä.
En tunne yhtään noista naisista ulkonäöltä enkä osaa mainita yhdeltäkään yhtään kappaletta. Kaija K:n naamaa en tunnistaisi, mutta varmaan tunnistaisin hänet hänen tavaramerkistään: rouviintunut nainen bondage-vivahteisissa vermeissä.
Olen niin vanha, että samanniminen miesten ryhmä on tuttu. Piipittävä Pepe Willberg mestarina on kyllä aika huvittava juttu. Pave Maijanen on rajatapaus, koska hän oli aikoinaan enemmän taustalla kuin etummaisena. Kirka varmaan puolustaa paikkaansa mestarina, vaikka minusta hänellä onkin kammottavan ruma ääni ja epämiellyttävä tyyli. Hectorko se neljäs oli? No, suomalaisen artistihistorian valossa hän on yksi suurista nimistä, mutta että mestari?
Oli miten oli, tuota naisporukkaa yritetään käyttää hyväksi rahantekomielessä. Valitettavasti niin, että myötähäpeä kohdistuu heihin itseensä eikä taustalla oleviin rahankäärijöihin. Vai voiko olla niin, että nuo artistit itse ovat saadeet idean ryhtyä mestareiksi? Jos ovat, on siinä egolla kokoa.
Vierailija kirjoitti:
No olihan Pepe Willbergkin kuulemma niin miksi ei nuokin
Vaikka et itse tykkäisi, niin ei kannata vähätellä. Esimerkiksi säveltäjä Otto Donner sanoi Willbergiä Suomen parhaaksi laulajaksi.
Mä olen luullut, että tuo "Mestarit areenalla" on Halla-ahon vanhan heavy-bändin uusi tuleminen.
vesala ja muut piipittäjät ova mestareita ainoastaan korona tukien kuppaamisessa.
Mestareita vastaava naisporukka silloin vuosia sitten olivat Leidit lavalla. Tätä tavaramerkkiä nyt ei kuitenkaan haluttu käyttää ja syy on tietysti raha. Mestareilla oli isompi markkinointimasiina ja siitä yritetään saada lisähyötyä myös näin vuosien jälkeenkin. Sinänsä itse asiaan minulla ei juuri kovin kiihkeää mielipidettä ole, mutta nostin kyllä kulmakarvoja, kun kuulin nimestä, koska Mestareista osa on jo kuolleita ja minusta nimen käyttö on lähinnä mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka et itse tykkäisi, niin ei kannata vähätellä. Esimerkiksi säveltäjä Otto Donner sanoi Willbergiä Suomen parhaaksi laulajaksi.
Ohis. Millä tavalla Willberg olisi Suomen paras laulaja? Tottahan hän nuotissa pysyy - mikä nykyisin ei ole ollenkaan kiveen kirjoitettu laulajan ominaisuus - mutta moni muukin pysyy. Hänen äänensä taas on silkka makuasia. Mitä muita kriteerejä on? Repertuaarin laajuus ei Willbergistä ensimmäisenä tule mieleen.
Nämä suuret artistit näyttää ryhmäkuvassa siltä, kuin opettaja Vartiainen olisi yhteiskuvassa koulutyttöjen kanssa. Ellinooraa en tunne mutta nämä kolme muuta ovat lavalla yllättävänkin hyviä esiintyjiä ja siis isolla lavalla, on niillä toki pitkä urakin takana. Mutta jonkin muun nimen olisin silti toivonut, vaikkapa "suomen Mestarit" kun kaikki laulaa ja sanoittaa(?) suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Millä tavalla Willberg olisi Suomen paras laulaja? Tottahan hän nuotissa pysyy - mikä nykyisin ei ole ollenkaan kiveen kirjoitettu laulajan ominaisuus - mutta moni muukin pysyy. Hänen äänensä taas on silkka makuasia. Mitä muita kriteerejä on? Repertuaarin laajuus ei Willbergistä ensimmäisenä tule mieleen.
Olen itse vain musiikin kuuntelija, mutta olen käsittänyt, että Willbergia arvostetaan paljon myös sellaisissakin musiikillisissa piireissä, josta iskelmän suuntaan katsotaan vähän alas päin. Live-laulajana hänen repertuaari on ainakin laaja, levytyksissäkin on jonkin verran "taiteellisempaa" musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Jos loppui ideat, eikä keksitty uutta nimeä?
Tää nyt on vähän kuin "royal" patukan uudistus jossa uusi ei muistuta juuri ollenkaan vanhaa mutta sentään nimi säilyi.
Vesalall on suuri suu.