Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielekästä pakottaa lapset sateeseen ulkoilemaan

Vierailija
22.09.2015 |

jos ei ole mitään varsinaista menoa, vaan siis ulos ulkoilemisen vuoksi? Olen ollut vahtimassa esi- ja alakouluikäisiä lapsia perheessä, jossa lasten on ulkoiltava joka päivä joka säässä. Lapset ei kuitenkaan yhtään haluaisi mennä sateella ulos (sisällä olisi paljon kiinnostavampaa tekemistä) ja kuravaatteita eivät millään suostuisi pukemaan. Tuntuu tyhmältä pakottaa, mutta äidin ohjeiden mukaan tietysti mennään.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen sitten pian itsekukin huomaa kun on satanut 2 viikkoa putkeen eikä ole ollenkaan ulkoiltu, että miltä se olo tuntuu:))

Vierailija
22/29 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe rakastaa sateella ulkoilua, mutta meillä onkin kunnon varusteet. Mikä voi olla taaperosta hauskempaa kuin istua isän kanssa lätäköissä ja läträtä oikein kunnolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tarvitsevat päivittäistä liikunaa. Eli jos et vie ulos, viet umahalliin, jumpparyhmään, hoplopiin, johonkin, missä oikovat jäseniään ja ourkavat energiaansa kipeilemättä seinille sopimattomissa paikoissa.

Vierailija
24/29 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sä haluat niistä tulevan jotain isona, niin kyllä!

Vierailija
25/29 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="ExoPol" time="22.09.2015 klo 21:21"]

Kunnon ulkovaatteet päälle ja kivaa on. Jos siellä ollaan lenkkareissa ja lapasissa näillä säillä, niin ei ole kivaa.

Kumpparit, kurahousut, sadetakki ja kurahanskat ja avot, lapsella ON kivaa ulkona sateella.

[/quote]

Kyllä lapsilla on nuo kaikki, eli eivät he siellä sateessa kastu. Sehän olisikin lasun:n paikka, jos lapset pakotettaisiin ulos kastumaan!

Mutta kyllä he mielummiin olisivat sisällä. Ja on muuten yllättävän hankalaa saada lapset pukemaan nuo kaikki kuravarusteet (arvostukseni päiväkotien henkilökuntaa kohtaan nousi...).

Vierailija
26/29 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:25"]

Kyllä sen sitten pian itsekukin huomaa kun on satanut 2 viikkoa putkeen eikä ole ollenkaan ulkoiltu, että miltä se olo tuntuu:))

[/quote]

Ulkoillaanko teillä sitten ihan säällä kuin säällä? Menetkö todella itsekin ulos kunnon vesisateeseen kastelemaan itsesi läpimäräksi? Viime syksynä meillä kerran uhmattiin säätä kaatosateessa ja olin itse niin läpimärkänä että toista kertaa en varta vasten lähde. Vesi meni vettähylkivästä tuulipuvusta läpi ja kasteli kaikki vaatekerrokset litimäriksi. Mulla oli niska ihan jumissa seuraavana päivänä kun sain hupun läpi kirjaimellisesti kylmää vettä niskaani.

Vierailija
27/29 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana kysytään pitääkö pakkasella ulkoilla, entä räntäsateella, lumisateella, talvella, syksyllä, keväällä.... Ja hups, meillä on kohta aikuisia, jotka eivät mene pihalle kuin keskikesällä ja valittavat hellettä silloinkin. Onks pakko jos ei haluu...
Suomessa on neljä vuodenaikaa ja vaihtelevat kelit, mutta kas kummaa siellä ulkona voi olla kelillä kuin kelillä, kunhan vaatetus on kohdallaan.

Vierailija
28/29 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:25"]

[/quote]

Tai vaihtoehtoisesti: Kyllä sen itse kukin huomaa, miltä tuntuu, kun on pakotettu ulos kaatosateeseen joka ikinen päivä kahden viikon ajan. Ja kaikki vain sillä verukkeella, että "lapset rakastavat kuraleikkejä".

Vierailija
29/29 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:58"]

Mä en voi käsittää suomalaista tapaa aina vaan pakottaa. Eikö osata antaa vaihtoehtoja? Miksi väkisin runnoa asiat läpi? Pari sadepäivää ei kenenkään terveyttä pilaa jos on sisällä.

[/quote]

Toisaalta syksyllä ei voisi mennä moneen päivään ulos...