Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olette lakanneet värjäämästä hiuksianne?

Vierailija
22.09.2015 |

Muistan, kun olin ala- ja yläasteella, niin olin tyyliin ainut tyttö, jolla oli värjäämättömät hiukset. Nyt olin tuossa yksi päivä yliopistolla luennolla. Istuin salin yläosassa ja katselin ympärilleni. Vain harvalla tuntui olevan värjätyt hiukset!

Mistähän nyt johtuu, ettei ihmiset enää tykkää värjätä hiuksiaan? Onko oman väriset hiukset nyt muodissa? Kun kuitenkin samaan aikaan muodissa on ripsienpidennykset, silikonit yms. feikkijutut, niin miksi sitten hiukset jätetään luonnolliseksi?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin saamaan oireita väriaineista niin enpä tuota tohi enää leikkiä niillä.
Vaikka vihaankin omaa hiusväriäni, niin yritän kestää vain.

Vierailija
42/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi hirvittää se kemikaalien määrä jota oon 9 vuotta päähäni laittanut vähintään 4 kertaa vuodessa. Ei tehnyt enää mieli jatkaa. Annoin kasvaa oman värin noin puoli vuotta ja sen jälkeen vaalennuksella liukuväri. Vähitellen kasvatan nyt värjättyjä pois eikä juurikasvu enää erotu kun on niin pitkästi jo ihan vaaleaa ja vaihtuu nätisti värjättyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnolliset hiusvärit tuli muotiin ehkä 7 vuotta sitten (?), joka on kuitenkin jo ihan hyvä tovi. Kun moni värjäili pitkään sitä luonnollista lookia, moni myös sen myötä tajusi että saman saa värjäämättä :) Ja oikeesti se on ihan fakta, että valtaosa vaaleista ja vähän hailakan värisistä suomalaisista näyttää siinä luonnollisessa lookissa vaan paljon paremmalta.

Itse värjäsin hiuksiani pitkään niin, että minulle värjättiin tummempi tyvi ja päälle raitoja. Kuitenkin päänahkani ei oikein kestänyt värejä ja tummaksi värjätty tyvi oli _aina_ väärän värinen viimeistään parin pesun jälkeen. Sitten tyveä alettiin vaan raidottamaan ja hiljalleen sekin jäi. Nyt otan ehkä kerta vuoteen hieman vaaleita raitoja hiuksiini, mutta pääosin ne on luonnollisen väriset. En ole koskaan ennen ollut a) näin tyytyväinen hiusväriini b) saanut siitä kehuja muiltakin c) hiukset eivät ole olleet näin hyväkuntoiset.

Vierailija
44/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusvärien väriaineet eivät ole turvallisia, moni on allergisoitunut pahasti niiden takia ja päähanat kärsivät ja hiustenkasvu hidastuu.

Värjätyt hiukset tulevat kalliiksi koska ne pitää pestä ja hoitaa erikoisaineilla. Vie liika aikaakin.

Nyt suositaan luonnollisia raitoja jotka ovat 2-3 astetta omaa väriä vaaleammat tai tummemmat. Sellaisia jotka oli jo muodissa Jenkeissä joskus yli 10 vuotta sitten. Tai kevytsävyjä, eli punaisen sijasta valitaan mieluummin kevyt kuparisävy. Mustanruskean sijasta laitetaan suklainen kiiltosävy.

Nuoremmilla näkee jonkin verran niitä "karkkivärihiuksia" tai "karkkivärilatvoja". Ne ovat yleensä sellaisia että kestävät tietyn pesumäärän ja haalistuvat pois. Minusta ihan hauskan näköisiä jos tyyli tyttömäinen.

Harva helsinkiläinen enää lindalampenius-räikeävalkaisee lettiään, eikä Linda enää itsekään :D Maisa T ja Tuksu sen sijaan valkaisevat ja ruskettavat itseään kilpaa. Ja jotkut Tömptation Islandin tai Marttina Rahtavahtina sarjojen tyypit.

Ulkomailla silikonit alkaa olla out, samoin huulipistokset, ruotsalaisetkin rauhoittuneet ja suosituin  toimenpide siellä taitaa nykyään olla pysyvä meikkitatuointi joka säästää aikaa. Jostain syystä nämä pallosilikonit ja nakkihuulet ovat vielä in Suomessa. Jenkeissä silikoneja ja huuli-implantteja ottaa lähinnä enää wt-tyylinen väki joka haluaa kuuluisaksi mutteivät seuraa ajankohtaisia trendejä, tai erotiikka-alan työntekijät.

Vierailija
45/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi taas värjätä, mutta kun tukka on niin pitkä että menee aina 3 purkkia väriä... Ja lisäksi atooppinen ihottuma on saanut pääni vaihteeksi kukkimaan, niin ei pysty rikkinäiseen ihoon laittamaan.

Vierailija
46/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan kasvattaa oman värini takaisin, pääsee paljon helpommalla vaikka en kampaaja käynneistä mitään joudu koskaan maksamaankaan. Hiuset ovat myös paremmassa kunnossa.

Vierailija
47/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kai vanhaksi (ennenaikaisesti, olen 25). Tukan värihän olisi miljoona kertaa kauniimpi värjättynä, mutta en jaksa välittää enää. Tällainen minä olen, ja se riittää. Lisäksi alkoi ärsyttää se jatkuva värjääminen.

Vierailija
48/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin, kun en enää jaksanut pysyä perässä värjäysrytmissä, vaan havaitsin usein näyttäväni kamalalta juurikasvuineni. Toinen syy, minkä olen tajunnut tosin vasta kauan värjäyksen lopettamisen jälkeen, on että värjätyt hiukset näyttivät "kypärältä" (niissä ei ollut sävyjä, vaan yhtä tasaista tummaa massaa)

Vierailija
49/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri lopetti hiustensa vaalentamisen, ja sen migreenikohtaukset väheni yli puolella :o

Vierailija
50/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäämisen koska vähänkin vaalennettu tai raidotettu tukka ei kasva pitkäksi hyväkuntoisena, ainakaan minulla. 

Vierailija
51/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on värjätyt hiukset, ja tosi moni luulee että on oma värini. Omani on vähän punertavan ruskea, olen värjännyt viileämmäksi. Myös moni ystäväni värjää hiuksiaan, mutta lopputulos on todella luonnollinen. Eli todennäköisesti sunkin näkemistäsi ainakin osa on ollut värjättyjä.

Vierailija
52/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnolliset värit ovat nyt in. Hyvä niin.

Vierailija
53/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 19:56"]

Kun kuitenkin samaan aikaan muodissa on ripsienpidennykset, silikonit yms. feikkijutut, niin miksi sitten hiukset jätetään luonnolliseksi?

[/]

aika vähän siellä yliopistolla luennolla taisi olla näitä muitakaan? 

Muoti on kulttuurisidonnainen asia. Tai luokkasidonnainen, miten sen haluaa ilmaista.

Vierailija
54/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäämättömyys on onneksi taas nykyaikaa. Eiköhän se ole vastaveto eli kyllästymisreaktio kauheille kirkuville väreille, myrkyille ja niille ripsenpidennyksille sekä tekokynsille mitä on nähty jo iät ja ajat. Luonnollisuus on muotia, tosin luonnollisuus ja muovisuus ovat nykyaikaa ja muotia eri ihmisille, kuten voikin olettaa. Kokeile itse, niin huomaat värin kasvettua pois, että oma värisi onkin ihana ja sinulle kaikkein parhaiten sopiva.

Vierailija
55/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 19:56"]

Muistan, kun olin ala- ja yläasteella, niin olin tyyliin ainut tyttö, jolla oli värjäämättömät hiukset. Nyt olin tuossa yksi päivä yliopistolla luennolla. Istuin salin yläosassa ja katselin ympärilleni. Vain harvalla tuntui olevan värjätyt hiukset!

Mistähän nyt johtuu, ettei ihmiset enää tykkää värjätä hiuksiaan? Onko oman väriset hiukset nyt muodissa? Kun kuitenkin samaan aikaan muodissa on ripsienpidennykset, silikonit yms. feikkijutut, niin miksi sitten hiukset jätetään luonnolliseksi?

[/quote]

Värjäämättömät näyttävät hienostuneemmalta. Eivät tietenkään näytä miltään jollain hiirenhäntäponnarilla, mutta laitettuna kauniimmat kuin värjätyt.

Suomi johti takavuosina tilastoja hiusvärien myynnissä. Toivottavasti ollaan päästy Eurooppalaiselle tasolle.

Vierailija
56/56 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin ainakin 25 vuotta hiuksia, ja mun päänahka ei enää kestä ollenkaan. Seuraava kerta olisi varmaan kuolemaksi. Ja hokasin, että mullahan on ihan nätti ruskea väri hiuksissa :9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan