Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa hakea apua

Vierailija
22.09.2015 |

Olen joutunut hakemaan sossusta apua ruokaan ja satunnaisesti laskuihin. Ruokaan että ole ollut rahaa koska lasten isä ei ole pystynyt maksaa elatusmaksuja. Mua on ahdistanut hirvittävästi asioida sossun kanssa, koska se syyllistää siitä että olen apua vailla. Vaikka esim. se ettei lasten isä ole voinut maksaa ei ole mun syytä! Eikä kaikkiin laskuihin riitä rahat millään. Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne. Olen joutunut anomaan rahaa useita kertoja ja enää en vaan pysty, vaikka minuun on suhtauduttu ystävällisesti. Toimeentulohakemuksen voi tehdä netissä ja se madaltaa kynnystä, joten pitää varmaan vaan rohkaistua, kun tarve tulee. Olen miettinyt, että tällaisten asioiden takia asioiminen on varmaan toisille paljon hankalampaa kuin toisille. Olen aina halunnut selviytyä itse, olen luonteeltani ujo ja introvertti. En haluaisi tuoda asioitani esille. 

Mutta sinulle sanon: ota vain rohkeasti yhteyttä. Sosiaalitoimi on tottunut käsittelemään niin monenlaisia vaikeita tilanteita, että sinun asiaasi ei ihmetellä. Se on heidän työtään ja he haluavat auttaa ihmisiä. 

Vierailija
2/2 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää sossusta. Olet oikeutettu saamaan tukea, sossu osaa asian kyllä laskea, se on ihan yks plus yks -matikkaa. Ainoa mihin voit vaikuttaa on oma asenteesi: sulla on velvollisuus huolehtia lapsistasi ja kun käyt sossussa teet juuri niin. Lasten isän käytös ei ole sun vastuulla, voit tämän asiallisesti sossun tädille sanoa jos haluat. Voit myös sanoa, että sinua ahdistaa asioida heidän kanssaan ja toivot että asiat olisivat toisin, mutta kun eivät ole ja toivoisit, että he suhtautuisivat sinuun asiallisesti. Ne ei ole mitään arvostelemaan kenenkään elämää, yritä ajatella, että ne on vaan töissä siellä. Ja meitä, jotka samassa tilanteessa joutuu siellä asioimaan, on monta monta muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä