Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hoitajat vaativat insinööritason peruspalkkoja, luopuvatko he samalla ”työt tehdään työaikana” asenteesta?

Vierailija
03.04.2022 |

Insinööreillä on usein puheluja ja palavereja iltaisin ja viikonloppuisin

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hoitajien pääkin jo pehmennyt.

Vierailija
122/126 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah lähäreillä inssin palkka, ei oikeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hoitajat eivöt joudu siis venymään yli oman työaikansa? Ootko ihan pihalla? Etkö yhtään seuraa keslusteluita asiasta? Hoitajistahan on koko ajan pulaa eikä sijaisia saada mistään, joten jo täyden työvuoron tehnyt joutuu usein jäämään sairastuneen vuoroa tekemään tai tulemaan vapaalta yllättäen töihin jonkun tilalle.

Ja saa ylityökorvauksen. Insinööri tekee ilmaiseksi kokonaispalkalla.

Höpö höpö, ei ainakaan insinööri jonka kanssa minä asun. Jos sinulla on näin niin huonon työnantajan olet valinnut itsellesi.

Vierailija
124/126 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajista on pulaa, insinööreistä ei. Kun jostakin on pulaa, sen hinta yleensä nousee. Ihan perus markkinataloutta.

Koulutettuja hoitajia kyllä riittää, mutta työhaluisia ei niin paljon. 

Vierailija
125/126 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hoitajat eivöt joudu siis venymään yli oman työaikansa? Ootko ihan pihalla? Etkö yhtään seuraa keslusteluita asiasta? Hoitajistahan on koko ajan pulaa eikä sijaisia saada mistään, joten jo täyden työvuoron tehnyt joutuu usein jäämään sairastuneen vuoroa tekemään tai tulemaan vapaalta yllättäen töihin jonkun tilalle.

Ja saa ylityökorvauksen. Insinööri tekee ilmaiseksi kokonaispalkalla.

Höpö höpö, ei ainakaan insinööri jonka kanssa minä asun. Jos sinulla on näin niin huonon työnantajan olet valinnut itsellesi.

Suunnitteluhommissa tehdään käytännössä aina ylityöt "ilmaiseksi" eli tunti tunnista. Toki nuo ylitöinä tehdyt tunnit saa pitää vapaana sopivassa paikassa, mutta mitään niistä ei makseta. Insinöörejäkin työskentelee niin monissa eri paikoissa ja työtehtävät vaihtelevat suuresti. 

Vierailija
126/126 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Em. dippainssin palkka on 7000e luokkaa. Lomat saa pitää silloin kuin haluaa ja ylityötunteja vapaana, kun niitä on kerran kerännyt. Etätöitä tekee valtaosin. Ehkä kerran viikossa työpaikalla. Stressiä ja kiirettä on mutta tuntuu myös tykkäävän työstään niin, ettei malta lopettaa. Kun valitan taas ylitöistä, ne ei kuulemma ole ylitöitä kun harrastaa tätä muutenkin...😄

Tampereella kansainvälinen konepaja, dippainssi 2500€/kk ylityöt sisältyy summaan.

Tein vuosituhannen alkuvuvuosina it-alalla HW-suunnittelua.

Eläkeotteen mukaan kk-palkkani oli 1900€, työsopimuksessa se oli 1800€.

Palkankorotuspyyntöihini vastattiin, että minulla on jo oikeastaan liian hyvä palkka.

Koska olin siirtynyt vaativampiin tehtäviin, olisi pitänyt palkkaa laskea, kunnes olen uudet työt sujuvasti oppinut...

Irtisanouduin.

Minua kyseltiin uudestaan töihin vuosienkin päästä, joten tuskin olin huono töissäni.

Ylitöistä ei yleensä maksettu ja niitä tarvittaessa vaadittiin tekemään.

Tosin useimmissa tapauksissa saatiin ihommista ylitöistä sovittua tuntimäärän mukainen palkka ilman lisiä.

Oisko ollut kuitenkin mekaniikkasuunnittelua? Ja satua toi tarina muutenkin, toki HW-puolen palkat oli pienemmät kuin SW:n, mutta toi 1800€/k ei ollut edes harjoittelijapalkka tuohon(kaan) aikaan. T: Nokian HR vuosituhannen vaihteessa, jolla oli myös HW-suunnittelua tontillaan.

Olitko kännykkä- vai tukiasemapuolella?

Ensinmainitulla oli käsittääkseni korkeammat palkat.

Tarina on tosi kuin vesi, asiaan liittyy alihankintaketjuja, rajapintaa HW-ja mekaniikkasuunnittelun välillä, tarkemmin en ala yksilöimään, ettei tunnistettaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme