Jos hoitajat vaativat insinööritason peruspalkkoja, luopuvatko he samalla ”työt tehdään työaikana” asenteesta?
Insinööreillä on usein puheluja ja palavereja iltaisin ja viikonloppuisin
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Ja hoitajat eivöt joudu siis venymään yli oman työaikansa? Ootko ihan pihalla? Etkö yhtään seuraa keslusteluita asiasta? Hoitajistahan on koko ajan pulaa eikä sijaisia saada mistään, joten jo täyden työvuoron tehnyt joutuu usein jäämään sairastuneen vuoroa tekemään tai tulemaan vapaalta yllättäen töihin jonkun tilalle.
Mutta näistä saa rahallisen korvauksen.
Minä en saa; sisältyy kk-palkkaan eikä ”ylitöistä” makseta vaan saa vapaana, jos on joskus aikaa niitä sitten pitää pois. Mitä ei koskaan olisi, jos työnantaja saisi yksin päättää.
Olen insinööri ja viime vuonna minulta hoidettiin syöpä, joten sairaalat tuli aika tutuksi. Soisin kyllä sairaanhoitajille tonnin lisää peruspalkkoihinsa ja mielelläni maksan veroissa sen että sairaanhoito säilyy meillä ensiluokkaisena. Sairaanhoitajan peruspalkka on nyt noin 2500€, eli 3500€ ole mikään kohtuuton ökypalkka. Ehkä palkkausta pitäisi myös hieman muuttaa siten että palkkaerot kasvaa työn vaativuuden mukaan. Nyt se on ongelma että palkkaeroja ei ole, joten se ei myöskään motivoi hakeutumaan vaativimpiin tehtäviin. Sairaaloihin palkataan sairaanhoitajia tekemään töitä, joita lähihoitajakin voisi tehdä, mutta pienen palkkaeron vuoksi palkataan sairaanhoitaja, jonka tehtäväkenttä on laajempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hoitajat eivöt joudu siis venymään yli oman työaikansa? Ootko ihan pihalla? Etkö yhtään seuraa keslusteluita asiasta? Hoitajistahan on koko ajan pulaa eikä sijaisia saada mistään, joten jo täyden työvuoron tehnyt joutuu usein jäämään sairastuneen vuoroa tekemään tai tulemaan vapaalta yllättäen töihin jonkun tilalle.
Mutta näistä saa rahallisen korvauksen.