¤¤ ENSIKOT keskiviikkona 4.10.2006 ¤¤
Kommentit (17)
Voi Naksu sinnuu, älä nyt luovuta! Ei päästetä sitä tättärää sun luo, hiuksista revitään posipäin ;) Sit vielä, että täällä sama homma.. kavereiden kanssa kuumeillessa on mennyt aika mutta nyt suurimmalla osalla näistä kavereista jo " toinen kierros" menossa tai ainakin eka lapsi yli vuoden vanha. Mutta alkuvaiheessa ei itsellä ollut mahdollisuutta todella edes yrittää ja sitten miestä houkutellessa meni toinen mokoma aikaa. Eiköhän se ole niin, että oma lapsi tulee kun on tarkoitus tulla..
Jessis: Myöhästyneet synttärionnittelut!
Brookella ja Marylla oli myös piinailut.. Plussapölyjä teille. Miten Maryn tilanne? Laitoit että täti yleensä kellontarkka, eihän ole sinne eksynyt?
Apilalle myös peukutuksia ja suur-kiitos onnitteluista!
Meriheppa: Kiitos! Tuonne o-puolelle tuskin vielä hetkeen uskallan.. Mutta jospa parin viikon päästä.
Moo-Liiii!!!??? Missä luuraat?
Killa: Nyt viime päivinä on tullut töllötettyä BB:tä kun ollut yksin kotona. Eilen kyllä rupes vaan ahdistaan se meininki.. Tuntuu ettei minkäänlaista empatiaa läydy osalta ihmisiä.
Peippo: Niin taitaa tämä enska olla melko herkällä tuulella :) Pupuilu-iloa teille! Tiedätkö siis milloin ne sun polttarit on / missä päin maailmaa?
Vielä Titille kiitos suurista onnitteluista ;) Ja ihanaa kuulla että pääsitte sovintoon!
Nyt tää lähtee luennoille :( Ei millään jaksais.. Terkuin, kindness
Fayfiorina ja Remukka: Joko teidät saa päivittää plussanneiksi?
Ajattelin usemman kerralla päivittää, kun niin monta plussaa on nyt tullut.
Ex-listaemo Killalta kyselen, että päivitänkö myös ne plussanneiksi, jotka eivät la:ta ilmoita eli laitan vaan ilman la:ta plussanneiden joukkoon? Bongasin tuolta o-puolelta, että ersu82 oli myös plussannut ja hän on tuola meidän esittelypinossa eli voinkohan hänetkin laittaa kaikessa hiljaisuudessa plussanneeksi, vaikka hän sitä itse ei ole ilmoittanut. Ja Sininpilven " plussasin" myös ilman la:ta, koska hän plussasi myös, tosin jo aikaa sitten, ja oli vielä esittelypinon puolella.
Vilkutuksia kaikille!
Ja Naksu: Ehei! Ei sitä nyt etukäteen periksi anneta! Vaikka kai se helpompaa on etukäteen jo surra tädin tuloa, kun pessimisti ei pety, MUTTA silti et anna nyt periksi!
Hoyt kp5/36-51
Piti vielä lisätä tohon että meillä on vielä sellanen tilanne että miehen siskon tyttö on syntynyt just sillon ku meillä alkoi yritys, siitä näkee aika konkreettisesti miten pitkään on yritetty! Toinen jo kävelee, juttelee ja on muutenkin ku iso tyttö! Hih, tulipas taas hymy huulille ku aloin noita tytyjä ajattelemaan, ovat kyllä ihania (siis reilu vuosi ja 2,5v. tytöt heillä)!
Kyllä mä nyt tytöt taidan luovuttaa vaikkei enää ookaan menkkaolo, mutta tosiaan kuten joku totesi, pessimisti ei pety! =)
Missä on Killa? Huhuuu, huomentaaaa!
O-puolella on myös ainakin vanilja84, joka taitaa olla täällä enskapinossa mukana. Eli jos niitä plussia päivität niin ehkä hänetkin vois sitten. LA:kin sieltä pinosta taitaa löytyä.
Sielläkin puolella ollaan kyllä huomattu tämä plussa-aalto ja odotellaan oikein ryntäystä täältä :)
Naksu ja Mary ainakin vois nyt hypätä sinne ja olikos joku muukin piinailija?
T: Meriheppa rv 6+4
Vain viisi kirjoitusta tullut tähän mennessä! No, täytyy korjata asia. ja kirjoittaa jotain ihan turhaa kun ei ole mitään kummempaa tapahtunutkaan.
Naksu, eikö menkkakipu voi olla myös raskausoire :)
Kindness, menikö luento hyvin? Nauti opiskelusta vielä kun voit, itse olisin tänään todella mieluummin ollut luennolla kuin tapellut teini-ikäisten kanssa ;)
Hoyt, melkein samoissa päivissä mennään, mullakin on alkukierto, päivää myöhässä susta eli kp4. Tylsää aikaa!
Ja miten Merihepalla on sujunut alkuraskaus?
Täällä tosiaan alkukiertoa, ja ennennäkemättömän runsas täti on käymässä! Ei kai mikään ihme, kun lihotti itseään sen 44 päivää. Mitähän se merkitsee, jos on runsaat menkat, hyvä vai huono? Nyt haluan takertua kaikkiin oljenkorsiin, jos se olis vaikka hyvä asia. Ostin myös raskautta suunnitteleville tarkoitettuja multivita pillereitä. Sit ne on myös raskaana oleville, niin voi jatkaa hyvillä mielin popsimista jos tarvii...
kp28/28
Kellontarkka täti-ihminen ei ole tähänkään hetkeen mennessä vielä saapunut. Yleensä saapuu hyvissä ajoin aamulla... Ihme olo :) en testaa kuitenkaan vielä, koska kerran on menkat tulleet päivän myöhässä. Odotan varmastikin huomiseen ja katson sitten. Kun se pettymys on niin kova sitten.
Mulla on ollu nuhainen ja kuumeinen olo muutaman päivän ajan. Kokoajan tuntuu, että olisi ainakin 38 astetta kuumetta, ja kun mittaan, asteita onkin vain joku 37.
Pahinta tässä piinailussa on se, että tupakoin, joten olen ihan huoletta sauhutellut TÄNÄÄNKIN...! Ja varmasti huomennakin, ennenkun saan testattua. Viikonloppuna olisi kihlatun siskon juhlat, sitä seuraavana viikonloppuna ystävän tuparit ja sitä seuraavana meidän omat tuparit. Apua apua apua, oon kehitelly ihme stooreja siitä, miksen joisi :DDD
Kauhean omanapaista, sori. On vaan sellanen kumma olo ja sitten tämä jumalaton piina vielä tähän päälle...AAARRRGH! :)
Wish me luck, tuun kertoo huomenna tai ehkä jo tänään jos en malta mieltäni ;)
Naksulle tiedoksi, ettei vielä kannata luovuttaa. Yhtenä yönä heräsin siihen, että maha oli ihan tajuttoman kipeä, joten se kipu voi merkitä muutakin kuin tätiä ;) bdbdbd
MaryRoselle peukut kanssa pystyssä. Alahan pakkailla kasseja jo varoiksi, sillä muutto taitaa olla edessä... Eli enska aika alkaa olla lopuillaan...
Hoyt- Eiköhän minut sitten saa merkata plussanneeksi kun seuraavan kerran listaa päivität. La olisi laskurin mukaan 060607 (on muuten kummipojan ja miehen pikkuveljen synttäripäivä ;) ).
Fay rv 4+7
Heipat!
Netti reistailee ja on pitänyt taas kiirettä (mukamas). Tässä siis omaa napaa vaan. Eli ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen inssi oli maanantaina. Jäi hiukan paska fiilis siitä, koska lääkäri katsoi ultralla ennen toimenpidettä ja totes että ovis oli jo tapahtunut. Eikä tietenkään osata sanoa et milloin se on tapahtunut. Täytyy vaan toivoo ettei siitä ole liian pitkää aikaa. No lauantaina aamulla tein ovistestin eikä ne ollut lähellekkään yhtä tummat viivat. Sen jälkeen en tehnyt, koska mulle sanottiin ettei tarvii tehdä, oltiin jo varattu inssiin aika maanantaille. Lääkäri kyl sano ettei siitä varmaan ole liian kauaa aikaa. Ei siis auta muu kuin toivoa ja toivoa!!! Nyt sitten käytetään Lugeja kaksi kertaa päivässä niin kauan kunnes vuoto alkaa tai kunnes ne loppuu. Ja silloin toivottavasti olen raskaana!
Mitenkäs Aftiksella menee? Onko jo mahdollisesti jotain tuntemuksia?!?
Heti alkuun Naksulle ja MaryRoselle piinailutsemit!!
No moi masu!!! Löydyithän sä sieltä =) Sua jo kaipailinkin. Inssi siis tehty!! Hieno homma. Eihän sitä kuule tiedä jos se on vaan hyväksi että ovulaatio on jo tapahtunut ¿ eikös ne ovistikutkin näytä plussaa ja sen jälkeen on tehokasta peliaikaa päivä-pari.
Mä ihmettelin omalla kohdallani kun ei ultrattu ollenkaan, siis ennen inssiä. Tai siis silloin maanantaina ultrattiin, sitten pistin pari piikkiä lisää ja sitten vaan suoraan inssiin. Inssi vaan tehtiin eikä tiedä yhtään mitä siellä munasarjoissa on meneillään. Täälläpäin kait ei oo tapana, tai sitten se johtuu siitä että ollaan julkisella hoidoissa. Ootteko te yksityisellä?
Mihin ne luget auttaa ja mitä ne on? Miksihän niitäkin määrätään joillekin ja joillekin ei¿..
Ei tuntemuksia, tai siis kaikenlaisia tuntemuksia (rinnat kipeet, painetta alavatsalla jne), mutta niitähän on ehtinyt jo olla tässä yrityksen aikana joka kuukausi erilaisia eli en uskalla niille laittaa painoarvoa. Perjantaina on viikko inssistä, hitsi miten sitä selviää sinne seuraavaan perjantaihin jos tätiä ei näy. Hui!! Ja sä tuut vaan 2 päivää perässä....
Jessicalle myöhäiset onnittelut!
Ja onnea kaikille plussanneille, tuli sellainen aalto, etten pysy enää perässä ketä kaikkia se mukanaan vei, mutta HURJASTI siis onnea kaikille!
Vieläkö Brooke piinailee?
Killa: juu juu ¿ BB koukussa edelleen =) ja Greyn anatomia koukussa myös =)Taidan olla vähän tv junkie¿..ai miten niin vähän. Ja kiitos peukutuksista. Niitä tosiaan tarvitaan tässä hommassa.
Tää alkaa kans huolestuun moolista¿..toivottavasti se on vaan löytäny jonku unelmakämpän eikä sillä ole tällä hetkellä nettiyhteyttä!! Uskotaan niin!
Vilkutuksia kaikille tasapuolisesti!
t. Afternoon
Nyt kun netti taas toimii, niin odottelinkin sun kirjoitteluja täällä kuumeisesti =)
Joo me käydään yksityisellä, siis Helsingin Väestöliitossa. Rahat riittää tähän inssiin, mut sit ei varmaan enempää. Ajattelinkin et pyytäis sieltä lähetteen omaan sairaalaan. Eikö sekin ole mahdollista?
Luget eli lugesteronit on progesteronia eli keltarauhashormonia. Kolme päivää inssin jälkeen laitan emättimeen kapselin aamuin illoin. Eli siis huomenna aloitan. Kieltämättä olen miettinyt juuri tuota et onko kunnallisella puolella " kunnollista" hoitoa. Siis olen todella tyytyväinen et ultrataan usein ja milloin vaan voi soittaa ja kysyä asioita. Niin ja siellä tehdään myös lauantaisin toimenpiteitä. Ja siellä on myös hoitaja jonka luokse voi aina mennä lääkärikäynnin jälkeen. siellä esim opetettiin myös pistokset (vaikka lääkärikin sen näytti), ja kerrataan hoidon kulku ym. Eikä siitä oteta maksua. Kaikkeen olen tyytyväinen, MUTTA kyllä pitääkin näillä hinnoilla olla!!!
Missäpäin te käytte hoidoissa? Tai siis missäpäin asutte?
Minä olen myös huolissani jo Moolista. Mutta yritän olla myös sitä mieltä et unelmakämppä on löytynyt ja Mooli on niin hurmiossa, ettei edes huomaa ajankulua... =)
Ja tietenkin Heipat Killalle, Naksulle, Jessikselle ja kaaaaaikille muillekkin ihanille enskoille! Ja paljon plussia toivottaen =)
Onnea muuten plussanneille!!!
+++++
Tiukkatahtinen päivä, aamulla aikaisin liikenteeseen ja nyt vasta kotiuduin! En siis ehdi kovasti kommentoida, kun pitäis jo pehkuihin painua, mutta nopsaan jotain...
NAKSU: *moi* Mä en vielä luovu toivosta sun plussan suhteen! *bd* Tiedän kyllä ton tunteen, mikä valtaa kun on tajuavinaan, että tätihän se sieltä on tulossa... :(
HOYT: mä olen kyllä päivittänyt nekin, jotka eivät ole ilmoittaneet plussaamisestaan. Eli lähinnä siten, että jos joku on halunnut odotella plussan vahvistumista, niin tietenkään en ole päivittänyt, mutta jos ei erikseen ole kielletty niin sitten olen päivittänyt. Ja tosiaan nekin jotka ovat plussanneet raportoimatta siitä meille, olen poistanut esittelylistalta ja siirtänyt plussanneeksi. Jos en ole tiennyt l-aikaa, niin olen sitten laittanut ilman sitä.
AFTIS: ai hyvä toi teoria Moolin katoamisesta! Toivotaan, että kysymys on nettiyhteyden puuttumisesta! Ja töissäkin varmaan kiireistä, jos ei oo muuttovapaalla... Mitä sä oot miettinyt testaamisesta eli testaatko vai ootteletko rauhassa?
MAITIKKA: en mitään faktoja osaa sulle sanoa, mutta ainakin luulisi että jos on runsaat menkat, niin kohdun limakalvo ainakin kasvaisi riittävän paksuksi alkion kiinnittyä... :)
MASU: voihan hitsi! Toivotaan, että munis oli siellä just sopivissa asemissa! *bd*
MARY: *bd* Tuu heti raportoimaan kun oot tehnyt testin!
No niin, nyt iltapalalle! Öitä tytöt!
Killa (meinasin tässä kiireellä allekirjoittaa oikeella nimelläni! :D )
Heips vaan kaikille pitkästä aikaa. Jotkut varmaan muistavatkin minut viime keväältä. Kesän ja alkusyksyn olen pitänyt hiljaiseloa, kun ei oma päänuppi tahtonut kestää tätä vauvakuumeilua ja rupesi ahdistamaan liiaksi. Kesä menikin vähän rennommin ja nyt ei enää ahdista lainkaan vaan on jo totuttautunut ajatukseen, että jotakin on ehkä vialla...
Kertausta tilanteeseeni: Eli siis jätettiin pillerit pois 08/2005 ja siitä lähtien on enemmän tai vähemmän yritetty. Nyt yritetään viimeistä kierrosta ja sitten lähdetään tutkimuksiin. En ole vielä edes perustutkimuksissa käynyt, joten on mukava lukea teidän kokemuksia hoidoista ja tutkimuksista.
Tutuille terkkuja ja piinailijoille tsemppiä :) Muutamalla onkin nyt jännät hetket :)
Tuisku - kp:stä ei harmainta hajuakaan ;)
Täti kurvas paikalle, et se siitä taas sitten... vituttaa, anteeks. Palailen ku täti häipyy...
-apila
Ihme väsy päivä. Pahoinvointi on taas alkanut - ilmeisesti mulla liittyy nyt tää pahoinvointi tähän loppukiertoon. Ensin se uumoilee ovista ja sitten menkkoja. Kiva, kiva. Tänään ihan selvästi ovis meneillään - sääli vaan, että mies on vähän liian kaukana hedelmöitystoimenpiteisiin. Ja kaiken lisäksi sain juuri kuulla, että eräät tuttavat ovat tässä toimenpiteessä onnistuneet - valitettavasti pari on vielä sellaisella " pohjalla" , että en ihan vielä osaa olla onnellinen heidän tulevasta perheenlisäyksestä (katkeruus kai osittain nostaa päätään?) Että näin. Tilitykseksi meni :(
Ovis fiilari on nyt muuten yhtä kp:tä aiemmin kuin viime kierrossa... Kierto jäis näillä fiilareilla 26 päiväseksi. Onkohan se liian vähän? Mistä näistä tietää... Kai mulla on kohta 12 päivän kierto :P
No niin, pahoitteluni tästä.
Pahoittelut myös apilalle tädistä :( Piinailijoitakin löytyy! Mary ainakin: toivotaan, että jää sauhuttelukin huomenna ;) *bd* muillekin piinailijoille.
Siirryn unille... LiVe
Kyllä mä luulen (tai muistan että joku muukin olisi niin sanonut), että yksityisellä lähetteellä voi mennä julkisiin hoitoihin. Oisko tuolla lapsettomuuspuolella joku maininnut.
Sanoko ne sulle miksi noita lugeja otat? Ihan vaan homman edistämiseksi? Mitä ne käytännössä tekee? Mäpä kysyn ens kerralla (huomaatko kuinka paljon uskon tän onnistumiseen¿.=), että miksei niitä määrätty mulle.
Kyllä meillä julkisellakin tehdään hoitoja myös lauantaisin ¿ silloin vain synnärin puolella. Asutaan siis etelä-pohjanmaalla eli Seinäjoen keskussairaalassa käydään. Ja myös siellä on hyvin aikoja hoitajille ja neuvoivat tosi tarkasti ne pistokset yms. Saako udella paljonko tää inssi tuli yksityisellä maksamaan? Mulla maksaa aina poliklinikkakäynti 22 euroa + sitten ne piikitettävät lääkkeet maksoi kelan korvauksella jotain 200 euroa. Jos IVF:ään mennään niin hoidot siirtyy Tampereelle ja on sitten jo ainakin 5 kertaa kalliimmat.
Mut hei, ensi viikolla piinaillaan =) Killa ¿ taidan yrittää sinnitellä niin pitkään kuin mahdollista testaamatta, olen kyllä niitä negoja kans oman osuuteni tässä testannut¿..katsotaan miten hermo pitää kun ensi viikon loppu lähenee¿..
t. Afternoon
Pikainen pistäytyminen Tampereen ava klinikalla arvioitu ivf hinta pyörii siinä 1607-2061 euroa ja omavastuu on sellaiset 956-1224 euroa. Me luultavasti ollaan lähdössä sinne jonkin ajan kuluttua. Huomenna käydään kyllä katsomassa oulussa paikkoja.. Katsellaan.. Luultavasti pääsen koneelle vasta sunnuntaina joten....
Hauskaa viikonloppua kaikille!!!
Trixie
Taas silmät ristissä ja turvoksissa täällä yritetään heräillä...
Näin jo untakin että mooli oli tänne tullut kirjoittelemaan. Unessa kaikki oli hyvin, joten toivotaan että pitää paikkaansa!!!
En nyt muista mitä piti kommentoida, joten lyhyesti vaan omaa napaa...
Eli nyt kp24/25-28 ja aamullayöllä viiden aikoihin heräsin kovaan menkkasärkyyn. Kävin vessassa ja olin aivan varma että lorahtaa. Ei vielä, mutta kyllä nyt on viimeisetkin toivonrippeet menneet, tiedän että tollanen kipu ei voi enteillä muuta kuin menkkoja... Nyyh!
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!