Vieläkö oikeita farkkuja ilman elastaania saa jostain?
Kaikki ovat nykyään noita huonolaatuisia stretsejä jotka hajoavat alle vuodessa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa mulla nämä elastaaniset kestää vuostolkulla vaikka pesen välillä. On niitä elastaanifarkkujakin eri laatuisia.
Samat sanat. Farkkuni eivät ole edes kalliita. Parhaiten istuvat elastaanifarkut olen löytänyt Gina Tricosta, mulla on niitä useassa värissä.
Niin, sulla on nittä ollut vuosia kaapissa. Koetappa pitää nitä vuosi jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leviksellä ja Monkilla ainakin on.
Jopa klassikko 501:ssä on nykyään elastaania.
No eikä todellakaan ole. Hae Levi’s kaupasta 100% cotton, niin tulee 501:t listauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä todellakaan ole. Hae Levi’s kaupasta 100% cotton, niin tulee 501:t listauksessa.
Ihan kuule katsoin Leviksen omilta sivuilta että 1% elastaania siis todellakin. Voit ihan itse todellakin katsoa sieltä siis kanssa. Todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alexac kirjoitti:
Mulla neljävuotta vanhat elastaani farkut jalassa. Ostettu kappahlista. Miten käytät vaatteita jos ne hajoo vuodessa
Mulla on yhtä vanhoja useammatkin. Eivät ole menneet miksikään. En saisi mistään istuvia farkkuja jos elastaania ei olisi. Stokkalla oli Leviksiä joissa ei ole elastaania. Redissä on Levis-kauppa jossa sen merkin muitakin vaatteita.
Kokeilkaapa joskus että omistatte oikeasti vain ne yhdet farkut. Ei teillä tule noilla useilla farkuilla edes sitä vuoden käyttöä koskaan täyteen. Omituisia höpöttäjiä ketjussa, jossa kysytään mistä saa puuvillaisia farkkuja.
En ole konmarittaja. Tottahan sr on että jos pitää aina samoja farkkuja niin kuluuhan ne nopeammin. Mulla on useita farkkuja, pidän myös muita housuja ja hameita. Vanhimmat vaatteet ovat 20v vanhoja. En ole ostanut korona-aikana vaatteita, silti riittää vaatteet.
Mulla on kahdet farkut. Ja voin kompata aptä siinä, että noi parin vuoden välein joutuu uudet ostamaan, ehkä aiemminkin. Joten tästä päätellen niiden kesto on lähellä sitä vuotta päivittäisessä käytössä. Ja en tiedä mistä saisi elastaanittomia farkkuja, olen itsekin koettanut sellaisia saada, koska paranevat vaan käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuule katsoin Leviksen omilta sivuilta että 1% elastaania siis todellakin. Voit ihan itse todellakin katsoa sieltä siis kanssa. Todellakin.
Sivustolla Levi.com 501:n kohdalla
”Composition & Care
100% Cotton
Non stretch denim”
https://www.levi.com/CA/en_CA/clothing/men/jeans/straight/501-original-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Composition & Care
100% Cotton
Non stretch denim”
https://www.levi.com/CA/en_CA/clothing/men/jeans/straight/501-original-…
https://www.levi.com/US/en_US/clothing/men/jeans/straight/501-93-straig…
99% cotton, 1% elastane
Näin on ollut myös kaikissa mitä olen kaupassa katsonut. Olet onnistunut löytämään jonkin erikoismallin. Siis todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Composition & Care
100% Cotton
Non stretch denim”
https://www.levi.com/CA/en_CA/clothing/men/jeans/straight/501-original-…https://www.levi.com/US/en_US/clothing/men/jeans/straight/501-93-straig…
99% cotton, 1% elastane
Näin on ollut myös kaikissa mitä olen kaupassa katsonut. Olet onnistunut löytämään jonkin erikoismallin. Siis todellakin.
Suurimmassa osassa jopa 501:iä todellakin on nykyään elastaania se 1%. Mutta niitäkin on nykyään (501:ä) vaikka millä mitalla eri "mallistoissa". Jotkut 501 Original -farkut tms. ovat 100% puuvillaa.
Useimmissa "iskäfarkuissakin" on tosiaan nykyisin vähintään 1% elastaania. Mitenkä sitten vaikuttaa noin vähäinen määrä kestävyyteen? Enpä tiedä.. Mulla on yhdet Levikset, joissa on prosentti elastaania ja melko normaalinoloista farkkukangasta ovat, mutta entiseen verrattuna hieman löperöä ja ohuehkoa. En oikein kestävyydestä osaa sanoa mitään, kun ovat hieman liian isot ja siksi vähälle käytölle jääneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alexac kirjoitti:
Mulla neljävuotta vanhat elastaani farkut jalassa. Ostettu kappahlista. Miten käytät vaatteita jos ne hajoo vuodessa
Mulla on yhtä vanhoja useammatkin. Eivät ole menneet miksikään. En saisi mistään istuvia farkkuja jos elastaania ei olisi. Stokkalla oli Leviksiä joissa ei ole elastaania. Redissä on Levis-kauppa jossa sen merkin muitakin vaatteita.
Kokeilkaapa joskus että omistatte oikeasti vain ne yhdet farkut. Ei teillä tule noilla useilla farkuilla edes sitä vuoden käyttöä koskaan täyteen. Omituisia höpöttäjiä ketjussa, jossa kysytään mistä saa puuvillaisia farkkuja.
En ole konmarittaja. Tottahan sr on että jos pitää aina samoja farkkuja niin kuluuhan ne nopeammin. Mulla on useita farkkuja, pidän myös muita housuja ja hameita. Vanhimmat vaatteet ovat 20v vanhoja. En ole ostanut korona-aikana vaatteita, silti riittää vaatteet.
Ei tässä oikeastaan kysytty monetko farkut tai hameet tai yms. sinulla on kaapissa vaan että mistä löytyy puuvillaisia farkkuja ilman elastaania.
Lisäksi jos sinä tai joku väittää että elastaanihousut kestää vuositolkulla mutta seuraavaksi selviää että on kymmenet muutkin housut tai hameet käytössä samaan aikaan niin ei se ihan elastaanin kestävyydestä ole todiste. Jos joka vuosi käytät 1/10 osan vuotta farkkuja niin tarvitset kymmenen vuotta saadaksesi edes sen yhden vuoden vertailukelpoisen käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Composition & Care
100% Cotton
Non stretch denim”
https://www.levi.com/CA/en_CA/clothing/men/jeans/straight/501-original-…https://www.levi.com/US/en_US/clothing/men/jeans/straight/501-93-straig…
99% cotton, 1% elastane
Suurimmassa osassa jopa 501:iä todellakin on nykyään elastaania se 1%. Mutta niitäkin on nykyään (501:ä) vaikka millä mitalla eri "mallistoissa". Jotkut 501 Original -farkut tms. ovat 100% puuvillaa.
Useimmissa "iskäfarkuissakin" on tosiaan nykyisin vähintään 1% elastaania. Mitenkä sitten vaikuttaa noin vähäinen määrä kestävyyteen? Enpä tiedä.. Mulla on yhdet Levikset, joissa on prosentti elastaania ja melko normaalinoloista farkkukangasta ovat, mutta entiseen verrattuna hieman löperöä ja ohuehkoa. En oikein kestävyydestä osaa sanoa mitään, kun ovat hieman liian isot ja siksi vähälle käytölle jääneet.
501:set olivat jo ysärillä kestoltaa huomattavasti heikompia markettifarkkuihin verrattuna. Kangas oli pehmeämpää ja ohuempaa kuin markettifarkuissa jotka kestivät jopa lasten käytössä uloskasvamiseen saakka. 501set kuluivat aina hanurista puhki.
Kestävyyttä enemmän elastaanissa ärsyttää, että elastaanifarkut eivät istu napakasti, vaan tuntuu kuin olisi sukkahousut päällä. Ja ne valuvat vyötäröltä alaspäin.
Pitänee siis vetää johtopäätös ettei niitä tunnu löytyvän. Jännä homma kun maailma hukkuu muoviin, niin sitten tällaisia saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa mulla nämä elastaaniset kestää vuostolkulla vaikka pesen välillä. On niitä elastaanifarkkujakin eri laatuisia.
Samat sanat. Farkkuni eivät ole edes kalliita. Parhaiten istuvat elastaanifarkut olen löytänyt Gina Tricosta, mulla on niitä useassa värissä.
Mulla Gina Tricotin farkut kestää ehkä 3 kk.
Mulla on useammat farkut, ei ne oikeastaan edes kulu. Osassa tyyliin 1% elastaania ja loput 100% puuvillaa. Mulla tosiaan Monkista, Zarasta ja Bikbokista farkut.
T. 14
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Composition & Care
100% Cotton
Non stretch denim”
99% cotton, 1% elastane
501:set olivat jo ysärillä kestoltaa huomattavasti heikompia markettifarkkuihin verrattuna. Kangas oli pehmeämpää ja ohuempaa kuin markettifarkuissa jotka kestivät jopa lasten käytössä uloskasvamiseen saakka. 501set kuluivat aina hanurista puhki.
Ja sitä kulumista odotettiin kuin kuuta nousevaa🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla Gina Tricotin farkut kestää ehkä 3 kk.
Gina Tricotin farkkujen laatu ihan kuraa, en oo ostanut aikoihin sieltä.
T.14
Vierailija kirjoitti:
Mulla on useammat farkut, ei ne oikeastaan edes kulu. Osassa tyyliin 1% elastaania ja loput 100% puuvillaa. Mulla tosiaan Monkista, Zarasta ja Bikbokista farkut.
T. 14
Miesten mallisto on heikohko noissa liikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Composition & Care
100% Cotton
Non stretch denim”
99% cotton, 1% elastane
Jos 501 kuluu sulla aina hanurista puhki, kannattaisiko miettiä paremmin sun hanuriisi sopivia malleja? 501 on yksi miehille alunperin tehty malli, eikä kaikkia vartaloita ole sillä mallilla luotu.
Mulla yhdetkään 501:t ei ole hanurista kuluneet, vaan lahkeet on alkaneet vuosien käytössä rispaantua ja etureidet ohentuvat. Tällä hetkelläkin kaapissa on muutamat nätisti kuluneet, vuosia sitten ostetut.
Vierailija kirjoitti:
Pitänee siis vetää johtopäätös ettei niitä tunnu löytyvän. Jännä homma kun maailma hukkuu muoviin, niin sitten tällaisia saa tehdä.
Öööö...suurin osa naisista haluaa just näitä elastiinipöksyjä koska ne venyy. Ylipainoisia on tosi paljon nykyään ja kriteerinä on tosiaan se että ne tuntuu sukkahousuilta.
T. 14 (vaatemyyjä)