Lainaavatko naapurit teille pyydettäessä autoaan?
Entisaikain naapuriapu on tainnut kadota?
Olen nuorena flikkana ajanut USA:ssa asuessani letukoita ja Euroopassa asuessa ajanut metropolien ruuhkissa autoa.
Nyt eivät voi lainata minulle (mukamas hienoa) sähköautoaan.
Kommentit (17)
En kysyisi lainaa enkä lainaisi. Vuokra-autoja saa joka kadun kulmasta tekstarilla. Vuokratkoon sieltä.
En lainaa kenellekkään autoani, se ei vaan ole sen arvoista että ottaa riskin että sitä kolaroidaan.
Ei ole ollu tarvetta lainata autoa,mutta kaikkea muuta kyllä. Naapurin olen saanut kuskiksi myös kun piti päästä sairaalaan. Meidän kadulla lainaillaan talosta toiseen tikkaita,lehti puhaltimia,peräkärryjä,työkaluja,kaivureita jne. Ollaan koko poppoo tungettu kerralla myös yhden naapurin paljuun.
Lainaatteko naapureille kumppaneitannekin?
Vierailija kirjoitti:
En lainaisi, antaisin omaksi. Kun täysin hyödytön. Kotona ei tee mitään. Nytkin kaverille rakentamassa.
No ei kyllä tulis mieleenkään. Kottikärryt voisin lainata tai höyrypesimen. Mottorisahankin huolto on sen verran aikaa vievää että naapuri hakekoon kaupasta oman. Edelliselle naapurille käytiin kyllä kaatamassa pari puolikuollutta kräkiä.
En tunne ketään naapureistani joten en lainaa heille mitään.
Tottakai. Naapurin yritysjohtajalta saan aina hienon mersun. Istun palkkioksi sedän polvelle.
Ei tarvitse kun yhdelläkään tämän talon asukkaista ei ole autoa.
Mä lainaan naapurin isotissi-Tiinaa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä muistuikin mieleeni. Naapurin muikkeli kävi lainailemassa sitä sun tätä. Kerran se kävi lainaamassa minun pyörää. Mies oli ovella ja sanoi, että tottakai otat sen siitä vaan.
Minä kuulin tämän. Sanoin äijälle, että haepas se minun pyöräni takaisin,koska käytän sitä päivittäin. Ja että lainaa omaa pyörääsi jos mieles tekee.
Sanoin äijälle, että lopeta se lainailu. Kohta se pyytää meidän autoa lainaksi. Sen jälkeen sun lompakkoa lainaksi. Ja sitten vielä lainaa sinutkin mieheksi.
Ja kävihän se muikkeli pyytämässä ukkoani maalaamaan niiden asunnon ulkopuolisen puuosan. Siihen ei enää mieskään lotkauttanut korvaansa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs väkeä te olette siinä talossa?
Naapuri juuri kysyikin että milloin aion ostaa uuden auton?
Suositteli Audia. Haluaisi lainata pikaisesti kun saan sen hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs väkeä te olette siinä talossa?
Odotellaan kaikki että joku ostaisi sen Auton että voitaisiin sitten lainata sitä.
Ei tule mieleenkään lainata naapurin autoa. Tulisi kalliiksi jos rikkoisin ja joutuisin korjauttamaan.
Ei taida kukaan lainata autoa kuin korkeintaan lähisukulaiselle! Tavara ei lainassa parane!
Ei tietenkään lainata naapurille autoa. Kaksi kertaa lainasin ja sitten kieltäydyin lainaamasta sen jälkeen, koska pakoputki oli täräytetty rikki.
Ei mikään tavara parane lainaamalla.