Mitä tekemistä Helsingissä 1,5 vuotiaan kanssa?
Kommentit (35)
Helsingissä on paljon kivoja leikkipuistoja.
Mun lapset tykkäsi tosta lastenmuseosta.
Ja siitä että ajeltiin erilaisilla kulkuneuvoilla. Metro, ratikka, juna, lautta. Niistä riitti riemua.
Lintsillä on paljon ilmaisia pienten laitteita.
Kasvitieteellisen puutarhan jättilumpeet, Korkeasaari, klassikot.
Linnanmäellä oli ainakin ennen jotain ilmaislaitteita pienille lapsille ja heidän vanhemmilleen
Vierailija kirjoitti:
wer kirjoitti:
Oletko yh?
En ole. Mies lähtee mukaan reissuun.
kenen mies? Omasiko vai joku napakympistä voitettu?
Täällä on aika hyvin lastenhoitotiloja ja ruoan lämmitysmahdollisuuksia eri paikoissa. Yökerhoihin ja leffaan voi olla hankala viedä noin pientä, mutta muuten oman mielenkiinnon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä menet Helsinkiin vapaaehtoisesti?
Minulla on siellä lääkäriaika. Ajateltiin jäädä pariksi yöksi Helsinkiin sen jälkeen, kun tosi pitkä ajomatka muuten yhden poliajan takia.
onko se hyödyllinen lääkärissäkäynti vai lähitkö vain johonki koronatestiin tai uutta k-piikkiä hakemaan?
Vierailija kirjoitti:
Korkeasaari.
Ja kannattaa tehdä tuo vierailu ennen kuin valkoposkihanhet aloittaa pesimisen. Muutoin saattavat hyökkiä lastenvaunujen kimppuun.
Kuunnelkaapa kotona etukäteen "Metrolla mummolaan" -laulua ja sitten käytte itse testaamassa laulusta tuttua ratikkaa ja metroa, ainakin oma taaperoni tykkää erilaisista kulkupeleistä.
Sealife kaloineen yms kiehtoi meidän mukulaa taaperona.
yu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on siellä lääkäriaika. Ajateltiin jäädä pariksi yöksi Helsinkiin sen jälkeen, kun tosi pitkä ajomatka muuten yhden poliajan takia.
onko se hyödyllinen lääkärissäkäynti vai lähitkö vain johonki koronatestiin tai uutta k-piikkiä hakemaan?
Ei oo koronalla mitään tekemistä tän ajan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
yu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo koronalla mitään tekemistä tän ajan kanssa?
Ja nuo k-piikit oon ottanu ihan oman kuntani kautta, ei tarvi lähteä Helsingistä hakemaan.
Ajelua ratikalla tai metrolla. Töölönlahdelle katsomaan sorsia ja hanhia (lapset pitävät useimmista eläimistä, ennen kuin joku aikuinen opettaa inhoamaan/pelkäämään niitä). Jäätelöä kioskista.
Joku mainitsi kampin lastenhoitohuoneen.
Itse en nyt ole pariin vuoteen käynyt Helsingissä, mutta sitä ennen Kampin vessat on juuri ne, jotka jäi mieleen. Pissi lainehti lattialla.
Julkisilla kun tulee Helsinkiin, kävelee suurella todennäköisyydellä Kampin läpi. Ja jos siellä yrittää vaippaa lapselle vaihtaa, on kokemus ikimuistoinen.
Kamppi edustaa meidän lapsille Helsinkiä ja jostakin syystä eivät sinne erityisesti hingu.
Pitäisi kai tarjota lapsille mahdollisuus nähdä, että Helsingissä on muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi kampin lastenhoitohuoneen.
Itse en nyt ole pariin vuoteen käynyt Helsingissä, mutta sitä ennen Kampin vessat on juuri ne, jotka jäi mieleen. Pissi lainehti lattialla.
Julkisilla kun tulee Helsinkiin, kävelee suurella todennäköisyydellä Kampin läpi. Ja jos siellä yrittää vaippaa lapselle vaihtaa, on kokemus ikimuistoinen.
Kamppi edustaa meidän lapsille Helsinkiä ja jostakin syystä eivät sinne erityisesti hingu.
Pitäisi kai tarjota lapsille mahdollisuus nähdä, että Helsingissä on muutakin.
Miksi ihmeessä joku menisi jonnekin yleiseen vessaan vaihtamaan vaippaa, kun olemassa on erillinen tilava lastenhoitotila, jossa on erikseen vessat isoille ja pienille, niistä erillinen iso vaipanvaihtotila, ja näistä erikseen vielä erillinen tila jossa sohvia esim. imettäjille, ja vielä erillinen ruokailutilakin? Sen verran puhdasta tuolla oli ainakin ennen koronaa, että pienten saattoi antaa rauhassa kontata lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Korkeasaari.
Turha vaiva. Ap i noita on kadut täynnä muuallakin.
Jep, paremmin nuo sopii pienelle kuin shoppailu ja terassit. Vaikka minun mielestä nekin kyllä menettelee.