Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennakkoperintöä sisarukselle, muttei sinulle... Olisitko katkera?

Vierailija
21.09.2015 |

Tottakai vanhemmat saavat omia rahojaan hassata mihin lystäävät, mutta saako siitä olla yhtään vihainen? Eikö ole oikeutta olla edes loukkaantunut siitä, että veli saa 100 000 tuosta noin vaan ja itse ei mitään?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollainen perhe. Sisaruksilleni annetaan itse kullekin omalla tavalla enemmän kuin minulle. Vanhimmalle veljelleni rahaa, seuraavalle aikaa, siskolle rahaa ja mökin käyttö. Me kaksi nuorinta olemme aika omillamme. No olemme me kyllä päästämmekin ehkä terveimpiä, emmekä lannistu pienistä.

Uskoisin perinnön kanssa olevan samanlaista. Olenkin sanonut jo nyt, että en tule sitten perinnöksi mitään haluamaan. Rahaa otan vastaan, jos sitä on irrottaa, mutta mökit ja talot ja kaikki saavat muut pitää!

Ap:na olisin kyllä aiheesta harmissani. En tosin koskaan siitä sanoisi, koska sisarukseni eivät näkisi mitään väärää ja tulisi vain tarpeetonta riitaa..

Vierailija
22/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi, koska meillä on sisaruksia kohdeltu aina tasapuolisesti, niin en laske senttejä. Toinen sisaruksista on kaksoissiskoni, jolle toivon vain parasta. Äitini puolen suku on auttanut veljeäni huomattavan paljon rahallisesti ja siskoanikin selvästi enemmän kuin minua. Minua kai pidetään pärjääjänä ja sen takia en saa äitini puolelta oikeastaan ollenkaan rahallista apua (vaikka joskus hieman tarvitsisin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:06"]Enemmän kuin raha, ärsyttää veljen paapominen. Äiti maksoi sen vuokrarästit ja kirjastokirjat, pesi pyykit ja huolehti ruokaa kaappiin. Multa ollaan sitten palveluksia vailla... pyytäisi veljeä koiravahdiksi ja kukkia kastelemaan reissun ajan, mutta eihän nyt sellaista....   Saa nähdä löytyykö se ennakkoperintöpaperi sitten kun perintöä oikeasti päästään jakamaan. [/quote] Olet kateellinen

[/quote]

Tuo oli hauska heitto. 

Vähän samanlainen kuin näitä ikuisuusjuttuja mitä täällä pyörii 

Eestiläinen saa varastaa suomalaiselta mutta suomalainen ei saa varastaa eestiläiseltä, silloin se on toodella paha ihminen 

Vierailija
24/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroja siitä menee silti.

Vierailija
25/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:25"]

Hyi helvetti että olette ahneita. Kateellisia perinnöstä vaikka vanhemmat ei ole edes kuolleet!

[/quote] 

Ei se ole mikään perintö vaan lahja 

Vierailija
26/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:28"]

Meillä on tuollainen perhe. Sisaruksilleni annetaan itse kullekin omalla tavalla enemmän kuin minulle. Vanhimmalle veljelleni rahaa, seuraavalle aikaa, siskolle rahaa ja mökin käyttö. Me kaksi nuorinta olemme aika omillamme. No olemme me kyllä päästämmekin ehkä terveimpiä, emmekä lannistu pienistä. Uskoisin perinnön kanssa olevan samanlaista. Olenkin sanonut jo nyt, että en tule sitten perinnöksi mitään haluamaan. Rahaa otan vastaan, jos sitä on irrottaa, mutta mökit ja talot ja kaikki saavat muut pitää! Ap:na olisin kyllä aiheesta harmissani. En tosin koskaan siitä sanoisi, koska sisarukseni eivät näkisi mitään väärää ja tulisi vain tarpeetonta riitaa..

[/quote] Pitää muistaa että lain mukaan perintö kuuluu sinullekin. Ajat pahasti muuttuu ja lapsesi saattaa tarvita rahaa tulevaisuuden suomessa. Eikä hyenoille kannata antaa periksi. Antaa lakimiehen hoitaa asiaa niin ei tartte itse sekaantua siihen. 

Vierailija
27/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen saamaan todella merkittävän avustuksen lähiaikoina. En tiedä, tietääkö veli sitä. Tähän asti on aina saatu suunnilleen samat, ainakin isommissa summissa. Nyt vanhemmat usuttaa opiskelemaan uutta ammattia ja taloudellisia resursseja ei ole siihen. Opintotuet on käytetty, koulutustukea en saa, kun olen työtön. Työkkärikään ei todennäköisesti lähde noito opintoja tukemaan (toki yritän saada sieltä tukea). Eli suomennettuna opinnot tapahtuisi täysin tulotta. Tai tulona pelkästään lapsilisät. Miehellä ei ole kovinkaan iso palkka, nettona 1700. Meillä on kuitenkin kaksi kasvavaa lasta, asuntolaina ja kaikki. Nyt viimeisin tarjous oli, että he sitoutuvat avustamaan koko opiskeluajan 1500 Euroa/kk laskujenmaksun ja käteislahjoitusten muodossa. Aika hyvä tarjous. He perustelevat sillä, että ainakin pääsisin eroon vihdoin tästä pätkätyökierteestä ja tuskasta huonojen palkkojen kanssa.

Niin, ja usuttavat hakemaan lääkikseen tai hammaslääkikseen.

Vierailija
28/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jollekin tulee yllärinä että ei se ennakkoperintö ole mitään vapaata rahulia?

Vierailija
29/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:25"]

Hyi helvetti että olette ahneita. Kateellisia perinnöstä vaikka vanhemmat ei ole edes kuolleet!

[/quote] 

Ei se ole mikään perintö vaan lahja 
[/quote]

Silti itkee ihmiset täällä siitä kun saa ennakkoPERINTÖÄ. Ahneita mitä ahneita. Toivottavasti teidän vanhemmat hassaa kaikki rahat niin ettette saa yhtään perintöä

Vierailija
30/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:34"]

[/quote]

Jollekin tulee yllärinä että ei se ennakkoperintö ole mitään vapaata rahulia?

[/quote]

Kuka idari täällä alapeukuttelee?

Vierailija
31/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:25"]Hyi helvetti että olette ahneita. Kateellisia perinnöstä vaikka vanhemmat ei ole edes kuolleet!
[/quote]

Onko se jollakin tapaa hyväksyttävämpää tapella, kun vanhempia ei enää ole?
Olen seurannut useampaa perinnön jakoa läheltä viime vuosina. On se kumma, että yksi hankala sisarus löytyy aina. Olen oppinut, että itse teen testamentin jottei lasten tarvitse tapella kuna saa minkäkin metsäläntin...

Vierailija
32/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:33"]

Mä tulen saamaan todella merkittävän avustuksen lähiaikoina. En tiedä, tietääkö veli sitä. Tähän asti on aina saatu suunnilleen samat, ainakin isommissa summissa. Nyt vanhemmat usuttaa opiskelemaan uutta ammattia ja taloudellisia resursseja ei ole siihen. Opintotuet on käytetty, koulutustukea en saa, kun olen työtön. Työkkärikään ei todennäköisesti lähde noito opintoja tukemaan (toki yritän saada sieltä tukea). Eli suomennettuna opinnot tapahtuisi täysin tulotta. Tai tulona pelkästään lapsilisät. Miehellä ei ole kovinkaan iso palkka, nettona 1700. Meillä on kuitenkin kaksi kasvavaa lasta, asuntolaina ja kaikki. Nyt viimeisin tarjous oli, että he sitoutuvat avustamaan koko opiskeluajan 1500 Euroa/kk laskujenmaksun ja käteislahjoitusten muodossa. Aika hyvä tarjous. He perustelevat sillä, että ainakin pääsisin eroon vihdoin tästä pätkätyökierteestä ja tuskasta huonojen palkkojen kanssa.

Niin, ja usuttavat hakemaan lääkikseen tai hammaslääkikseen.

[/quote]

Lisätään nyt vielä, että tietysti ensin pitää saada ensi kesänä opiskelupaikka.:) Se ei ole mahdotonta, jos jaksan vaan panostaa. Lukea pitää ja kunnolla, mutta pohjat on vahvat, kun olen mafyke-ope valmiiksi. Ja työtön sellainen...

Vierailija
33/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin raivoissani. Anoppi myi asunnon antaakseen mieheni siskolle rahat siitä ettei jää perinnöksi/mieheni pääse käsiksi rahoihin. Syynä muutto toiseen kaupunkiin. Nyt anoppi selittelee ympäri kyliä kuinka hänen poikansa on hylännyt hänet ja hän kostaa sen. Jepjep. Kivaa

Vierailija
34/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:33"]

Nyt viimeisin tarjous oli, että he sitoutuvat avustamaan koko opiskeluajan 1500 Euroa/kk laskujenmaksun ja käteislahjoitusten muodossa.

[/quote]

Ohiksena mainittakoon, että tässä kannattaa ottaa huomioon lahjaveroasiat. Jos vanhempasi antavat sinulle rahaa suoraan käteen tai tilille, se on lahja, ja jos summat kasvavat suuremmiksi, ne on lain mukaan ilmoitettava verottajalle ja niistä on maksettava lahjavero. Toisaalta jos vanhempasi maksavat laskuja suoraan laskunantajalle ilman että rahat menevät sinun tilisi kautta, kysymys ei ole lahjoista vaan elatuksesta, ja tällöin lahjaveroa ei mene. Pilkunviilauksen makua kieltämättä, mutta näin se pykälien mukaan menee.

Vierailija
35/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:25"] Hyi helvetti että olette ahneita. Kateellisia perinnöstä vaikka vanhemmat ei ole edes kuolleet! [/quote]  Ei se ole mikään perintö vaan lahja  [/quote] Silti itkee ihmiset täällä siitä kun saa ennakkoPERINTÖÄ. Ahneita mitä ahneita. Toivottavasti teidän vanhemmat hassaa kaikki rahat niin ettette saa yhtään perintöä

[/quote] Monet perinnöt kulkee suvuittain. Eli jokin omaisuus menee suvussa eteenpäin. Mikä sinua vaivaa? Eikö sinulla ole mitään odotettavissa? 

ps. perinnöt on elämän suola 

Vierailija
36/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:36"]

Mä olen ainakin raivoissani. Anoppi myi asunnon antaakseen mieheni siskolle rahat siitä ettei jää perinnöksi/mieheni pääse käsiksi rahoihin. Syynä muutto toiseen kaupunkiin. Nyt anoppi selittelee ympäri kyliä kuinka hänen poikansa on hylännyt hänet ja hän kostaa sen. Jepjep. Kivaa

[/quote] Elääkö miehesi isä yhä? 

Vierailija
37/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:36"]Mä olen ainakin raivoissani. Anoppi myi asunnon antaakseen mieheni siskolle rahat siitä ettei jää perinnöksi/mieheni pääse käsiksi rahoihin. Syynä muutto toiseen kaupunkiin. Nyt anoppi selittelee ympäri kyliä kuinka hänen poikansa on hylännyt hänet ja hän kostaa sen. Jepjep. Kivaa
[/quote]Anoppisi talot ja tavarat eivät ole millään tavalla sinun asiasi.

Vierailija
38/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:36"]Mä olen ainakin raivoissani. Anoppi myi asunnon antaakseen mieheni siskolle rahat siitä ettei jää perinnöksi/mieheni pääse käsiksi rahoihin. Syynä muutto toiseen kaupunkiin. Nyt anoppi selittelee ympäri kyliä kuinka hänen poikansa on hylännyt hänet ja hän kostaa sen. Jepjep. Kivaa [/quote]Anoppisi talot ja tavarat eivät ole millään tavalla sinun asiasi.

[/quote] Pitää avata keissi. Eli elääkö miehesi isä yhä? Jos on kuollut, onko siitä kuinka kauan? 

Vierailija
39/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:36"]

[/quote] Elääkö miehesi isä yhä? 
[/quote]

Eronneet. Anopin mielenterveys ei ole ollut kamalan hyvä viimeseen 10 vuoteen. Itseasiassa muutettiin samaan kaupunkiin missä asuu miehen isäkin

Vierailija
40/54 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:36"]Mä olen ainakin raivoissani. Anoppi myi asunnon antaakseen mieheni siskolle rahat siitä ettei jää perinnöksi/mieheni pääse käsiksi rahoihin. Syynä muutto toiseen kaupunkiin. Nyt anoppi selittelee ympäri kyliä kuinka hänen poikansa on hylännyt hänet ja hän kostaa sen. Jepjep. Kivaa
[/quote]Anoppisi talot ja tavarat eivät ole millään tavalla sinun asiasi.
[/quote]

Ei ole. Mutta syytökset mieheni hylkäämisistä on minun asiani.