Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen poika pyytää jatkuvasti rahaa

Vierailija
02.04.2022 |

30-v poika, mielenterveys- ja päihdeongelmainen poika pyytää ihan jatkuvasti rahaa. Asuu toisella paikkakunnalla ja tänäänkin taas laittanut kymmeniä tekstareita. Suuttuu kun en anna, nimittelee, haukkuu. Mun palkka riittää just pakollisiin menoihin. Joka sentti pitää laskea. Koen syyllisyyttä äitinä kun en voi auttaa, järki sanoo ettei tuon ikäiselle tarvitse antaa. Poika on asuntolassa, töihin ei kykene, apua ei hae. Taas on viikonloppu pilalla näistä viesteistä. Muuten elämä olisi kuitenkin jollain lailla mallillaan, mutta tämä ahdistaa ja stressaa kauheasti. Mitä ihmettä pitäisi tehdä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojalle tekisi hyvää asua hetki kadulla kodittomana. Saisi perspektiiviä elämää. Siitä sitten hoitoon ja töihin.

Suoraan kadulta töihin? Äly hoi. Teille kokoomuslaisille sitä "perspektiiviä" pitäisi antaa kun selvästi olet täysin vieraantunut todellisuudesta.

Persulla näköjään (taas) lukutaidossa puutteita. Tuossa luki HOITOON ja töihin. Ei "suoraan kadulta töihin". 

Vierailija
22/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veljeni on samanlainen tapaus. Imee vanhan äitini kuiviin, vaikka koitan sanoa hänelle, ettei veljelle saa antaa rahaa. Rahan antaminen vaan mahdollistaa päihteiden käytön ja ylläpitää ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ketään jolle voisit puhua ja saada tukea?

Vierailija
24/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista että hän saisi vieroitukseen apua yksityiseltä puolelta. Ja haette kunnollisen asunnon sitten, ei asuntola ole koti. Ja hän saisi omat tuet. Ja sinun tai sukulaisen taloudellista tukea asumiseen, jos on. 

Olen maksanut pojalle 12 eri asunnon takuut. Kaikista on tullut häätö maksamattomien vuokrien ja häiriökäyttäytymisen vuoksi. Mulla on pari tuhatta velkaa edelleen näiden takuiden takia. Poika asuu nyt tuetussa asunnossa, ei asuntolassa kuten virheellisesti mainitsin. Asuntolassakin on ollut, myös kaduilla pitkään asunut. Eri tukia saa mutta jonnekin rahat häviää. Tuntuu pahalta kun tiedän että poika on nälissään jossain. Sitten olen aina sortunut rahaa antamaan pari kymppiä kerrallaan. Mutta siitä kertyy mittava summa vuodessa. Ja en, en siis todellakaan poikaani näin kasvattanut.

Vierailija
25/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni välillä sama tilanne. Välillä annoin rahaa, enää en. Koti on aina avoinna lapselle ja ruokaa toki ostan mutta rahaa en anna. Uuvuin väsyin vuosien saatossa tähän, välillä niin sekaisin että uhkaili äitiään (minua). Apua ei saa mistään ennenkuin tekee jotain hirvittää. Mielestäni minä en ole syyllinen koska itse en käytä mitään päihteitä mutta aina syytetään vanhempia. Voimia sinulle ap

Vierailija
26/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista että hän saisi vieroitukseen apua yksityiseltä puolelta. Ja haette kunnollisen asunnon sitten, ei asuntola ole koti. Ja hän saisi omat tuet. Ja sinun tai sukulaisen taloudellista tukea asumiseen, jos on. 

Olen maksanut pojalle 12 eri asunnon takuut. Kaikista on tullut häätö maksamattomien vuokrien ja häiriökäyttäytymisen vuoksi. Mulla on pari tuhatta velkaa edelleen näiden takuiden takia. Poika asuu nyt tuetussa asunnossa, ei asuntolassa kuten virheellisesti mainitsin. Asuntolassakin on ollut, myös kaduilla pitkään asunut. Eri tukia saa mutta jonnekin rahat häviää. Tuntuu pahalta kun tiedän että poika on nälissään jossain. Sitten olen aina sortunut rahaa antamaan pari kymppiä kerrallaan. Mutta siitä kertyy mittava summa vuodessa. Ja en, en siis todellakaan poikaani näin kasvattanut.

Nyt se rahapussi kiinni! Vetoat vaikka noihin hänen aiheuttamiinsa velkoihin, jos rupeaa urputtamaan. Älä huoli, ei se nälkään kuole!

Sinun onnesi, että hän asuu toisella paikkakunnalla, muuten olisi aina oven takana rahaa ruinaamassa.