Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen poika pyytää jatkuvasti rahaa

Vierailija
02.04.2022 |

30-v poika, mielenterveys- ja päihdeongelmainen poika pyytää ihan jatkuvasti rahaa. Asuu toisella paikkakunnalla ja tänäänkin taas laittanut kymmeniä tekstareita. Suuttuu kun en anna, nimittelee, haukkuu. Mun palkka riittää just pakollisiin menoihin. Joka sentti pitää laskea. Koen syyllisyyttä äitinä kun en voi auttaa, järki sanoo ettei tuon ikäiselle tarvitse antaa. Poika on asuntolassa, töihin ei kykene, apua ei hae. Taas on viikonloppu pilalla näistä viesteistä. Muuten elämä olisi kuitenkin jollain lailla mallillaan, mutta tämä ahdistaa ja stressaa kauheasti. Mitä ihmettä pitäisi tehdä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko viestejä estää, en tiedä, mutta jos voi estä.

Vierailija
2/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat vaan ruokarahoistasi, että poika pysyy iloisena alkoholin voimin eikä pahoita mieltään. Sen verran pitää lastaan rakastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne, mutta en usko että auttaa muu kuin että lopetat rahan antamisen. Löytäisitkö vertaistukea samassa tilanteessa olevilta?

Vierailija
4/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt ainakaan sitä rahaa anna.

Anna pojan olla, puhelin kiinni ja keksi jotain kivaa tekemistä.

Vierailija
5/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
6/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan taipua painostukseen. Sano, että autat sitten, kun menee hoitoon.

Vierailija
7/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna suoraan ruokaa, älä rahaa.

Vierailija
8/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat samaan malliin kuin tähänkin asti eli ei senttiäkään rahaa pojalle. Pahalta se tuntuu, mutta kuten hyvin tiedät, raha-avulla vain pahentaisit pojan tilannetta (koska se raha menisi kuitenkin päihteisiin). Päihdeongelmaista ei voi väkisin auttaa, vaan hänen pitää itse tajuta hakea apua. Ei rahaa, vaan apua parantuakseen. 

Vierailija
9/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellainen reppana. Ei tarvitse antaa rahaa toisen juopotteluun, opetelkoon elämänhallintaa.

Vierailija
10/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu yksin. Vaadi hänelle asuinpaikka kunta tai kaupunki pääsy tuettuun asumiseen.Pääse edunvalvontaan ja saa päivärahan pienen. Mutta ruokaa on ja puhtaus, vapasti saa likkua ulkona jos tuettu asumispaikka alkoholisteille.Toki kotin tuloa ajat siellä.Tiukempaa on tuettu asumisyksikkö jos kehitysvammainen.

Vierailija
11/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommahan menee niin, että vaikka sinulla olisi miljoonia, päihdeongelman ylläpitoa ei pidä rahoittaa. Autat vaikka käymällä kaupassa ruokaostoksilla tms. mutta rahaa et anna. Poikaa pääsee raiteilleen vasta, kun itse tekee päätöksen muuttua. Jos ei tee, se on ikävä kyllä vain hyväksyttävä. Aikuinen saa halutessaan myös tuhota elämänsä. 

Vierailija
12/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä, olisi pitänyt kasvattaa ja pitää erossa epämääräisistä kavereista.

Vierailija
13/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan toimii samaan tyyliin kuin uhmaikäisen kanssa. Vaikka äiti on kuinka tyhmä kakkapää jne. niin äiti ei taivu lapsen tahtoon. 

Vierailija
14/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mielestäni ihan siitä paljonko se kuukausi/vuositasolla pyytelee, joku parikymppiä kuussa ei varmastikaan tunnu vanhemmasta ylivoimaiselta, mutta jos esimerkiksi parikymppiä viikossa tai enemmänkin, niin kyllähän se sitten jo liiallisuuksiin menee.

Vierailija
15/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oikein mallikas esimerkki kunnon av-ääliöstä. Eiköhän aikuinen tee itse omat valintansa.

Vierailija
16/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä mikään määrä kasvattamista ei niistä erossa pidä, jos sellaisten seuraan haluaa hakeutua. Kannattaa perehtyä edes alkeiden tasolla asioihin ennen kommentointia. Ja ei, minulla ei ole päihdeongelmaista lasta. Mutta olen nähnyt, että sellaisia tulee ihan kaikenlaisista kodeista. 

Vierailija
17/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle tekisi hyvää asua hetki kadulla kodittomana. Saisi perspektiiviä elämää. Siitä sitten hoitoon ja töihin.

Vierailija
18/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kenestä tahansa voi tulla narkki, voi osua myös oman pojan kohdalle. Olen nähnyt nistiperheen lapsia joista tuli maistereita ja olen nähnyt rikkaiden perheiden lapsia joista tuli nistejä

Vierailija
19/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalle tekisi hyvää asua hetki kadulla kodittomana. Saisi perspektiiviä elämää. Siitä sitten hoitoon ja töihin.

Suoraan kadulta töihin? Äly hoi. Teille kokoomuslaisille sitä "perspektiiviä" pitäisi antaa kun selvästi olet täysin vieraantunut todellisuudesta.

Vierailija
20/26 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista että hän saisi vieroitukseen apua yksityiseltä puolelta. Ja haette kunnollisen asunnon sitten, ei asuntola ole koti. Ja hän saisi omat tuet. Ja sinun tai sukulaisen taloudellista tukea asumiseen, jos on.