Miehen ex vaatii tapaamista
Muutimme miehen kanssa yhteen ja miehen lapsi vierailee isänsä luona säännöllisesti. Nyt miehen ex on alkanut vaatia minun tapaamistani. En ajatellut suostua, sillä mies osannee itse päättää kenen kanssa asuu ja kuka on lapsen kanssa tekemisissä (oletan että tämä on liittyvinään lapseen). Minulla ei ole mitään kiinnostusta tavata kyseistä ihmistä, enkä koe sitä velvollisuudekseni. Onko muilla tullut eteen vastaavaa? Oletteko tavanneet, ja mitä hyötyä siitä oli? Vaatisitko itse tapaamista exän uuden kumppanin kanssa? Itselleni ei tulisi mieleenkään.
Kommentit (196)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:22"]Minusta tuo lähtöasetelma "ex vaatii tapaamista" kertoo jo paljon mistä on kysymys. Jos lapsia haettaessa nähdään jossain kohtaa luonnollisesti ja esittäydytään niin se on normaalia kanssakäymistä. Jos oikein vaaditaan tapaamista niin minä sanoisin, että pidä tunkkisi.
[/quote]
Tai ehkä se on alkanut vaatia, kun pelottaa minkälainen ihminen vastassa on jos ei halua esittäytyä. Itsekin vaatisin, jos olis omat lapseni puolet ajasta sellaisen kanssa joka kieltäytyy näkemästä pyydettäessä. Kun hullultahan tuo vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:27"]
NO sitten kun mun eksällä on nyksä, niin todellakin haluan tavata hänet siksi, että ehdottomasti haluan tietää, millaisen ihmisen kanssa lapseni viettävät joka toisen viikon. Ja ikävä kyllä en voi todellakaan luottaa mieheni arvostelukykyyn pätkääkään (ainoa hänen onnistunut vetonsa naisasioissa on ollut liitto minun kanssani :) - kaikki muut karseita lumppuja... :)).
[/quote]
Mitä ihmettä se tapaaminen mihinkään vaikuttaa? Vai luuletko että exäsi jättää sen heti, jos et vaikka kyseisestä ihmisestä pidäkään?
Exät on exiä, turha roikkua.
153lla on halpahallin pointit. Ei, en pelkää häviäväni, elämässä voi olla onnellinen muutenkin kuin kilpailun ja vertailun kautta. Mieheni valitsi btw. minut mutta emme olisi tässä ilman elettyä elämää. Eikä lapset, ovat muuten hyvin kasvatettuja, kiitos mieheni ja hänen exänsä.
Ei tämä ole minulle mikään kova pala, minä taidan olla kun en ymmärrä mitä hyötyä exälle on tavata minut. Kyse taitaa olla pohjimmiltaan uteliaisuudesta ja se ei ole mikään peruste. Toki sanon käsipäivää jos tavataan jossain mutta mihinkään sokkotreffeille en mieheni exän kanssa lähde. Enkä hippasille.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:49"]
Tämä ketju on ollut hyödyllinen. Minun eksäni vaihtoi minut lennosta toiseen vuosia sitten, ja ensimmäisen kahden vuoden ajan hän syyllisti minua siitä, etten halunnut tavata tätä toista naista, jonka hän muutti luokseen melkein saman tien. En halunnut tavata, koska se olisi tuntunut liian pahalta. Enkä koskaan tajunnut, miksi eksä halusi minun tulevan heilleen, eli minun vanhaan kotiini.
Tämän ketjun myötä tajuan. Toisille ihmisille tämä tapaaminen näyttää olevan tärkeää henkeen ja vereen.
[/quote]Ei tässä mistään hengestä ja verestä ole kysymys, vaan siitä, että normaaleille ihmisille on ihan normaalia tavata ihmisiä, joihin ei välttämättä halua lähemmin tutustua. On jotenkin outoa, että tällainen tapaaminen on jollekulle niin iso mörkö, mutta kukaan ei vastaavalla tavalla ihmettele, miksi pitäisi tavata miehen äiti tai veli. Ihan samat perusteet kai heidänkin kohdallaan pätee (ei halua tutustua vieraisiin ihmisiin, ei keksi yhtään hyvää syytä, ei ketään voi pakottaa, ei siitä ole mitään hyötyä, ei kukaan muu voi päättää kenen kanssa mies saa seurustella, ei saa kyylätä jne). Paitsi jos se exä koetaan jotenkin uhkaavaksi ja pelottavaksi.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:33"]
NO sitten kun mun eksällä on nyksä, niin todellakin haluan tavata hänet siksi, että ehdottomasti haluan tietää, millaisen ihmisen kanssa lapseni viettävät joka toisen viikon. Ja ikävä kyllä en voi todellakaan luottaa mieheni arvostelukykyyn pätkääkään (ainoa hänen onnistunut vetonsa naisasioissa on ollut liitto minun kanssani :) - kaikki muut karseita lumppuja... :)).
[/quote]
Mitä ihmettä se tapaaminen mihinkään vaikuttaa? Vai luuletko että exäsi jättää sen heti, jos et vaikka kyseisestä ihmisestä pidäkään?
[/quote]
Jos en pidä tyypistä, niin viikko-viikkosysteemi puretaan ja lapset ovat miehellä vähemmän. Lisäksi voin esittää tiettyjä toivomuksia - tietysti niitä ei välttämättä toteuteta, mutta aina voi yrittää. Esim. yksi miehen muija oli himouskis. Esitin toiveen, etät mitään uskonnollisia juttuja ei lapsille jauheta, koska minä ja lapset olemme ateistejä. Tämä oli tälle uskikselle ok, mutta oli kyllä aika pian eksäkin.
Pelonhallintaan on kursseja, ihan työväenopistossakin. Siellä käsitellään mm. nyxäpelot, takertumiset, harhat ja möröt sängyn alla. Että exäkin voisi jatkaa elämäänsä eteenpäin..
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:38"]
Pelonhallintaan on kursseja, ihan työväenopistossakin. Siellä käsitellään mm. nyxäpelot, takertumiset, harhat ja möröt sängyn alla. Että exäkin voisi jatkaa elämäänsä eteenpäin..
[/quote]Vahinkoyläpeukku tuli tälle.
Tekikö tämän aloituksen exä vai nyxä? Kenelle tämä asia on suurempi ongelma ja pelon aihe? Tässä on nyt sivutolkulla väitetty, että ei ole pakko, jos ei halua, mutta kukaan ei ole vieläkään vastannut, miksi on ihan ok jos miehen äiti tai veli tai kaveri haluaa nähdä nyxän, mutta jos kyseessä onkin ex, on kyse jostain kamalasta kontrollifriikistä, joka puuttuu miehen elämään ja haluaa päättää hänen asioistaan. Normaalit ihmiset ajattelevat, että jaa, tällainen ihminen kuuluu näihin kuvioihin, sanotaanpas käsipäivää ja elämä jatkuu.
Ööööö oliko tuo kompa va oletko hidasälyinen..? Äiti ja veli ovat sukulaisia ja kaveri on kaveri. Ex on öööö ex, ex tarkoittaa entinen, passe, ei nykyinen. Siksi.
[/quote]
[/quote]
Jos en pidä tyypistä, niin viikko-viikkosysteemi puretaan ja lapset ovat miehellä vähemmän. Lisäksi voin esittää tiettyjä toivomuksia - tietysti niitä ei välttämättä toteuteta, mutta aina voi yrittää. Esim. yksi miehen muija oli himouskis. Esitin toiveen, etät mitään uskonnollisia juttuja ei lapsille jauheta, koska minä ja lapset olemme ateistejä. Tämä oli tälle uskikselle ok, mutta oli kyllä aika pian eksäkin.
[/quote]
Aika kamalaa, eiköhän ne lapset ole puoliksi miehen lapsia ja hän saa päättää viikostaan. Suostuisitko itse antamaan lapsesi pääosin miehelle ellei hän tykkäisi miesystävästäsi?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli sinäkin käytät lapsia vallan välikappaleina. Kypsää.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:49"]
Ööööö oliko tuo kompa va oletko hidasälyinen..? Äiti ja veli ovat sukulaisia ja kaveri on kaveri. Ex on öööö ex, ex tarkoittaa entinen, passe, ei nykyinen. Siksi.
[/quote]Ja exä on edelleen lasten äiti ja kuuluu kyllä vielä isän elämään, halusit tai et.
Se ihminen ei siis enää kuulu kuvioihin kun se on ex. Sana ex Wikipedian mukaan on hävinnyt, lyhenne EX, englanninkielisestä nimestä extinct, eliön uhanalaisuusluokka.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:22"]Minusta tuo lähtöasetelma "ex vaatii tapaamista" kertoo jo paljon mistä on kysymys. Jos lapsia haettaessa nähdään jossain kohtaa luonnollisesti ja esittäydytään niin se on normaalia kanssakäymistä. Jos oikein vaaditaan tapaamista niin minä sanoisin, että pidä tunkkisi. [/quote] Tai ehkä se on alkanut vaatia, kun pelottaa minkälainen ihminen vastassa on jos ei halua esittäytyä. Itsekin vaatisin, jos olis omat lapseni puolet ajasta sellaisen kanssa joka kieltäytyy näkemästä pyydettäessä. Kun hullultahan tuo vaikuttaa.
[/quote]
Siinäpähän vaatisit, en kiusallanikaan suostuisi. Minua ei kukaan käskytä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:49"]
[/quote]Ja exä on edelleen lasten äiti ja kuuluu kyllä vielä isän elämään, halusit tai et.
[/quote]
Isän ja lasten elämään kuuluu, mutta ei nykyisen kumppanin.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aika kamalaa, eiköhän ne lapset ole puoliksi miehen lapsia ja hän saa päättää viikostaan. Suostuisitko itse antamaan lapsesi pääosin miehelle ellei hän tykkäisi miesystävästäsi?
[/quote]
Se ei jostain syystä koskaan toimi noin päin :D Miksiköhän?
Ja pointti oli siis se, että nämä perusteet exän tapaamattomuudelle ovat tässä ketjussa olleet 1) ei ole pakko tavata ketään, jota ei halua 2) ei tarvita exän lupaa seurusteluun 3) ei haluta, että kukaan kyylää 4) ai halua tutustua vieraisiin ihmisiin. Kaikki nämä pätevät myös äitiin tai veljeen. Jos tosiaan on niin erakkoluontoinen ihminen, niin miksi kukaan ei nillitä niistä sukulaisista tai vaikka työkavereista. Ainoa syy, joka minulle tulee mieleen on se, että exä koetaan uhaksi. Kun se aikuisten käsipäivää ei nyt mikään mahdoton uhraus kenenkään puolelta ole.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:49"]
[/quote]
Niin, isän elämään mutta ei isän uuden vaimon elämään. Jotenkin missasit koko keskustelun pointin. Kai siitä epämieluisasta tunteesta johtuen, että sinulle ei ole enää roolia exmiehesi uudessa suhteessa. Lapsien äitinä kyllä, uudessa parisuhteessa ei. Tästä oli kyse.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:56"]
Ja pointti oli siis se, että nämä perusteet exän tapaamattomuudelle ovat tässä ketjussa olleet 1) ei ole pakko tavata ketään, jota ei halua 2) ei tarvita exän lupaa seurusteluun 3) ei haluta, että kukaan kyylää 4) ai halua tutustua vieraisiin ihmisiin. Kaikki nämä pätevät myös äitiin tai veljeen. Jos tosiaan on niin erakkoluontoinen ihminen, niin miksi kukaan ei nillitä niistä sukulaisista tai vaikka työkavereista. Ainoa syy, joka minulle tulee mieleen on se, että exä koetaan uhaksi. Kun se aikuisten käsipäivää ei nyt mikään mahdoton uhraus kenenkään puolelta ole.
[/quote]
Mitä asiaa sillä exällä on tunkeilla pariskunnan elämään?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:56"]
[/quote]
Mitä asiaa sillä exällä on tunkeilla pariskunnan elämään?
[/quote]Sitä asiaa, että siinä pariskunnan elämässä on mukana hänen lapsena. Onko se moikkaaminen nyt niin kauheaa tunkeilemista? Kyllä te pienistä koette olonne uhatuksi.
Eli epäiletkö näyttäväsi mitättömältä exän rinnalla...? Joku ehti ensin? Lapsen Biologinen toinen vanhempi on tietysti erityisessä asemassa elämässä, mutta en tiennyt sen olevan näin kova pala. Siihen pitää osata varautua, jos ottaa toisella kierroksella olevan.