Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hoitajat vaativat insinööritason peruspalkkoja, luopuvatko he samalla pitemmistä lomistaan?

Vierailija
02.04.2022 |

Merkittävä ero hoitajien ja insinöörien välillä on loman määrä. Insinööreillä lomaa tulee 30 päivää/vuosi johon lasketaan mukaan lauantait eli viisi viikkoa. Hoitajilla kokemuksen mukaan lomaa tulee 28-38 päivää/vuosi, johon lauantaita ei lasketa mukaan eli jopa melkein 8 viikkoa palkallista lomaa! Pienemmälläkin kokemuksella lomaa tulee viikko enenmmän kuin insinööreillä. Samoin insinöörit eivät välttämättä saa mitään ylityökorvausta, ilta tai yövuorolisistä puhumattamaan vaikka päivät välillä venyy ympäripyöreiksi. Lomaa julkisella on aikanaan annettu enemmän korvaukseksi pienemmistä korotuksista. Jos tätä "palkkakuoppaa" nyt kurotaan umpeen jättikorotuksilla, kai edes ylimääräisistä lomista sitten luovutaan? Tämä osaltaan helpottaisi kyllä hoitajapulaakin kun eri laskutavalla lauantaiden suhteen tulisi jo viikon verran lisää työaikaa ja tiputtamalla 38 päivää tuohon 30 pari viikkoa lisää.

Kommentit (275)

Vierailija
61/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä hoitajien palkankorotukset vaikuttavat olevan nimenomaan insseille niin kova pala? Tunnetteko hoitajien jotenkin uhkaavan asemaanne tai jotain? Kukaan muu ei vingu tästä kuten inssit.

Vierailija
62/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi amk inssin pitäisi saada sh:ta korkeampi palkka ja paremmat lomat? Koulutus ei ole sen korkeampi kuin sh:llakaan, kun siihen koulutukseenhan te aina vetoatte.

Koska se AMK inssi maksaa sairaanhoitajan palkan. Miten tämä yhtälö toteutuu jos he saavat samaa palkkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt yritetään siis tehdä hoitoalasta houkuttelevampi palkkoja nostamalla. Saataisiin täytettyä ne lukuisat vakipaikat joihin ei tulijoita ole. Nyt ei ole mahdollista huonontaa mitään etuja. Rautalanka versio; mummojen peppuja ei halua kukaan putsata vaikka kuinka saisi lomia koska se vaan on ällöä, tarvitaan lisää vetovoimaa eli rahaa myös.

Peppujen pesuako se hoitajan työ onkin, miten suhtautuu väitteeseen henkien pelastamisesta.

Vierailija
64/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi amk inssin pitäisi saada sh:ta korkeampi palkka ja paremmat lomat? Koulutus ei ole sen korkeampi kuin sh:llakaan, kun siihen koulutukseenhan te aina vetoatte.

on. Insinöörin koulutus ON  pidempi kuin sairaanhoitajan.

Vierailija
65/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja minulla on lomaa 6 viikkoa vuodessa. Vaihdan sen mielelläni 5 viikkoon, jos palkkani (päivätyö erityisosastolla) nousee 2650€:sta.

Todella hyvä palkka. Puolisoni on esimies kaupan alalla ja saa vuorotyöstä 2400 brutto, tuossa on vuorolisät mukana, paljon iltaa ja joka toinen viikonloppu töissä. 4 viikkoa kesälomaa ja yksi talvilomaviikko.

Vierailija
66/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä hoitajien palkankorotukset vaikuttavat olevan nimenomaan insseille niin kova pala? Tunnetteko hoitajien jotenkin uhkaavan asemaanne tai jotain? Kukaan muu ei vingu tästä kuten inssit.

En ole inssi. Mutta ihmettelen, miksi hoitajilla on niin syvä kateus insinöörialaa kohtaan.

Vierailija
67/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Sairaanhoitajathan se haluu inssin palkan. Ja niitä verrataan koska molemmat on amk koulutuksia. Tradenomeilla on huonompi palkka ja vähemmän töitä, mutta kukaan ei puhu heistä mitään.

Vierailija
68/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luovuta. Lomat on aikoinaan annettu kun palkankorotuksiin ei ollut varaa. Epäsäännöllinen kolmivuorotyö on elimistölle niin raskasta etten meinaa jaksaa nykyisilläkään lomilla.

Vierailija
69/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja minulla on lomaa 6 viikkoa vuodessa. Vaihdan sen mielelläni 5 viikkoon, jos palkkani (päivätyö erityisosastolla) nousee 2650€:sta.

Todella hyvä palkka. Puolisoni on esimies kaupan alalla ja saa vuorotyöstä 2400 brutto, tuossa on vuorolisät mukana, paljon iltaa ja joka toinen viikonloppu töissä. 4 viikkoa kesälomaa ja yksi talvilomaviikko.

Sairaanhoitajat voisivat vaihtaa kaupan alalle.

Vierailija
70/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kuunnella kiukkuisia asiakkaita, kun eivät ole tuotteisiin tyytyväisiä. Myyjä ei ole niitä tehnyt, mutta myyjän vika asiakkaan mielestä.

Vierailija
71/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Sairaanhoitajathan se haluu inssin palkan. Ja niitä verrataan koska molemmat on amk koulutuksia. Tradenomeilla on huonompi palkka ja vähemmän töitä, mutta kukaan ei puhu heistä mitään.

Ja tradenomeilla on samanmittainen koulutus kuin sairaanhoitajilla. Kovasti yrittävät hoitajat silti täälläkin vängätä, että hoitajien ja inssien koulutusaika on sama.

Vierailija
72/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkin ihan verrattavissa verrata vastuuta.

Sehän on ihan sama, kun valvoo, että onko pakasteosastolle tullut tarpeeksi kalapuikkoja, kuin, että hoitaa tehohoidossa olevaa potilasta joka on vaikka siellä sydänkohtauksen tai aivoinfarktin vuoksi.

Vierailija
73/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kuunnella kiukkuisia asiakkaita, kun eivät ole tuotteisiin tyytyväisiä. Myyjä ei ole niitä tehnyt, mutta myyjän vika asiakkaan mielestä.

Suomalaisilla on se tapa, että alkavat huutaa myyjälle. Eivät osaa edes rauhallisesti sanoa mitään.

Vierailija
74/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkin ihan verrattavissa verrata vastuuta.

Sehän on ihan sama, kun valvoo, että onko pakasteosastolle tullut tarpeeksi kalapuikkoja, kuin, että hoitaa tehohoidossa olevaa potilasta joka on vaikka siellä sydänkohtauksen tai aivoinfarktin vuoksi.

Ei puolisoni ole ruokakaupassa ja hän joutuu nostelemaan painavia tavaroita sekä täytyy olla paljon tietoja tietyistä tuotteista.

Vierailija
75/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaan nyt hyvät ihmiset ymmärtää, että se on vähän sama asia, kun puhutaan lääkäristä tai insinööristä oikeissa hommissa niin niitä voisi verrata esinahkaan. Kun ruvetaan hommiin niin esinahka vedetään pois tieltä.

Vierailija
76/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on se tapa, että alkavat huutaa myyjälle. Eivät osaa edes rauhallisesti sanoa mitään.

Tuttu sanoi, että jos asiakas raivoaa ja huutaa eli on ilkeä niin he eivät vaihda tuotetta.

Rauhallinen hyvin käyttäyttävä asiakas voi saada jopa uuden tuotteen tilalle, jos se käy johtajalle.

Vierailija
77/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tradenomeilla on samanmittainen koulutus kuin sairaanhoitajilla. Kovasti yrittävät hoitajat silti täälläkin vängätä, että hoitajien ja inssien koulutusaika on sama.

google:

Tradenomin tutkinnon laajuus on 210 op ja tutkinto on mahdollista suorittaa jopa kahdessa vuodessa.

Sairaanhoitaja (AMK) -opintojen laajuus on 210 op ja suunniteltu kesto 3,5 vuotta.

Insinöörin koulutus on 4-vuotinen tekniikan ja liikenteen alan ammattikorkeakoulututkinto, joka valmentaa lähinnä teollisuuden ja hallinnon työnjohto-keskijohtotason tehtäviin.

Vierailija
78/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole inssi. Mutta ihmettelen, miksi hoitajilla on niin syvä kateus insinöörialaa kohtaan.

Hoitajat vetävät täälläkin lähes joka argumentissa vertailuksi insinöörin. Logiikalla lähes yhtä pitkä amk-tasoinen koulutus, mitä hittoa tällä on tekemistä minkään kanssa ? Teidän mielestänne kaikille maistereille, 6v korkeakoulu/yliopisto tutkinto, kuuluisi olla sama palkka vai ? Lääkäri, taiteenmaisteri, DI, arkeologi jne.? Kaikille se lekurin 7000 vai taiteenmaisterin 1000?

Vierailija
79/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

google:

Tradenomin tutkinnon laajuus on 210 op ja tutkinto on mahdollista suorittaa jopa kahdessa vuodessa.

Sairaanhoitaja (AMK) -opintojen laajuus on 210 op ja suunniteltu kesto 3,5 vuotta.

Insinöörin koulutus on 4-vuotinen tekniikan ja liikenteen alan ammattikorkeakoulututkinto, joka valmentaa lähinnä teollisuuden ja hallinnon työnjohto-keskijohtotason tehtäviin.

Tradenomin tutkintoa on päivälinjana ja iltalinjana.

Iltalinja työn ohessa aikuiskoulutuksena on helpompi.

Vierailija
80/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksityisellä lähihoitaja ja mulla kertyy 33 lomapäivää. Lauantait lasketaan mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä