Voi vitsi, liikunta ei näköjään kuluta yhtään kaloria - 1,5 kg lisää liikuntaloman aikana
Olin laskettelemassa viikon. Se on minulle tosi rankkaa. Sen viikon aikana söin erilailla näin:
- vaaleaa leipää - 2 isoa sämpylää päivässä
- olutta - 2-3 olutta pv
- karkkia - kourallinen pv
Muu syöminen oli normia, nuo siis tavallisesta poikkeavaa. Kotiin tulin 4 kg paksumpana. Mutta kun turvotus lähti, niin 1,5 kg jäi.
Luulin, että liikunta olisi polttanut nuo. Älykellon mukaan kulutin 800-1500 kaloria liikuntaan pv. En näköjään kuluttanut.
Samoja kokemuksia?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siis perusta kulutustani älykelloon, vaan siihen, että liikuin viikon niin, että joka paikkaa särki. Pointti on se, että kyse oli liikuntalomasta. Unohtakaa älykello.
Viestini on se, että liikunnalla ei ole mitään merkitystä.Ap
Lappasit karkkia ja kaljaa kaksin käsin, leipämättöö päälle! Liikaa energiaa, maksa muuttaa sen liian sokeriksi ja se liika muuttuu rasvaksi!
Niin juuri. Eli tuolla määrällä ihminen lihoo 50 kg vuodessa? Vai vain minä? Ja liikunta ei auta mitään, jos syö tuon verran liikaa?
Kyselen siis, onko tämä normaalia?
Karkkia siis oli noin 100 gr/ pv, ei kaksin käsin, vaan mahtuu yhteen kouraan
Ap
Sinun kehosi toimii ihan yhtä paljon fysiikan lakien mukaan kuin kaikkien muidenkin.
Laihtuakseen pitää kuluttaa kaloreita enemmän kuin niitä tulee suusta sisään.
Sinä kulutat vähemmän kuin syöt. Hyvin yksinkertaista.
Edelleenkään en ollut laihduttamassa.
Eli aöin enemmän kuin kulutin. Miten hervottoman vähäisiä kuluttamani kalorit ovatkaan? Max 2000, vaikka liikun monta tuntia.
Ap
Nähtävästi laskettelu ei kuluta kaloreita niin hyvin. Siinä lähinnä lasketellaan vaan alas, lihakset kyllä saa kyytiä. Jos olisit kävellyt saman tuntimäärän, ja vähentänyt karkin ja oluen pois, olisit varmaan laihtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siis perusta kulutustani älykelloon, vaan siihen, että liikuin viikon niin, että joka paikkaa särki. Pointti on se, että kyse oli liikuntalomasta. Unohtakaa älykello.
Viestini on se, että liikunnalla ei ole mitään merkitystä.Ap
Lappasit karkkia ja kaljaa kaksin käsin, leipämättöö päälle! Liikaa energiaa, maksa muuttaa sen liian sokeriksi ja se liika muuttuu rasvaksi!
Niin juuri. Eli tuolla määrällä ihminen lihoo 50 kg vuodessa? Vai vain minä? Ja liikunta ei auta mitään, jos syö tuon verran liikaa?
Kyselen siis, onko tämä normaalia?
Karkkia siis oli noin 100 gr/ pv, ei kaksin käsin, vaan mahtuu yhteen kouraan
Ap
Sinun kehosi toimii ihan yhtä paljon fysiikan lakien mukaan kuin kaikkien muidenkin.
Laihtuakseen pitää kuluttaa kaloreita enemmän kuin niitä tulee suusta sisään.
Sinä kulutat vähemmän kuin syöt. Hyvin yksinkertaista.
Edelleenkään en ollut laihduttamassa.
Eli aöin enemmän kuin kulutin. Miten hervottoman vähäisiä kuluttamani kalorit ovatkaan? Max 2000, vaikka liikun monta tuntia.
Ap
Nähtävästi laskettelu ei kuluta kaloreita niin hyvin. Siinä lähinnä lasketellaan vaan alas, lihakset kyllä saa kyytiä. Jos olisit kävellyt saman tuntimäärän, ja vähentänyt karkin ja oluen pois, olisit varmaan laihtunut.
Laskettelusta olen sata kertaa väsyneempi kuin mistään muusta. Pelkään vauhtia ja kulutan paljon energiaa jarruttamiseen.
Ap
Olet siis viikon aikana syönyt n.10500 kilokaloria ylimääräistä koska yhteen lisäkiloon pitää syödä 7000 kilokaloria. Tekee 1500 per päivä. Aika paljon olet joutunut siinä tapauksessa ylimääräistä mättämään kun kuitenkin olet liikkunut.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis viikon aikana syönyt n.10500 kilokaloria ylimääräistä koska yhteen lisäkiloon pitää syödä 7000 kilokaloria. Tekee 1500 per päivä. Aika paljon olet joutunut siinä tapauksessa ylimääräistä mättämään kun kuitenkin olet liikkunut.
Tuleeko kahdesta isosta sämpylästä x7, kahdesta oluesta x 7 ja 700 grammasta karkkia 10 0000 kaloria?
Tai jos olen laskenut ne alakanttiin, ja lisätäön tuohon 30 % lisää - niin tekeekö se 10 000 kaloria - kun huomioi liikunnankin osuuden?
Ap
Sulle on tullu lihasta! 🤣🤣🤣
Ei tod.
Paino vaihtelee, hyvät ihmiset, naisilla varsinkin! Hormons.
Ihminen ei ole kone.
Vierailija kirjoitti:
Sulle on tullu lihasta! 🤣🤣🤣
Ei tod.
Paino vaihtelee, hyvät ihmiset, naisilla varsinkin! Hormons.
Ihminen ei ole kone.
Mutta miksi se paino ei vaihtele noin päivää yleensä? Miksi vaihtelu tulee lasketteluviikosta?
Olut sis alkoholisokerit, kerryttää nestettä.?
Paniikissa olet mäessä, kerroit niin, jarrutat koko ajan, kehon stressi, kortisolit katossa. Aineenvaihdunta seis, kun kroppa luulee, että teet kuolemaa?
Vierailija kirjoitti:
Paniikissa olet mäessä, kerroit niin, jarrutat koko ajan, kehon stressi, kortisolit katossa. Aineenvaihdunta seis, kun kroppa luulee, että teet kuolemaa?
Hyvä pointti. Tulin kuitenkin takaisin jo viikko sitten. 1,5 kg vielä jäljellä.
Ap
Samoin kävi minulle, mutta onneksi se oli vain lennon jälkeistä turvotusta (ja varmaan viimeisen illan pizzat ja viinit)… ja lopputulos oli painonlaskun eteneminen samaan tahtiin kuin viimeiset puoli vuotta.
Sanoo ihminen, joka ei tiedä laskettelusta mitään.