Voi vitsi, liikunta ei näköjään kuluta yhtään kaloria - 1,5 kg lisää liikuntaloman aikana
Olin laskettelemassa viikon. Se on minulle tosi rankkaa. Sen viikon aikana söin erilailla näin:
- vaaleaa leipää - 2 isoa sämpylää päivässä
- olutta - 2-3 olutta pv
- karkkia - kourallinen pv
Muu syöminen oli normia, nuo siis tavallisesta poikkeavaa. Kotiin tulin 4 kg paksumpana. Mutta kun turvotus lähti, niin 1,5 kg jäi.
Luulin, että liikunta olisi polttanut nuo. Älykellon mukaan kulutin 800-1500 kaloria liikuntaan pv. En näköjään kuluttanut.
Samoja kokemuksia?
Kommentit (52)
Voi ap.. xD xD
Ei se kello voi tietää, mitä kehossasi tapahtuu. Kulutetut kalorimäärät ovat VAIN ARVIOITA (ja usein yläkanttiin), joihin saatata sisältyä myös perusaineenvaihduntaan kulunutta energiaa.
Olisi kannattanut vain jättää nuo ylimääräiset kalorit pois (alkoholi ja herkut). Niiden syömisestä saat painonnousuasi syyttää.
Vierailija kirjoitti:
oletko ap tyhmä?
Voisitko tarkentaa, millä tavalla ?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi ap.. xD xD
Ei se kello voi tietää, mitä kehossasi tapahtuu. Kulutetut kalorimäärät ovat VAIN ARVIOITA (ja usein yläkanttiin), joihin saatata sisältyä myös perusaineenvaihduntaan kulunutta energiaa.
Olisi kannattanut vain jättää nuo ylimääräiset kalorit pois (alkoholi ja herkut). Niiden syömisestä saat painonnousuasi syyttää.
Jos yhtään luit aiempia vastauksiani, niin pointti ei ole älykello vaan, se, että ilmeisesti peruskulutukseni on hyvin vähän, eikä liikkuminen anna siihen mitään liikkumavaraa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitemmällä aikavälillä vähintään läski muuttuu lihakseksi. Käytä myös mittanauhaa apuna. Tsemppiä! Laihtuminen ei ole helppoa ja laji jota harrastat on todella hyvä koko keholle. Jatka samaan tapaan. Menee ehkä kauan päästä tulokseen, mutta tapasi toimia on terve ja järkevä. Mukavia rinnepäiviä!
Läski ei kyllä muutu lihakseksi millään aikavälillä.
Minä juon keskimäärin 15 olutta /pv ja olen 175cm/80kg. Lihastakin kyllä on.
M42
Älyvapaa idiootti yrittää ajatella "maalaisjärjellä" kuinka ihmiskeho toimii. Söit selvästi liikaa jos lihosit tuon verran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä laihduin viikon aikana 4kg kun kävelin joka päivä tunnin.
No en usko tuohon, koska tunnin kävelylenkki ei paljon energiaa vie varsinkaan neljä kiloa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Älyvapaa idiootti yrittää ajatella "maalaisjärjellä" kuinka ihmiskeho toimii. Söit selvästi liikaa jos lihosit tuon verran viikossa.
No nii-in, juuri sitä tässä yritän sanoa. Että viiden tunnin liikunta kuluttaa niiin vähän, ettei edes kata tuon vertaaylimääräistä syömistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitemmällä aikavälillä vähintään läski muuttuu lihakseksi. Käytä myös mittanauhaa apuna. Tsemppiä! Laihtuminen ei ole helppoa ja laji jota harrastat on todella hyvä koko keholle. Jatka samaan tapaan. Menee ehkä kauan päästä tulokseen, mutta tapasi toimia on terve ja järkevä. Mukavia rinnepäiviä!
Läski ei koskaan muutu lihakseksi. Lakatkaa toistelemasta typeriä ja valheellisia kliseitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on yleistä tietoa, että liikunta ei laihduta. On muuten terveellistä.
Sen tiedän, mutta en ollut laihduttamassa. Ihmettelen, että viiden tunnin liikunta ei poista ylimmäräisiä kaloreita.
Ap
Ei poista ei, ja on normaalia minä lihon aina lomalla, vaikka liikun paljon. Riippumatta siitä onko hiihto/lasketteluloma vai vaellus/pyöräilyloma (me käydään paljon aktiivilomilla). Johtuu itsellä siitä, että syödään ravintoloissa ja juon enemmän. Mutta en mä lomalla jaksa terveellistä koko ajan syödä. Pudotan ne sitten arkena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nii-in, juuri sitä tässä yritän sanoa. Että viiden tunnin liikunta kuluttaa niiin vähän, ettei edes kata tuon vertaaylimääräistä syömistä.
Ap
Oletko todella näin pihalla siitä miten liikunta ja ruoka vaikuttavat ihmisen kehoon? Viikko on aivan liian lyhyt aika yhtään mihinkään tuloksiin.
Kun olet vuosia harjoitellut painoilla ja rakentanut sen kropan (= lihaksia) joka sitä energiaa tehokkaasti käyttää 24/7, voit syödä lähes vapaasti. Esim. Kelli Segars ja Natacha Oceane syövät 2000-3000, jopa 4000 kcal päivässä, eivät treenaa todellakaan 5 tuntia päivässä ja silti ovat täydellisessä kuosissa.
Tavis kun lähtee viikoksi laskettelemaan ja koko ajan syö liikaa, mitä ihmettä luulet että tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on yleistä tietoa, että liikunta ei laihduta. On muuten terveellistä.
Sen tiedän, mutta en ollut laihduttamassa. Ihmettelen, että viiden tunnin liikunta ei poista ylimmäräisiä kaloreita.
Ap
Ei poista ei, ja on normaalia minä lihon aina lomalla, vaikka liikun paljon. Riippumatta siitä onko hiihto/lasketteluloma vai vaellus/pyöräilyloma (me käydään paljon aktiivilomilla). Johtuu itsellä siitä, että syödään ravintoloissa ja juon enemmän. Mutta en mä lomalla jaksa terveellistä koko ajan syödä. Pudotan ne sitten arkena.
Kiitos vastauksestasi.
Lihotko myös tuon tapaisella ylimääräisellä syömisellä?
Ap
AP. Vastaan nyt tähän vaikka epäilenkin sinun aloitustasi trolliksi.
Ensinnäkin. Jos oikeasti haluat laihtua niin heivaa ensimmäisenä pois alkoholi ja karkit. Alkoholi vaikuttaa negatiivisesti sun yöuniin ja palautumiseen ja sokerillakin on aika valtava määrä haitallisia vaikutuksia.
Sitten menet paikalliselle salille, hankit itsellesi PT:n joka tekee sinulle treeniohjelman ja ruokavalion. Tämä maksaa sinulle muutaman satasen mutta sun kroppa on ainoa paikka missä sä joudut olemaan koko elämäsi "jumissa". Sijoita siihen ja kiität itseäsi myöhemmin. Käyt myös samalla inbody-mittauksessa ja alat laittamaan elämäntapojasi kuntoon.
Unohda dieetit, unohda se että viikon liikuntalomalla saisit jotain järkevää näyttöä liikunnan hyödyistä laihduttaessa.
Sinulla on selvästi palo liikuntaan! Hyvä! Pidä siitä kiinni!
Noudata PT:n tekemää ruokavaliota, treeniohjelmaa ja käy puolen vuoden päästä uudelleen inbodyssä. Ja silloin hämmästele miten paljon sulta on lähtenyt rasvaa ja miten paljon energisemmäksi tunnet olosi.
Ehdotan että kokeilet tätä! Anna itsellesi puoli vuotta ja jos sen jälkeen tuntuu että tää ei ollukkaan sun juttu niin palaa tähän entiseen missä nyt olet.
Laskettelu mitään liikuntaa ole. Hissi vie ylös ja painovoima tuo alas. Olisit menny hiihtämään laduille.
Itsepähän alat av:llä kysellä neuvoja. Kaikenlaisia oman elämänsä Tohtori Tolosia täällä riittää.
Et ole viikossa lihonut 1,5 kiloa rasvaa. Ensinnäkin kehosi yrittää kompensoida isompaa kalorimäärää kiihdyttämällä aineenvaihduntaasi ainakin muutaman ensimmäisen mättöpäivän ajan. Toisekseen liikkuessa keho käyttää ensin pois hiilihydraatista tekemänsä glukoosin. 1,5 kilon lihoaminen viikossa olisi tarkoittanut sitä, että olisit syönyt 10 500 kcal ylimääräistä eli joka päivä yli 1000 kcal liikaa. Tuskin sun sämpylöistä, karkeista ja oluista tuon verran tulee varsinkin jos olet vielä kuluttanut enemmän kuin normaalisti.
Sulla on sekä hiilaripöhö että nestettä kertynyt lihaksiin. Odota muutama viikko niin näet todellisen tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en usko tuohon, koska tunnin kävelylenkki ei paljon energiaa vie varsinkaan neljä kiloa viikossa.
Jos on paljon ylipainoa, kyllä se vaan vie. Se on sama kuin hoikka kävelisi 50 kilon painot mukanaan saman määrän. Lisäksi nestettä piostuu. Toki kun hän on ollut kävelyllä, hän on ollut myös pois jääkaapilta samalla.
Vierailija kirjoitti:
AP. Vastaan nyt tähän vaikka epäilenkin sinun aloitustasi trolliksi.
Ensinnäkin. Jos oikeasti haluat laihtua niin heivaa ensimmäisenä pois alkoholi ja karkit. Alkoholi vaikuttaa negatiivisesti sun yöuniin ja palautumiseen ja sokerillakin on aika valtava määrä haitallisia vaikutuksia.
Sitten menet paikalliselle salille, hankit itsellesi PT:n joka tekee sinulle treeniohjelman ja ruokavalion. Tämä maksaa sinulle muutaman satasen mutta sun kroppa on ainoa paikka missä sä joudut olemaan koko elämäsi "jumissa". Sijoita siihen ja kiität itseäsi myöhemmin. Käyt myös samalla inbody-mittauksessa ja alat laittamaan elämäntapojasi kuntoon.
Unohda dieetit, unohda se että viikon liikuntalomalla saisit jotain järkevää näyttöä liikunnan hyödyistä laihduttaessa.
Sinulla on selvästi palo liikuntaan! Hyvä! Pidä siitä kiinni!Noudata PT:n tekemää ruokavaliota, treeniohjelmaa ja käy puolen vuoden päästä uudelleen inbodyssä. Ja silloin hämmästele miten paljon sulta on lähtenyt rasvaa ja miten paljon energisemmäksi tunnet olosi.
Ehdotan että kokeilet tätä! Anna itsellesi puoli vuotta ja jos sen jälkeen tuntuu että tää ei ollukkaan sun juttu niin palaa tähän entiseen missä nyt olet.
AP kertoi olevansa normaalipainoinen. Vit*u miten alentuva viesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on paljon ylipainoa, kyllä se vaan vie. Se on sama kuin hoikka kävelisi 50 kilon painot mukanaan saman määrän. Lisäksi nestettä piostuu. Toki kun hän on ollut kävelyllä, hän on ollut myös pois jääkaapilta samalla.
Painoa voi pudottaa. Rasvaa ei kuitenkaan polta neljän kilon edestä.
Nuo älykellon arviot ovat aivan hitosti yläkanttiin. Eikä liikunta kuluta niin paljoa kuin kuvitellaan. Lihasmassaakin pitäisi yrittää hankkia lisää sillä se nostaa peruskulutusta. Itse olin 100 kg ukon pallero joka ei liikkunut minuuttiakaan päivän aikana. Kolmen vuoden aikana hankin lihasta aika paljon ja käyn yhä yhteensä 6 - 8 tuntia viikossa salilla. Ei tässä paljon yli 2000 kcal päivässä voi syödä tai paino nousee.
Oli ajanjakso jolloin sallin itselleni mässäilyjä ja yritin kompensoida sitä lisäämällä liikuntaa. No burn outtihan siitä tuli. Kyllä se on 90 prosenttisesti kiinni siitä mitä syöt. Sinun täytyy syödä vähemmän.