Työssä käyvä menisitkö mihin vaaan työhön jos nykyinen työsi loppuisi yhtäkkiä?
Kommentit (19)
En tietenkään. Miksi menisin mihin tahansa työhön?
Menisin mihin vaan mitä voisin tehdä ja selviytyä. Työttömänä tosin ei kelvannut mihinkään, ei edes siivoamaan. En halua maata kotona.
Harva varmaan itse menisi vaikka ovat valmiita työttömiä käskemään.
Minulla on ravintola-alan perustutkinto ja farmaseutin tutkinto. Kumpikin ala on erittäin hyvin työllistävä, joten työttömäksi päätyminen ei taida olla kovin todennäköistä. Tietenkin teen mieluummin parempipalkkaista farmaseutintyötä, mutta jos olisi hätätilanne, nii voisin heittää keikkaa kuppiloissa ja ravintoloissa myös. Jos joutuisin työttömäksi, niin uutta kokoaikaista etsiessä tekisin keikkaa varmaan molemmilla aloilla.
Teen työtä mikä on lakisääteinen, joten työttömyys tuskin tulee eteen. Mutta jos tulisi niin en tekisi mitä tahansa työtä. Asiakaspalvelijaksi minusta ei olisi enkä vuorotyötä halua tehdä. Nuo kaksi jo rajaavat vaihtoehtoja niin pieneksi, että paikkoja ei taida olla paljoa vapaana. Todennäköisesti menisin siivoojaksi, koska olen niitä töitä opiskeluaikoina tehnyt.
En varmaan heti vaikka olisin terve. Nyt kun työkykyä on vain hyvin harvaan työhön niin en edes voisi mennä.
En mihin työhön tahansa. Itseni myyminen sekä jotkin asiakaspalvelutehtävät tekevät itsestäni työkyvyttömän ajan mittaan, joten mieluummin ottaisin selvää, voinko esim. siivota tai piipittää kassan vieressä, kun lukija on rikki.
En. Minulla on paniikkihäiriö, joten en ota enää mitään työtä jota en voi tehdä suurimmaksi osaksi etänä. Onneksi minulla on myös riittävästi koulutusta ja työkokemusta, ettei todennäköisesti tarvitsekaan.
Hetken voisin hyvillä mielin hengähtää ja keskittyä oman alan töihin (toistaiseksi ihan hyvä työllisyys, koko ajan on paikkoja avoinna). Muutaman kuukauden jälkeen voisin miettiä jotain muutakin työtä, mutta en ihan mitä tahansa.
En. Tekisin opinnot loppuun, joita teen nyt kokopäivätöiden ohella.
En menisi. Käyttäisin ansiosidonnaisen ja säästöjä oman osaamisen parantamisen, jos ei heti löydy uutta työpaikkaa.
Toki teoreettisessa tapauksessa että en sittenkään pääse mihinkään ja säästöjen pohja parin vuoden jälkeen häämöttää niin pikkuhiljaa pitäisi alentaa omia standardeja.
Miksikään elämäntapatoimeentulotukiasiakkaaksi aivan viimeisenä haluaisin eli ihan mitä vaan lapiohommia sitten mielummin.
Asunnon voi myös myydä ja irrottaa 300000€ elämiseen, jos pakkorako tulisi.
En menisi enää mihinkään töihin, vaikka työtönhän on suomessa suurempi rikollinen kuin esim. vangit. Siksi työttömät pitää siivota pois rangaistuksen uhalla tilastoja rumentamasta hinnalla millä hyvänsä ja pakottaa vaikka joillekin idiootti-kursseille, jotta kokoomuslaisten hyväveli-järjestöt saavat rahansa näistä työttömien kyykytyskursseista.
Voisi tosiaan myydä asunnon ja muuttaa jonnekin päin maaseutua. Polvijärvelle tai Uukuniemelle. Katselisi sieltä käsin tätä touhua ja ottaisi rennosti.
Vaikka olen korkeasti koulutettu, niin ei se tarkoita, että vaan ne hommat kelpaa. Työkykyisenä ihmisenä haluan mieluummin tehdä töitä, kuin elää tuilla. Jos olisi tarve, palaisin varmaan ajassa taaksepäin ja menisin takaisin myynti/reskontra/laskutus jne. kuvioihin, joissa olin kakskymppisenä.
Mutta siis menisinkö ihan mihin vaan... En. Sellainen työ, mikä ei moraalisesti sovi omiin henkilökohtaisiin arvoihini, kuten strippaaminen tai jonkin arveluttavan palvelun tyrkyttäminen puhelimessa, ei olisi mulle ok.
En todellakaan! Seuraava työpaikkani ei tule olemaan tällainen KYTTÄYSpaikka! Uskomatonta, miten vähän luotetaan alaisiin. Etätöitä annetaan tehdä pitkin hampain, muuten tulisi joukkoirtisanoutumien, mutta kaikki mahdolliset etäkyttäykset käytössä. Vähän väliä palaveri työntekijöiden kanssa, miten suorituu eli rivien välistä voi lukea, että enemmän enemmän vaan, vaikka tulokset ihan hyvät nytkin. Tunnistan kyllä riistotyöpaikan, sellaiseen olen siis haksahtanut.
Olen tottunut siihen, että hoidan hommani, minulle maksetaan siitä palkkaa ja, että työnantaja luottaa minuun. Mitään megakyttäyksiä en aio jatkossa sietää, uusi duuni haussa siis.
whaaaat etäkyttäykset? siis hiiren liikkeitäkö oikeasti seurataan vai mitä? hyi hemmetti!
Saa nähdä mikä yritys on ensimmäisenä iltapäivälehtien kannessa, kun on innostunut liikaa kyttäämään laittomasti etätyöntekijöitään työntekijöitään. Yksityisyyden suoja on onneksi suuri.
Onneksi on myös ohjelmia, joilla voi blokata tällaiset seurannat ja likaista peliä pelaavat yritykset kannattaa jättää nopeasti taakseen. Jos tekee duuninsa ja on luotettava työntekijä, ei tällaista ansaitse.
No en. Jäisin tukien varaan ainakin 10 vuodeksi.