Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Refluksitauti; hajuongelmat ja alkoholi

Vierailija
02.04.2022 |

Olen kaiketi sairastanut tätä niin kauan kuin muistan. Ikinä ei ole ollut sitä kipua, joten kukaan ei ole keksinyt tätä epäillä, enkä itse ole ymmärtänyt ettei tuntemani ruuan takaisin nouseminen ruokatorveen ole normaalia... Lääkäriaikaa odotellessa olen googletellut asiaa ja päällimmäisenä mielessä on nyt kaksi kysymystä:

Vuosien mittaan aina silloin tällöin olen kuullut haisevani todella pahalta. Nyt sitten viimein löytyi syy. Auttaako lääkitys tähän, voinko viimein vuosien eristäytymisen jälkeen palata takaisin sosiaaliseen elämään?

Entä pystyttekö te muut juomaan alkoholia lääkityksen kanssa, ja jos niin mitä? Olen ollut viime vuodet ilman alkoholia, mutta se on johtunut vain siitä, etten ole juuri käynyt ihmisten ilmoilla.

Kuulisin mielelläni muitakin kokemuksianne refluksiin liittyen. :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia voi juoda lääkityksestä huolimatta, mutta sitä ei varsinaisesti suositella refluksitautiselle ylipäätään. Väkevät ja hiilihapotetut on pahimmat vaihtoehdot. Refluksitautinen ei automaattisesti haise miltään, kuulostaa vähän erikoiselta. Onko varma, että haju tulee nielusta? Myös proput ja plakki voivat haista.

Vierailija
2/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sun bmi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on pahimpia. Siitä pysy erossa.

Vierailija
4/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia voi juoda lääkityksestä huolimatta, mutta sitä ei varsinaisesti suositella refluksitautiselle ylipäätään. Väkevät ja hiilihapotetut on pahimmat vaihtoehdot. Refluksitautinen ei automaattisesti haise miltään, kuulostaa vähän erikoiselta. Onko varma, että haju tulee nielusta? Myös proput ja plakki voivat haista.

Mun on pakko sanoa noista hiilihappojuomista. Mulla on siis ollut aiemmin refluksilääkitys, nyt vaiva on helpottanut niin paljon, että en tarvitse lääkitystä. Satunnaisesti närästää, mutta kahvi on ainoa asia, jota oikeasti joudun vältellä. Mulle hiilihappojuomat on aina tuoneet helpotusta refluksiin. Kuulostaa varmasti monesta nurinkuriselta.

Vierailija
5/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Refluksitautinen ei automaattisesti haise miltään, kuulostaa vähän erikoiselta. Onko varma, että haju tulee nielusta? Myös proput ja plakki voivat haista.

Haiseepas.

Hammaslääkäri on kertonut tunnistavansa refluksikon hengityksen hajusta.

Vierailija
6/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Refluksitautinen ei automaattisesti haise miltään, kuulostaa vähän erikoiselta. Onko varma, että haju tulee nielusta? Myös proput ja plakki voivat haista.

Haiseepas.

Jos tuo olisi oikeasti tieteellisesti todettu havainto, asia myös mainittaisiin joka paikassa, missä refluksioireet eritellään.

Vierailija
7/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko sanoa noista hiilihappojuomista. Mulla on siis ollut aiemmin refluksilääkitys, nyt vaiva on helpottanut niin paljon, että en tarvitse lääkitystä. Satunnaisesti närästää, mutta kahvi on ainoa asia, jota oikeasti joudun vältellä. Mulle hiilihappojuomat on aina tuoneet helpotusta refluksiin. Kuulostaa varmasti monesta nurinkuriselta.

Ei ainoastaan nurinkuriselta vaan pähkähullulta. Luultavasti kuvittelet.

Vierailija
8/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon sun bmi?

En pääse tarkistamaan painoa, mutta viime mittauksen perusteella BMI näyttää olevan tasan 19. Paino on voinut muuttua kilon-pari.

-ap

Vierailija
9/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alko on sulle niin tärkeä? Hoitamaton refluksi johtaa vatsasyöpään. Ja hoidettunakin alkon kanssa kutsut sitä ehdoin tahdoin itsellesi. On se viina niin... ei hyvänen aika. Eikö voi elää ilman!? Vaikka varma vatsasyöpä olisi hinta!?

Vierailija
10/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla refluksi. Ainoastaan tosi mausteiset ruuat aiheuttaa ongelmaa. Käytän kahta tyynyä, kannattaa nukkua pää ylhäällä.

Vierailija
11/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alko on sulle niin tärkeä? Hoitamaton refluksi johtaa vatsasyöpään. Ja hoidettunakin alkon kanssa kutsut sitä ehdoin tahdoin itsellesi. On se viina niin... ei hyvänen aika. Eikö voi elää ilman!? Vaikka varma vatsasyöpä olisi hinta!?

Sait aloituksestani väärän kuvan. Alkoholi ei ole mikään ehdoton juttu, muutenhan olisin sitä nämä viime vuodetkin litkinyt. Kunhan pohdin jospa jonain päivänä sitäkin vielä voisi nauttia, mutta jos se ei onnistu niin menetys ei ole iso. Tuo hajuongelma sen sijaan on. 

Enpä tiennytkään että refluksi voi johtaa vatsasyöpään, täytyykin googlettaa asiaa... :(

-ap

Vierailija
12/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haiseepas.

Jos tuo olisi oikeasti tieteellisesti todettu havainto, asia myös mainittaisiin joka paikassa, missä refluksioireet eritellään.

Kyllä se mainitaankin. On ihan tavallinen oire.

Vierailija
13/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/14 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos pahat oireet aiemmin otin sen ruokasooda kikan käyttöön eli 1 tl normi ruokasoodaa lasilliseen vettä illalla.

Sit keksin Silicea geeli, jonka ansiosta ei enää närästys/refluksioireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän