Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin asenne mopoautossa-turvavyöt noloja

Vierailija
20.09.2015 |

Nyt riitti sitten. Meidän 16v prinsessan mielestä turvavyöt on noloja. Hänelle ostettiin mopoauto pari kk. sitten. Ehdoton vaatimus oli että kännykkää ei käytetä ajaessa ja turvavyöt kaikilla kyytiläisillä kiinni, vaikka ajaisivat siihen lähikauppaan. Tästä tapeltu aiemminkin ja kerroin että avaimet takavarikoidaan jos ei noudata sääntöjä. Lupasi noudattaa.

Sattuipa vaan kaupan pihassa olemaan tuttu täti joka sitten kertoi minulle että kaupan pihaan oli ajettu vyöt auki ja heitelty vielä tyhjät energiajuomatölkit pitkin pihaa. 

Ei minunkaan pinnani kestä ihan mitä hyvänsä. Nyt tytöltä kuukausirahat kolmelta kuukaudelta pois ja avaimet takavarikossa. Mopoauton aion myydä. Kun ei kerran niitä sääntöjä osaa noudattaa. Tuskin tuo puhuu minulle enää ikinä mutta ei voi mitään!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet ihana! Yksikin mopoauto vähemmän liikenteessä pelastaa päiviä. Juuri muutama päivä sitten tuli köröteltyä 10km mopoauton perässä 8-kympin alueella - kaksi ensimmäistä olivat kuorma-autoja ja klo neljän ruuhkassa eivät päässeet ohi kovinkaan helposti.. jonoa kertyi sen verran taakse etten suorallakaan nähnyt perää, 17 ajoneuvoa laskin. Mopoauto kuski se vain jatkaa onnessaan keskiviivan tuntumassa, ei tainnut tulla pieneen mieleenkään koukata bussipysäkin kautta.
.
Luojan kiitos loppumatkasta ei näitä enää lisää tullut eteen tai valehtelematta oisin ajanut kylmiltään yli, tuonkin olisin halunnut puskea vain ojaan mutta paikalla turhan monta todistajaa..

Vierailija
42/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun ei 15-vuotias tajua noin yksinkertaista asiaa. Mopoautot muutenkin vaarallisia, kolarin sattuessa menee ryttyyn ku oikea auto on hyvässä kunnossa. Turvavyö edes auttaa pysymään penkissä kiinni.

ihan oikein teit! Kyllä teini vielä tajuaa että teit sen rakkaudesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:41"]Itse ilmoittaisin teinille keskustelevani myös kavereiden vanhempien kanssa turvavöiden käytöstä. Voisi pian käydä niin, että koko kaveriporukka kulkee polkupyörällä.
[/quote] Ei olisi se tyttö enää siinä kaveriporukassa.

Vierailija
44/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 10:10"]Nyt riitti sitten. Meidän 16v prinsessan mielestä turvavyöt on noloja. Hänelle ostettiin mopoauto pari kk. sitten. Ehdoton vaatimus oli että kännykkää ei käytetä ajaessa ja turvavyöt kaikilla kyytiläisillä kiinni, vaikka ajaisivat siihen lähikauppaan. Tästä tapeltu aiemminkin ja kerroin että avaimet takavarikoidaan jos ei noudata sääntöjä. Lupasi noudattaa.

Sattuipa vaan kaupan pihassa olemaan tuttu täti joka sitten kertoi minulle että kaupan pihaan oli ajettu vyöt auki ja heitelty vielä tyhjät energiajuomatölkit pitkin pihaa. 

Ei minunkaan pinnani kestä ihan mitä hyvänsä. Nyt tytöltä kuukausirahat kolmelta kuukaudelta pois ja avaimet takavarikossa. Mopoauton aion myydä. Kun ei kerran niitä sääntöjä osaa noudattaa. Tuskin tuo puhuu minulle enää ikinä mutta ei voi mitään!
[/quote]

Muistan itsekin kun ajokortin sain niin ei pidetty vöitä ollenkaan. Opettava tarina olikin kun vähän yli vuosi oli kortti ollut taskussa ja lähin sitten isäni autolla Kajaaniin katsomaan poikaystäväni valaa. Varmaan eka kerta kun vyön pistin kiinni sitten autokoulun ja matka päättyi siihen kun ajoin nokkakolarin kolmion takaa. Ajoin siis 80 km/h ajavan ajahenkilöauton eteen. Onneksi ei kellekkään käynyt mitään vakavaa. Mulla aukesi silmäkulma ja toisen auton takqpenkkiläisellä katkesi etuhammas. Sen auton kyytillä oli myös Allen puolivuotias lapsi ja isä ajoi autoa. Kyllä sitä kaikki shokissa oltiin. Ku pääsin autosta tilanteen tajuamisen jälkeen autosta ulos vänkärin kautta koska kuin ovi oli murskana vieressäni eikä auennut. Hortoilin pitkin tietä.. voi kun tietäisin kuka se poika oli joka koukkausi mut tieltä autonsa penkille istumaan ja odottamaan ambulanssia.. olin ihan shokissa enkä tiennyt mitä tekisin. Se poika piti paperia silmäkulmassani ja rauhoitteli ja soitti isälleni ja äidilleni puhelimestani. Sain anteeksi siltä mieheltä ja naiselta keiden eteen ajoin.. pahoillani olen vieläkin. Vaikka tapahtumasta on jo useampi vuosi.. Sen onnettomuuden jälkeisen yön kärsin kovasta rintakivusta ja siitä kuinka hengittäminen teki todella kipeää ja henkeä ei meinannut saada vedettyä keuhkoihin. Ja tämä vaiva jäi minulle onnettomuudesta. Kärsin siitä joskus hetkellisesti.

Tän jälkeen on aina ollut turvavyö kiinni.

Vierailija
45/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 10:10"]Nyt riitti sitten. Meidän 16v prinsessan mielestä turvavyöt on noloja. Hänelle ostettiin mopoauto pari kk. sitten. Ehdoton vaatimus oli että kännykkää ei käytetä ajaessa ja turvavyöt kaikilla kyytiläisillä kiinni, vaikka ajaisivat siihen lähikauppaan. Tästä tapeltu aiemminkin ja kerroin että avaimet takavarikoidaan jos ei noudata sääntöjä. Lupasi noudattaa.

[/quote]

Muistan itsekin kun ajokortin sain niin ei pidetty vöitä ollenkaan. Opettava tarina olikin kun vähän yli vuosi oli kortti ollut taskussa ja lähin sitten isäni autolla Kajaaniin katsomaan poikaystäväni valaa. Varmaan eka kerta kun vyön pistin kiinni sitten autokoulun ja matka päättyi siihen kun ajoin nokkakolarin kolmion takaa. Ajoin siis 80 km/h ajavan ajahenkilöauton eteen. Onneksi ei kellekkään käynyt mitään vakavaa. Mulla aukesi silmäkulma ja toisen auton takqpenkkiläisellä katkesi etuhammas. Sen auton kyytillä oli myös Allen puolivuotias lapsi ja isä ajoi autoa. Kyllä sitä kaikki shokissa oltiin. Ku pääsin autosta tilanteen tajuamisen jälkeen autosta ulos vänkärin kautta koska kuin ovi oli murskana vieressäni eikä auennut. Hortoilin pitkin tietä.. voi kun tietäisin kuka se poika oli joka koukkausi mut tieltä autonsa penkille istumaan ja odottamaan ambulanssia.. olin ihan shokissa enkä tiennyt mitä tekisin. Se poika piti paperia silmäkulmassani ja rauhoitteli ja soitti isälleni ja äidilleni puhelimestani. Sain anteeksi siltä mieheltä ja naiselta keiden eteen ajoin.. pahoillani olen vieläkin. Vaikka tapahtumasta on jo useampi vuosi.. Sen onnettomuuden jälkeisen yön kärsin kovasta rintakivusta ja siitä kuinka hengittäminen teki todella kipeää ja henkeä ei meinannut saada vedettyä keuhkoihin. Ja tämä vaiva jäi minulle onnettomuudesta. Kärsin siitä joskus hetkellisesti.

Tän jälkeen on aina ollut turvavyö kiinni.
[/quote]

Oliko siinä autossa Airbag?

Vierailija
46/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mopoautolla joutuu kolariin, niin paljonko sillä turvavyön käytöllä / käyttämättömyydellä on loppupeleissä merkitystä?

Vierailija
47/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:44"]Ap olet ihana! Yksikin mopoauto vähemmän liikenteessä pelastaa päiviä. Juuri muutama päivä sitten tuli köröteltyä 10km mopoauton perässä 8-kympin alueella - kaksi ensimmäistä olivat kuorma-autoja ja klo neljän ruuhkassa eivät päässeet ohi kovinkaan helposti.. jonoa kertyi sen verran taakse etten suorallakaan nähnyt perää, 17 ajoneuvoa laskin. Mopoauto kuski se vain jatkaa onnessaan keskiviivan tuntumassa, ei tainnut tulla pieneen mieleenkään koukata bussipysäkin kautta.
.
Luojan kiitos loppumatkasta ei näitä enää lisää tullut eteen tai valehtelematta oisin ajanut kylmiltään yli, tuonkin olisin halunnut puskea vain ojaan mutta paikalla turhan monta todistajaa..
[/quote]

:D Ap sanoi myyvänsä mopoauton. Romuttamisesta ei kukaan sanonut sanaakaan.

Vierailija
48/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:47"]Olen itse poliisi ja minua hävettää joka kerta kun joudun kirjoittamaan airbag auton kuskille sakon vyöstä. Pyydän anteeksi joka kerta.
[/quote]

Ai airbag auto :'DDD Sanooko sana TURVATYYNY mitään? :D Ja se yhdysviiva :)?

Menehän muualle leikkimään poliisia.

Vierailija
49/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua kuka ostaa lapselleen mopoauton? Toivon todellakin että ne paskarakkineet kiellettäisiin lailla. Uskomattoman vaarallisia muovikopperoita, joilla vielä ajelee yleensä ne yhteiskunnan aivottomimmat - teinit.

Vierailija
50/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:47"]Olen itse poliisi ja minua hävettää joka kerta kun joudun kirjoittamaan airbag auton kuskille sakon vyöstä. Pyydän anteeksi joka kerta.
[/quote]

Ai airbag auto :'DDD Sanooko sana TURVATYYNY mitään? :D Ja se yhdysviiva :)?

Menehän muualle leikkimään poliisia.
[/quote]

Mitähän siinä tyynyn päällä lukee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä