Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin asenne mopoautossa-turvavyöt noloja

Vierailija
20.09.2015 |

Nyt riitti sitten. Meidän 16v prinsessan mielestä turvavyöt on noloja. Hänelle ostettiin mopoauto pari kk. sitten. Ehdoton vaatimus oli että kännykkää ei käytetä ajaessa ja turvavyöt kaikilla kyytiläisillä kiinni, vaikka ajaisivat siihen lähikauppaan. Tästä tapeltu aiemminkin ja kerroin että avaimet takavarikoidaan jos ei noudata sääntöjä. Lupasi noudattaa.

Sattuipa vaan kaupan pihassa olemaan tuttu täti joka sitten kertoi minulle että kaupan pihaan oli ajettu vyöt auki ja heitelty vielä tyhjät energiajuomatölkit pitkin pihaa. 

Ei minunkaan pinnani kestä ihan mitä hyvänsä. Nyt tytöltä kuukausirahat kolmelta kuukaudelta pois ja avaimet takavarikossa. Mopoauton aion myydä. Kun ei kerran niitä sääntöjä osaa noudattaa. Tuskin tuo puhuu minulle enää ikinä mutta ei voi mitään!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:47"]Olen itse poliisi ja minua hävettää joka kerta kun joudun kirjoittamaan airbag auton kuskille sakon vyöstä. Pyydän anteeksi joka kerta.
[/quote]

Jos olisit oikeasti poliisi, tietäisit että kukaan ei sinua pakota kirjoittamaan turvavyösakkoa. Lisäksi ymmärtäisit senkin, että yksi vanha konsti on parempi kuin kymmenen uutta ja olisit nähnyt kolareita, joissa turvatyyny ei olekaan lauennut. Älä viitsi oikeuttaa omia typeryyksiäsi ja asennevammojasi tekeytyen poliisiksi.

Vierailija
22/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:47"]Olen itse poliisi ja minua hävettää joka kerta kun joudun kirjoittamaan airbag auton kuskille sakon vyöstä. Pyydän anteeksi joka kerta.
[/quote]

Jos olisit oikeasti poliisi, tietäisit että kukaan ei sinua pakota kirjoittamaan turvavyösakkoa. Lisäksi ymmärtäisit senkin, että yksi vanha konsti on parempi kuin kymmenen uutta ja olisit nähnyt kolareita, joissa turvatyyny ei olekaan lauennut. Älä viitsi oikeuttaa omia typeryyksiäsi ja asennevammojasi tekeytyen poliisiksi.
[/quote]

No minä olen suhteellisen nuori alalla ja pakottaja on yleensä se työkaveri joka siinä vieressä istuu. Itse en edes "huomaa" vyön puutetta yleensä. Kolareita olen nähnyt pahojakin. Jopa sellaisia missä vyön puute on pelastanut hengen kun on helpommin päässyt alta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy sitten kanssa, äläkä vain uhkaile. 

Kaverin teini hurjasteli skootterilla ilman kypärää, äitinsä möi vempeleen. Olin tyytyväinen. Alaikäisiltä pois mautot ja skootterit. Polkupyörällä voi ajaa, kypärä päähän tietysti.

Vierailija
24/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:47"]Olen itse poliisi ja minua hävettää joka kerta kun joudun kirjoittamaan airbag auton kuskille sakon vyöstä. Pyydän anteeksi joka kerta.
[/quote]

[/quote]

No minä olen suhteellisen nuori alalla ja pakottaja on yleensä se työkaveri joka siinä vieressä istuu. Itse en edes "huomaa" vyön puutetta yleensä. Kolareita olen nähnyt pahojakin. Jopa sellaisia missä vyön puute on pelastanut hengen kun on helpommin päässyt alta pois.
[/quote]

Toivottavasti pääset pian vaikkapa tutkintaan jos niinkin pieni stressitilanne kuin auton pysäyttäminen saa huomiokykysi alenemaan niin ettet huomaa yksityiskohtia, jotka sinun kuuluisi huomioida.

Vierailija
25/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:47"]Olen itse poliisi ja minua hävettää joka kerta kun joudun kirjoittamaan airbag auton kuskille sakon vyöstä. Pyydän anteeksi joka kerta.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toivottavasti pääset pian vaikkapa tutkintaan jos niinkin pieni stressitilanne kuin auton pysäyttäminen saa huomiokykysi alenemaan niin ettet huomaa yksityiskohtia, jotka sinun kuuluisi huomioida.
[/quote]

Siis kyllä minä ne huomaan, mutta olen "reilu jätkä" ja nuorten keskuudessa pidetty poliisi. En viitsi nillittää turhasta.

Vierailija
26/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvavyöt noloja? Kerro sille nuorelles, että kaikki pitää mopoautoja noloina!!! Niillä ajelee vaan vanhukset ja vammaiset. Kaikenlisäksi ne on vaarallisia.

Vierailija
27/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:53"]Turvavyöt noloja? Kerro sille nuorelles, että kaikki pitää mopoautoja noloina!!! Niillä ajelee vaan vanhukset ja vammaiset. Kaikenlisäksi ne on vaarallisia.
[/quote]

Kyllä turvavyö on nolompi kuin mopoauto, vaikka mopoautokin on nolo.

Vierailija
28/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikista nolointa on teeskennellä poliisia aaveellä...

Vierailija
29/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvavyön ainoa merkitys on ehkäistä sakkoja.

Vierailija
30/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:41"]Itse ilmoittaisin teinille keskustelevani myös kavereiden vanhempien kanssa turvavöiden käytöstä. Voisi pian käydä niin, että koko kaveriporukka kulkee polkupyörällä. [/quote] Ei olisi se tyttö enää siinä kaveriporukassa.

[/quote]

Porukassa tyhmyys tiivistyy, toisissa porukoissa todella pahasti.

Vierailija
31/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:22"]

[/quote]

Niiden käyttämättömyydellä ehkäistään myös idoottien lisääntymistä... luoonon karsinta auttaa.

Vierailija
32/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:22"]

[/quote]

Niiden käyttämättömyydellä ehkäistään myös idoottien lisääntymistä... luoonon karsinta auttaa.

[/quote]

Airbag on keksitty

Vierailija
33/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on noloja. Myy se teini.

Vierailija
34/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä mietin onko tämän ketjun poliisi Oulusta...

Ap, pistä vaan myyntiin mopoauto kun hengellään leikkii. Ilmottaisin vielä niille kavereiden vanhemmille missä mennään.

Vierailija
35/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa on ostaa lapsille vehkeet, joilla särkevät itsensä ja muut, puhumattakaan ympäristönäkökohdista. Oikeasti monenko penska muka liikkuu tuolla hirvityksellä sellaisia matkoja, joita ei pyörällä pääsisi? Tai jos joskus liikkuukin, niin kaupungeissa on julkinen liikenne sitä varten.

Miten koskaan tullaan oikeasti vähentämään energiankulutusta lärvikohtaisesti yhtään, jos meininki on ennemminkin se, että penskoillekin mahdollisimman painava kuori mukana raahattavaksi?

Turvavyökysymys on vielä omansa, mutta siitä en jaksa edes aloittaa. Onneksi ne ovat kaksipaikkaisia, joten turvavyötön riskeeraa vain itsensä.

Vierailija
36/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:01"]Tällä hetkellä mietin onko tämän ketjun poliisi Oulusta...

[/quote]

En ole, Oulun kollegat nillittävät kaikesta, paljon tätä pienemmistäkin asioista.

Vierailija
37/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:05"]

Ja kaikista nolointa on teeskennellä poliisia aaveellä...

[/quote]

Näitä keksityllä tittelillä esiintyviä aina silloin tällöin näkee AV - palstalla. Eivät ymmärrä että anonyymipalstalla sellainen ei ole uskottavaa, olipa sitten titteli polliissi tai jurristi. Mielestäni varsin tyylitöntä lainahöyhenillä koreilua.

ap:lle kommentti: Hyvähyvä! Jos on jotakin noinkin tärkeää sovittu eikä sopimuksesta pidetä kiinni niin siitä pitääkin olla teinille seurauksia. Parempi että ymmärtää sopimisen merkityksen tässä vaiheessa. Jos et ole vielä keskustellut teinin kanssa ehkäisyn ja erityisesti seksitaudeilta suojautumisen merkityksestä niin nyt olisi aika. Nääs kondomin käyttökin on kuulemma noloa.

t. Turun Arkkiherttua

Vierailija
38/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy nuorelta, että olisiko hän valmis ottamaan vastuun kaverin kuolemasta tai vammautumisesta loppuiäkseen?

Vierailija
40/50 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoittaisin teinille keskustelevani myös kavereiden vanhempien kanssa turvavöiden käytöstä. Voisi pian käydä niin, että koko kaveriporukka kulkee polkupyörällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme