Tytön kasvuennuste 179cm, apua!
Just käytiin neuvolassa. On aina ollut isokokoinen, nyt käyrällä +2.
Itse olen 155cm, ja tosi tyytyväinen pituuteeni. Kysymys oiskin nyt että miten helkkarissa saan lapsen pituuskasvua hidastettua? Musta jo 170cm naiset on kamalan näköisiä, ei yhtään naisellisia. En tahtoisi et oma tyttö joutuu kärsimään.
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:07"]
Miksi kukaan vanhempi toivoisi lapsistaan lyhyitä? Ja jos toivoo, niin pariutuisi sitten toisten lyhyiden kanssa.
[/quote]
Miksi kukaan vanhempi välittää lapsensa pituudesta olisi parempi kysymys... Ellei sitten kyseessä ole sairaus tai kehityshäiriö.
Kyllä tuntuu oudolta, että joku harkitsee pituuskasvun tyrehdyttämistä, kun puhutaan alle 180-senttisestä... Joka siis on aivan täysin normaali pituus. Ei hyvää päivää. Provoksi itsekin epäilen, mutta onhan sitä kaikenlaista...
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:21"]
Minä olisin huolissani, jos tyttäreni jäisi alle 170 cm. Alle 160 on ihan liian vähän. 155 on kääpiö.
[/quote]
Haluat ehdottomasti pienentää potentiaalisten kumppaneidensa määrää? Pituuteen pakkomielteisesti suhtautuvana toki haluat, että tyttäresi seurustelee vain itseään pitemmän miehen kanssa, jotta saavat pitkiä lapsia, he taas yleensä haluavat itseään lyhyemmän naisen.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:37"]
Heikko provo, mutta kyllä pitkät naiset ovat paljon kauniimpia kuin tuollaiset persjalkaiset hobitit. Kuinka moni malli on alle 160-senttinen?
[/quote]
Malleille on pituusrajat, kauneudelle ei.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:04"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:53"]Pitkät naiset on upeita! Mihin tuo ennuste perustuu? Jos sä olet noin lyhyt, niin on hyvin epätodennäköistä, että tytöstä tulee 179cm. Ehkä jos isä on 206cm niin sitten on mahdollista.
[/quote]
Miehen suku on todella isokokoista, mies on 192cm pitkä. En sit tarkemmin muista mitä sanoi. Mä en vaan haluais lapsestani niin pitkää, siis tytöstä.
[/quote] Noilla mitoilla putuusennuste ei pidä paikkaansa. Pituusennusteeseen vaikuttaa vain sun ja miehen pituus, ei suku. Eli provohan tää oli kuten arvelinkin. -2-
[/quote]
No vaikka ennuste mitataan vanhempien pituuksista (ns nollakäyrä) niin aika pian alkaa näkyä, jos lapsi kulkee reilusti sen yläpuolella. Meilläkin lapsi kasvaa isompana kuin meidän pituuksistamme voisi olettaa. Joskus näin käy. Ennuste on vain ennuste ja perustuu todennäköisyyksiin.
Ap:lle: Älä ala jarruttamaan kasvua, aiheutat vaan sairastumisen! Se kasvu ei välttämättä jatku koko ikää täysin samanlaisena ja voi tasoittua iän myötä. Ja jos tulee pitkä lapsi, niin sitten tulee. Sellainen sattuma on vaan käynyt, ei voi mitään. Koitat muuttaa vaan asennettasi, etkä todellakaan näytä inhoasi pitkiä naisia kohtaan lapselle. Suosittelen myös pyrkimään ylimääräisestä pinnallisuudesta eroon. Tulet huomaamaan, että lapsesi on mielestäsi täydellinen ja ihana, oli hänen pituutensa 150cm tai 180cm.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:45"]
Pituusennusteet on turhia. Minusta ennustettiin 170-senttistä, mutta olen 184cm pitkä.
[/quote]
Aivan. Minusta ennustettiin 160-senttistä, mutta olen 175.
Miksi te tolvanat taas vastailette ja annatte vinkkejä provolle?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:57"]
Nyt ap nykyaikaan, eihän 180cm naiset ole enää edes harvinaisia, paljon enemmän nykyään löytyy yli 170-senttisiä nuoria kuin alle sen. Itsekin haluaisin olla pitkä mutten ole. :D
[/quote]
Tuota epäilen vähän. Nuorten naisten keskipituus on vielä nykyäänkin edelleen alle 170 cm, se on jotain 167-169 cm.