Tytön kasvuennuste 179cm, apua!
Just käytiin neuvolassa. On aina ollut isokokoinen, nyt käyrällä +2.
Itse olen 155cm, ja tosi tyytyväinen pituuteeni. Kysymys oiskin nyt että miten helkkarissa saan lapsen pituuskasvua hidastettua? Musta jo 170cm naiset on kamalan näköisiä, ei yhtään naisellisia. En tahtoisi et oma tyttö joutuu kärsimään.
Kommentit (108)
Minä 162 cm ja tytär 178. Kasvoi jopa yli kasvuennusteen joka katsottiin kasvuvauhdista neuvolassa. Ei vanhempien pituudesta. Kaunis on myös pitkänä, koska on muuten hentorakenteinen ja siro. Tytön isä 181.
Miksi kukaan vanhempi toivoisi lapsistaan lyhyitä? Ja jos toivoo, niin pariutuisi sitten toisten lyhyiden kanssa.
Neuvolan terveydenhoitajat antavat välillä turhan kevyesti kasvuennusteita. Pelkän käyrän ja vanhempien pituuden perusteella ei luotettavia ennusteita voi tehdä, siihen tarvitaan tietoa myös vanhempien kypsymisaikataulusta, ja tarvittaessa röntgenkuvalla selvitettävää teitoa luuston kypsymisestä. Näihin ei terveydenhoitajan koulutus riitä.
Netistä löytyy www.kasvuseula.fi, täyttämällä tiedot saat selville, olisiko lapsesi kasvun perusteella tarvetta tutkimuksiin.
Pitkän kasvuennusteen saaneita tyttöjä jarruteltiin aikoinaan. Siitä luovuttiin, kun huomattiin näin hoidettujen tyttöjen sairatuvan muita useammin munasarjasyöpään.
Ap kuulostaa provolta, harva äiti puhuisi lapsestaan noin rumasti. Jos olet oikea, opettele hyväksymään ja rakastamaan tytärtäsi. Suurimmalle osalle suomalaisista 179 cm on nuoren naisen ihannepituus.
Minä olisin huolissani, jos tyttäreni jäisi alle 170 cm. Alle 160 on ihan liian vähän. 155 on kääpiö.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:15"]Meillä neiti kohta 14v on 170cm ja 49kg. Minä juuri ja juuri 160cm ja mies 179. Pituusennuste aikoinaan oli 180cm. Ei varmaan tuohon yllä mutta lähelle menee, upea tyttö on.
[/quote]
Öh... Miksi tiedät lapsesi painon?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 09:34"]
Ystävän tyttären kasvuennuste on 185cm. Kyllä kaikki on tuon kuullessaan olleet kauhistuneita (ei tietenkään vanhemmille suoraan). Tässä perheessä myös äiti lyhyt ja isä pitkä. Ei se elämä todella pitkänä naisena ole aina helppoa. Tunnen neljä yli 180cm pitkää naista ja eivät aina todellakaan ok iloisia pituudestaan. Varsinkin miesmarkkinoilla on tuskaa välillä.
[/quote]
Miesmarkkinoilla tuskaa, voi hyvänen aika sentään :)
Olen 182 cm pitkä ja mies on 188 cm. Mitään markkinaongelmia ei ollut minulla eikä saman pituisella ystävälläni.
[/quote]
Niin tuo on sinun kokemuksesi. Hyvä sulle. Näillä naisilla olen nähnyt tuskailua sen kanssa, että jos haluaa itseään pidemmän miehen, niin ei aina ole helppoa. Ja mut enemmän tulee ikää ja, jos eroaa, niin ei niitä pitkiä ja fiksuja miehiä vapaina joka oksalla kasva...
[/quote]
Minkä ihmeen takia miehen pitäis olla pitempi ???! Itsetunto-ongelmia kummallakin osapuolella. Olen 178 cm pitkä, komea nainen, ns keihäänheittäjämallia ja 48 v kokemuksia miehistäkin. Suhtautuminen pituuteeni on joko a) voi apua b) aikun ihanaa c) ihan sama. Sekä exä että nyxä sekä pitempi suhde siinä välissä ovat olleet minua vähän lyhyempiä ja lähinnä kohtaa c. Tarvin miehen, jonka itsetunto kestää kokoni. Eikä miehekkyys tule pituudesta vaan ihan muusta. Poikani ovat 183 - 190 cm pitkiä ja ainakin pisin ottaisi erittäin mielellään itseään pitemmän naisen, jos sellaisen löytää.
Työelämässä koosta on ollut vain hyötyä, lisää uskottavuutta. En haluaisi olla lyhyempi.
Ap todennäköisesti finninaamainen teini, niin yksinkertaiselta vaikuttaa. Ei pidä tehdä lapsia 2 m:n kanssa, jos pituus pelottaa.
Pitkä nainen on oikeasti kamala. Iso ja miehekäs ja niillä on sellainen matala tynnyrimäinen ääni. Jos pitkä nainen on vielä ylipainoinen... Säälittävä mörssäri. Olen niin onnellinen, että olen itse 162cm ja tyttäreni pituusennuste on 164cm. Säälin yli 170cm pitkiä naisia.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:40"]
Pitkä nainen on oikeasti kamala. Iso ja miehekäs ja niillä on sellainen matala tynnyrimäinen ääni. Jos pitkä nainen on vielä ylipainoinen... Säälittävä mörssäri. Olen niin onnellinen, että olen itse 162cm ja tyttäreni pituusennuste on 164cm. Säälin yli 170cm pitkiä naisia.
[/quote]
Mä taas säälin kaikkia yli 160 cm pitkiä korstoja kuulantyöntäjiä. T. N155 cm
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:40"]
[/quote]
Pienestä kimittävästä naisesta tulee mieleen Chihuahua :)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:07"]Miksi kukaan vanhempi toivoisi lapsistaan lyhyitä? Ja jos toivoo, niin pariutuisi sitten toisten lyhyiden kanssa.
[/quote]
XDD ei helvetti. Ihan kuin lyhyys olisi joku elämään vaikuttava sairaus. "Miksi kukaan vanhempi toivoisi..." XD
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:07"]Miksi kukaan vanhempi toivoisi lapsistaan lyhyitä? Ja jos toivoo, niin pariutuisi sitten toisten lyhyiden kanssa. [/quote] XDD ei helvetti. Ihan kuin lyhyys olisi joku elämään vaikuttava sairaus. "Miksi kukaan vanhempi toivoisi..." XD
[/quote]
Eikö sinua ihmetyttänyt ap:n ongelma :)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:15"]
Meillä neiti kohta 14v on 170cm ja 49kg. Minä juuri ja juuri 160cm ja mies 179. Pituusennuste aikoinaan oli 180cm. Ei varmaan tuohon yllä mutta lähelle menee, upea tyttö on.
[/quote]
Olin 14v. tuon 170 cm ja kasvu pysähtyi 173 cm kohdalle. Tämä on mielestäni täydellinen pituus, ei pätkä, eikä kovin pitkä.
Heikko provo, mutta kyllä pitkät naiset ovat paljon kauniimpia kuin tuollaiset persjalkaiset hobitit. Kuinka moni malli on alle 160-senttinen?
Musta piti tulla just ja just 170-senttinen.
T. 177 cm
Nyt ap nykyaikaan, eihän 180cm naiset ole enää edes harvinaisia, paljon enemmän nykyään löytyy yli 170-senttisiä nuoria kuin alle sen.
Itsekin haluaisin olla pitkä mutten ole. :D
Ja mun mielestä puolin ja toisin noi kääpiö/kuulantyöntäjäkirahvi -jutut voisi jättää pois kun kukaan ei omaa pituuttaan voi valita. En mä tahallani lyhyt ole.
1. Ennuste on ennuste, toteutuma on asia erikseen.
2. 179 cm pituus ei ole naiselle ollenkaan huono pituus. Minusta tuo on itse asiassa ihan hyvä pituus.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 10:39"]
No mun pituusennuste oli 182cm Jäin 173cm...
[/quote]
Kai käyt terapiassa?
Kasvuennusteeni oli 180cm, vaikka vanhempani ovat molemmat 170-175cm.
Itse olen 163 ja erittäin tyytyväinen :)