Tytön kasvuennuste 179cm, apua!
Just käytiin neuvolassa. On aina ollut isokokoinen, nyt käyrällä +2.
Itse olen 155cm, ja tosi tyytyväinen pituuteeni. Kysymys oiskin nyt että miten helkkarissa saan lapsen pituuskasvua hidastettua? Musta jo 170cm naiset on kamalan näköisiä, ei yhtään naisellisia. En tahtoisi et oma tyttö joutuu kärsimään.
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:21"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:20"]Siis en tarkottanu et se kasvuennuste perustuu miehen suvun pituuteen! Mutta muuten vaan totesin. Mutta tosiaan saako tyota kasvua millään hillittyä?
[/quote]
Pidät siis ennusteita totuutena? Käytkö myös ennsutajalla?
[/quote]
No en käy. Mut miks niitä sanotaan jos ne ei pidä paikkaansa?
Älä anna sille ruokaa. Vältä varsinkin luustolle tärkeitä ravinteita. Yritä hillitä kaikkea leikkimistä ja liikuntaa. Opeta se jo varhain kantamaan raskaita taakkoja ja ompele sen vaatteisiin kiinteitä painoja. Pilkkaa sen kolhoa kokoa, niin se oppii seisomaan lysyssä. Huono ryhti on kaiken a ja o.
Ap on nolo. Tytöllähän olisi vakava kasvuhäiriö jos olisi noin pitkä 4-vuotiaana, ei siinä ennusteita ihmeteltäisi vaan lähetettäisiin pikaisesti erikoislääkärin tutkimuksiin.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:21"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:20"]Siis en tarkottanu et se kasvuennuste perustuu miehen suvun pituuteen! Mutta muuten vaan totesin. Mutta tosiaan saako tyota kasvua millään hillittyä?
[/quote]
Pidät siis ennusteita totuutena? Käytkö myös ennsutajalla?
[/quote]
No en käy. Mut miks niitä sanotaan jos ne ei pidä paikkaansa?
[/quote]
Koska ne SAATTAA pitää paikkaansa vrt. SääENNUSTE. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:24"]Ap on nolo. Tytöllähän olisi vakava kasvuhäiriö jos olisi noin pitkä 4-vuotiaana, ei siinä ennusteita ihmeteltäisi vaan lähetettäisiin pikaisesti erikoislääkärin tutkimuksiin.
[/quote]
No häh? En nyt viitsisi toisen terveystiedoista kuvaa alkaa laittaa, pistänkö kuvan lapsesta? Ei mistään tutkimuksista ollu puhetta! Siis voiko lapsessa olla joku vikana? On mun esikoinen ja ainoa eikä nää terveysjutut oo mun vahva alue.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:53"]Pitkät naiset on upeita! Mihin tuo ennuste perustuu? Jos sä olet noin lyhyt, niin on hyvin epätodennäköistä, että tytöstä tulee 179cm. Ehkä jos isä on 206cm niin sitten on mahdollista. [/quote] Miehen suku on todella isokokoista, mies on 192cm pitkä. En sit tarkemmin muista mitä sanoi. Mä en vaan haluais lapsestani niin pitkää, siis tytöstä.
[/quote]
Olis kannattanut tätä asiaa ajatella silloin, kun valitsit isää tulevalle lapsellesi. Kun pitkän naiset ovat sinusta kamalia, olisit ottanut miehen, joka oli enintään 170 cm.
Typerä provo, mutta vastaavassa tilanteessa olevien kannattaa ohjata 'väärän' kokoiseksi kasvavaa lastaan alusta alkaen sopivaan harrastukseen, eli johonkin palloiluun taitoluistelun sijasta.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:27"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:53"]Pitkät naiset on upeita! Mihin tuo ennuste perustuu? Jos sä olet noin lyhyt, niin on hyvin epätodennäköistä, että tytöstä tulee 179cm. Ehkä jos isä on 206cm niin sitten on mahdollista. [/quote] Miehen suku on todella isokokoista, mies on 192cm pitkä. En sit tarkemmin muista mitä sanoi. Mä en vaan haluais lapsestani niin pitkää, siis tytöstä.
[/quote]
Olis kannattanut tätä asiaa ajatella silloin, kun valitsit isää tulevalle lapsellesi. Kun pitkän naiset ovat sinusta kamalia, olisit ottanut miehen, joka oli enintään 170 cm.
Typerä provo, mutta vastaavassa tilanteessa olevien kannattaa ohjata 'väärän' kokoiseksi kasvavaa lastaan alusta alkaen sopivaan harrastukseen, eli johonkin palloiluun taitoluistelun sijasta.
[/quote]
No enpä aatellu sitä lapsen pituutta, ei tullu ees mieleen, et vois kasvaa niin pitkäksi tyttö. Mutta joo, kiitos ensimmäisestä asiallisesta vinkistä koko ketjussa,vaikka provoksi syytitkin.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:27"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:24"]Ap on nolo. Tytöllähän olisi vakava kasvuhäiriö jos olisi noin pitkä 4-vuotiaana, ei siinä ennusteita ihmeteltäisi vaan lähetettäisiin pikaisesti erikoislääkärin tutkimuksiin.
[/quote]
No häh? En nyt viitsisi toisen terveystiedoista kuvaa alkaa laittaa, pistänkö kuvan lapsesta? Ei mistään tutkimuksista ollu puhetta! Siis voiko lapsessa olla joku vikana? On mun esikoinen ja ainoa eikä nää terveysjutut oo mun vahva alue.
[/quote]
No et nyt vittu laita lapsestasi tänne kuvaa, haloo!
Mun tytön kasvuennuste oli 180 cm. Nyt kun on täysikasvuinen on hän 172 cm kaunis nuori nainen. Pituus on hienoa ja näyttävää, eikä kauheaa. Itse en haluaisi olla pienempi, sillä elämä on paljon helpompaa pidempänä kuin lyhyempänä. Ihmisen kauneus ei ole kiinni pituudesta.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:24"]Ap on nolo. Tytöllähän olisi vakava kasvuhäiriö jos olisi noin pitkä 4-vuotiaana, ei siinä ennusteita ihmeteltäisi vaan lähetettäisiin pikaisesti erikoislääkärin tutkimuksiin.
[/quote]itse asiassa sitä ennustetta tuijotetaan. Jos ennuste vanhempien pituuksista on -0.85sd niin +3sd kasvu on hyvin hälyttävää, kun taas +2sd ennusteella tuo on normaali kasvu.
Provo. Olen 170 ja isä 198, tytön ennuste oli 175 ja nyt teininä on myös 170. Tuskin paljon enää kasvaa, kuukautisetkin alkoivat jo yli 2 vuotta sitten. Viime vuoden aikana pituutta tuli pari senttiä.
Ai miten saat sen kasvun loppumaan? No, voivottelet ja kauhistelet...jatkat sitä. Saat sopivasti masennuksen aikaan tytölle, niin eihän se sitten liiku ihmisten ilmoilla..niin ei sit pituus haittaa.
Et anna enää ruokaa. Kasvata vaikka pöydän alla. Tulee vähän ees kumarampi ryhti. Niin sitten saattaa näyttää lyhyemmältä. Liikuntaa älä anna harrastaa...ettei Tuu hyvä sporttii ryhtii. Tai lihotat oikein kunnolla, niin ei erotu se pituus paksuudesta. Tossa sulle ensiapua ensi hätääsi.
kyllä sä keinoja keksit.
jos mun tytön kasvuennuste olis pitkä, niin mä olisin ylpeä. Pitkät naiset on kauniita. He ovat näyttäviä.
Mä kyl kannustan sua olemaa ylpeä sun lapsesta. Ennusteet on ennusteita. Sä ja sun lapsi olette nyt.
Meillä myös tytön kasvuennuste oli 180 senttiä ja kaikenlaista kasvua stoppaavaa hormonia neuvolassa ehdoteltiin ja kieltäydyimme niistä ehdottomasti. Nyt meillä on 176 senttinen (kohta) 14-vuotias, enkä usko, että tyttö kasvaa enää. Ainakaan viimeiseen puoleen vuoteen ei ole tullut lisää senttejä. Näin on hyvä ja tyttö näyttää upealta.
Poikani jäi yli 20 senttiä ennustetta lyhyemmäksi, se ei sitten ollutkaan minun poikani. M192cm
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:24"]Ap on nolo. Tytöllähän olisi vakava kasvuhäiriö jos olisi noin pitkä 4-vuotiaana, ei siinä ennusteita ihmeteltäisi vaan lähetettäisiin pikaisesti erikoislääkärin tutkimuksiin. [/quote]itse asiassa sitä ennustetta tuijotetaan. Jos ennuste vanhempien pituuksista on -0.85sd niin +3sd kasvu on hyvin hälyttävää, kun taas +2sd ennusteella tuo on normaali kasvu.
[/quote]
Joo, mutta tuo tapaus viittaisi että on esim. kasvuhormonin liikaeritystä aivolisäkkeen kasvaimen vuoksi, eikä siinä varmasti päällimmäisenä äiti ihmettelisi että voivoi kun tulee peräti 179 cm.
Pitäskö mun soittaa maanantaina ja pyytää tutkimuksiin vai mitä ihmettä teen? Alko pelottaa kun kaikki luulee provoksi.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:24"]Ap on nolo. Tytöllähän olisi vakava kasvuhäiriö jos olisi noin pitkä 4-vuotiaana, ei siinä ennusteita ihmeteltäisi vaan lähetettäisiin pikaisesti erikoislääkärin tutkimuksiin. [/quote]itse asiassa sitä ennustetta tuijotetaan. Jos ennuste vanhempien pituuksista on -0.85sd niin +3sd kasvu on hyvin hälyttävää, kun taas +2sd ennusteella tuo on normaali kasvu.
[/quote]
Haloo, tuo kasvu olisi lähelle +5sd, joten vanhempien pituudella tuskin olisi merkitystä, heitto on niin suuri.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:33"]
[/quote]
Joo, mutta tuo tapaus viittaisi että on esim. kasvuhormonin liikaeritystä aivolisäkkeen kasvaimen vuoksi, eikä siinä varmasti päällimmäisenä äiti ihmettelisi että voivoi kun tulee peräti 179 cm.
[/quote]
Ai siis aivokasvain? Miksi tästä ei oo neuvolassa sanottu? Ei ollu mitään puhetta mistään tuollasesta, sanottii vaan että pitkä tyttö tulee! Vaikuttaako asiaan et lapsi on jo kuitenki lähenpänä viittä ku neljää?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:33"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:24"]Ap on nolo. Tytöllähän olisi vakava kasvuhäiriö jos olisi noin pitkä 4-vuotiaana, ei siinä ennusteita ihmeteltäisi vaan lähetettäisiin pikaisesti erikoislääkärin tutkimuksiin. [/quote]itse asiassa sitä ennustetta tuijotetaan. Jos ennuste vanhempien pituuksista on -0.85sd niin +3sd kasvu on hyvin hälyttävää, kun taas +2sd ennusteella tuo on normaali kasvu. [/quote] Joo, mutta tuo tapaus viittaisi että on esim. kasvuhormonin liikaeritystä aivolisäkkeen kasvaimen vuoksi, eikä siinä varmasti päällimmäisenä äiti ihmettelisi että voivoi kun tulee peräti 179 cm. [/quote] Ai siis aivokasvain? Miksi tästä ei oo neuvolassa sanottu? Ei ollu mitään puhetta mistään tuollasesta, sanottii vaan että pitkä tyttö tulee! Vaikuttaako asiaan et lapsi on jo kuitenki lähenpänä viittä ku neljää?
[/quote]
ai nyt se ei ollutkaan 4-vuotisneuvola? hohhoijaa...
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:16"]
Siis apua? Ei tää oikeasti ole provo, vai onko mua huijattu neuvolassa? Lapsi on 4v ja pituutta 122cm.
[/quote]
Jos olisi noin pitkä 4-vuotisneuvolassa, niin se olisi jo tutkimuksissa sairausepäilyn vuoksi.
[/quote]
Mitä ihmettä?? Muistan vaan et sanottiin että pitkä tyttö tulee mutta ei mistään sairaudesta puhuttu. Lapsi on muutenkin tosi kehittynyt, lukee ja kirjoittaa vaikka ei ole opetettu.