Huomautin miehelle rikkinäisistä sukista. Hän sanoi yllätten lasten kuullen, että haluaa eron
Nyt on kaikkien viikonloppu pilalla. Hän vain möläytti kovaäänisesti, että se oli siinä, haluaa avioeron.
Kommentit (147)
Aamulla mieheni huomautti ja käänsi pois näkyvistä paitani niskapuolella olevan lapun. Itse en pukiessani huomannut, että se jäi näkyviin. Pikkuisen oli hämmästynyt mies, kun kerroin sen olevan nakuttamista ja voisin ottaa eron sen vuoksi. Nauruksi meni molemmilla kun lueskelin hänelle tätä ketjua. Tämä palsta on niin ihana, koska aina tätä lukiessa osaa arvostaa omaa parisuhdettaan ja elämää.
Tämäkin ketju pitäisi olla pakollinen koulun opetusohjelmassa. Että nuoret miehet ymmärtävät mitä on luvassa kun suunnitellaan naimisiin menoa ja lapsia jne.
Luultavasti ei ollut ainoa asia, josta olit huomauttanut tunnin sisällä, ehkä 100:s.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ilkeilyä on kertoa toiselle, että sukassa on reikä, jos hän itse ei ole sitä huomannut? En tajua.
Yleensä näissä on kyse siitä, että tuollaista huomauttelua mitättömistä asioista on kestänyt vuosikausia. Sitä sanotaan nalkutukseksi.
Ja alkujaan ystävällishenkinen huomauttelu muuttuu kymmenien toistojen myötä nalkutukseksi.
Nalkuttaja yrittää saada viestiä menemään perille umpiluupäiselle kuulijalle, joka ei toistojenkaan jälkeen ymmärrä tai muista toimia toisella tavalla.
Toimia toisella tavalla? Eli sille nalkuttajalle ainoalla oikealla tavalla. Mikään muu tapahan ei nalkuttajan mielestä voi olla oikea.
Kerro meille, millä tavalla asia menisi perille, jos asiasta sanominen ei ole toimiva ratkaisu.
Kerro vaikka esimerkin kautta. Jos vaikkapa toinen jatkuvasti jättää aamiaistarvikkeet pöydälle pilaantumaan. Miten hänen käytöksensä saisi muutettua, jos toistuvista pyynnöistä ei ole mitään apua?
Ostat vähäksi aikaa omat tuotteet jääkaappiin ja merkitset ne selkeästi. Toinen syököön vain pöydälle jättämiään hapantuneita ja eltaantuneita tuotteita. Jos tämänkin jälkeen ottaa sinun tuotteitasi ja jättää ne pöydälle, äänestät jaloillasi.
Naisille on hyvin vaikeaa hyväksyä yhdessä asuessa, ettei kaikkea tehdä juuri kuten nainen haluaisi. Naisella itsellään saattaa olla huonoja tapoja, mutta miehen erilaisista tavoista nalkuttaminen on jotenkin eri asia. Yhdessä asuessa on vain hyväksyttävä, että molemmilla on pinttyneitä tapoja, ja niistä voi keskustella, mutta joidenkin asioiden kanssa on vain opittava elämään.
Taustalla voi myös olla isojakin syitä, joista etenkin ois hyvä keskustella. Oma vaimo esimerkiksi stressaantuneena / uupuneena muuttuu välinpitämättömäksi kodin siisteyttä kohtaan. Silloin kyselen häneltä voinnista ja koitan kuunnella stressin / uupumuksen syitä, enkä ala nalkuttaa roskien jättämisestä ympäriinsä tai vaatteista sielä täälä tai astioiden jättämisestä ruokapöytään.
Tämä on niin totta. Olen asunut mieheni kanssa kohta 10 vuotta yhdessä ja edelleen joudun muistuttamaan itseäni siitä, että vaikka miehen tapa esim. siivota on erilainen kuin minun, se ei ole huonompi, vaan lopputulos on oikeasti parempi kuin minun tekemänäni, vaikka mies tekeekin asiat eri järjestyksessä kuin minä.
Sama juttu niiden pienten, ärsyttävien tapojen kanssa, joita miehellä on -joudun säännöllisesti huomauttamaan itselleni, että jos mies jättääkin puolipitoiset vaatteensa myttyyn makkarin lattialle, minä vastaavasti jätän puurolautaseni kuivumaan ruokapöydälle.
Aloittajan tapauksessa tuskin on ero tulossa siksi, että ollaan kerran mainittu rikkinäisistä sukista. Eiköhän siellä ole taustalla vuosia jatkunut "täytyyks sun aina...", "mikset sä koskaan...", "ja nyt sulla on sukatkin rikki" -tyyppinen marina ja natkutus, johon menee kyllä kärsivällisimmältäkin tyypiltä hermot jossain kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostappa nyt se katse sinne peiliin. Toiselle ei huomautella lasten kuullen, piste!
No voi hyvä luoja, kai nyt normaaleista asioista saa sanoa ilman, että toinen on noin pikkumainen. Miksi pitää laittaa rikkinäiset sukat jalkaan??
Jos vaimo on jättänyt miehensä sukat parsimatta.
Eikö sun tehtäviin kuulu hoitaa teidän huushollin sukkaosasto? Jos elettäisiin vanhaa aikaa niin tehtäväsi olisi ollut huolehtia niiden parsimisesta... vaikka et itse niitä olisi ryhtynyt parsimaan.
Naiset ennen oli niin kilttejä että ompeli sukat puhumatta mitään tai talvella niitä käytettiin ehjän sukan päällä kakkosukkana.Nykyään kun sukat on halpatuontantoa voi ostaa niitä kertakäyttö sukkia vaikka lahjaksi.Toisaalta hyviä sukkia myy harvat kaupat ennen oli laatua joka kesti.Naiset myös kutoi itse perheelle villasukat.Silitti pyykit kävi töissä.Se vaan että toiset miehet huijaa naisia raha ja asunto asioissa.Mutta mies on varmaan kuunnellut nalkutusta tarpeeksi eikä enää kestä sitä.